ЯПОНИЯ

Информация и дискусии за железниците извън границите на България. Новини за чуждите железници, трамваи, метрополитени и фирми-производители на оборудване и подвижен състав за тях

Re: ЯПОНИЯ

Мнениеот railjet » Пет Апр 24, 2015 12:16 am

Това време е сметнато по сметката на сметачката.
В Европа 99% от главните линии минават през населените места, а не нейде далеч там в полето. Следователно и гарите са разположени в центъра (или в близост до него) на тези населени места. Летищата обаче са 100% на едно 20 км от центъра на градовете. Придвижването център-летище отнема между 45 мин и 1 час. Галимациите от момента на пристигането на летището до излитането на самолета отнемат между 1:15 и 1:30.
През това време влакът вече е избягал с около 300км напред. Да ама самолета фръква със 300 км/час и 10 минути по-късно вече е със 750 км/час. Авансът на влака се топи като слазолед в микровълнова печка.

Заключение: за дългите релации обслужвани от скоростни влакове трябва да се търси по маршрута къде могат да се стиснат още минутки. Потегляйки от големите гари влаковете не винаги стъпват веднага на релси за 300 км/час. Могат да се влачат дълги минути с 60-80-100-120.. Затова в мнозина европейски мегаполиси се работи по гигантски инфраструктурни проекти, които ще доведат бързите релси до самия край или начало на перона.

Питай инж. Иван Иванов от НКЖИ, той ги знае наизуст тези проекти. Или пък,вместо да се дърляш с персонала на гара Тулово, питай ги как на централните гари Цюрих и Милано тамошните дежурен ръководител и стрелочник се организират за посрещане и изпращане на влака, и кой от двамата съобщава по радиоуредбата при закъснение.
railjet
 
Мнения: 7791
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ЯПОНИЯ

Мнениеот uphero » Пет Апр 24, 2015 1:20 am

railjet написа:Това време е сметнато по сметката на сметачката.
В Европа 99% от главните линии минават през населените места, а не нейде далеч там в полето. Следователно и гарите са разположени в центъра (или в близост до него) на тези населени места. Летищата обаче са 100% на едно 20 км от центъра на градовете. Придвижването център-летище отнема между 45 мин и 1 час. Галимациите от момента на пристигането на летището до излитането на самолета отнемат между 1:15 и 1:30.
През това време влакът вече е избягал с около 300км напред. Да ама самолета фръква със 300 км/час и 10 минути по-късно вече е със 750 км/час. Авансът на влака се топи като слазолед в микровълнова печка.

Заключение: за дългите релации обслужвани от скоростни влакове трябва да се търси по маршрута къде могат да се стиснат още минутки. Потегляйки от големите гари влаковете не винаги стъпват веднага на релси за 300 км/час. Могат да се влачат дълги минути с 60-80-100-120.. Затова в мнозина европейски мегаполиси се работи по гигантски инфраструктурни проекти, които ще доведат бързите релси до самия край или начало на перона.

Питай инж. Иван Иванов от НКЖИ, той ги знае наизуст тези проекти. Или пък,вместо да се дърляш с персонала на гара Тулово, питай ги как на централните гари Цюрих и Милано тамошните дежурен ръководител и стрелочник се организират за посрещане и изпращане на влака, и кой от двамата съобщава по радиоуредбата при закъснение.

Лично за мен ще е решаваща и цената. Сега ако изкараш и цени? Защото не ми се вярва влака да е от Евтините.
И ако ще плащаш амен същата цена защо да си губиш час и нещо.
uphero
 

Re: ЯПОНИЯ

Мнениеот BDZ 07 » Пет Апр 24, 2015 1:33 am

Евтини маратонки - иска и евтини билети. Картата “Класик“ не важи. Пиши и на Клуб Z - оплачи се, че превозния документ е скъп.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: ЯПОНИЯ

Мнениеот uphero » Пет Апр 24, 2015 7:03 am

BDZ 07 написа:Евтини маратонки - иска и евтини билети. Картата “Класик“ не важи. Пиши и на Клуб Z - оплачи се, че превозния документ е скъп.

Манго, дразниш много. Не се заяждай!
uphero
 

Re: ЯПОНИЯ

Мнениеот railjet » Пет Апр 24, 2015 9:41 am

uphero написа:Лично за мен ще е решаваща и цената. Сега ако изкараш и цени? Защото не ми се вярва влака да е от Евтините.И ако ще плащаш амен същата цена защо да си губиш час и нещо.


Не се ли досещаш, че тези неща не се правят в Дагестан и Северна Корея,така че цените няма как да са като за бедни комунисти. Инвестициите са огромни, но пак има някакъв търговски баланс, който позволява тези влакове да бъдат ползвани масово, не само от бизнесмени.
Последна промяна railjet на Пет Апр 24, 2015 10:21 am, променена общо 1 път
railjet
 
Мнения: 7791
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ЯПОНИЯ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Пет Апр 24, 2015 10:15 am

uphero написа:Лично за мен ще е решаваща и цената. Сега ако изкараш и цени? Защото не ми се вярва влака да е от Евтините.
И ако ще плащаш амен същата цена защо да си губиш час и нещо.

Ами естествено, не са евтини. Самото строителство на трасето на JR Maglev от Токио до Нагоя, което трябва да завърши през 2027г. е с прогнозна стойност $ 50 милиарда. Това е 20 % повече от годишния БВП на България за 2014г. !
А ето и цени на превоза /в лева/ с единствения търговски Maglev - шанхайския, сравнени с други видове транспорт и време на пътуване.
Превоз, дистанция, време, цена
Maglev, 30км, 7 минути, 16 лв.
Метро, 31км, 45 минути, 1,60 лв.
Скоростен влак CRH, ок. 30км, 12-15 минути, 4,50 лв.
Линиите на Maglev и метрото в участъка са почти успоредни
Цените са закръглени до 0,10 лв. и са по курса RMB/BGN за 24.04.2014г.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 957
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: ЯПОНИЯ

Мнениеот инфо » Пон Сеп 07, 2015 8:40 pm

Аватар
инфо
 
Мнения: 153
Регистриран на: Вто Юли 01, 2014 5:20 pm
Местоположение: ФСБ - Обичам те до тук

Re: ЯПОНИЯ

Мнениеот 1435 » Пет Сеп 11, 2015 1:54 pm

https://www.youtube.com/watch?t=441&v=uRL1Ghcqztc

След 6тата минута от клипа почват да снимат от кабината и на всеки сигнал машиниста прави някакво движение с ръката май е нещо като нашето обявяване на сигнали ама с ръка..Някой знае ли подробности затова?
1435
 
Мнения: 706
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 2:34 pm

Re: ЯПОНИЯ

Мнениеот mitko08888 » Пет Сеп 11, 2015 6:19 pm

1435 написа:https://www.youtube.com/watch?t=441&v=uRL1Ghcqztc

След 6тата минута от клипа почват да снимат от кабината и на всеки сигнал машиниста прави някакво движение с ръката май е нещо като нашето обявяване на сигнали ама с ръка..Някой знае ли подробности затова?


Повече по въпрос - в това филмче, с обяснения на английски.

https://www.youtube.com/watch?v=9W6tHOmWyLQ&feature=player_embedded
mitko08888
 
Мнения: 124
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:17 pm

Re: ЯПОНИЯ

Мнениеот инфо » Чет Окт 08, 2015 6:02 pm

Аватар
инфо
 
Мнения: 153
Регистриран на: Вто Юли 01, 2014 5:20 pm
Местоположение: ФСБ - Обичам те до тук

Re: ЯПОНИЯ

Мнениеот assen » Съб Яну 09, 2016 3:00 pm

Японските железници поддържат спирка само заради един пътник.
http://www.citylab.com/commute/2016/01/ ... ource=SFFB

Статията разказва за малка спирка по крайградска линия, която предстояло да бъде закрита - когато забелязали, че от нея все още пътува всеки ден един човек. Оказало се, че това е момиче, ходещо на училище в града. Заради нея спирката не само не е закрита, но и разписанито на влака било променено така, че да подхожда повече на занятията на момичето. Спирката ще бъде закрита напролет, когато детето завърши училище.
assen
 
Мнения: 102
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:26 pm

Re: ЯПОНИЯ

Мнениеот Otskov » Съб Яну 09, 2016 4:45 pm

Не са много по-различни от нас японците - и ние колко такива спирки пазиме - Русаля, Акация, Табачка, Дълга лъка, Горица, Радевци, Чавдарци...
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1945
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: ЯПОНИЯ

Мнениеот bdz46203 » Нед Яну 10, 2016 12:30 pm

Otskov написа:Не са много по-различни от нас японците - и ние колко такива спирки пазиме - Русаля, Акация, Табачка, Дълга лъка, Горица, Радевци, Чавдарци...

В Уастъка Карнобат -Бургас има спирки, на които не спират всички ПВ и КПВ. Въпреки, това на някои от тях спират много повече влакове, отколкото е необходимо. А има и други спирки, на които може да спират по-малко влакове от сега спиращите.
Трябва да се направи така в цялата страна. Някои спирки да се закрият, на някои да спират само някои влакове, когато е необходимо. А, може и да се открият нови, на места, на които де сега е нямало, но се е появила необходимост да има.
Но за всичко това, някой трябва да си размърда мозъка. Въпросът е че нямат желание да мислят.
bdz46203
 

Re: ЯПОНИЯ

Мнениеот BDZ 07 » Нед Апр 03, 2016 1:03 pm

Гарата, която стоеше отворена за един ученик, най-накрая затвори

Дори в минусови температури Кана Харада пътуваше на топло до училище

Всяка сутрин в 7:16 часа ученичката Кана Харада чака влака на японската гара Кю Ширатаки. Той я отвежда до най-близката гимназия, която е на половин час път от дома ѝ. Това е единственият влак, който пътува до там, а Кана е единственият редовен клиент на нейната спирка.

Миналата година ученичката от о-в Хокайдо влезе в заглавията по света с това, че цяла жп гара работеше за нея. За разлика от много други страни, Япония поддържаше станцията в квартала на Кана, отворена само заради момичето. Дори и в най-големия студ релсите се разчистват от снeга, а ученичката пътува на топло.

Днес Кана Харада се дипломира. Гарата е закрита.


източник: http://egoist.bg/#!/articles/gara-japan
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Предишна

Назад към Чужди железопътни администрации / Railways Outside Bulgaria

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта