Други

Информация и дискусии за железниците извън границите на България. Новини за чуждите железници, трамваи, метрополитени и фирми-производители на оборудване и подвижен състав за тях

Re: Актуална информация за 2014-та година

Мнениеот stankos » Вто Фев 04, 2014 3:57 pm

Какво е положението в северната ни съседка ?
stankos
 
Мнения: 476
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Актуална информация за 2014-та година

Мнениеот KRAKOMOBILA » Вто Фев 04, 2014 8:50 pm

Такова е в Сърбия. В Румъния е една идея по-добре.
Изображение
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 973
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm


Re: Други

Мнениеот disell » Чет Фев 06, 2014 3:25 pm

Супер отоплени стрелки : ТОПЛО :o :o :o
Аватар
disell
 
Мнения: 1187
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:45 pm

Re: Други

Мнениеот disell » Нед Фев 16, 2014 4:46 pm

railjet какво ще кажеш за бързака :Изображение
Аватар
disell
 
Мнения: 1187
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:45 pm

Re: Други

Мнениеот railjet » Нед Фев 16, 2014 7:37 pm

Интересна грешка. Чудя се, дали е изобщо е възможно, релсово возило (каквото и да е) да се задържи при такава скорост (>1100км/час) върху класическо междурелсие 1435. :roll:
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Други

Мнениеот disell » Нед Фев 16, 2014 9:47 pm

Хамериканците нали поставиха рекорд от около 10 000 км/ч с една реактивна вагонетка преди няколко години.
Аватар
disell
 
Мнения: 1187
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:45 pm

Re: Други

Мнениеот railjet » Нед Фев 16, 2014 11:27 pm

Чувал съм за този куриоз,но според мен е кифтак. В нормално атмосферно налягане дори балистична ракета не може да достигне подобна чудовищна скорост,камоли да се запази някаква траектория...
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Други

Мнениеот assen » Нед Фев 16, 2014 11:49 pm

railjet написа:Интересна грешка. Чудя се, дали е изобщо е възможно, релсово возило (каквото и да е) да се задържи при такава скорост (>1100км/час) върху класическо междурелсие 1435. :roll:


Трудно. Скоростта е много близо до Mach 1, а там настъпват разни неща във фулидната динамика, които са на ръба на невъзможното :) На колела (но не по релси) е постигана свръхзвукова скорост, но с реактивен двигател и съвсем малко над звуковата бариера. Така че 10,000 км/ч на земята са "на тъмни фантазии създание мъгляво".
assen
 
Мнения: 109
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:26 pm

Re: Други

Мнениеот railjet » Пон Фев 17, 2014 12:06 am

На въпросното нещо, което разви 1200км/час му беше нужна 100км писта. Представи си какво разстояние би било необходимо за 0-10 000 км/час върху релси!.....
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Други

Мнениеот NikolaiRG » Чет Мар 13, 2014 8:59 pm

Дойде време за поредната експедиция. С девойката ще летим за Киев през май за 4 дни. Ако бях сам, щях да пътувам с влака, разбира се. После ще мръднем за 3 дни до Лвов с тамошната железница и в деня на обратния полет ще се върнем към Киев. Надявам се, че няма да ни уцели руска ракета, но знам ли...

Въпрос към знаещите:
Някой има ли представа дали ще имам проблеми ако щракна някоя и друга снимка по влаковете и линиите в Украйна? Дали няма да прекарам остатъка от дните си в местен затвор в компанията на местни главорези?
Аватар
NikolaiRG
 
Мнения: 514
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:39 pm
Местоположение: Русе

Re: Други

Мнениеот assen » Пет Мар 14, 2014 12:05 am

По принцип няма, местните са свестни хора. Естествено, избягвай да снимаш военни и полиция. Все пак, имай предвид, че в Западна Украйна с говори предимно украински и на говорещите руски се гледа (особено сега) с недобро око. Ще ти е от полза, ако научиш 2-3 фрази на украински, не е много далеч от руския - ще ти помогне в случай, че се наложи да обясняваш какъв си. А, и друга обичайна предпазна мярка - на снимащите с нещо дребно (тип телефон или сапунерка, особено ако има и момиче на фона) се гледа много по-леко, отколкото ако разпънеш някаква мощна оптика.
assen
 
Мнения: 109
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:26 pm

Re: Други

Мнениеот ivajlo_nikolov » Нед Май 04, 2014 9:38 pm

Според информация от skyscrapercity, днес в иракското пристанище Ум Касър са пристигнали първите два от общо 12-те китайски блок влака, състоящи се от по 8 климатизирани вагона и по два дизелови локомотива, с капацитет 343 пътници, вкл. спални кабини, които първоначално ще обслужват възстановената 640-километрова линия Багдад - Басра със скорост от 100 mph (160 км/ч/) заменяйки старите влакове движещи се с около 40 mph (64 км/ч). Останалите блок влакове, или по - точно ДМВ, ще пристигат по 2 на всеки 3 месеца, и ще бъдат използвани и по други нови и възстановени линии.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Други

Мнениеот vankata » Чет Май 08, 2014 2:18 pm

Няма жица, няма ток (ех, сега Луиш да прочете постовете). Гориво евтинджос.. :lol:
vankata
 
Мнения: 68
Регистриран на: Сря Сеп 18, 2013 9:30 pm

Re: Други

Мнениеот ivajlo_nikolov » Чет Май 08, 2014 9:36 pm

В skyscrapercity има още информация за новите придобивки на раздирания до скоро от война Ирак. Новите китайски ДМВ вече са композирани. Това е интериора на първа и на втора класа. Педалите от страни на стойките на седалките са за нещо непознато в България, но вече стандарт в развитите държави, вкл. Китай - завъртане на седалките спрямо стойката, както на този японски видео клип. А за такива спални купета, оборудвани с телевизор и хладилник можем само да мечтаем. Влаковете, конструирани за работа в пустинен климат, естествено са климатизирани.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Други

Мнениеот Administrator » Съб Май 10, 2014 2:41 pm

Китай планира железопътна линия до САЩ

Китай представи плана си за свързване на света с високоскоростен железопътен транспорт, включително и подводна връзка към САЩ с дължина около 13 000км.

Линията "Китай - Русия - Съединените щати", предложена от Китайската академия на инженерите ще започва от североизточната част на Китай, нагоре през Сибир, през Беринговия проток до Аляска и надолу през Канада, преди да достигне САЩ, съобщава The Beijing Times.

Влакът ще се движи със средна скорост от 217 км. в час, но все още обаче не ясно дали властите в Русия, САЩ и Канада са дали съгласието си за мегапроекта.

Медиите в Китай коментират обаче, че този проект е добра алтернатива на въздушния транспорт. Идеята е влакът да минава и под вода през тунела между Русия и Аляска под Беринговия проток, който вече се изгражда. Ако бъде реализиран този проект той ще е с 3701 км. по-дълъг от Транссибирската железница, която в момента прави най-дългото пътуване в света с влак.

За пресичането на Беринговия проток е необходим почти 200 км подводен тунел.

Макар все още нищо да не е сигурно, се предполага, че Пекин ще финансира проекта, особено след като Китай в момента е лидер във високоскоростните влакове.

Страната е изградила най-дългата мрежа от бързи влакове в света с повече от 9977 км. железопътни линии.

Източник: Стандарт
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Други

Мнениеот ivajlo_nikolov » Нед Юли 06, 2014 2:02 pm

Китай прави стратегически ход към стъпка в Централна Азия чрез нов "Път на коприната"
Според експерти, интервюирани от Чайна Дейли, са необходими по-нататъшни преговори по въпроса, включително геополитика, технологични стандарти и финансирането на скоростната железопътна линия, която Китай планира да изгради между Синцзян Уйгурския автономен район и Източна Европа.
Линията с дължина 6000-км ще започва от Синцзян и ще минава през Киргизстан, Таджикистан, Узбекистан, Туркменистан, Иран и Турция до България, каза Джао Сияоганг, бивш председател на China South Locomotive and Rolling Stock Co (CSR), един от водещите китайски индустриални производители и износители.
Джао също е съветник на Китайския институт за иновации и стратегия за развитие.
Скоростта пътническите влакове по линията ще достига 200 км/ч, а на товарните - 160 км/ч, каза Джао за всекидневника.
Инвестициите в линията ще бъдат около $ 150 милиарда, каза Джао , добавяйки, че тя може да бъде завършена до голяма степен през 2020 г. и напълно завършена до 2030 година. "Това може да се разглежда като нов Път на коприната", каза още той.
Темпото на железопътното строителство в Синцзян се е увеличило значително след септември, когато китайският президент Цизинпин повдигна идеята за икономическата връзка "Път на коприната". Той предложи съживяването на древния търговски път, свързващ Китай, Централна Азия и Европа.
Източник /EN/: Хюрийет
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Други

Мнениеот disell » Пон Юли 07, 2014 4:19 pm

Брей тези китайци милиардите за нищо ги нямат . Да вземем да станем някоя провинция или автономен район вместо поредния щат или република ;) :mrgreen:
Аватар
disell
 
Мнения: 1187
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:45 pm

Re: Други

Мнениеот CH_M » Съб Окт 18, 2014 10:21 pm

Красота, и пътя му път, и локомотива му локомотив .....
https://www.youtube.com/watch?v=YBZNVhfcAqw

Мечтиии, мечти ......
CH_M
 
Мнения: 186
Регистриран на: Вто Авг 20, 2013 9:19 pm

Re: Други

Мнениеот railjet » Съб Окт 18, 2014 11:45 pm

Попаднал си точно на изпитателния ринг, няма кок да не е добър пътя. Край Букурещ има подобен и там мамалигите вдигат над 200 с 46-та серия :mrgreen:
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Чужди железопътни администрации / Railways Outside Bulgaria

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта