КИТАЙ

Информация и дискусии за железниците извън границите на България. Новини за чуждите железници, трамваи, метрополитени и фирми-производители на оборудване и подвижен състав за тях

КИТАЙ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Пет Сеп 27, 2013 12:47 pm

26.09.2013 14:37:47 Xinhua, Web Editor: Zhang

Китайските високоскоростни влакови линии вече надхвърлят 10 хиляди километра след като жп линията с дължина 636 km,свързваща крайбрежния град Фуджоу и Нанчан започна да функционира в четвъртък сутринта.
Това е четвъртата по ред линия, открита тази година, а общата дължина на линиите за скоростни влакове в страната става 10 463 км. Миналата година тази цифра беше 9356 km.
С новото разписание, времето за пътуване между Фуджоу, столицата на провинция Фудзиен Югоизточен Китай, и Нанчан, столица на провинция Дзянси, ще бъде намалено от предходните 11часа до 3 часа и 12 минути. Влакът пътува със средна скорост 200 километра в час.
В началния етап на работа, 37 влакове-стрели ще бъдат използвани за превоз на пътници и 18 ще возят товари, според Железопътната корпорация на Китай.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 957
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: КИТАЙ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Сря Окт 02, 2013 1:18 pm

Един интересен клип за китайските теснопътни железници.Представени са линиите, обслужващи въгледобивните комплекси в Jianghe, Yongshuan и Mojiang.Най интересното е, че на 15-та секунда от клипа пише, че ТПС на първата представена железница - в Jianghe, е ... български!

https://www.youtube.com/watch?v=WEpeQiKOjfs
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 957
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: КИТАЙ

Мнениеот bdz43r » Чет Окт 03, 2013 2:20 pm

За Т-то на ПС-то не знам, ама в нашите мини вървят съвсем същите вагонетки.
bdz43r
 
Мнения: 3166
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: КИТАЙ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Чет Окт 03, 2013 9:10 pm

bdz43r написа:За Т-то на ПС-то не знам, ама в нашите мини вървят съвсем същите вагонетки.


В България, в Кърджали се произвеждаха не лоши за времето си такива електровози, захранвани с КМ /акумулаторните се внасяха от СССР и ГДР/. Интересно ми е, ако наистина са български, как сме ги продали на китайците.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 957
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: КИТАЙ

Мнениеот Administrator » Сря Дек 25, 2013 11:17 pm

Китайска концепция представя влак, който никога не спира (видео)

25.12.2013 г., 16:31

Влакът е влак, когато е в движение. Защо да се бави, като спира на гари?

Може би това е била идеята в основата на удивителна китайска концепция за влак, който не спира да се движи. За нея разказват авторите на Business Insider.

Видеото тук демонстрира как тя би трябвало да заработи. Според нея пътниците на ЖП гарите трябва да се качват в допълнителна платформа, която да играе ролята на купе, което да се качва върху идващия с луда скорост високотехнологичен влак. Когато той премине покрай гарата, ще отнесе платформата заедно със забързаните в нея пътници. Веднага след това на мястото й ще дойде друга платформа със същия вид. На следващата гара всеки, който иска да слезе от влака, ще се качи на платформата отгоре му и ще бъде оставен с нея там. Така, самият влак постига абсолютна точност на превоза, защото всъщност никога не спира да се движи – той просто сменя пътнически капсули, докато пътува по маршрута от гара към гара, като дава на пътниците „прозорец” от време да се качват в пренасяните от него елементи.

Футуристично, нали? Видеото тук показва как би трябвало концепцията да заработи.

Източник: Manager.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2415
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: КИТАЙ

Мнениеот rexkos1991 » Сря Дек 25, 2013 11:22 pm

Такова нещо задължително трябва да има и в България. Така никой няма да писка, че влакът не спира пред къщата му и всички ще останат доволни и щастливи.
rexkos1991
 
Мнения: 875
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 4:45 am

Re: КИТАЙ

Мнениеот gergo » Сря Дек 25, 2013 11:40 pm

Няма такъв вариант - българин да е доволен :)
gergo
 
Мнения: 17
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 6:50 pm

Re: КИТАЙ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Пет Дек 27, 2013 10:42 pm

Утре, 28.12.2013 г. в Китайската Народна Република официално ще бъдат открити и предадени за редовна експлоатация следните високоскоростни линии и отсечки, предназначени само за високоскоростни пътнически влакове и скорости 250-350км/ч. с обща дължина 3353km.:

Nanjing-Hangzhou-Ningbo 398km
Xiangtang-Putian 632km
Tianjin-Qinhuangdao 257km
Shenzhen-Xiamen 502km
Xi'an-Baoji 138km
Hengyang-Liuzhou 497km
Liuzhou-Nanning 226km
Nanning-Qinzhou-Fangchenggang 161km
Qinzhou-Beihai 99km
Chongqing-Lichuan 264km
Panjin-Yingkou 89km
Wuhan-Xianning 90km

Заедно с действащите в момента такива линии с дължина 10 463 км. общата дължина на китайската високоскоростна пътническа Ж.П.мрежа става над 13000 км.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 957
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: КИТАЙ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Нед Май 18, 2014 11:37 pm

rexkos1991 написа:С най-голям интерес бих искал да видя снимките от Транссиба.

След като се видя, че няма как да се възстанови информацията от стария форум, една година след срива му, ще кача /не само в тази тема/ някои стари снимки от близо и далече.
Започвам от Китай.
През далечната /вече/ 1992 г. в края на месец април се отправих за първи път на пътешествие към азиатската държава. С легендарния влак №20/19 "Восток" Москва-Пекин, по известен като "Транссиб", който тогава изминаваше разстоянието от 8984 км.за седмица. В онези години авиопревозвачите деряха кожи, но не съжалявам. Напротив - препоръчвам това изживяване на всеки, който може да си го позволи. За съжаление от самия влак имам само 5 снимки, всичките на китайска територия. Останалите си отидоха безвъзвратно на граничната гара Забайкалск, където един тъпанар ми освети филма, когато го помолих да ме снима на фона на гарата. Оказа се цивилно ченге. Ето ги снимките:

Влак №20/19 "Восток" между Манджоули - граница и Харбин, в състав от около 20 вагона сниман на 01.05.1992 от средния /първокласен/ вагон. Пред нас вагона с олуците е китайския вагон ресторант,а на чело - румънски дизел. Целия влак е съставен от спални вагони /без ресторанта :D /
Изображение

През 1992 г. Китай имаше по-малко електрифицирани линии от България, , парната тяга беше нещо обичайно а мизерията беше тотална.
Изображение
Изображение

Първокласен вагон на СЖД, произведен в ГДР, с интериор подобен на нашите серия 80. И пишещия тези редове рошав, мръсен и брадясал, но щастлив след 6 дена в него. :D
Изображение

Второкласно купе и страшно гледащ изтрезняващ индивид в него. Последната вечер преди пристигането празнувахме там.
Изображение

И вече в Пекин. Хотел Дружба, в който се настаних.
Изображение

Хотел Холидей Ин - Пекин, в който братовчет ми, вече емигрант в Поднебесната, работеше /тогава/ като пиколо. Това е и първата снимка, правена от мене на филм произведен в Китай. Предните са на Agfa, купена от София. Някой да има възражения срещу made in China? :mrgreen:
Изображение

Това е всичко от миналия век. От утре, живот и здраве се пренасяме в 21-ви.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 957
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: КИТАЙ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Сря Май 21, 2014 12:16 am

15 години след първото посещение отново се отправих към Китай. В утринния сумрак на 09.09.1997г. гумите на комфортния Boeing 767 на Аэрофлот след 7 часа във въздуха изскърцаха на полосата на летище Пекин - най-голямото в света и аз отново бях в Поднебеснета. Пътуването с влак през 1992 беше 7 дена. След като излязохме с Тойотата на братовчед ми от паркинга получих първия културен шок - милионите велосипеди в Пекин вече бяха заменени от автомобили. Същата вечер се отправихме с влак към Шанхай. Директния нощен влак,който не спира на никакви междинни гари, състоящ се само от спални вагони + ресторант изминаваше разстоянието от 1430 км. по новата /тогава/ 4-пътна линия за 11 часа. Влака беше с климатизирани вагони, 4 места в кабина с дисплей, показващ час, външна, вътрешна температура и скорост. Във вагона има "европеиска" и "традиционна" тоалетна :o , но и двете са вакуумни и идеално чисти, като стюардесата ги почиства и дозарежда по пътя. Същата в нейното купе продаваше кафе, сандвичи и бира, чая е безплатен. Ранната сутринта на 10.09. получих втори културен шок - докато си пиех кафето в края на коридора, където има седалки-клапа и пепелник, при 168 км/ч на дисплея, изпреварвахме една товарачка с 3 дизела на чело /под КМ!/ за цяла цигара време!
В шанхай вече си купих фотоапарат и ....започваме.
Първата ми снимка във влак е в КБВ Суджоу - Шанхай, който измина разстоянието от около 100 км за 1 час. Състава му беше от рециклинани ГДР двуетажни 5-секционни вагони, като в двете крайни секции на първия етаж беше първа класа /soft seat/. А на площадката в крайните секции бяха направили нещо като бистро. Храната ти я продават не индивидуално, а в обща тавичка.
Интериор 1-ва класа /с тавичката/ :D
Изображение

В Шанхай се повозих и на влака на магнитна възглавница Шанхай Трансрапид Маглев - най-бързото общодостъпно наземно ПС в света, достигащ скорост 430 км/ч., който между другото не се води влак, а е част от шанхайския метрополитен.
Изображение

За съжаление пролет и есен го ограничават на 300 км/ч. заради едри мигриращи птици, кацащи по трасето.
Изображение

Лого:
Изображение

Интериор:
Изображение

Кабината, снимана от братовчед ми. Печката от 10 евро в ПС за милиард е върха. Но явно всички Сименси имат еднакъв проблем. :D
Изображение

И вече новата гара Шанхай - юг, от където се отправихме към Ханджоу
Предгаровия площад с паркинги и спирка на метрото под него:
Изображение

Надземен паркинг:
Изображение

Разписание. Все още повечето влакове потегляха от старата гара.
На преден план се вижда преградата, до която се стига без билет.
Изображение

КПП 18. Без билети - до тук. :mrgreen:
Изображение

Купола на гарата:
Изображение

Директния влак Шанхай - Ханджоу с ЕМВ CRH-1 измина разстоянието от 160 км. за 1 час.
Изображение

Интериор - 1-кл.:
Изображение

Стюардеса:
Изображение

Транспортна полиция:
Изображение

С 200 в края на града:
Изображение

Изображение

И в междугарието:

Изображение

Изображение

Изображение

Тунела за "пристигащи" на гара Ханджоу. В дъното се виждат арките над турникетите, през които като пристигнеш си прокарваш билета. Да не си сбъркал гарата. :mrgreen:
Изображение

Следващите няколко дни и около 6000 км. ползвахме авиация и автомобили, но в Гуанджоу не можах да не накарам шофьора да намали на една висока естакада преди старата гара да увековеча клонинга /а може би оригинал?/ на легендарния румънски дизел:
Изображение

Пътуването от Жинан до Пекин беше последното ми през това посещение. Разстоянието от около 450 км. между Жинан и Пекин бе изминато за 2 часа и половина от влака, обслужен с най-новите тогава ЕМВ CRH-2.
Изображение
Изображение

Стюардеса пред 1-кл.
Изображение

Интериор 1-кл.
Изображение

Изображение

За сега - толкова :D
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 957
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: КИТАЙ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Пет Апр 10, 2015 1:17 pm

Клипче, качено от представител на шведската фирма Scandinavian Bridge & Rail Consortium
https://www.youtube.com/watch?v=yUtS8M90Fto
Превод на коментара му под клиа:
При неотдавнашното си пътуване до Шанхай успешно опитах да балансирам монета на прозореца на влак със скорост 300 км / ч.
Модерните високоскоростни линии са изключително равни и бързи за изграждане. Китайските компании в момента са световните водещи строители на високоскоростни линии. Защо изграждаме конвенционални линии с лош комфорт и ниска скорост, когато това е възможно?
Искаме да изградим новата шведска Високоскоростна железопътна мрежа с помощта на модерна и бърза за изграждането им технология. Пътуването до Китай бе организирано от моята фирма SBRC (Scandinavian Bridge & Rail Consortium) и CDB (Китайската банка за развитие).
Аз бях придружен от представители на Шведския парламентарен комитет за транспорт (Trafikutskottet), Шведската транспорта администрация (Trafikverket), Европейския коридор (Europakorridoren), и община Транас (Tranas Kommun).
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 957
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: КИТАЙ

Мнениеот инфо » Пон Ное 23, 2015 7:54 pm

Аватар
инфо
 
Мнения: 153
Регистриран на: Вто Юли 01, 2014 5:20 pm
Местоположение: ФСБ - Обичам те до тук

Re: КИТАЙ

Мнениеот IKAR » Вто Яну 19, 2016 12:38 pm

http://griphon-275.livejournal.com/295280.html
Какво е дереджето по китайските влакове към момента.....На руски е, но в общи линии става ясно. Общо взето като по времето на Йвайловото посещение - по гарите контрол като по летищата, влизането по пероните за снимане и зяпане невъзможно, проверки на билетите преди влизане в чакалнята, на изхода към перона, на вратата на вагона, във влака и при излизане от гарата след пристигане, много високоскоростни влакове по обособени линии, но пък направо смешни цени на билетите в сравнение с Европа и.....тотална липса на крайградски влакове, стоят си само спирките, на които те са спирали едно време. Сега тези спирки не фигурират в разписанието. И единственият начин за пътуване гратис практически е като купиш билет до най-близката гара и продължиш по-нататък и то само за скоростните влакове, в които вътре не проверяват толкова строго...
IKAR
 
Мнения: 22
Регистриран на: Пет Юни 19, 2015 10:43 pm

Re: КИТАЙ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Съб Юли 02, 2016 11:01 pm

Вчера, 01.07.2016 се навършиха 10 години от пускането в експлоатация на най-високо разположената ж.п. линия в света.
На 01.07.2006г. е открита втората отсечка от Цинхай-Тибетската железопътна линия, свързваща гр. Голмуд в северозападната китайска провинция Цинхай с гр. Лхаса в югозападната китайска провинция Тибет. С откриването на тази 1142 км. отсечка от общо 1,956 км. Цинхай-Тибетската ж.п. линия се поставя край на железопътната изолация на Тибет. Преди две години бе открита и 3-та 250 км. отсечка от линията, свързваща Лхаса и Шигадзе - на 200 км. от Еверест. Линията от Голмуд до Шигадзе преминава на височини от 3000м. до 5072м.н.в.
Малко снимки от Skyscrapercity /EN/
И информация със снимки от Xinhuanet /EN/
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 957
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria


Назад към Чужди железопътни администрации / Railways Outside Bulgaria

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта