Страница 2 от 2

Re: Бургас-Русе-Букурещ

МнениеПубликувано на: Нед Юни 21, 2015 2:43 pm
от bdz_55-089
A нашето БДЖ кой да го осъди, задето така и не пуска нормален влак между Русе- Гюргево и Букурещ, който да не тръгва сред нощите, а да речем към 8-9 сутринта и на връщане да пристига около 22:30- 23 в Русе. Преди години имаше такъв вечерен, чиийто вагони се прикачаха към Силистра- Русе- София. Само че много често се закъсняваше и това нарушаваше и разписанието на нашенския, а сега когато Силистра- Русе се прикачват към Кардамеца, съвсем мътно и кърваво би станало, ако се изчакват и румънски вагони. Но за нормална сутрешна връзка, може да се настоява много. Още повече, че липсват и нормални автобусни връзки Русе- Гюргево- Букурещ. Добре е да има и някакъв обеден чифт.

Re: Бургас-Русе-Букурещ

МнениеПубликувано на: Нед Юни 21, 2015 5:10 pm
от Vancho_4647
Реално последният пътнически влак пристигащ в Гюргево с директни вагони (мотриса) от Букурещ е в Гюргево около 22 ч и тръгва сутринта в 4 ч от Гюргево. Ако приемем, че румънците не желаят да се разкарва един вагон Букурещ-Русе то продължаването на тази мотриса до към Русе би направило идентична връзка подобно на старото разписание на 383 в Русе и сегашното на 382. Още повече, че през 2016-та 9647 е заложен 1 час по-късно от София и по този начин няма да има голямо изчакване между 9647 и времето подходящо за заминаване на този удължен пътнически влак. Това е най-елементарното, което би могло да се направи. В момента има няколко ТСВ-та между Гюргево и Русе разпределителна превозващи митничари, машинисти и т.н. Интересно е до каква степен е възможно тези влакове да бъдат удължени до Русе централна.

Re: Бургас-Русе-Букурещ

МнениеПубликувано на: Нед Юни 21, 2015 6:53 pm
от bdz_55-089
Разбира се, че трябва да се случи и то час по-скоро. ТСВ-та задължително поне до Русе- централна с възможност за превоз на граждани, а всички или поне някои влакове Букурещ- Гюргево да са до Русе- централна. Ако е мотриса, не пречи да се отклони от Гюргево-север до Гюргево- центр.и обратно към Дунав мост. Възстановиха ли вече движението през Градище или мотрисатавсе още си минава през Виделе?

Re: Бургас-Русе-Букурещ

МнениеПубликувано на: Нед Юни 21, 2015 10:51 pm
от Vancho_4647
Не само, че не е възстановено ами и дори линията е закрита за движение от миналия график :(

Re: Бургас-Русе-Букурещ

МнениеПубликувано на: Нед Юни 21, 2015 11:07 pm
от bdz_55-089
Значи имало и по-луди от нас. Да закриваш основна линия, осъществяваща най-пряк достъп на столица- 2 млн град до голямо пристанище и подстъп към съседна държава- това надминава дори нашенските най-смели абсурди. Дори да не могат да възстановят този мост, което е доста странно и със сигурност Европа би отпуснала средства, можеха поне да запазят движение на влакове отсам и оттатък Градище. Техните села са доста големи и слети в цели агломерации и пътници нямаше да липсват. Но все пак да не забравяме, че бившият им президент Йон Илиеску е родом от Олтеница, а не от Гюргево...Затова към Олтеница има редовни, макар и допотопни, влакове, а към Гюргево цари забрава и разруха.

Re: Бургас-Русе-Букурещ

МнениеПубликувано на: Пон Юни 22, 2015 9:38 am
от Vancho_4647
Второстепенна е, но е най-старата ЖП отсечка и е с номер 902, което означава второ отклонение на 9-та (тя има над 20). През месец май един от частниците се отказа и от Зимнич-Александрия + още няколко отсечки, по които сега няма движение и от CFR. По една от линиите Simeria-Hunedoara пък от близкостоящата гара Deva до Hunedoara има автобуси през 15 минути между 5 сутринта и 23:30, а влакът вече го няма... Доста линии се закриха през последните две години в Румъния.

Re: Бургас-Русе-Букурещ

МнениеПубликувано на: Пон Юни 22, 2015 10:51 am
от Saruman
Частника не се отказа, изтече им сертификата за безопасност за обслужване на част от линиите.

Re: Бургас-Русе-Букурещ

МнениеПубликувано на: Пон Юни 22, 2015 9:22 pm
от bdz_55-089
Vancho_4647 написа: Доста линии се закриха през последните две години в Румъния.

Струва ми се, че го казваш с известна доза злорадство :? Може пак да го възстановят.

Re: Бургас-Русе-Букурещ

МнениеПубликувано на: Чет Окт 22, 2015 6:31 pm
от bdz_55-089

Re: Бургас-Русе-Букурещ

МнениеПубликувано на: Чет Окт 22, 2015 8:50 pm
от BDZ 07
Ильо Драфилов още ли е в Кисс 13 :?:

Re: Бургас-Русе-Букурещ

МнениеПубликувано на: Чет Окт 22, 2015 8:54 pm
от bdz_55-089
Нямам представа кой е този човек и важното в линка изобщо не е това. Всъщност, аз съм скептично настроен към поредното говорене за поредния проект за градска железница в Русе. За подобно начинание няма воля, иначе средства винаги може да се намерят, а воля липсва, защото има сгрешени транспортни приоритети на национално и местно равнище в условията на дясно управление. ЕС също лъже, директивите му са просто някакви си хартийки без роля. Иначе досега трябваше да имаме не само градска железница в и около Русе, но и влак в много райони на България, а точно там влакът беше спрян пак, заради тази Европа.

Re: Бургас-Русе-Букурещ

МнениеПубликувано на: Чет Окт 22, 2015 9:27 pm
от ivajlo_nikolov
Напротив. Има шанс да стане, защото е частна инициатива. Ако се реализира, може и да се возиш на влак с любимата ти 55-ца на чело. Черно-червена, с нарисувано конче на нея. ;)

Re: Бургас-Русе-Букурещ

МнениеПубликувано на: Чет Окт 22, 2015 11:05 pm
от bdz_55-089
Дано се случи! Защото само се говори, а не съм видял нещо конкретно да се прави в тази насока. Без подкрепа от страна на община и държава, тази частна инициатива е обречена на провал. А подкрепа значи припознаване на жп транспорта като приоритетен не само е района на Русе, а и в цялата държава.

Re: Бургас-Русе-Букурещ

МнениеПубликувано на: Пет Окт 23, 2015 10:01 am
от bdz46203
ivajlo_nikolov написа:Напротив. Има шанс да стане, защото е частна инициатива. Ако се реализира, може и да се возиш на влак с любимата ти 55-ца на чело. Черно-червена, с нарисувано конче на нея. ;)

В България никога няма да видиш влак с прозорци на частен превозвач, заради милчовите релси!!!

Re: Бургас-Русе-Букурещ

МнениеПубликувано на: Пет Окт 23, 2015 12:11 pm
от ivajlo_nikolov
Част от релсите - от гара Русе Север до бившия комбинат за тежко машиностроене /КТМ/, не са милчови, а са си на евентуалния превозвач.:
Министерски съвет одобри средствата за прединвестиционно проучване и технически проект на т.нар. градска железница в Русе, съобщиха от областната управа в крайдунавския град. Предстои да се обяви обществена поръчка. Тя трябваше да се финансира още м.г. с 39 600 лв. от държавния бюджет.
Целта е жп линията да свърже централна жп гара с Индустриалния парк, гара Север, фирмите в бившия Комбинат за тежко машиностроене и град Мартен, за да се разтовари автотрафика. Първият частен жп превозвач "Булмаркет ДМ" АД вече обяви, че е готов да изгради и да обслужва градската железница. Той има 17 км жп линии от гара Русе Север до бившия комбинат за тежко машиностроене /КТМ/ в източната промишлена зона. Проектът включва 10 спирки, като железницата ще обслужва близо 2000 работници от предприятия по маршрута.
Идеята е те да ползват мотрисите с безконтактни карти, които ще се зареждат от работодателите им. За пътниците ще има т.нар. безкупейни вагони с по 158 места или мотрисни влакове "Дезиро". За да заработи железницата, трябва да се промени общинската схема за градски транспорт на Русе.

Източник: http://transportal.bg/rail/davat-zelen- ... -ruse.html

Re: Бургас-Русе-Букурещ

МнениеПубликувано на: Пет Окт 23, 2015 12:48 pm
от bdz_55-089
Отлично, но докато не видя влак към Мартен, няма да го повярвам. На първо време можеха да почнат да удължат с още няколко стотин метра жп линията до къщите на Мартен. Освен това, смятам, че в маршрута на тази градска железница трябва да се включат и линиите между Рр, пост 12, Русе-запад, РП Доростол и дори клона към Русенската корабостроителница. Няма да е никак зле, ако се включат и гара Долапите и Образцов чифлик, за да се покрият прилежащите вилни зони. Само не знам каква ще е реакцията на частните автобусни превозвачи Шанс 99 и Геокомерс, но тяхната съдба не ме вълнува и си е тяхна лична работа. Важен е общественият интерес в полза на по-чистата околна среда и големите групи от хора.

Re: Бургас-Русе-Букурещ

МнениеПубликувано на: Пет Окт 23, 2015 1:34 pm
от NikolaiRG
bdz_55-089 написа:Отлично, но докато не видя влак към Мартен, няма да го повярвам. На първо време можеха да почнат да удължат с още няколко стотин метра жп линията до къщите на Мартен. Освен това, смятам, че в маршрута на тази градска железница трябва да се включат и линиите между Рр, пост 12, Русе-запад, РП Доростол и дори клона към Русенската корабостроителница. Няма да е никак зле, ако се включат и гара Долапите и Образцов чифлик, за да се покрият прилежащите вилни зони. Само не знам каква ще е реакцията на частните автобусни превозвачи Шанс 99 и Геокомерс, но тяхната съдба не ме вълнува и си е тяхна лична работа. Важен е общественият интерес в полза на по-чистата околна среда и големите групи от хора.


+ Иваново. Не е далеч, а и си има хора.
Освен това, става малко далечко, но може да се използва и до Червена вода или Ястребово (гарата е по средата между него и село Бъзън, но линията тогава трябва да се удължава до Бъзън, така че предложението ми попада в сферата на фантастиката).

Да не забравяме все пак, че става дума за прединвестиционно проучване и нищо повече. Мога да се обзаложа за резултата - дано да греша, но подозирам, че няма да се направи нищо, за съжаление.

Re: Бургас-Русе-Букурещ

МнениеПубликувано на: Пет Окт 23, 2015 3:38 pm
от bdz_55-089
И аз имам същото усещане, но явно на хора от други градове и региони в България, им звучи много достоверно. Без сериозно приоритетизиране на жп транспорта и дори, ако трябва (а то ще потрябва), строги забрани за движение на автобуси по същите споменати направления, проектът е обречен на провал. Ако някога се случи, просто не бива да има автобуси в същите направления или да са силно ограничени. Отделно ще са нужни още нови и удобни спирки, бърз и лек подвижен състав и др.