Страница 1 от 4

Други

МнениеПубликувано на: Сря Юли 31, 2013 8:32 am
от Administrator
НОВА ЖП ЛИНИЯ СВЪРЗВА ЧЖЕНЧЖОУ С ХАМБУРГ

31.07.2013

Най-големият в Китай жп възел в град Чженчжоу огкри пряка трансгранична линия за товари за Европа. Новата линия ще съединява Чженчжоу с германския град Хамбург, преминавайки през територията на Китай, Казахстан, Русия, Беларус, Полша и Германия. Общата й дължина е 10 214 км. Времето за изминаването й е 16-18 дни, което е с 15 дни по-бързо, отколкото ако товарите се изпращат по море. По пътя товарите два пъти преминават митнически контрол и се прехвърлят на нови релси.
През последните години много китайски предприятия започнаха да се преместват от източните в западните и централните райони на страната, където производствената себестойност е значително по-ниска. Именно за да преодолеят отдалеченосгта си от морските пристанища някои градове в тези райони започнаха да откриват преки жп линии за товарни превози към Европа. Така в Западен Китай вече действа жп магистралата Чунцин-Европа, която започва от Чунцин и стига до Дуисбург в Германия, като преминава през територията на Казахстан, Русия, Беларус и Полша.
Администрацията на Чженчжоу планира през тази година за пусне 6 рейса по новата линия Чженчжоу - Европа с товари на обща стойност 100 милиона долара, а през следващата да достигне до 50 рейса годишно със стойност на товарите над 1 милиард.

Източник: Вестник "Земя" - стр. 9

Re: Други

МнениеПубликувано на: Чет Авг 01, 2013 9:07 pm
от ivajlo_nikolov
Както винаги журналистите - земеделци са се пообъркали в превода. Не е открита нова пряка трансгранична линия, защото линията Дружба /Казахстан/ - Урумчи /Китай/ си съществува от 70 години, а е пуснат нов редовен 800 метров 1800 тонен контейнерен МДТВ Чженчжоу - Хамбург. Влака е по заявка на Hewlett-Packard и превозва лаптопи и компоненти от Китай за Европа.

Статията в The New York Times /EN/: http://www.nytimes.com/2013/07/21/busin ... -road.html
Страхотна анимация /пак от там/: http://www.nytimes.com/newsgraphics/201 ... silk-road/
Карта на маршрута /Синхуа/
7183e479jw1e6qrimcco8j20dw09idhd.jpg
7183e479jw1e6qrimcco8j20dw09idhd.jpg (57.68 KiB) Прегледано 5609 пъти

Re: Други

МнениеПубликувано на: Чет Авг 01, 2013 10:05 pm
от disell
Не става дума за линия като релси, траверси и т.н. а като трасе (маршрут) от точка А до точка Б.

Re: Други

МнениеПубликувано на: Вто Авг 06, 2013 3:06 pm
от Petko Ivanov
Инфо от другия форум:
http://lokforum.com/viewtopic.php?p=97347#97347
Още едно признание за високото качество на чешките продукти...........

Re: Други

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 30, 2013 12:02 pm
от ivajlo_nikolov
Железопътна връзка до порт Александрополис получава зелена светлина

Компанията за инфраструктурни проекти на Гърцките железници (OSE) обяви в петък, че е подписано споразумението за свързване на пристанището на Александрополис в Североизточна Гърция с националната железопътна мрежа, за улесняване на превоза на товари, особено за България.
ErgOSE заяви, че проектът е с бюджет от 3,10 милиона евро и трябва да бъде завършен в срок една година.
С връзката се очаква значително да се подобри движението на товари от северното гръцко КПП през главния терминал на OSE в североизточния граничен град и Александрополис.
Ползите ще са най-големи за товари към съседна България, които в момента се превозват през Босфора до черноморското пристанище Варна, която е основен транспортен възел за стоките, предназначени за Европейския съюз.
Според експерти това ще отнеме средно по шест часа, за превоз на товари от пристанище Александрополис до Варна с влак, за разлика от два и половина дни, понастоящем необходими за превозите, извършени през пролива Босфора с кораби.

Източник/EN/:Ekathimerini

Re: Други

МнениеПубликувано на: Вто Ное 12, 2013 6:36 pm
от railjet
Първият МДТВ Чженгжоу-Хамбург успешно е изпътувал 10 214 км за по-малко от 15 дни. 51 контейнера отвозени от ДБ Шенкер.

Re: Други

МнениеПубликувано на: Чет Дек 12, 2013 11:59 pm
от disell

Re: Други

МнениеПубликувано на: Съб Дек 14, 2013 2:26 am
от Nikss
Я, и при тях имало огради! :mrgreen:
А аз си мислех, че това явление го има само при нас. Интересно! :roll:
С единствената разлика, че там са си запазени, докато при нас са солидно разграбени (най-пресния пример за това са снимките на 44 083).

Re: Други

МнениеПубликувано на: Съб Дек 14, 2013 2:47 am
от bdz43r
Навсякъде има огради, ама техните са "палиш и тръгваш", а нашите са само скелети.
Онази машина, която нарязаха в Пирдоп беше извадена от такава ограда и вдигаше сама, все едно до вчера е работила.

Re: Други

МнениеПубликувано на: Съб Дек 14, 2013 12:19 pm
от semafor
Ами аз така като ги гледам тези огради има доста неща дето биха ни свършили работа :D Людмилките си изглеждат запазени,МаК-овете също,а ако и Шкодичките работят ще бъде голям удар.Да хванат да купят нещо нашите абдали вместо да спят.Хем ще вземем нещо дето да ни послужи няколко години въпреки експлоатацията и поддръжката у нас хем няма да е и кой знае колко скъпо.А и ще спасим локомотивите от скрапа.Само дето никой няма да направи подобно нещо... Вижте хората в какво състояние са ги оставили,а не като тука при нас.Направо ми е жал като видя подобна колона в Германия понеже режат едно 80 % от локомотивите в напълно работоспособно състояние.Оставят ги така в някое бивше RAW,ако има трябва нещо вземат (много рядко) и накрая ги продават на безценица като скрап на фирми за вторични суровини и те ги режат.Да видиш напълно окомплектован локомотив как бива разпарчетосван просто е... :cry: Ама те немците не им пука много...

Re: Други

МнениеПубликувано на: Съб Дек 14, 2013 4:26 pm
от disell
Ами к'во да им пука. Производството им и подмяната на парка с нови локомотиви върви с пълна пара , че даже заводите не смогват на поръчките. Та за някой линии чак купуват от външни доставчици.

Re: Други

МнениеПубликувано на: Съб Дек 14, 2013 6:29 pm
от semafor
Ами да ни подаряват ТПС или да го дават на някакви ниски цени като не им трябва.Тяхната КМ е с друго напрежение ама поне вагони,дизелови локомотиви,мотриси може да си ползваме.Интересно ми е чисто технологично възможно ли е да се замени оборудването на един електрически локомотив или да се пригоди от работа с едно напрежение към друго? :roll: Другото което ме мъчи е защо милото ни ръководство на БДЖ не погледне към Франция за ТПС втора ръка? Колко румънски частници се обзаведоха оттам? наскоро попаднах на снимка където имаше някаква гара или нещо подобно на триажна гара с поне 20 коловоза всичките пълни с локомотиви като интересното беше,че повечето бяха в сравнително новите ливреи.Оттам поне електрически локомотиви можем да вземем,от немците - дизели и за малко пари да позакъприм положението за 10-на години.Ако се стабилизират нещата поне малко системата ще заработи лека-полека ама с подобно положение на сегашното дето влакове се отменят и товари се оставят поради липса на ТПС просто нищо добро не чака БДЖ :(

Re: Други

МнениеПубликувано на: Съб Дек 14, 2013 8:41 pm
от disell
Щото и ръководството на немските железници е като нашето в този случай.Не ги продават въпреки , че има желаещи да ги закупят а ги продават за скрап. Имаше даже и разследване по този случай от прокуратурата .

Re: Други

МнениеПубликувано на: Пон Дек 16, 2013 12:31 pm
от Administrator
Осем култови екскурзии с железниците

09:00 на 16 дек 2013

Докато в държави като нашата пътуването с влак е най-близо до екстремния, а напоследък - и до митинговия туризъм, няколко световни компании са поставили туристическите пътувания с железниците в най-високия ценови сегмент на луксозните екскурзии.

Луксозните влакове обикновено са композирани от реставрирани ретро вагони от 20-то до 50-те години на миналия век и предлагат индивидуални или двойни кабини с пищно обзавеждане и максимални удобства - изискана кухня, самостоятелна баня, гореща вода, а дори и вана. Вагон ресторантът задължително предлага сложно многостепенно меню, скъпи напитки, а сервировката е с фин порцелан, кристал, сребро и лен.

Програмата на пътуването предвижда, разбира се, спирки по маршрута и обиколки на забележителностите. Сайтът http://www.smartertravel.com подбра култовите жп маршрути по света и проучи цените.

"Симплън Ориент експрес" е най-утвърдената и разпознаваема марка. Всяка година компанията осъществява поне едно пътуване по класическия маршрут Париж - Истанбул, но има и много други,
по-кратки възможности, свързващи Лондон, Венеция, Прага, Виена, Будапеща. По класическия си маршрут, описан от Агата Кристи, експресът веднъж годишно минава и през България, макар пътниците му да не се задържат особено тук.

Операторът отскоро предлага пътуване между Банкок и Сингапур в същата атмосфера. За 2-3 дневно пътуване цената е 2 560 щатски долара на човек.

Компанията "Златният орел" (Golden Eagle) прави екскурзии с Транссибирския експрес по най-дългата в света непрекъсната железопътна линия. Луксозният влак изминава за 15 денонощия маршрута между Москва и Владивосток като пътниците в трите класи разполагат с отлична храна, душкабина в купето, ползват екскурзоводи, носачи и лекарски грижи. Всичко е включено в базовата цена от около 15 хил. долара на човек в "сребърна" класа. Същата компания предлага жп пътуване "По пътя на коприната" от Москва през Самарканд и Бухара до Пекин.

"Синият експрес" свързва Претория с Кейптаун в луксозно пътуване за ден и половина и на цена от 1200 - 1500 долара в зависимост от сезона. Същото разстояние можете да пропътувате в обикновен влак за 60 - 250 долара в зависимост от класата.

Rocky Mountaineer пътува по няколко канадски маршрута като най-интересният е класическият - Калгари - Ванкувър - през високопланинските части на страната, включително националния парк "Банф" и покрай бреговете на езерото Луис. За разлика от други луксозни влакове Rocky Mountaineer пътува само през светлата част на денонощието, а нощувките са в хотел. Във върховия сезон цените са от 2827 американски долара за двама, включително храната и настаняването.

Операторът Great Southern Railе пресича австралийския континент от Сидни на източния бряг до Пърт край Индийския океан на запад. За три денонощия влакът изминава по идеално права линия 297 мили на цена 1680 американски долара за двама

Влакът Crucero кани на романтично пътуване по теснолинейка из Андите от еквадорското пристанище Гаякил до столицата Кито. За три нощи и четири дни пътуващите се изкачват на 2850 метра надморска височина, теглени от парен локомотив. Екскурзиите се провеждат само между юни и август и от декември до февруари. Базовата цена е 991 долара на човек.

"Дворецът на колела" извършва едноседмична екскурзия в Индия по линията Делхи - Джайпур - Савай Мадопур - Удайпур - Джодхпур - Агра - Делхи. Извън сезона пътуването може да струва 390 долара на човек на ден в двойно купе. В активния сезон цената започва от 520 долара дневно.

Източник: Дневник

Re: Други

МнениеПубликувано на: Пет Дек 20, 2013 4:14 pm
от disell
Вече може да следите и движението на германските влакове : http://www.apps-bahn.de/bin/livemap/que ... ivemap=yes
Освен , че показва актуалното време се дава и информация на кой коловоз ще бъде приет влака в гарите в които спира по разписание.
И една новина :финландските железници VR са поръчали 80 VECTRON-а с опция за още 97 броя , това най-големия контракт засега за този модел на SIEMENS.
Ох , кога ли ще почнат да си изхвърлят тауритата та белким тогава нашите се навият да купят нещо свястно макар и втора ръка ....

Re: Други

МнениеПубликувано на: Нед Яну 26, 2014 10:13 pm
от disell
Ето как се опитват да се справят с неправилно пресичащите жп.линиите в Белгия.Мисля ,че ще е доста полезно за участъка Русе-Русе-разпр.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws.d ... attenD1%2B

Re: Други

МнениеПубликувано на: Пон Фев 03, 2014 3:10 pm
от Administrator
Жп потенциалът на европейските държави е много голям и много различен

Николай ТОДОРОВ | 03.02.2014

Качеството на жп връзките в Европа варира в голяма степен - има райони с много високо ниво на услугите между главните европейски градове и други с по-малко и по-бавни връзки. Основният критерий за оценка на нивото на жп услугите са бързината, честотата и директните връзки.
Най-високо е нивото на жп обслужването и връзките в Швейцария, в някои части на Германия и във Великобритания, следвани от Австрия, Италия, Белгия, Франция и Испания. Във Великобритания и Швейцария влаковете са чести, но с по-малка средна скорост, френските и испанските градове са свързани с бързи връзки, но не достатъчно често, в Италия влаковете са и двете - начесто и с висока скорост. По принцип международните връзки между отделни държави се отличават със значително по-ниско качество с изключение на Париж, Брюксел и Страсбург, които са свързани с много висококачествени връзки. Планините и смяната на междуосието играят ограничителна роля. Балтийските държави се открояват с ниско ниво на услугите въпреки добрите дадености, които имат.
Това пише в доклад за жп връзките между европейските столици на Института за транспорт и градско планиране в Ерфурт, Германия.
В много райони на света пътническият жп транспорт има нарастваща роля в транспорта на дълги и средни разстояния, особено в свързването на големите европейски градове, но качеството варира силно в зависимост от региона. В различни държави са в строеж високоскоростни линии, на места много частни компании започват да предлагат нови маршрути и още по-висококачествено обслужване. Високоскоростните линии са основно разположени в рамките на дадената държава и засега ролята им в международните връзки е незадоволителна с изключение на връзките между Лондон, Париж, Брюксел и
Амстердам, но с голям потенциал са връзки като Мадрид - Лисабон, Лион
- Милано, Берлин - Варшава, Берлин -Копенхаген, Мюнхен - Виена.
Проучването включва не само столиците и големите градове от Европейския съюз, но и Турция, Армения, Азербайджан, Грузия, европейската част на Русия, като се подбират конкретни възли, основно над 1 млн. души и със силно комуникационно значение.
Избрани са централни релации между главни европейски градове. Средната дължина на линиите между 306 града е 321 км, като варира от 47 км - Лийдс - Шефилд, до 1493 км
- Санкт Петербург - Перм. Включени са основно пътнически линии, дори и такива с ферибот, като Путгарден
- Родби (Германия - Дания), Сасниц -Трелеборг (Германия - Швеция), Ме-сина - Вила Сан Джовани (Италия), Татван - Ван (Турция).
Някои големи градове в Европа все още не са свързани с жп мрежата:
- Ирландия и Майорка са-единствените острови, които не са свързани с останалата част от Европа с жп линия
- Албанската пътническа жп мрежа има само товарна връзка с Черна гора
- На 11 февруари 2011 г. прекъсна всички международни пътнически линии между Атина и Солун с останалата част на Европа
- Въпреки че има добра градска железница, северозападният турски град Бурса с почти 2 млн. души е единственият голям европейски град, който не е свързан с националната жп мрежа. Изграждането на високоскоростна линия между Бурса и Анкара - Истанбул стартира през 2012 г. и трябва да бъде завършена през 2015 г., с което разширява бързо разрастващата се турска високоскоростна мрежа
- От 1993 г. по политически причини не се използва жп връзката през турско-арменската граница през Южен Кавказ, но в североизточна Турция се изгражда връзка с Южна Грузия с дата на отваряне в края на 2014 г.
Вижда се, че всички топ релации са национални в рамките на една държава. Впечатляващите 92 влака дневно свързват Базел и Цюрих. Швейцарският триъгълник Базел - Цюрих - Берн, както и връзките между Рейн-Некар - Франкфурт в Германия и от Единбург до Глазгоу в Шотландия се обслужват от най-много влакове дневно, но те са къси релации.
При линиите над 150 км става най-много са влаковете между Линц и Виена-Братислава, Лондон и Бирмингам, Лондон - Шефилд с над 50 влака дневно, като в Австрия високата честота се обяснява и с навлизането на нов частен оператор.
Поглед върху картата показва най-голяма честота на влаковете в Швейцария, Великобритания, Западна Германия и части от Бенелюкс, Австрия и Италия, връзките на Париж и Мадрид с другите големи национални градове, както и в централна Полша, Чехия, Италия - северно от Неапол.
Между 13 и 24 влака - трета категория по честота, могат да бъдат забелязани в Русия и Украйна.
Като естествените граници служат планините като Пиренеите и Алпите и като изкуствени граници - смяната на междуосието.
Зони с малка честота на влаковете са Прибалтика с изключително лоши жп връзки, връзките между Испания и Португалия, части от Балканите, Южен Кавказ, части от Турция и Русия.
Международните връзки се обслужват много по-рядко, главно по гъсто-населени граници - между Бенелюкс, Франция, Германия и Швейцария, като на първо място е връзката Мюнхен -Линц, а известната Лондон - Париж е едва на 12-о място с 19 влака дневно.
Максимална скорост
Това е вторият критерий в проучването, получен с просто разделяне на скорост и дистанция, като за базова максимална скорост се приема 150 км/ч, а за минимална - 25 км/ч. Най-високи са скоростите между големите градове в Испания, Франция и Италия. Мадрид и Сарагоса са свързани с впечатляващата средна скорост от 219 км, т.е. 274 км са пропътувани за 1 час 15 мин. По подобен начин френската столица е свързана с Брюксел и Лондон.
Трябва да се отбележи, че страни като Швейцария и Великобритания с най-голяма честота на влаковете имат най-ниска скорост и, обратно, страни като Франция и Испания с висока скорост имат по-ниска честота на влаковете. В Германия дълги релации като Берлин - Хамбург и Берлин - Хановер имат висока скорост, в Русия - Москва - Петербург, в Швеция - Стокхолм - Го-тенбург и Малмьо, Турция - Анкара -Коня, Белгия - Брюксел - Лиеж и др.
Много са ниски скоростите между Латвия, Литва и Полша - 262 км между Вилнюс и Рига се пътуват за 14 часа с една смяна, от Рига до Варшава 562 км се пропътуват за 26 часа с четири смени на влака, което е една от най-бавните скорости в цяла Европа.
Между топ 12-те по скорост могат да бъдат намерени скоростни влакове като Thalys и Eurostar, които свързват Брюксел с Париж, Лондон с Лил и Лил с Брюксел, след тях по скорост са Брюксел - Лондон и Париж - Люксембург/Женева.
С ниски скорости се движат влаковете в Централна и Източна Европа -Минск - Москва, Киев - Москва, Хелзинки - Санкт Петербург, Острава -Виена.
Следващата таблица и фигура показват най-бавните връзки между големите европейски градове - под 30 км в час, като София - Солун е единствената линия без обслужване. Талин - Хелзинки реализира скорост от само 4 км в час поради сериозното заобикаляне около Финския залив. Между Гданск и Рига няма сериозни физически бариери, но поради дългото време за изчакване и смяната на междуосието достига едва 10 км в час максимална скорост. Най-бавните скорости реално са в Прибалтика и между Испания и Франция и Португалия. Ниските скорости между Швеция и Полша са резултат от принудителното заобикаляне. Пътуването между Палермо и Бари също е с ниска скорост поради използването на ферибот.
Минимални трансфери
Изследването показва, че повечето главни европейски градове са свързани с директни линии, а прехвърляния има при пресичане на Пиренеите или Алпите или при други географски бариери - Балтийско море, Адриатическо или Черно море.
Друг затрудняващ фактор, който води до трансфери, е смяната на междуосието.
От международните връзки само 50% са без необходимост от смяна на влака.
Ниво на обслужване
За пътуващите най-важни са броят на влаковете на ден, общото време за пътуване и броят на прехвърлянията, цените не са разглеждани, защото те зависят от политиката във всяка отделна държава.
Най-високо е качеството на обслужване в триъгълника Базел - Цюрих - Берн и Рейн - Франкфурт, във Великобритания - Единбург - Глазгоу и Лондон - Бирмингам, а също в Австрия, Германия, Италия и Белгия.
От международните връзки само Париж - Брюксел отговаря на изискванията за висока скорост и голяма честота на влаковете.
***
Препоръки
Почти всички големи европейски градове са свързани в общата жп мрежа и имат голям потенциал за устойчиво развитие на жп транспорта и мобилността. Анализът обаче показва, че има огромни различия в качеството на услугите в цяла Европа. Най-качествени са услугите в Швейцария, в някои части на Великобритания и Германия, а също на места в Австрия, Италия и Белгия, главните линии във франция и Испания.
Високото качество на обслужване най-често означава регулярни влакове, а не най-висока скорост. От международните връзки най-добри са свързващите Париж, Брюксел и Страсбург.
Сред основните препятствия са най-вече географските фактори и техническите - смяна на междуосието. Правят впечатление прибалтийските държави с много ниско ниво на жп услуги въпреки отличните топографски условия.
Препоръките включват модернизация и подобряване на жп инфраструктурата в Прибалтика, на Балканите и увеличаване честотата на връзките между Испания и франция и Португалия.
При държавите със сравнително малка гъстота на населението акцентът трябва да бъде върху увеличаване на скоростта на влаковете.

Източник: Вестник "Строителство Градът" - стр. 18-19

Re: Актуална информация за 2014-та година

МнениеПубликувано на: Вто Фев 04, 2014 2:57 pm
от ivajlo_nikolov
Какво движение ще има, в Skyscrapercity са качили снимки от мазалото в Словения, сигурно и в Сърбия е така.

Re: Други

МнениеПубликувано на: Вто Фев 04, 2014 3:08 pm
от ivajlo_nikolov
В Словения поледицата е направила мазало. ТВ новините им от вчера: http://4d.rtvslo.si/arhiv/prispevki-in- ... /174259456

Re: Актуална информация за 2014-та година

МнениеПубликувано на: Вто Фев 04, 2014 3:25 pm
от plastikat
Нас ако ни сполети такова чудо ,няма да можем да се оправим до догодина по това време .