Модератори: bdz, VESO, Vancho_4647, rexkos1991, railjet
Vancho_4647 написа: Доста линии се закриха през последните две години в Румъния.
ivajlo_nikolov написа:Напротив. Има шанс да стане, защото е частна инициатива. Ако се реализира, може и да се возиш на влак с любимата ти 55-ца на чело. Черно-червена, с нарисувано конче на нея.
Министерски съвет одобри средствата за прединвестиционно проучване и технически проект на т.нар. градска железница в Русе, съобщиха от областната управа в крайдунавския град. Предстои да се обяви обществена поръчка. Тя трябваше да се финансира още м.г. с 39 600 лв. от държавния бюджет.
Целта е жп линията да свърже централна жп гара с Индустриалния парк, гара Север, фирмите в бившия Комбинат за тежко машиностроене и град Мартен, за да се разтовари автотрафика. Първият частен жп превозвач "Булмаркет ДМ" АД вече обяви, че е готов да изгради и да обслужва градската железница. Той има 17 км жп линии от гара Русе Север до бившия комбинат за тежко машиностроене /КТМ/ в източната промишлена зона. Проектът включва 10 спирки, като железницата ще обслужва близо 2000 работници от предприятия по маршрута.
Идеята е те да ползват мотрисите с безконтактни карти, които ще се зареждат от работодателите им. За пътниците ще има т.нар. безкупейни вагони с по 158 места или мотрисни влакове "Дезиро". За да заработи железницата, трябва да се промени общинската схема за градски транспорт на Русе.
bdz_55-089 написа:Отлично, но докато не видя влак към Мартен, няма да го повярвам. На първо време можеха да почнат да удължат с още няколко стотин метра жп линията до къщите на Мартен. Освен това, смятам, че в маршрута на тази градска железница трябва да се включат и линиите между Рр, пост 12, Русе-запад, РП Доростол и дори клона към Русенската корабостроителница. Няма да е никак зле, ако се включат и гара Долапите и Образцов чифлик, за да се покрият прилежащите вилни зони. Само не знам каква ще е реакцията на частните автобусни превозвачи Шанс 99 и Геокомерс, но тяхната съдба не ме вълнува и си е тяхна лична работа. Важен е общественият интерес в полза на по-чистата околна среда и големите групи от хора.
Назад към ГДВ и подвижен състав по направления / Timetable and Rolling Stock on Specific Routes
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта