1 година от случая "Калояновец"

Пътувания по жп мрежата и впечатленията от тях; следене на влакове и локомотиви (trainspotting); текуща информация за състоянието на подвижния състав (повреди, пребазирания и т.н.); текущи ремонти и аварии по инфраструктурата; нарушения в графика поради ремонти, инциденти, природни бедствия; сигнали за нередности (неотоплени вагони и т.н.) и за големи закъснения на влакове.

1 година от случая "Калояновец"

Мнениеот rail_track » Вто Юли 14, 2015 12:10 pm

Здравейте и от мен на всички в този форум. И ето че само преди 2 дни (на 12.07) се навърши 1 година от случая "Калояновец". Какво имаме 1 година по-късно след този случай? Нямаме виновни и наказани, както за много други неща в държавата ни, а самият случай е потулен и забравен. Нека все пак си го припомним. На 12.07.2014 г. влак 8601 по направлението София - Пловдив - Варна пътува по разписание или със закъснение от има няма 5 минути, и движейки се по ново ремонтирания участък в междугарието Михайлово - Калояновец, ремонтиран със средства от ЕС по ОПТ, се получава несъответсвтие в показанията на предупредителния светофор (ПС) и входния светофор (ВС) на гара Калояновец. Гарата е със светофори по скоростната сигнализация и ПС показва зелен сигнал, означаващ, че влака ще бъде приет на главния коловоз в гарата, което ще рече, че скоростта е колкото позволява пътя. Пътя е за скорост до 160 км/ч, но заради амортизирания стар ЖП състав е до 130 най-много. Локомотива е бил до 110, следователно с толкова се е движил влака на междугарието и управляващия го машинист Христо Тиляшки, решава да намали на стрелките на гарата на 100, защото на много места в България, ако на междугарието е ремонтиран пътя за скорост над 100, в гарите стрелките са неподменени и неремонтирани, и ако няма допълнителни ограничения, се минават със 100. В гара Калояновец обаче са подменени с чисто нови позволяващи до 160 през тях, и вероятно управляващия влака машинист, по навик или по негова преценка намаля на 100, когато влака ги достига. До тук добре, но това е ако влака се приема на главния коловоз в гарата, а ако е в отклонителен коловоз, се преминава със скорост до 40. И така след като ПС на гарата показва, че влака ще бъде приет на главния коловоз на гарата, в последствие ВХ показва, че ще бъде приет в отклонение. По скоростната сигнализация, когато влака се приема на главния коловоз и излиза също от главния без да спира, ВХ свети само 1 зелена светлина, но ако ще се приеме в отклонителен коловоз, и също без да спира и излиза от главен, ВХ свети 1 зелена и 1 жълта светлина. Машиниста не успява да забележи жълтата и вижда само зелената, за това решава че влака ще се приеме на главния коловоз, но в действителност се приема в един от отклонителните коловози. И така при разрешена 40 км/ч скорост на стрелките на гарата, се влиза със 100, и в резултат от това става катастрофата. При нея загива само 1 човек и това е другия машинист Венко Тодоров, бог да го прости. Няколко човека са на косъм от смъртта, и много други са с множество травми и стрес. За щетите просто няма да коментирам. В крайна сметка виновните за тази катастрофа са лицата извършвали подмяна на осигурителната инсталация в този участък, както и машиниста, който не е видял макар и в последния момент, че ВХ е даден вход на влака в отклонителен коловоз на гарата, а не на главния, въпреки че така е показал ПС. Естествено както вече казах, типично не само за българската железница, а изобщо за държавата ни, отново няма виновни и наказани, и най-вероятно няма и да има. Дори и в този форум забелязах, че само 1 човек и само в 1 негов пост е споменал за този случай, а всички други сякаш за го забравили. В същото време обаче се вижда, че за разни други дребнави неща се заяждате по между си и с други хора. Разберете, че на този принцип "За милиони няма закони, за кокошка няма прошка", ще затъваме все повече и повече, като визирам не само железницата ни, ами цялата ни държава.
rail_track
 
Мнения: 71
Регистриран на: Вто Юли 14, 2015 11:35 am

Re: 1 година от случая "Калояновец"

Мнениеот railjet » Вто Юли 14, 2015 12:35 pm

Здравей от мен, и на баба ти фърчилото за писанията ти!

rail_track написа:И така след като ПС на гарата показва, че влака ще бъде приет на главния коловоз на гарата, в последствие ВХ показва, че ще бъде приет в отклонение. По скоростната сигнализация, когато влака се приема на главния коловоз и излиза също от главния без да спира, ВХ свети само 1 зелена светлина, но ако ще се приеме в отклонителен коловоз, и също без да спира и излиза от главен, ВХ свети 1 зелена и 1 жълта светлина. Машиниста не успява да забележи жълтата и вижда само зелената, за това решава че влака ще се приеме на главния коловоз, но в действителност се приема в един от отклонителните коловози. И така при разрешена 40 км/ч скорост на стрелките на гарата, се влиза със 100, и в резултат от това става катастрофата... В крайна сметка виновните за тази катастрофа са лицата извършвали подмяна на осигурителната инсталация в този участък, както и машиниста, който не е видял макар и в последния момент, че ВХ е даден вход на влака в отклонителен коловоз на гарата, а не на главния, въпреки че така е показал ПС..


В крайна сметка сте много чукани, които не се усещат какви ги пишат...
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: 1 година от случая "Калояновец"

Мнениеот Driver » Вто Юли 14, 2015 1:50 pm

ИСТИНАТА МНОГО БОЛИ ПОСТАВИ ЦВЕТЕ И СКЛОНИ ГЛАВА ПРЕД ПАМЕТНИКА НА ЗАГИНАЛИТЕ МАШЕНИСТИ.
Driver
 
Мнения: 475
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 3:22 pm

Re: 1 година от случая "Калояновец"

Мнениеот railjet » Вто Юли 14, 2015 2:09 pm

Жалко за човека. Отиде си млад, остави жена и деца сирац
Разбирам мъката ви, но не е редно да се изопачават нещата. Ако разполагате с доказателства за причина в лампите и деж. ръководител - изложете ги тук, ще си променя мнението :arrow:

Някой от вас проявил ли е инициатива да се срещне с дежурния на Клц, да го преслуша какво ще каже по въпроса?
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: 1 година от случая "Калояновец"

Мнениеот 07 » Вто Юли 14, 2015 2:14 pm

railjet написа:
Някой от вас проявил ли е инициатива да се срещне с дежурния на Клц, да го преслуша какво ще каже по въпроса?

Ще каже "оставете ме на мира" + "нямам право да обсъждам това с вас"!
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: 1 година от случая "Калояновец"

Мнениеот Driver » Вто Юли 14, 2015 2:35 pm

В КАЧЕСТВОТО НА КАКВИ ДА ГО ПОПИТАМЕ.СПОРЕД ДЪРЖАНИЕТО ТИ МОЖЕ БИ ТИ ИМАШ НЯКАКВО ПРАВО ДА ГО ПОПТАШ.НО ТОЙ ОТДАВНА Е ИСТРУКТИРАН КАКВО ДА ГОВОРИ .ЗАЩОТО КАШАТА ЩЕ БЪДЕ МНОГО РЯДКА И НЕУДОБНА ЗА ГОСПОДАТА КОИТО ТАКА НЕИСТОВО ЗАЩИТАВАШ.
Driver
 
Мнения: 475
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 3:22 pm

Re: 1 година от случая "Калояновец"

Мнениеот rail_track » Вто Юли 14, 2015 5:36 pm

Така нека сега да се разберем и уточним за някои неща. Никой не защитавам от нищо. Това, което казвам във връзка с инцидента, е това което знам от различни източници, но не съм бил там, за да знам да ли със сигурност е било така, но и е мисля че е било по друг начин. Ако все пак някой мисли, че може да е било по друг начин, нека да си каже мнението. Няма да се учудя, ако е имало несъответствие не само в показанието на ПС и ВС, ами и в тяхното показание, както и в това на пулта на дежурния ръководител движение. Личи си, че и този ремонт е направен по много некадърен и безхаберен начин. Пак казвам, че проблема в случая е че се занимавате във форума с разни дребнави неща и се чудите с кого и как да се заяждате, а на тези най-сериозните проблеми не обръщате никакво внимание или най-много само малко мърморене колкото да не е без хич и до там. Смея да твърдя тези неща, защото въпреки че чак днес се регистрирах и писах за първи път в този форум, от много време го посещавам и следя всички теми, публикации и коментари към тях.
rail_track
 
Мнения: 71
Регистриран на: Вто Юли 14, 2015 11:35 am

Re: 1 година от случая "Калояновец"

Мнениеот BDZ 07 » Вто Юли 14, 2015 5:44 pm

Повреда в ОТ. Това е за мен. Не знам как, защо и по каква причина, но това е най-вероятният отговор.

Изключвам пренареждане на маршрута. Там трябва да се скъса пломбиран бутон, а времеразделянето е 3 минути, през което време сигналът е затворен.

Със скорост по КР за колко време влакът изминава 1500-те метра от ПС до ВС (слаб съм по математика, затова питам)?
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1 година от случая "Калояновец"

Мнениеот Petko Ivanov » Вто Юли 14, 2015 5:50 pm

rail_track написа: Пак казвам, че проблема в случая е че се занимавате във форума с разни дребнави неща и се чудите с кого и как да се заяждате, а на тези най-сериозните проблеми не обръщате никакво внимание или най-много само малко мърморене колкото да не е без хич и до там. Смея да твърдя тези неща, защото въпреки че чак днес се регистрирах и писах за първи път в този форум, от много време го посещавам и следя всички теми, публикации и коментари към тях.

За инцидента на Калояновец има отделна тема с цели 54 страници
viewtopic.php?f=3&t=896&start=1060
Petko Ivanov
 
Мнения: 316
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Re: 1 година от случая "Калояновец"

Мнениеот Driver » Вто Юли 14, 2015 5:55 pm

До rail_rtack поста ми е адресиран относно защитата към raildjet много добре си опсал 90%можеби итината
Driver
 
Мнения: 475
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 3:22 pm

Re: 1 година от случая "Калояновец"

Мнениеот railjet » Вто Юли 14, 2015 5:59 pm

BDZ 07 написа:Повреда в ОТ. Това е за мен. Не знам как, защо и по каква причина, но това е най-вероятният отговор.

Изключвам пренареждане на маршрута. Там трябва да се скъса пломбиран бутон, а времеразделянето е 3 минути, през което време сигналът е затворен.

Със скорост по КР за колко време влакът изминава 1500-те метра от ПС до ВС (слаб съм по математика, затова питам)?



Ще те излъжат с рестото на кооперативния пазар! Точно 42,75 секунди при скорост по книжка-разписание.

Ако имаше грешка в лампите, при проверките това щеше да се забележе, както се установи на Белово.
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: 1 година от случая "Калояновец"

Мнениеот 07 » Вто Юли 14, 2015 7:24 pm

BDZ 07 написа:Повреда в ОТ.

Повреди има много видове, но един вид повреда още не е описан в техниката - такава дето проявява веднъж и после се "саморемонтира". Бих се съгласил на версията че ДР то в пристъп на идоитизъм е наредил маршрут по правата, и след като е осъзнал какви ги е свършил е "обърнал" маршрута, но тогава излизат други въпроси - кога точно е станало това - ако влака е бил преди ВС - то при преминаването на сигнала през "червено" - има достатъчно време и място влака ако не да спре, то поне да намали до 40-50 км/ч и да премине през стрелките, ако е станало след като ВС е настъпан - е това ако някой може да каже как се прави без да оставиш една камара следи че си пипал "дето не трябва"...
BDZ 07 написа: Това е за мен. Не знам как, защо и по каква причина, но това е най-вероятният отговор.


В казармата имаше един лаф - "колкото по малко знаеш и колкото повече хора слушаш - толкова по убедително ще лъжеш" (включително и себе си)
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: 1 година от случая "Калояновец"

Мнениеот railjet » Вто Юли 14, 2015 9:01 pm

Рейл трак, грешките в съвремените осигурителни системи са 1/1000 000. Човешките грешки са много по-чести - 1/1000. Всички жп администрации са платили тежък данък в човешки животи поради човешка грешка, в това число и най-развитите жепета. Не случайно са създали всевъзможни ОТ, чието ползване е стриктно реглементрано и безусловно задължително.
Рейл трак, защо бе джанъм, в него ден Тиляшев не е включил АЛС ? Милчо ли му е наредил така ?
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: 1 година от случая "Калояновец"

Мнениеот 07 » Вто Юли 14, 2015 9:04 pm

Не го е включил защото - знаем защо - от колко години АЛС беше оставен на произвола и повече пречеше от колкото помагаше?
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: 1 година от случая "Калояновец"

Мнениеот bdz46203 » Вто Юли 14, 2015 9:44 pm

railjet написа:Рейл трак, защо бе джанъм, в него ден Тиляшев не е включил АЛС ? Милчо ли му е наредил така ?

И да го беше включил, пак щеше да е на "без информация", защото в този участък, тогава не работеше АЛС. Да не говорим, че с АЛС щеше да достигне Калояновец на...другият ден.
bdz46203
 

Re: 1 година от случая "Калояновец"

Мнениеот BDZ 07 » Вто Юли 14, 2015 11:12 pm

АЛС-то тогава беше само украшение в кабината.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1 година от случая "Калояновец"

Мнениеот Варужан Апелян » Сря Юли 15, 2015 12:08 am

Рейл трак, ако болшинството български машинисти вярват в написаното от теб, защо никой не протестира, защо СЛПБ не обяви протестни действия до излизане на пълната истина? Протестите за ваучери и заплати има, за застрашен или отнет живот няма!? Всеки можеше и може да бъде на мястото на Венко и днес и в бъдеще!
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: 1 година от случая "Калояновец"

Мнениеот BDZ 07 » Сря Юли 15, 2015 2:30 pm

Ако имаше грешка в лампите, при проверките това щеше да се забележе, както се установи на Белово.


На Белово се е установила грешката след доста опити.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: 1 година от случая "Калояновец"

Мнениеот disell » Сря Юли 15, 2015 8:51 pm

Днес пред 8631 ПС-то по път 1 както си светеше зелено стана жълто и после пак зелено.
Аватар
disell
 
Мнения: 1187
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:45 pm

Re: 1 година от случая "Калояновец"

Мнениеот railjet » Сря Юли 15, 2015 9:23 pm

В какъв интервал? При каква скорост? Защо не го засне?
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Следваща

Назад към Актуална информация

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта