ИТАЛИЯ

Информация и дискусии за железниците извън границите на България. Новини за чуждите железници, трамваи, метрополитени и фирми-производители на оборудване и подвижен състав за тях

ИТАЛИЯ

Мнениеот assen » Пон Дек 14, 2015 1:13 am

Кратък разказ и малко снимки от една уникална теснолинейка, Trenino verde della Sardegna - не просто линия, а стотици километри по три линии и още много интересни неща

http://www.zavedil.com/%D0%B7%D0%B5%D0% ... %BD%D1%8F/

И още няколко кратки постинга за италианските железници от различни години:
- Силичия: http://www.zavedil.com/travel-italia-trenitalia-2011/
- Trenitalia – Alta velocita: http://www.zavedil.com/travel-italia-trenitalia-2013/
assen
 
Мнения: 102
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:26 pm

Re: ИТАЛИЯ

Мнениеот railjet » Пон Дек 14, 2015 1:38 am

1) Frecciabianca /фреча бианка/ - "бялата стрела" V= 200 km/h. 10 вагона+ локомотив или 10 вагона + 2 лок : теглещ+ бутащ отзад.

2) Frecciaargento /фреча Ардженто/ "Сребърната стрела" V = 200 до 250 km/h

ETR 450/460/470/480/485/600/610 : Седем или девет вагонни електрички, всичките с накланящи се кошове.

3) Frecciarossa /фреча роса/ "Червената стрела/ V = 300 km/h

ETR 500/ ETR 1000* 15 вагонни електрички без накланящи се кошове.


4) NTV Italo (частен влак) Аlta Vélocita/ Alta capacita V = 350 km/h , 10 вагонна мотриса Alstom.


* ETR 1000 "La Super freccia" = в бъдеща е предвидена за V = 400 km/h :!:
railjet
 
Мнения: 7795
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ИТАЛИЯ

Мнениеот semafor » Вто Юли 12, 2016 2:21 pm

Катастрофа в Италия - челен удар на две ДМВ-та в Южна Италия, 4 жертви към момента.

http://www.vesti.bg/sviat/evropa/dva-vl ... vi-6056208
semafor
 
Мнения: 218
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: ИТАЛИЯ

Мнениеот assen » Вто Юли 12, 2016 11:16 pm

Доста над 20 жертви, разчистването продължава, има опасност бройката да нарасне.

Линията и ЖПС са частна собственост.

Основна версия за момента е човешка грешка, пуснала втория влак в еднопътен участък без да изчака първия да пристигне.
assen
 
Мнения: 102
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:26 pm

Re: ИТАЛИЯ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Сря Юли 13, 2016 2:12 pm

Няколко любопитни подробности от интернет за тази линия - в това междугарие преминават 60 чифта влакове на денонощие. Управлението на движението е само по телефонен способ. Няма релсови вериги за контрол на заетоста на участъка, нито каквато и да е АБ. Стрелките и светофорите се управляват от н-к гарите. Скоростта в това междугарие е 120 км/ч. И още нещо - крайно време е европейските производители на мотрисни влакове да наблегнат на механичната и физическа сигурност на ПС. С просто око се вижда, че френското желязо е по-сигурно от швейцарската пластмаса. Alstom ELT 200 vs. Stadler FLIRT
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 957
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: ИТАЛИЯ

Мнениеот bdz43r » Сря Юли 13, 2016 2:29 pm

При 100 км/ч, дори драскотина да нямат влаковете, пътниците щяха да се размажат по стените, така че здравината е без особено значение.
bdz43r
 
Мнения: 3166
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: ИТАЛИЯ

Мнениеот bdz46203 » Сря Юли 13, 2016 4:42 pm

Хайде стига. В Италия да няма ОТ?! Там всички ялакове са с Алс. Питайте капацитета Тошко. Обиколил е Европата. Всички влакове били с Алс. Затова напира и в Бг да има.
bdz46203
 

Re: ИТАЛИЯ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Сря Юли 13, 2016 10:46 pm

bdz46203 написа:Хайде стига. В Италия да няма ОТ?! Там всички ялакове са с Алс. Питайте капацитета Тошко. Обиколил е Европата. Всички влакове били с Алс. Затова напира и в Бг да има.

Частният превозвач Феротрамвиария е оператор на линията Бари - Бариета. Тя е била теснопътна 1000 мм. трамвайна линия, преустроена през 1965.г на нормалнорелсова Ж.П. линия и е извън мрежата на италианските държавни железници (RFI). И въпреки натоварения график и архаичното управление на движението 50 години не е имала сериозен инцидент.
Мрежата на RFI е изцяло оборудвана със системи за АЛС ETCS с GSM-R комуникация, по-старите системи SCMT и BACC, а по повечето главни и високоскоростните линии - с ERTMS.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 957
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: ИТАЛИЯ

Мнениеот bdz46203 » Чет Юли 14, 2016 12:10 am

Това още един път доказва, че частните инфраструктури и превозвачи не подобряват нещата, а напротив
bdz46203
 

Re: ИТАЛИЯ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Чет Юли 14, 2016 12:29 am

Я пак? А сега си представи София - Радомир на телефонен способ, 60 чифта в денонощие, Vмах=120км/ч., държавни железници. Колко влака щяха да са челосали за 50 години? :mrgreen:
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 957
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: ИТАЛИЯ

Мнениеот bdz46203 » Чет Юли 14, 2016 10:51 am

Държавните железници щяха да се погрижат в участъка да има ОТ, а не да го оставят на телефонен способ от 19-ти век.
bdz46203
 

Re: ИТАЛИЯ

Мнениеот railjet » Чет Юли 14, 2016 12:08 pm

bdz46203 написа:Държавните железници щяха да се погрижат в участъка да има ОТ, а не да го оставят на телефонен способ от 19-ти век.


Пак си неподготвен. Държавата се дезангажира от вноростепените линии в Италия. Експлотацията на тази с катастрофата е от фирма FerroTramviara ("Жепетрамвайна"), наемаща регио електрички и ДММ Flirt,Alstom i Stadle и ДМВ от TrenItalia. Държавата НЕ субдидира линията,нито поддържането на железния й път. Приоритетите са 100% към Diretissimi-те (директни,магистрални линии).
railjet
 
Мнения: 7795
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm


Назад към Чужди железопътни администрации / Railways Outside Bulgaria

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron