Китай прави стратегически ход към стъпка в Централна Азия чрез нов "Път на коприната"Според експерти, интервюирани от Чайна Дейли, са необходими по-нататъшни преговори по въпроса, включително геополитика, технологични стандарти и финансирането на скоростната железопътна линия, която Китай планира да изгради между Синцзян Уйгурския автономен район и Източна Европа.
Линията с дължина 6000-км ще започва от Синцзян и ще минава през Киргизстан, Таджикистан, Узбекистан, Туркменистан, Иран и Турция до България, каза Джао Сияоганг, бивш председател на China South Locomotive and Rolling Stock Co (CSR), един от водещите китайски индустриални производители и износители.
Джао също е съветник на Китайския институт за иновации и стратегия за развитие.
Скоростта пътническите влакове по линията ще достига 200 км/ч, а на товарните - 160 км/ч, каза Джао за всекидневника.
Инвестициите в линията ще бъдат около $ 150 милиарда, каза Джао , добавяйки, че тя може да бъде завършена до голяма степен през 2020 г. и напълно завършена до 2030 година. "Това може да се разглежда като нов Път на коприната", каза още той.
Темпото на железопътното строителство в Синцзян се е увеличило значително след септември, когато китайският президент Цизинпин повдигна идеята за икономическата връзка "Път на коприната". Той предложи съживяването на древния търговски път, свързващ Китай, Централна Азия и Европа.
Източник /EN/:
Хюрийет