Страница 2 от 2

Re: Гърция

МнениеПубликувано на: Вто Юни 14, 2016 12:31 am
от Saruman
Да и я демонрират.

Re: Гърция

МнениеПубликувано на: Вто Юни 14, 2016 12:39 am
от Otskov
До пускането на новата линия, всички линии на Пелопонес ли са били на 1000 мм. ?

Re: Гърция

МнениеПубликувано на: Вто Юни 14, 2016 1:28 am
от транзитен пътник
Има и 750 мм, частично зъбчата, от Диакопто (на брега между Коринт и Патра) до Калаврита, 22 км.

Re: Гърция

МнениеПубликувано на: Вто Юни 14, 2016 12:10 pm
от BDZ 07
За 750-милиметровата линия ОСЕ купи 4 чисто нови мотриски на Stadler Rail AG през 2009 г.

Мотрисите за 1000 мм. бяха прехвърлени на туристическата линия Катаколо - Олимпия (планината на боговете).

Гърция продаде жп компанията си на италианските железници

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 15, 2017 1:07 pm
от Administrator
Гърция продаде жп компанията си на италианския държавен оператор

Ferrovie dello Stato Italiane придоби TRAINOSE срещу 45 млн. евро

Гърция осъществи продажбата на железопътната си компания на италианския държавен железопътен оператор срещу сумата от 45 милиона евро в рамките на приватизациония процес в страната, предадоха Асошиейтед прес и БТА.

Приватизационният фонд на Гърция заяви днес, че продажбата на TRAINOSE на италианската Ferrovie dello Stato Italiane е завършила един четиригодишен процес.

Гърция обеща да осъществи амбициозна приватизационна програма в рамките на международния й спасителен план, благодарение на който получи спешни заеми от милиарди евро в замяна на икономически реформи.

Много от приватизациите бяха посрещнати със съпротива от профсъюзите. Днес влаковете не вървят, тъй като профсъюзът на железопътните служители свикаха 24-часова стачка в знак на протест срещу приватизацията на компанията.
По статията работи: Десислава Попова

Източник: Investor.bg

Re: Гърция

МнениеПубликувано на: Сря Мар 21, 2018 3:53 pm
от Spass237
Тъй като май следващия месец ще приключи електрифицирането на участъка Титореа-Лианоклади, а през лятото ще пуснат и Лианоклади-Домнокос, с което цялата линия Атина-Солун става нова и електрифицирана.Някой знае ли дали влаковете ще се движат наистина с 200км/ч където може? :D

Re: Гърция

МнениеПубликувано на: Сря Мар 21, 2018 5:07 pm
от bdz43r
Те и до сега се движеха с толкова. В Гърция максималната скорост е много приблизително понятие.
Още преди 10 години съм пътувал със 190 км/ч между Солун и Атина и то с дизелова тяга.

Re: Гърция

МнениеПубликувано на: Сря Мар 21, 2018 7:04 pm
от Spass237
Toгава защо между двата града е 5:30ч? Всъщност бях прочел,че ще го намалят на 3:30, но кога ли..

Re: Гърция

МнениеПубликувано на: Сря Мар 21, 2018 9:51 pm
от Saruman
Да и ще се докарат фречии от Италия да оперират Атина - Солун.

Re: Гърция

МнениеПубликувано на: Сря Мар 21, 2018 10:12 pm
от Spass237
Тези фречии някакви високоскоростни влакове ли са?
А зане ли се дали след април ще има някакво намаляване на времепътуването на сегашните влакове? :D

Re: Гърция

МнениеПубликувано на: Чет Мар 22, 2018 10:38 am
от semafor
Spass237 написа:Тези фречии някакви високоскоростни влакове ли са?
А зане ли се дали след април ще има някакво намаляване на времепътуването на сегашните влакове? :D


Да, високоскоростни влакове са. За тази се сетих веднага, а има и още поне една Frecca нещо си по спомен -> https://www.youtube.com/watch?v=gUuxjezjMfs Добри влакчета, даже малко им завиждам на гърците. Ама друго си е жп-то ти да го купят италианци... Нашето можеше да го купят немци ама нейсе... явно не са искали да дадат "дарение". Това нещо можеше да се движи след някоя година и у нас ако проектантите на тн. "модернизирани трасета" имаха топки и акъл да ги направят за поне 200-220 км/ч. Не може в редица страни още преди 50 години да са имали трасета за 160 км/ч, днес да се движат с 300 +, а ние тук да се радваме, че след 10 години евентуално 40 % от жп.мрежата ще позволява скорости до 160 км/ч. :evil: Още в момента на строителство на тези участъци те вече са неадекватни за съвременните стандарти и изисквания, а отделно някои от тях тепърва ще почват да ги строят. Безумие пълно, но докато ГРОБ-авата некомпетентна измет е на власт ще е така. Поне магистрали и пътища да строеха като хората, че да имаха реално извинение, а те парите изчезват и пак си караме по трапищата и двулентовите пътища от преди 50 години наследство от "лошия комунизъм". Интересно що на някои места тая стара настилка на по 30-40 години още си стои, а новия асфалт вече го е отмил дъжда. И един въпрос който ми хрумна сега - някой може ли да каже има ли в Северна България гари предвидени за ремонт през 2018 г. и кои са те? Гледам из Фейсбук се мъдрят снимки на някакви нови табла дето щели да слагат на 5-6 гари. Вместо да се занимават с глупости да вземат да ремонтират някоя и друга гара, че по 7-ма на нищо не приличат. По 2-ра също. На Роман половината покривни платна над перона ги няма. В Мездра гарата е ужасна. Във Враца е също толкова зле. Тези съм ги видял наскоро, но са на тоя хал от бая време. Във Враца гарата е празна сякаш е изоставена, на перона течеше онзи ден от покрива, а дограмата си е тази от когато е построена. И това е гарата в областен град, ноо всичко е точно дет се вика. :evil: Иначе сигурно ли е че такива влакове ще се доставят в Гърция? Бих отскочил дотам да се повозя и да си направя една екскурзийка. Надявам се след като ги пуснат в експлоатация да не праснат някакви ужасяващи цени :D

Re: Гърция

МнениеПубликувано на: Нед Апр 01, 2018 10:45 pm
от Spass237
В сайта на гръцките железници trainose.gr пишеше, че може да си резервираш билет за 60дни напред, но в момента дори за 30 не позволява.Защо ли крият цялото разписание след 30.04? :?:
Може би това е свързано с реконструкцията на Солун-Атина и някаква промяна от май?

Re: Гърция

МнениеПубликувано на: Пон Юни 10, 2019 10:55 pm
от Spass237
От 20.05 промениха разписанието на влак 600/601 , който е продължение на 360/361 между Стримон и Кулата.По-рано влак 601 заминаваше от Стимон в 20:20 ч., а сега заминава в 21:10 ч. В обратна посока пристиаше в 9:06 ч., а сега пристига в 8:12 ч. От БДЖ , обаче, не промениха разписанието на МБВ 360/361, така че да е синхронизиран с гръцкото си продължение и в момента пътниците трябва да чакат по няколко часа и в двете посоки, за да направят връзка между влаковете.