Други

Информация и дискусии за железниците извън границите на България. Новини за чуждите железници, трамваи, метрополитени и фирми-производители на оборудване и подвижен състав за тях

Re: Други

Мнениеот bdz46203 » Нед Юли 03, 2016 9:07 pm

ivajlo_nikolov написа:В Мароко една наскоро модернизирана линия за 200км/ч. е станала на "макарони". Явно ONCF и французите са купили лиценза от НКЖИ и византийците :mrgreen:
Видео и снимки от Skyscrapercity

Я, НКЖИ-то не са сами ! джулиенчо, да не би милчо да има приятели в Мароко? :lol:
bdz46203
 

Re: Други

Мнениеот railjet » Нед Юли 03, 2016 9:45 pm

Имам горещ спомен от Мароко: 45℃ на сянка къде пладне. Не действа добре на релсите.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Други

Мнениеот ivajlo_nikolov » Нед Юли 03, 2016 9:53 pm

rain написа:Прилична на нещо, което тук му казват СМР. Едва ли са очаквали чудеса.

Не е СМР, а е модернизация на линията Касабланка - Кенитра за 220км/ч., която трябваше да завърши през 2015г. Първата копка е направена през 2012г. от краля Мохамед VІ - ти. Модернизацията е на стойност 300 млн. евро. Резила е голям, защото малко преди коронованата особа да резне лентичката на откриването, линията дава дефекти. Останалата част от линията Касабланка - Танжер след Кенитра ще е изцяло по ново трасе за 320 км/ч., което трябваше да е готово догодина, но края му се се види, като на нашите първа и осма линии. Иначе рециклираните LGV за ONCF са пристигнали вече в Танжер.
bdz46203 написа: Я, НКЖИ-то не са сами ! джулиенчо, да не би милчо да има приятели в Мароко? :lol:

Джулиенчо може да няма, ама Милчо - сигурно :mrgreen:
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Други

Мнениеот ivajlo_nikolov » Съб Юли 16, 2016 10:54 pm

Малък жокер към НКЖИ как да се направи Побит Камък - Белово за 2 години :
" Камчикският тунел в Узбекистан е открит
Северомуйският тунел (15,3 км) изгуби лидерството си в постсъветското пространство. Сега рекорда в Ех-СССР принадлежи на узбекския Камчикски тунел (19,2 км). Той е построен само за 2 и половина години (!!!). Защо толкова бързо? Тунела е строен от китайци - China Railway Tunnel Group. А те работят като луди и строят бързо. Тунела е открит на 22 юни от президента Каримов и президента на КНР Си Цзиньпин със 7 дни закъснение. "
Цялата статия /Ru/ и снимки - тук
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Други

Мнениеот bdz46203 » Пон Юли 18, 2016 11:55 am

Нямам думи. НКЖИ са на светлинни години от китайците. Същите тези китайци, за колко ли време ще довършат 30-годишният тунел "Лозарево"...
bdz46203
 

Re: Други

Мнениеот Otskov » Пон Юли 18, 2016 4:09 pm

3 месеца може би :D
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1994
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Други

Мнениеот bdz46203 » Пон Юли 18, 2016 8:58 pm

Otskov написа:3 месеца може би :D

джулиенчо вместо да пише глупости из нета, да каже на милчо да докара тези китайци тук.
bdz46203
 

Re: Други

Мнениеот ivajlo_nikolov » Пет Яну 27, 2017 10:46 pm

Алепо посрещна първия влак от пет години насам

В Алепо пристигна първият пътнически влак за последните четири години и половина, откакто започна войната в Сирия, предава РИА "Новости" в четвъртък (26 януари). Влакът измина възстановения неотдавна маршрут от гара "Джирбин" до гара "Багдад".
Пътят бе ремонтиран след освобождаването на града от терористите.Губернаторът на провинция Алепо Хюсеин Дия посочи, че градът постепенно се връща към нормалния живот, въпреки ужасяващия мащаб на разрушенията вследствие от дейността на терористите и операциите срещу тях.
Той обеща, че властите ще положат всички усилия за удовлетворяване на нуждите на населението.
Алепо бе напълно освободен от въоръжените опозиционни групировки през декември миналата година и сега се намира под контрола на сирийските правителствени сили.

Източник /с видео/: Блиц
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Други

Мнениеот assen » Сря Авг 31, 2022 9:39 pm

В рамките на три месеца успях да сравня моментното състояние на високоскоростните влакове в три европейски държави (Италия, Германия, Франция) и ето какво излезе:

В Германия положението е най-зле. Хубавите бели влакчета на “Дойче бан” повечето време са обикновени бързи влакове, каращи с до 160 км/ч. Изключения има малко, защото инфра, дето да е само за тях, също има малко - напр., по най-натоварения коридор Хамбург - Мюнхен единствено между Манхайм и Щутгарт има обособен участък; извън него всичко върви заедно и често закъснели интер-сити експреси трупат още и още отгоре, изчаквайки пътнически влакове, защото няма кой да ги пусне на празния съседен коловоз на гарата, примерно. В резултат големите закъснения са ежедневие, а влаковете са бавни. Иначе комфртът на пътуване става, но само ако не бързате - и не гоните връзки.

Италия със сигурност бие по честота на влаковете. Само тук има два конкурентни превозвача и частният от тях, “Итало”, не дава на държавния да мигне дори. Слабите страни са три: първо, заради жестоката експлоатация, инфрата (и влаковете) са зле - не като безопасност или чистота, а като комфорт; возенето с 300 км/ч и в “Итало”, и във “Фречаросса” е все едно и също - дрънчене, клатене, тракане, изобщо далеч от истината. За час хубаво, но 6 часа така си е изпитание. Второ, мрежата е малка - реално, само едно голямо Y между Наполи-Рим-Фиренце-Болоня и после Милано-Торино в едната посока и част от Венеция в другата. Извън тези трасета всичко си е като едно време, а нови, общо-взето, няма (с изключение на бавното строителство на връзката до Венеция). Вярно, в общия клон Рим-Фиренце-Болоня влаковете стигат до четири-пет на всеки час, така че влак винаги има - но само там. Трето, високоскоростна инфра има само извън градовете - затова 120-те км между Милано и Торино се пътуват цял час, половината от който е влачене с 10 км/ч на изход от единия град и на вход в другия; единствено Болоня може да се похвали с високоскоростен транзит и обособена гара (подземен етаж на градската), така че там само забавяне няма (и въпреки това тя беше построена поне 10 години след пускането на самата линия).

Франция със сигурност бие по комфорт на возенето. При 300 км/ч TGV-то се плъзга като филия с масло - плавно, равномерно, неусетно; накланящите се кошове работят много добре и е удоволствие да се возиш (това на фона на малкото място за багаж във вагоните, създаващо масово неудобства, както и на ужасните в логистично отношение гари като “Монпарнас” в Париж, например). Голям плюс - мрежата тук е широко развита, TGV има почти за навсякъде; минус - по същата причина влаковете са по-нарядко, може да има “дупки” от по 2-3 часа между два влака в едно направление; някои градове пък имат само по 2-3 влака на ден.

И така, ако искате да се возите приятно, идете във Франция; ако искате да имате удобен влак по всяко време, идете в Италия. А в Германия може изобщо да не ходите.
assen
 
Мнения: 109
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:26 pm

Re: Други

Мнениеот bdz43r » Вто Окт 25, 2022 10:40 am

Само една забележка - кошовете на TGV не се накланят.

Положението в Германия започна да пропада едва последните години. Не, че преди ICE не вървяха пак по стари трасета и до 160 км/ч, но бяха почти винаги навреме. Миналия месец, като пример до какво ниво е паднало обслужването, пътувахме във влак от Виена за Хамбург, в който в ресторанта имаше всичко три кроасана (последните), кафе и няколко сокчета и то почти в началото на пътуването. Дори бюфетите на БДЖ са по-заредени.
bdz43r
 
Мнения: 3177
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Предишна

Назад към Чужди железопътни администрации / Railways Outside Bulgaria

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron