Страница 2 от 2

Re: ЯПОНИЯ

МнениеПубликувано на: Пет Апр 24, 2015 12:16 am
от railjet
Това време е сметнато по сметката на сметачката.
В Европа 99% от главните линии минават през населените места, а не нейде далеч там в полето. Следователно и гарите са разположени в центъра (или в близост до него) на тези населени места. Летищата обаче са 100% на едно 20 км от центъра на градовете. Придвижването център-летище отнема между 45 мин и 1 час. Галимациите от момента на пристигането на летището до излитането на самолета отнемат между 1:15 и 1:30.
През това време влакът вече е избягал с около 300км напред. Да ама самолета фръква със 300 км/час и 10 минути по-късно вече е със 750 км/час. Авансът на влака се топи като слазолед в микровълнова печка.

Заключение: за дългите релации обслужвани от скоростни влакове трябва да се търси по маршрута къде могат да се стиснат още минутки. Потегляйки от големите гари влаковете не винаги стъпват веднага на релси за 300 км/час. Могат да се влачат дълги минути с 60-80-100-120.. Затова в мнозина европейски мегаполиси се работи по гигантски инфраструктурни проекти, които ще доведат бързите релси до самия край или начало на перона.

Питай инж. Иван Иванов от НКЖИ, той ги знае наизуст тези проекти. Или пък,вместо да се дърляш с персонала на гара Тулово, питай ги как на централните гари Цюрих и Милано тамошните дежурен ръководител и стрелочник се организират за посрещане и изпращане на влака, и кой от двамата съобщава по радиоуредбата при закъснение.

Re: ЯПОНИЯ

МнениеПубликувано на: Пет Апр 24, 2015 1:20 am
от uphero
railjet написа:Това време е сметнато по сметката на сметачката.
В Европа 99% от главните линии минават през населените места, а не нейде далеч там в полето. Следователно и гарите са разположени в центъра (или в близост до него) на тези населени места. Летищата обаче са 100% на едно 20 км от центъра на градовете. Придвижването център-летище отнема между 45 мин и 1 час. Галимациите от момента на пристигането на летището до излитането на самолета отнемат между 1:15 и 1:30.
През това време влакът вече е избягал с около 300км напред. Да ама самолета фръква със 300 км/час и 10 минути по-късно вече е със 750 км/час. Авансът на влака се топи като слазолед в микровълнова печка.

Заключение: за дългите релации обслужвани от скоростни влакове трябва да се търси по маршрута къде могат да се стиснат още минутки. Потегляйки от големите гари влаковете не винаги стъпват веднага на релси за 300 км/час. Могат да се влачат дълги минути с 60-80-100-120.. Затова в мнозина европейски мегаполиси се работи по гигантски инфраструктурни проекти, които ще доведат бързите релси до самия край или начало на перона.

Питай инж. Иван Иванов от НКЖИ, той ги знае наизуст тези проекти. Или пък,вместо да се дърляш с персонала на гара Тулово, питай ги как на централните гари Цюрих и Милано тамошните дежурен ръководител и стрелочник се организират за посрещане и изпращане на влака, и кой от двамата съобщава по радиоуредбата при закъснение.

Лично за мен ще е решаваща и цената. Сега ако изкараш и цени? Защото не ми се вярва влака да е от Евтините.
И ако ще плащаш амен същата цена защо да си губиш час и нещо.

Re: ЯПОНИЯ

МнениеПубликувано на: Пет Апр 24, 2015 1:33 am
от BDZ 07
Евтини маратонки - иска и евтини билети. Картата “Класик“ не важи. Пиши и на Клуб Z - оплачи се, че превозния документ е скъп.

Re: ЯПОНИЯ

МнениеПубликувано на: Пет Апр 24, 2015 7:03 am
от uphero
BDZ 07 написа:Евтини маратонки - иска и евтини билети. Картата “Класик“ не важи. Пиши и на Клуб Z - оплачи се, че превозния документ е скъп.

Манго, дразниш много. Не се заяждай!

Re: ЯПОНИЯ

МнениеПубликувано на: Пет Апр 24, 2015 9:41 am
от railjet
uphero написа:Лично за мен ще е решаваща и цената. Сега ако изкараш и цени? Защото не ми се вярва влака да е от Евтините.И ако ще плащаш амен същата цена защо да си губиш час и нещо.


Не се ли досещаш, че тези неща не се правят в Дагестан и Северна Корея,така че цените няма как да са като за бедни комунисти. Инвестициите са огромни, но пак има някакъв търговски баланс, който позволява тези влакове да бъдат ползвани масово, не само от бизнесмени.

Re: ЯПОНИЯ

МнениеПубликувано на: Пет Апр 24, 2015 10:15 am
от ivajlo_nikolov
uphero написа:Лично за мен ще е решаваща и цената. Сега ако изкараш и цени? Защото не ми се вярва влака да е от Евтините.
И ако ще плащаш амен същата цена защо да си губиш час и нещо.

Ами естествено, не са евтини. Самото строителство на трасето на JR Maglev от Токио до Нагоя, което трябва да завърши през 2027г. е с прогнозна стойност $ 50 милиарда. Това е 20 % повече от годишния БВП на България за 2014г. !
А ето и цени на превоза /в лева/ с единствения търговски Maglev - шанхайския, сравнени с други видове транспорт и време на пътуване.
Превоз, дистанция, време, цена
Maglev, 30км, 7 минути, 16 лв.
Метро, 31км, 45 минути, 1,60 лв.
Скоростен влак CRH, ок. 30км, 12-15 минути, 4,50 лв.
Линиите на Maglev и метрото в участъка са почти успоредни
Цените са закръглени до 0,10 лв. и са по курса RMB/BGN за 24.04.2014г.

Re: ЯПОНИЯ

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 07, 2015 8:40 pm
от инфо

Re: ЯПОНИЯ

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 11, 2015 1:54 pm
от 1435
https://www.youtube.com/watch?t=441&v=uRL1Ghcqztc

След 6тата минута от клипа почват да снимат от кабината и на всеки сигнал машиниста прави някакво движение с ръката май е нещо като нашето обявяване на сигнали ама с ръка..Някой знае ли подробности затова?

Re: ЯПОНИЯ

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 11, 2015 6:19 pm
от mitko08888
1435 написа:https://www.youtube.com/watch?t=441&v=uRL1Ghcqztc

След 6тата минута от клипа почват да снимат от кабината и на всеки сигнал машиниста прави някакво движение с ръката май е нещо като нашето обявяване на сигнали ама с ръка..Някой знае ли подробности затова?


Повече по въпрос - в това филмче, с обяснения на английски.

https://www.youtube.com/watch?v=9W6tHOmWyLQ&feature=player_embedded

Re: ЯПОНИЯ

МнениеПубликувано на: Чет Окт 08, 2015 6:02 pm
от инфо

Re: ЯПОНИЯ

МнениеПубликувано на: Съб Яну 09, 2016 3:00 pm
от assen
Японските железници поддържат спирка само заради един пътник.
http://www.citylab.com/commute/2016/01/ ... ource=SFFB

Статията разказва за малка спирка по крайградска линия, която предстояло да бъде закрита - когато забелязали, че от нея все още пътува всеки ден един човек. Оказало се, че това е момиче, ходещо на училище в града. Заради нея спирката не само не е закрита, но и разписанито на влака било променено така, че да подхожда повече на занятията на момичето. Спирката ще бъде закрита напролет, когато детето завърши училище.

Re: ЯПОНИЯ

МнениеПубликувано на: Съб Яну 09, 2016 4:45 pm
от Otskov
Не са много по-различни от нас японците - и ние колко такива спирки пазиме - Русаля, Акация, Табачка, Дълга лъка, Горица, Радевци, Чавдарци...

Re: ЯПОНИЯ

МнениеПубликувано на: Нед Яну 10, 2016 12:30 pm
от bdz46203
Otskov написа:Не са много по-различни от нас японците - и ние колко такива спирки пазиме - Русаля, Акация, Табачка, Дълга лъка, Горица, Радевци, Чавдарци...

В Уастъка Карнобат -Бургас има спирки, на които не спират всички ПВ и КПВ. Въпреки, това на някои от тях спират много повече влакове, отколкото е необходимо. А има и други спирки, на които може да спират по-малко влакове от сега спиращите.
Трябва да се направи така в цялата страна. Някои спирки да се закрият, на някои да спират само някои влакове, когато е необходимо. А, може и да се открият нови, на места, на които де сега е нямало, но се е появила необходимост да има.
Но за всичко това, някой трябва да си размърда мозъка. Въпросът е че нямат желание да мислят.

Re: ЯПОНИЯ

МнениеПубликувано на: Нед Апр 03, 2016 1:03 pm
от BDZ 07
Гарата, която стоеше отворена за един ученик, най-накрая затвори

Дори в минусови температури Кана Харада пътуваше на топло до училище

Всяка сутрин в 7:16 часа ученичката Кана Харада чака влака на японската гара Кю Ширатаки. Той я отвежда до най-близката гимназия, която е на половин час път от дома ѝ. Това е единственият влак, който пътува до там, а Кана е единственият редовен клиент на нейната спирка.

Миналата година ученичката от о-в Хокайдо влезе в заглавията по света с това, че цяла жп гара работеше за нея. За разлика от много други страни, Япония поддържаше станцията в квартала на Кана, отворена само заради момичето. Дори и в най-големия студ релсите се разчистват от снeга, а ученичката пътува на топло.

Днес Кана Харада се дипломира. Гарата е закрита.


източник: http://egoist.bg/#!/articles/gara-japan