СЪРБИЯ

Информация и дискусии за железниците извън границите на България. Новини за чуждите железници, трамваи, метрополитени и фирми-производители на оборудване и подвижен състав за тях

Re: СЪРБИЯ

Мнениеот rain » Сря Яну 21, 2015 12:27 pm

До есента довършват Централна гара Прокоп в Белград

от 20.01.2015, Автор: Николай Тодоров

До средата на 2015 г. трябва да бъде завършена Централна гара Прокоп в Белград. Срокът за работите е 420 дни, стартът беше през март 2014 г., договорът е за 25.8 млн. евро. Проектът е на Института за изследване на трафика CIP, финансирането е осигурено със заем от Кувейтския фонд за арабско икономическо развитие.
Търгът в началото на 2014 г. бе спечелен от консорциум, воден от Energoprojekt Oprema и с участието на Energoprojekt Niskogradnja, Energoprojekt Visokogradnja, ZGOP и AŽD, договорът е подписан на 30 юли. Работите включва реконструкция на жп мрежата, електрически, инсталационни и телекомуникационни системи, пътническа информационна система, хидроизолации, контактна мрежа, електронна сигнализация, и др. Втората фаза на ремонта включва приемното здание с достъп за пътници и автомобили и прилежаща инфраструктура.
Проектът за Централна гара Прокоп в сръбската столица е част от мащабния проект за белградския централен жп, датиращ от 1974 г. и многократно спиран и рестартиран поради липса на финансиране за завършването на сложната система от тунели, жп мостове над река Сава, пътни връзки и технически инсталации. Основната концепция включва изместване на старата централна гара на мястото на второстепенната станция Прокоп в рамките на столицата върху терен от 80 хектара по проект за над 5 млрд. евро.
Energoprojekt holding е една от най-големите сръбски инженерингови компании, основана като държавно консултантско дружество през 1951 г. Сред референтните проекти са ВЕЦ "Железни врата I", тецове в Обреновац и Обилич, два теца в Катар, голямата спортна зала "Белград арена", хотел Hyatt Regency Belgrade и др.

http://gradat.bg/infrastructure/2015/01 ... v_belgrad/
Аватар
rain
 
Мнения: 235
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:33 am
Местоположение: София

Re: СЪРБИЯ

Мнениеот railjet » Нед Апр 05, 2015 8:53 pm

Сърбите се събудиха.
След 15 години тотален упадък, най-сетне и при тях се заритаха камъните(*). Започнаха рехабилитация на 68 км и пълна реконструкция на 12 км ж.път. От смъртоностните 30 км/час ще завишат скоростта на 100-120 и едно мъничко 160 км/час.

Полза: намаляване на времепътуването с 1:15ч.

(*) В съревнование с Румъния за оста Европа-Бяло море/Анадола.
railjet
 
Мнения: 7795
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: СЪРБИЯ

Мнениеот railjet » Вто Апр 14, 2015 4:47 pm

Сърби и маджари подписаха за проектиране на бърза пруга 200 км/час Белград-Будапещ. 184 км на сръбска територия и 166 км на унгарска. Първа кирка в началото 2016. Срок за изграждане- 2 (две) години. Финансите от Китай.
railjet
 
Мнения: 7795
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: СЪРБИЯ

Мнениеот railjet » Пет Апр 17, 2015 11:43 am

Директни МБВ

07:05 Белград-Прага
09:05 Белград-Виена
11:05 Белград-Будапеща
21:05 Белград-Будапеща


Да се надяваме да се приеме за ГДВ 2016
railjet
 
Мнения: 7795
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: СЪРБИЯ

Мнениеот cronos » Сря Апр 22, 2015 11:21 am

Дизелова мотриса на гара Куршумлиjа:
DSC01199-1.jpg
DSC01199-1.jpg (397.29 KiB) Прегледано 3089 пъти

Линията до там е тотално занемарена, или поне тази част, която видях.Движението по нея се изчерпва с два пътнически влака на ден, товарно движение няма.На теория би трябвало да е с крилни семафори, но на практика всичко е закръстосано и няма никаква сигнализация.
cronos
 
Мнения: 12
Регистриран на: Чет Сеп 11, 2014 11:59 am

Re: СЪРБИЯ

Мнениеот railjet » Сря Апр 22, 2015 8:47 pm

На вниманието на Петър Неверний.

Я да видим кво пише тук:
--------------------------------------------------------------------------------

Под "руским кредитом" подразумева се:

изградња пруге Ваљево-Лозница (270 милиона евра)
набавка дизел-моторних гарнитура за потребе „Железница Србије“ (75 милиона евра)
изградња другог колосека пруге Београд-Панчево (45 милиона евра)
рехабилитација деонице на коридору 10 у дужини 111 км (30 милиона евра)
рехабилитација пруге Београд-Бар


Значи на сръбския Милчо му трябват 30 млн € за да барне 111 км железничка пруга, а нашия колко иска за същата дължина?
railjet
 
Мнения: 7795
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: СЪРБИЯ

Мнениеот BDZ 07 » Сря Апр 22, 2015 9:33 pm

Каква марка е тази мотриса?
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: СЪРБИЯ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Сря Апр 22, 2015 9:46 pm

РА-2 на Метровагонмаш, експортен вариант , за междурелсие 1435 мм (-5 мм, +30 мм)
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 957
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: СЪРБИЯ

Мнениеот Saruman » Сря Апр 22, 2015 10:16 pm

Пробвал съм го не е лошо ама малко високо. По добро е от метросъставите в София. Доста по ефтино от дезиро, а не са им се чупили колкото нашите сименси.
Аватар
Saruman
 
Мнения: 625
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Re: СЪРБИЯ

Мнениеот railjet » Сря Апр 22, 2015 10:25 pm

Надеждна и качествена съветска машинория същуствува ли?
railjet
 
Мнения: 7795
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: СЪРБИЯ

Мнениеот Saruman » Сря Апр 22, 2015 10:50 pm

Не вярвам да съществува. Винаги ще е сделано...
Аватар
Saruman
 
Мнения: 625
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Re: СЪРБИЯ

Мнениеот railjet » Сря Апр 22, 2015 10:56 pm

Който е карал Москвич Алеко е наясно с изобретателността на водкаджиите :mrgreen:
railjet
 
Мнения: 7795
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: СЪРБИЯ

Мнениеот bdz43r » Сря Апр 22, 2015 11:12 pm

railjet написа:Надеждна и качествена съветска машинория същуствува ли?
32 :mrgreen: :D Но за тях има спорове доколко са тяхно творение.
От по-новите им опити - не.
bdz43r
 
Мнения: 3166
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: СЪРБИЯ

Мнениеот railjet » Сря Апр 22, 2015 11:35 pm

А направи ли впечатления колко струва удвояването на Панчевачката пруга. Който не познава терена, да иде да види какви мостове, колосални насипи, подпорни стени и диги се изграждат. За 45 млн.! Нашите чукове веднага ще отсъдят, че им трябват минимум 100млн...
railjet
 
Мнения: 7795
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: СЪРБИЯ

Мнениеот railjet » Чет Май 28, 2015 12:26 am

Финансирането на Белград-Будапеща е осигурено от...Китай.!!
Проектът за новата скоростна линия трябва да бъде завършен да края на годината. Щяла да извива към Сегед, а не през традиционната Келебия (най-кратката връзка). Проектно времепътуване 2:50.
railjet
 
Мнения: 7795
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: СЪРБИЯ

Мнениеот railjet » Сря Сеп 23, 2015 12:20 am

Докато макетата се барат някъде (където не трябва), сърбите барнаха железничката пруга за Ниш, и вече имат такава за 167 км/час:


Posle četvrt veka - brze pruge Srbije FOTO

Na Koridoru 10, posle 26 godina, Srbija dobija nove kilometre pruge, projektovane za brzine od 167 kilometara na sat.



http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1025450
railjet
 
Мнения: 7795
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: СЪРБИЯ

Мнениеот disell » Сря Сеп 23, 2015 1:40 pm

Радиатора си е гениално просто и сигурно решение.
Аватар
disell
 
Мнения: 1187
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:45 pm

Re: СЪРБИЯ

Мнениеот railjet » Вто Дек 22, 2015 2:44 am

:!:

В началото на 2016г ще започне дългоочакваната рехабилитация и реконструкция на 350-тте км железен път Белград - Будапеща. 184 км на сръбска и 166 км на унгарска територия. Най-сериозно ще се барне пругата между гарите Стара Пазова и Нови Сад, където в по-голямата си част ще бъде изцяло по нова следа (множество тунели,мостове..) за скорост 200км/час. Най-бързите возове ще изминават Белград-Будапеща за по-малко от три часа, с 4 спирания + граничния престой. Сега това разстояния се изминава за...8 часа.

Финансирането е осигурено от Китай - 900 млн €.


Дужина пруге је 350 километара, од тога је 184 километра на територији Србије, а 166 километара у Мађарској. Пруга ће бити оспособљена за просечну брзину возова од 160 километара на сат, док ће на делу између Новог Сада и Суботице возови моћи да се крећу и до 200 километара на сат. Време путовања између два главна града биће скраћено са садашњих осам, на мање од три сата.

Пројекат мађарско-српске железнице на територији Србије остварује се у складу са важећим билатералним споразумима о сарадњи између две земље, пре свега Споразума о техничкој и економској сарадњи у области инфраструктуре, потписаном између влада 2009. године у Пекингу. Основ је Општи уговор о модернизацији и реконструкцији мађарско-српске железничке везе за деонице на територији Републике Србије, потписан недавно приликом посете премијера Александра Вучића НР Кини.

Пре почетка радова, као и за све пројекте, сходно закону, неопходно је да се усвоји Просторни план и документација неопходна за издавање грађевинске дозволе. У надлежном министарству кажу да се управо припремају просторни планови за подручје на којем ће се градити пруга. Упоредо с тим, у току је израда идејних пројеката.

Пројекат се остварује кроз три деонице: Београд – Стара Пазова; Стара Пазова – Нови Сад и Нови Сад – Суботица, државна граница (Келебија).

У Министарству грађевинарства и саобраћаја напомињу да се деоница Стара Пазова – Нови Сад обнавља делом из кредита Руске Федерације намењеног модернизацији железнице. За ову деоницу урађен је главни пројекат за грађевинску дозволу. У току је израда идејног пројекта за преостале деонице пруге Београд–Будимпешта, а урађена је и Студија изводљивости за целу трасу.

Поред обнове и модернизације постојеће пруге, изградиће се и други колосек да би његовим завршетком железничка веза између Србије и Мађарске била модерна електрификована двоколосечна пруга за мешовити путнички и робни саобраћај]
railjet
 
Мнения: 7795
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: СЪРБИЯ

Мнениеот railjet » Вто Дек 22, 2015 1:17 pm

В допълнение.

София-Будапеща през Румъния няма никакви шансове, когата тези 3 часа Белград-Дудапеща станат реалност през 2019г.
railjet
 
Мнения: 7795
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: СЪРБИЯ

Мнениеот 1435 » Вто Дек 22, 2015 3:26 pm

А София-Драгоман дали ще стане до 19та :)
1435
 
Мнения: 706
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 2:34 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Чужди железопътни администрации / Railways Outside Bulgaria

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта