СЪРБИЯ

Информация и дискусии за железниците извън границите на България. Новини за чуждите железници, трамваи, метрополитени и фирми-производители на оборудване и подвижен състав за тях

СЪРБИЯ

Мнениеот railjet » Вто Сеп 10, 2013 5:35 pm

ПП Една прашинка в полза на Сф-Будапеща през Сърбия: Цариброд-Пирот е завишено от 80 на 100км/час. Което не пречи на 293 да пристига когато си пожелае...
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот bdz43r » Вто Сеп 10, 2013 5:42 pm

Цариброд - Пирот е 50, а беше 70 до миналата година.
80 може да е било преди 10 години. А 100 надали е било някога откакто е построено. Изобщо трицифрените скорости в Сърбия са по-малко от нашите участъци за 120+.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот railjet » Вто Сеп 10, 2013 5:48 pm

Оня ден погнах путничкия воз тръгващ от Желюша и се изравних с него при 75-78 км/час,ама не повече, защото дизелчето му е ограничено до 80 (проверено на самата гара Цариброд).

100 имаше при марешал Тито,та чак до идването на Милошевич.
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот bdz43r » Вто Сеп 10, 2013 5:56 pm

Този воз е ДМВ, за което сигурно има отделна скорост. Нормалния воз си клати с 50, тук там 30, 20 и 10.
100 има чак от Ниш нататък и то за 2 междугария, след което отново 50-60 с намаления 10 и 20, както и от Белград до Нови сад, където почти цялото е ново UIC-60 / SKL14. Затова пък от Нови сад до Суботица е преобладаващо 60 с дълги намаления 20 и 30 (последното с фронт около 30 км).
Иначе това е най-прекия път в това направление - минава почти по права линия.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот railjet » Вто Сеп 10, 2013 6:02 pm

Возът, който отлаза из Цариброда у 11:35 сати совсем ниje гарнитура, ами един вагон теглен от палаво жълто Стойче. Такова за първи път виждам по тази линия.
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот bdz43r » Вто Сеп 10, 2013 6:10 pm

Такова редовно движи по тази линия. Това е маневрата от Ниш и я ползват ако няма ДМВ или голям лок за МБВ-то.
Разписанието и скоростите обаче са за ДМВ.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот railjet » Вто Сеп 10, 2013 7:16 pm

Това 100 го видях в техен сайт, барабар със сите им намаления, които на места са чудовищни. Магарицата е направо с половин век по-напред :mrgreen:
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот bdz43r » Вто Сеп 10, 2013 7:18 pm

100 - по магистралата в съседство, ако някога стане готова, че вече е хванала бурени.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот railjet » Вто Сеп 10, 2013 7:33 pm

В междугарието Дг- Суково дават две намаления 50 и 70, а в Суково-Пирот 70 и 85, от което логично заключаваме, че е над 85. Дългата права преди Пирот.
Жълтата пърпоретка със сигурност разви над 70. А дали ще карат по скорост ДМВ, когато не са с такова- това не би трябвало да се случва.
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: България - Румъния и мостовете на р. Дунав

Мнениеот bdz43r » Вто Сеп 10, 2013 7:39 pm

Това, дето го дават няма общо с истината. А на табелите пише 10 и 20.
85 за ЖС е космическа скорост.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: СЪРБИЯ

Мнениеот railjet » Сря Сеп 25, 2013 10:06 pm

...i to od Pirota ka Dimitrovgradu, neposredno uz trasu auto-puta koji se gradi/o/...tu se praši 80km/h...


От Пирот към Дг успоредно до ауто-пута се праши с 80.
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: СЪРБИЯ

Мнениеот vankata » Съб Ное 02, 2013 11:58 pm

Клипа е от 2010, но защо си мисля, че това е малко над 80??? Участъка е Пирот-Димитровград:
http://vbox7.com/play:31695dc4
vankata
 
Мнения: 68
Регистриран на: Сря Сеп 18, 2013 9:30 pm

Re: СЪРБИЯ

Мнениеот bdz43r » Нед Ное 03, 2013 12:05 am

90-100. Но през 2011 вече беше 70. Ще проуча каква е актуалната скорост като имам път натам.
Голямата тапа обаче е след Пирот - 50-30-20-10.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: СЪРБИЯ

Мнениеот vankata » Нед Ное 03, 2013 1:20 am

bdz43r написа:90-100. Но през 2011 вече беше 70. Ще проуча каква е актуалната скорост като имам път натам.
Голямата тапа обаче е след Пирот - 50-30-20-10.

....да-а-а 10, закачени на клонче :D
http://vbox7.com/play:4fa8c70d
vankata
 
Мнения: 68
Регистриран на: Сря Сеп 18, 2013 9:30 pm

Re: СЪРБИЯ

Мнениеот NikolaiRG » Съб Ное 30, 2013 10:55 pm

Дневник в превод от изданието Osservatorio Balcani e Caucaso:
Линк към оригинала
С 40 км в час, или бавната модернизация на сръбските железници

Прочутата югославска железопътната система вече е само блед спомен. Днес пътуването с влак в Сърбия е неудобно и дори рисковано. Модернизация обаче може би предстои, пише в репортаж Osservatorio Balcani e Caucaso.

Сръбските железници са основани през 1881 г., няколко месеца преди основателят им, княз Милан Обренович, да бъде коронясан като първия крал на Кралство Сърбия. През 1884 г. е открита железопътната връзка между Белград и Ниш. Първите влакове по този маршрут са пътували със средна скорост от малко под 40 км в час. В Сърбия днес, повече от век по-късно, ситуацията не се е променила много. Средната скорост на пътническите влакове, при най-благоприятните оценки, е около 44 км в час.

От Белград до Адриатическото крайбрежие

Въпреки че са наясно с ниската скорост на сръбските влакове, пътниците на международния влак от Белград за Бар в Черна гора на 16 септември очакват да стигнат до крайната точка, на 400 километра, в рамките на "нормалните" 11 часа. Те със сигурност не си представя, че това пътуване ще им отнеме почти три пъти повече време – 32 часа. Серия от механични повреди води до непрестанни спирания в сръбската провинция, следва и "последната капка": електрическите кабели са ударени от мълния , което принуждава влака да спре за шест часа в тъмен тунел. Чувствайки се длъжно да реагира подобаващо, ръководстваото на железниците не само възстановява парите на пътниците за билетите, но и уволнява двама служители и намалява заплатите на други седем, тъй като носят отговорност за повредите.

Въпреки бавната скорост, с която влаковете пътуват, линията Белград - Бар се приема за шедьовър на съвременния железопътен инженеринг. Построяването ѝ отнема 20 години и взема 104 живота, линията има 254 тунела, 435 моста и спиращия дъха виадукт на Мала Рийека - най-високият в Европа. Откриването ѝ през 1976 г. е било повод за гордост в социалистическа Югославия. На тези релси, свързващи Дунав с Адриатическо море, влаковете са пристигали до последната си точка за 7 часа, като на места дори са достигали 120 км в час. Но през последните две десетилетия състоянието на линията видимо се е влошило. През 2006 г. влак дерайлира в каньон, в резултат на което 47 души загинаха, а около 200 бяха ранени.

Забавяния, кражби и инциденти

Състоянието на линията Белград-Бар е отражение на общата ситуация на железопътния транспорт в страната. Както открито казва настоящият директор, Драголюб Симонович, "днес железниците са в състояние на изключителна трудност, както при инфраструктурата, така и за осигуряването на безопасността".

Само една трета от мрежата е електрифицирана, релсите са в много лошо състояние, а някои вагони са 60-годишни. През последните 5 години е имало около 100 дерайлирания, хиляди заминавания са отменени, а времето за пътуване на практика се е удвоило.

Въпреки това Симонович настоява, че железопътната система е важен ресурс. "Само през 2013 г. железниците са транспортирали 6.4 млн. тона на стоки и 4.7 млн. пътници, генерирали са приходи от 17.20 милиарда динара (150 милиона евро)", обяснява той.

Но ситуацията на услугата остава критична. Бранко Вучкович пише в "Свободна Европа": "Влакове, които често дерайлират, дори да пътуват с 40 км в час заради лоша поддръжка, железопътни прелези, които не са адекватно надписани, закъснения от няколко часа и остарели вагони. Всичко това дава картината на драматичната ситуация, която сръбските железници изпитват от много години."

С 40 км в час, или бавната модернизация на сръбските железници
Компанията страда и от кражбите по железопътните линии и влаковите композиции
Associated Press

И това не е всичко. Сръбските железници трябва да се справят с все по-честите кражби. Крадците вземат всичко, което могат да продадат на пазара за скрап: части от вагони, медни кабели, електрически компоненти, релси и траверси. Тези кражби, освен икономически щети на компанията, създават сериозни проблеми за безопасността. На линия Суботица-Сомбор тази година влак дерайлира, защото някой беше махнал болтовете на стотици от релсите. През 2012 г. са били извадени 400 метра от релсите по линията Нови Сад - Орловат. В много други случаи кражбите са довели до забавяния и временно затваряне на някои линии.

Железниците в преход

Настоящият упадък на сръбските железници започва с прехода след разпадането на Югославия. Войните през 90-те и икономическите санкции, наложени на режима на Милошевич, доведоха компанията до ръба на фалита. От 2000 г. насам, макар и с известно подобрение, железниците не са били в състояние да се възстановят като ефективно и печелившо обществено дружество, което се дължи и на корупционни скандали сред ръководството.

Поради тази причина през последните години сръбското правителство привлече частни инвеститори, както местни, така и международни, за да модернизира мрежата и да я направи конкурентоспособна. Възможността за пълна приватизация след либерализирането на също се обсъжда. Но за разлика от други страни в района, като Унгария , Румъния, Гърция, това все още не е изпълнено въпреки натиска от страна на Световната банка и Европейския съюз в тази посока.

През последните години сръбското правителство е поискало заеми в размер на 1.5 милиарда евро за модернизиране на инфраструктурата и за закупуване на нови двигатели и подвижен състав. Главните кредитори са Европейската инвестиционна банка, Европейската банка за възстановяване и развитие и руското правителство. Приоритет за европейските кредитори е подновяването на релсовия път, който съответства на Паневропейски коридор 10, който свързва Залцбург и Будапеща със Солун. Допълнителни средства са дадени за подобряване на крайградската мрежа на Белград, докато Русия инвестира в преструктурирането на славната някога линия Белград-Бар. Споразумението беше подписано в началото на годината и работата трябва да започне през 2015 г.

Без влакове до Сараево

Един от най-болезнените аспекти на кризата в сръбските железници е влошаването на техните международни връзки. Макар че е било възможно в социалистическа Югославия, днес пътуването с влак между Сърбия и други страни наблизо не е нито практично, нито лесно. Най-отчайващият случай е прекъсването на линията Белград-Сараево, което се случи миналата година.

С 40 км в час, или бавната модернизация на сръбските железници
Линията Белград-Сараево беше спряна отново

Затворена за първи път през 1990 г. в навечерието на войната, линията е пусната отново през 2009 г. с голям ентусиазъм и очаквания за евентуалния ѝ принос за помиряването на двете столици. През последните дванадесет месеца директните връзки между Белград и други столици в региона – Загреб, Будапеща, Букурещ и София – също бяха отменени или силно намалени.

Друго голямо отсъствие е това на "Ориент Експрес" - влакът, който се превърна в луксозна туристическа атракция, не е преминавал през Сърбия от четири години. Мястото му беше заето от по-малко известния "Балкан Експрес", който предлага на двеста пътници всяка година да преживеят отново запомнящи се моменти от миналото. Обновеният "Син влак" на Тито също е на релсите като туристическа атракция.
Аватар
NikolaiRG
 
Мнения: 513
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:39 pm
Местоположение: Русе

Re: СЪРБИЯ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Пон Дек 09, 2013 11:22 am

Някой може ли да ми каже защо за направлението Ниш - Прахово на търсачката на ЖС нищо не ми излиза? Да не би да са спрели движението?
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 959
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: СЪРБИЯ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Сря Фев 05, 2014 12:00 pm

В Сърбия четвърти ден е прекъснато движението по направлението Белград - Вршац - Букурещ: http://evrsac.rs/index.php/vesti/item/2 ... -u-prekidu , както и Белград - Суботица : http://www.youtube.com/watch?v=jV0QUsSC0io .
Белград - Суботица /връзката с Унгария/ се очаква да бъде отворено днеска.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 959
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: СЪРБИЯ

Мнениеот disell » Чет Фев 06, 2014 2:24 pm

Снимки от снежния ад в Сърбия :
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Аватар
disell
 
Мнения: 1187
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:45 pm

Re: СЪРБИЯ

Мнениеот Driver » Вто Фев 18, 2014 8:45 am

ВЧЕРА Е СТАНАЛ ЧЕЛЕН УДАР МЕЖДУ ДВА ТОВАРНИ ВЛАКА ЕДИНИЯ Е БИЛ С КОНТЕЙНЕРИ
Driver
 
Мнения: 475
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 3:22 pm

Re: СЪРБИЯ

Мнениеот Administrator » Чет Дек 18, 2014 12:03 am

Китайска жп линия ще ускорява транспорта от Атина до Будапеща

17 дек 2014

Китай, Сърбия и Унгария подписаха в сряда рамково споразумение за строителство на дълга 370 километра железопътна линия от Белград до Будапеща, която да стане част от стратегията на Пекин за ускорен пренос на стоки през Балканите към Европа.

Освен това Сърбия подписа с китайската Exim Bank кредитно споразумение за 608 милиона долара с цел изграждане на нова електростанция. Това стана на втория ден на редовната среща на върха между Китай и 16 държави от Централна и Източна Европа.

Все още не е ясно как ще се финансира жп проектът, чието начало е предвидено за лятото на 2015г., а за две години строителството трябва да е приключило.

Според премиера Ли Къцян "това ще бъде коридор между Китай и Европа, а с повече скоростни линии ще стане по-голям и обемът на търговията ни – вярваме, че за две години можем да приключим този проект".

Основната цел е свързването на Централна Европа с пристанището Пирея край Атина, което китайският транспортен гигант "Коско Пасифик" (Cosco Pacific) управлява и модернизира като част от 35-годишна концесия.

Сръбският премиер Александър Вучич каза след среща с унгарския си колега Виктор Орбан, че проучването доколко проектът е осъществим – както и другата документация – ще бъдат приключени до юни 2015г. Според него модернизирането на сегашното трасе ще съкрати пътуването между двете столици от 8 на по-малко от 3 часа.

"Ройтерс" обяснява, че Пекин гледа на страните от района, сред които има и членки на ЕС, като потенциално примамлив пазар и форпост към единния европейски пазар, привлечен от относително ниските заплати, образованата работна ръка и потенциала за развитие.

Що се отнася до електростанцията с китайско финансиране, тя ще бъде 350-мегаватова и трябва да заработи на въглища в Костолац от 2019г. Общата й проектна стойност е 715 млн. долара, от които малко над 100 милиона ще покрие сръбската енергийна компания EPS. Това е първата електростанция, която ще се построи в бивша Югославия от 25 години насам.

Източник: Дневник
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2419
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Следваща

Назад към Чужди железопътни администрации / Railways Outside Bulgaria

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 1 госта