Страница 1 от 3

ТУРЦИЯ

МнениеПубликувано на: Пет Авг 09, 2013 2:21 pm
от Administrator

Re: TURKEY

МнениеПубликувано на: Пет Авг 09, 2013 2:30 pm
от railjet
Комшу има държава и върви напред ! Нашите мурдари още не са започнали Септември-Пловдив, чийто срок е до януари!

Re: ТУРЦИЯ

МнениеПубликувано на: Пет Авг 09, 2013 2:37 pm
от rain
Не залитай в крайности. Този тунел е толкова епичен, колкото и цялото Септември - Свиленград.

Re: ТУРЦИЯ

МнениеПубликувано на: Пет Авг 09, 2013 2:52 pm
от 07
rain написа:Не залитай в крайности. Този тунел е толкова епичен, колкото и цялото Септември - Свиленград.

И пак не е толкова епичен като Климаш-Подвис :lol:
А колкото до Септември Свиленград и Михайлово - Вл.Павлов - жалка история. Ама Българска. преди 100 и кусур години линиите са построени с кирки и лопати по бързо от сегашните "модернизации" и пишман-ремонти.

Re: ТУРЦИЯ

МнениеПубликувано на: Съб Авг 10, 2013 3:47 pm
от bdz43r
Въпросният тунел е колкото епичен, толкова и несъществен за нас на този етап. Някой ако очаква след пускането му да се изсипят три пъти повече МДТВ, ще остане неприятно изненадан. Има още няколко големи тапи по пътя към далечния изток.

Re: ТУРЦИЯ

МнениеПубликувано на: Вто Авг 13, 2013 3:55 pm
от Administrator
Жп тунелът под Босфора премина успешно тестовете, откриването е през октомври

06.08.2013

В края на месец октомври се очаква да бъде открит метротунелът под Босфора, смятан за най-дълбоко разположения тунел в света.
Това стана ясно през уикенда, след успешното приключване на поредица от изпитания на съоръжението, чието строителство продължи близо 10 години.

Тунелът свързва европейската и азиатската част на Истанбул и се намира на 56 метра под морското равнище.
Досегашният рекорд принадлежи на подводната железница в пристанището на Сан Франциско, чиято дълбочина е 45 метра.

Комплексът от надземни и подземни части има общо 13.6 км тунели, от които 1.4 км са под протока.

Той е част от мегапроекта "Мармарай" на стойност 5 млрд. долара, предвиждащ обновяване и разширяване на съществуващата жп мрежа.
По новата линия с дължина 76 км ще има 3 нови подземни станции и ще бъдат основно ремонтирани 37 съществуващи гари. В момента разстоянието се изминава с влак, ферибот и отново влак за 185 минути.
С новия тунел, без необходимост от прекачване, времетраенето спада на 104 минути.

Влакчетата могат да се движат с максимална скорост 100 км/час, като средната очаквана скорост е 45 км/час. Модерна сигнализация ще позволи интервалът на движение да бъде между 2 и 10 минути.

Строителството, започнало през 2004 г., е дело на японско-турски консорциум и се финансира от Японската банка за международно сътрудничество и Европейската инвестиционна банка.
Изпълнител на строителството е Hyundai Rotem, а оператор – турските държавни железници. През 2008 година Hyundai Rotem подписа договор за доставка на 440 мотриси за новото метро на стойност 850 милиона евро.

Засега не е ясно дали новият проект ще заработи по цялото трасе от Айрълъкчешме в Азия до Казлъчешме в Европа. Целта на създателите е да превозва всеки ден по 1.5 милиона души между двете части на мегаполиса.

Под Босфора е поставена огромна сеизмично устойчива тръба с дължина 1400 метра, състояща се от 11 секции.
Всяка от тези секции е дълга 130 метра и тежи 18 000 тона. Те се монтират на дълбочина 60 метра под морското ниво: на 55 метра под водата и на 4.6 метра в земята, в специално прокопан за целта канал.

Съоръжението се намира във високо сеизмичен район - то е само на 16 километра от активния Северен анадолски разлом, притесняват се инженерите и сеизмолозите. Вероятността през следващите 30 години в района да има земетресение със сила над 7 по скалата на Рихтер е 77%.
Глинестата почва, в която е положено съоръжението, има свойството да се втечнява при земетресение. За да разрешат този проблем инженерите са "инжектирали" индустриален цимент под дъното, за да го държат стабилно.

Стените на тунела са направени от водоустойчив бетон, обвит със стоманена черупка, като всеки от двата слоя се затваря херметически независимо един от друг. Тунелът е гъвкав, по подобие на високите сеизмично устойчиви сгради, които могат да издържат земетресение.
Всеки от сегментите е отделен с шибърен кран, който може да изолира тунела в случай на пробив на стената.

Идеята за железопътен тунел под Босфора за първи път е лансирана през 1860 година, но поради липса на подходяща технология не може да се реализира.
Технологията, използвана при проекта "Мармарай" - потапяне на готови тунелни елементи - е разработена в края на ХIХ век. За първи път подобен тунел е изграден в Северна Америка за целите на канализацията през 1894 година.

Първият тунел за транспорт, изграден чрез тази технология, също е в САЩ - Мичиганският централен железопътен тунел под река Детройт е построен от 1906 до 1910 година. 2.6-километровото съоръжение се използва и до днес.

В Европа, Холандия е първата страна, която използва технологията на потапянето, с изграждането на тунела "Маас" в Ротердам през 1942 година.
В Азия Япония използва технологията и през 1944 година изгражда двупътен тунел под река Аджи в Осака.

В Истанбул желанието за изграждане на тунел под Босфора се засилва през 80-те години. След няколко проучвания за ефективността на подобно съоръжение, през 1999 година Турция подписва заемно споразумение за изграждането му с Японската банка за международно сътрудничество (Japanese Bank for International Cooperation - JBIC).
През 2004 към заема се присъединява и Европейската инвестиционна банка.

Източник: Инфраструктура.бг

Re: ТУРЦИЯ

МнениеПубликувано на: Нед Сеп 22, 2013 1:19 am
от disell
Според сайта railcolor.net на 20.09.2013 г. от изпитателния център във Вегберг-Вилденрат в посока Турция е потеглил един Веларо влак + един Вектрон. Така , че софийските спотъри май ще намажат яко. http://www.railcolor.net/index.php?nav= ... tion=dview

Re: ТУРЦИЯ

МнениеПубликувано на: Нед Сеп 22, 2013 8:30 pm
от ivajlo_nikolov
Няма да е през София. Ще е през Русе /Или Видин? :D /. :

From Wegberg-Wildenrath it was hauled by Eurorunner 223 081 to Rheydt, where Railadventure’s 139 558 took over for the first stage of the long run to Turkey, via Austria, Hungary and Romania.


http://www.railvolution.net/railvolutio ... for-turkey
П.П. Тоя локомотив BR 139 с който теглят влака много дърт и грозен бе. Сигурно е по стар и от нашите 41-ци!

Re: ТУРЦИЯ

МнениеПубликувано на: Нед Сеп 22, 2013 10:01 pm
от CH_M

Знам че е извън темата, но тоя "Вектрон" от линка защо е с 4 пантографа, каква е целта на занятието да са толкова?
Някой би ли разяснил накратко и пак се извинявам за намесването в темата!

Re: ТУРЦИЯ

МнениеПубликувано на: Нед Сеп 22, 2013 10:13 pm
от KRAKOMOBILA
Външните и вътрешните са за различен габарит на КМ - използват се или само едните или само другите.

Re: ТУРЦИЯ

МнениеПубликувано на: Нед Сеп 22, 2013 10:18 pm
от CH_M
Благодаря за разяснението!

Re: ТУРЦИЯ

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 25, 2013 3:24 pm
от 42 072.9
Влакът престоява на Тулово вече няколко часа. Два електровоза и един дизел на Шенкер са начело. След това е Вектрона и Веларото, има и няколко товарни вагона.

Re: ТУРЦИЯ

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 25, 2013 4:16 pm
от Fedya
KRAKOMOBILA написа:Външните и вътрешните са за различен габарит на КМ - използват се или само едните или само другите.

Локомотива е четирисистемен за всяко напрежение отделен пантограф, а контактните мрежи за различните напрежения са различни.

Re: ТУРЦИЯ

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 25, 2013 4:23 pm
от disell
42 072.9 написа:Влакът престоява на Тулово вече няколко часа. Два електровоза и един дизел на Шенкер са начело. След това е Вектрона и Веларото, има и няколко товарни вагона.

Дано някой го снима ще е идеална снимка .Ето няколко от преминаването му през Унгария :

http://www.railcolor.net/images/basic/s ... 003_52.jpg
http://www.railcolor.net/images/basic/s ... 003_54.jpg
http://www.railcolor.net/images/basic/s ... 003_55.jpg
http://www.railcolor.net/images/basic/siem_21830_52.jpg
http://www.railcolor.net/images/basic/siem_21830_53.jpg

Re: ТУРЦИЯ

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 25, 2013 4:26 pm
от bdz43r
Fedya написа:Локомотива е четирисистемен за всяко напрежение отделен пантограф, а контактните мрежи за различните напрежения са различни.
Два пантографа са с ширина 1950 мм и два са 1450 мм. Всичките стават за всички напрежения и всички КМ отговарят на един от двата габарита, без оглед на напрежението, даже тази на софийските трамваи. Изключенията са много малко и постепенно се стандартизират.
Няма как за 15 kV и 25 kV да има различни пантографи, защото трансформатора е един, а за 1,5 и 3 kV грижа имат инверторите.

Re: ТУРЦИЯ

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 25, 2013 4:30 pm
от railjet
Зверска спирачка има този Вектрон!!
Мъка да ти стане, като гледаш, че тези бижута заминават за Анадола, а БДЖ се задоволява да пребоядисва щайги като 47 (вагоните) и 43 500...

ПП. Лока на DB ми се чини познат :mrgreen:

Re: ТУРЦИЯ

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 25, 2013 4:42 pm
от 42 072.9
По нашия железен път е престъпление да се движи редовно в експлоатация нов подвижен състав. Може би след 30години най-рано.

Re: ТУРЦИЯ

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 25, 2013 4:46 pm
от railjet
Правотоковите 1,5 и 3 КV проводници са с по-голямо сечение. По-тежка арматура, по-голяма загуба на енергия, необходимост от близост на подстанциите на 10-15 км..

Re: ТУРЦИЯ

МнениеПубликувано на: Вто Окт 29, 2013 9:56 am
от Administrator
Турският премиер Ердоган открива железопътния тунел под Босфора

29 окт 2013

Турският премиер Реджеп Тайип Ердоган ще открие днес в Истанбул жп тунела под Босфора - един от неговите често оспорвани градоустройствени мегапроекти, които подхраниха антиправителствените протести през юни, съобщи агенция "Франс прес".

След деветгодишна работа тунелът с дължина 1.4 километра под дъното на пролива ще даде възможност метрото да свърже за няколко минути двата бряга на турския мегаполис и да облекчи тежките проблеми с транспорта.

Идеята за тунел под Босфора е била спомената за първи път преди 150 години, но заради липса на техника и средства никога не е била реализирана. Проектът стана отново актуален през 90-те години с демографския взрив на Истанбул, чието население вече надхвърля 15 млн. жители. Първата копка е направена през май 2004 г. от консорциум от турски и японски фирми. Общата стойност на проекта се оценява на 3 млрд. евро.

Източник: Дневник

Re: ТУРЦИЯ

МнениеПубликувано на: Вто Окт 29, 2013 10:25 am
от Administrator
Турция пуска тунел под два континента

28.10.2013

Изображение
Цената на проекта “Марамай”, изграден от турско-японски консорциум, достигна 9,3 млрд. лири (3,5 млрд. евро). Тунелът е дълъг общо 13,6 км, от които 1,4 км са на 60 метра под Босфора.

Турция открива във вторник първия в света морски жп тунел, свързващ два континента, като сбъдна султанска мечта на 150 години, съобщи АФП.

“Нашите предци работиха по проекта, но на нас се падна да го осъществим”, каза премиерът Реджеп Тайип Ердоган при представянето на “Мармарай” пред журналисти.
Идеята за връзка под Босфора между Европа и Азия е на султан Абдул Меджид през 1860 г., но не е осъществена по липса на технология и средства.

Ердоган, който е бивш кмет на Истанбул, съживи плана през 2004 г. заедно с други мащабни проекти като трето летище, успореден канал и трети мост над Босфора. Плановете му предизвикаха бурни протести през юни.

Въпреки че жп тунелът за пътнически и товарен превоз ще бъде открит днес, той няма да заработи веднага с пълния си капацитет. “Оперативната част ще бъде съвсем ограничена. Всички се чудим защо бързат толкова”, казва Тайфун Кахраман, шеф на истанбулската камара на архитектите.

На церемонията, която е навръх националния празник на Турция и съвпада с 90-ата годишнина от създаването на републиката, ще присъстват редица държавници и министри. Сред тях е българска делегация, водена от транспортния министър Даниел Папазов. Очакват се румънският премиер Виктор Понта и японският му колега Шиндзо Абе.

Цената на проекта “Марамай”, изграден от турско-японски консорциум, достигна 9,3 млрд. лири (3,5 млрд. евро). Тунелът е дълъг общо 13,6 км, от които 1,4 км са на 60 метра под Босфора. Той ще бъде използван и от метрото, което се очаква да поеме 20% от трафика в 14-милионния град, или до 1,5 млн. пътници дневно.

Започналият през 2005 г. строеж трябваше да бъде приключен през 2009 г., но се забави заради богатите археологически находки, включително и гробище на над 30 византийски кораба.

“Мирамай” ще свързва турската и европейската железопътна мрежа с Китай.
Освен за откриването, Абе ще финализира и ядрени договори. При посещението му преди година френско-японски консорциум спечели търг за $22 млрд. за втора турска АЕЦ, която трябва да е на Черно море.

Източник: Труд