Достъп до обществена информация от МТИТС

Пътувания по жп мрежата и впечатленията от тях; следене на влакове и локомотиви (trainspotting); текуща информация за състоянието на подвижния състав (повреди, пребазирания и т.н.); текущи ремонти и аварии по инфраструктурата; нарушения в графика поради ремонти, инциденти, природни бедствия; сигнали за нередности (неотоплени вагони и т.н.) и за големи закъснения на влакове.

Re: Достъп до обществена информация от МТИТС

Мнениеот ivajlo_nikolov » Пет Юни 05, 2015 9:22 pm

07 написа:Адаш, май и ти си пил арменски коняк...
Ами да. Арманяка въобще не е по-лош от поморийския ;) . Но пусто не мога да поема толкова, че да ми се привиди как бригадата почиства влака я на Кардам, я на Драгоман или на Гюешево. За това помолих някой, ако има снимчици :D
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 960
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Достъп до обществена информация от МТИТС

Мнениеот bdz » Пет Юни 05, 2015 9:31 pm

railjet написа:
bdz написа:Преди години (Варужан,railjet и още няколко човека, бяха искали разрешение от Вазов 3 със собствени средства (ако не се лъжа) да почистят съставите на влаковете на ЦГ Сф ( или определени ), но мисля, че не получиха такова разрешение (нека кажат, че нямам спомен какво се случи с този случай).


Аз, Боби и ”лошия арменец”. Тези тримата се събрахме пред Зандана, с молба да ни пуснат при Недев--да изкажем възмущението си от свинския вътрешен и външен вид на тогавашните БВРЗ. На срещата не се появи нито един анти сорососедераст-защитник на ”националната светиня”.

Идеята ми беше да ни оставят да почистим бевзмездно,със собствени средства ,7 вагона 97 (единствените за 200км/час) - жестоко засрани от графитите на банда олгофренчета.

Спомням си , че имаше нещо подобно, но след този случай няма как да очакваме нещата от към чистотата във влаковете да се промени, след като отказват безвъзмезната помощ...
bdz
 
Мнения: 747
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 6:27 pm

Re: Достъп до обществена информация от МТИТС

Мнениеот BDZ 07 » Пет Юни 05, 2015 10:04 pm

Но пусто не мога да поема толкова, че да ми се привиди как бригадата почиства влака я на Кардам


На Кардам от 10 години няма чистачка. Персоналът на смяна е червена шапка (1 брой) и стрелочник (1 брой) - общо двама души. Съставът на 2637 се чисти във Варна. Защото същият състав пътува Кардам - Варна като 28103. Билети за 28103 - ако си пътник от Кардам - се издават само във влака.

Не, че нещо, но арменският коняк (твърде различен е от арманяка. Арманякът е бренди. При него дестилацията е еднократна, докато при коняка е двукратна) верно е дошъл в повече, защото се вменяват длъжности и внушения, които на Кардам ги няма. А и бригадата не е чистачна такава, за да чисти вагоните.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Достъп до обществена информация от МТИТС

Мнениеот ivajlo_nikolov » Пет Юни 05, 2015 10:12 pm

Не вменявам нищо на никой. В Договора, в приложение 2, т.4, стр. 51 пише: "• грубо почистване на крайните спирки от персонала на влака;"
И не внушавам нищо, нито съм го писал, нито подписвал. Само го чета. Между другото, има и голям неизпълнен ангажимент по договора от страна на МТИТС към БДЖ.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 960
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Достъп до обществена информация от МТИТС

Мнениеот BDZ 07 » Пет Юни 05, 2015 10:19 pm

Имаме мисия - да пароструим в тоалетните.


С каквото мога за реализирането на идеята - ще помогна.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Достъп до обществена информация от МТИТС

Мнениеот railjet » Пет Юни 05, 2015 10:23 pm

Давам ви начална идея,с топъл поздрав към всички жепейци и фенове :

http://www.prikachi.com/images.php?imag ... 55568F.jpg



Влак 2610, вагон А. Поради липса на вода, отпадъчната торта пътува залепнала и невъзмутима към София, отказвайки да цопне върху железния път. Лошият арменец е наредил вагон А на БВ 2610 да не се зарежда с вода. Веднага ми се обади и ми плати 50лв да се кача в този влак, за да снимам :shock:
Последна промяна railjet на Пет Юни 05, 2015 10:31 pm, променена общо 2 пъти
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Достъп до обществена информация от МТИТС

Мнениеот ivajlo_nikolov » Пет Юни 05, 2015 10:30 pm

niroulf написа:Никъде не пише нищо за пароструйка в тоалетните.
Имаме мисия - да пароструим в тоалетните.
Работим ли за нея или ще галим арменеца по топките, че е извадил неспазен договор срещу 20 лв подкуп на някой закъсал чичка.

Ти вярваш ли, че с 20 лв. подкуп ще спечелиш дело във ВАС :shock:
Имаме мисия - да накараме БДЖ да изпълни ПОНЕ т.4 от приложение 2 на Договора. Ако не ти се чете договора - цялата т.4 я има в тази тема на предната страница.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 960
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Достъп до обществена информация от МТИТС

Мнениеот railjet » Пет Юни 05, 2015 10:35 pm

niroulf написа:Лошия арменец печели пари от това лайно. И не само от него.
А да си вадиш хляба от лайната... е сори


А,бъркаш. Печелившият бях аз. Раздутият ми мехур не издържа след Мездра и се принудих да постъпя в тази уютна стаичка, за да уринирам : прав, вдървен (да не докасна нищо в помещението),пазейки равновесии в многобройните криви,с мъченически вирната глава нагоре. Снимката също я направих, без да поглеждам към заснетия обект.

Искам да увелича тази фотка в билборд ,да го лепна на ЦГ, а ти да напишеш отдолу "Насилствено разрушения имидж на БДЖ - от арменеца, за да може да се храни (с това) "
Последна промяна railjet на Пет Юни 05, 2015 10:48 pm, променена общо 4 пъти
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Достъп до обществена информация от МТИТС

Мнениеот railjet » Пет Юни 05, 2015 10:49 pm

Искаш да ти покажа снимки и на други клефуци? Имам и на размазани сополи също..
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Достъп до обществена информация от МТИТС

Мнениеот plam71en » Пет Юни 05, 2015 11:19 pm

Във Варна всички се зареждат с вода.Варненските вагони от ПВ,КПВ и "Приста" всекидневно минават външно измиване на мивка (друг е въпроса за качество),но всеки ден минават.Освен това има и вътрешно,също всеки ден ги виждам да бършат прозорците и от вътре,също така се мие и с ПРЕПАРАТИ.
Аз да чета или да вярвам на очите си?
Не отричам някои неща,но повсеместно плюене...
plam71en
 
Мнения: 231
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:55 pm

Re: Достъп до обществена информация от МТИТС

Мнениеот railjet » Пет Юни 05, 2015 11:26 pm

Пламене,пазя си билета от пътуването. Снимката е в телефона ми. Всеки изразяващ съмнение в истинността й, може да надзърне в галерията ми. Не разчитай на фалшименто.
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Достъп до обществена информация от МТИТС

Мнениеот 07 » Пет Юни 05, 2015 11:28 pm

Plame71en, варненските вагони са едно, дараците на "Надежда всяка остави" са друго. За БДЖ не знам, ама ВР Надежда ако го закрият и забранят на некадърниците и безхаберниците работещи там да доближават гара - железниците ще станат едно по-добро място. Някояй път направете справка - колко сигнала за неработещо осветление/отопление има - 90% са за вагони на "Надежда всяка остави", тяхните са винаги най-мръсните и най-осраните... Колкото до зареждането с вода - зарежда се сравнително често, ама клапаните са толкова хубави и резервоарите толкова здрави - че водата стига само колкото да тръгне влака от начална гара (зимата понякога и отоплението е "настроено" така)...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Достъп до обществена информация от МТИТС

Мнениеот Варужан Апелян » Съб Юни 20, 2015 2:12 am

Оригиналният Договор за обществен превоз

http://store.aip-bg.org/BDZ_Dogovor/01-Dogovor_DR-7.pdf
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Достъп до обществена информация от МТИТС

Мнениеот ivajlo_nikolov » Съб Юни 20, 2015 10:33 am

Сведения от врачанската агенция Клю-Клю за цената на оригинала :?: :mrgreen: :D
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 960
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Достъп до обществена информация от МТИТС

Мнениеот ivajlo_nikolov » Съб Юни 20, 2015 9:19 pm

Варужан Апелян написа:Оригиналният Договор за обществен превоз

http://store.aip-bg.org/BDZ_Dogovor/01-Dogovor_DR-7.pdf

Ще качиш ли и оригиналите на приложенията?
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 960
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Достъп до обществена информация от МТИТС

Мнениеот Варужан Апелян » Сря Юли 08, 2015 4:08 pm

АПЖТ е предоставила всички файлове, вкл и приложенията на Националната пътническа асоциация, надявам се скоро да ги видим в техния сайт.
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Достъп до обществена информация от МТИТС

Мнениеот Варужан Апелян » Сря Юли 08, 2015 4:10 pm

Нека бъде Светлина!
Защо и как след 2 години и 3 съдебни инстанции договорът на държавата с БДЖ видя бял свят

Кирил Терзийски, ПДИ

Я па тия, ще си каже човек – големият успех: две години чакали, на три съдебни инстанции се мотали и сега тръбят, че някакъв си договор им дали… Да, ама не – успехът е голям, защото иде реч за договор, който е със „срок на годност“ до 2025 година. Договор, с който „техни величества“ уважаемите управляващи са възложили на „БДЖ – Пътнически превози“ ЕООД осигуряването на обществената услуга превоз на пътници с железопътен транспорт. Договор, по който хазната излива милиони в касата на всъщност единствения възможен, за нашите географски координати и граници, доставчик на тази услуга. Договор, в чиито Преамбюл гордо е записано, че ще осигури на населението ефективен, привлекателен и съобразен с потребностите му железопътен транспорт и то на приемливи цени.

Населението, което в случая се явява в двойното качество на пътник във влака и основен доставчик на сумите в хазната, с които редовно се попълва касата на обещалия тези чудесии национален превозвач, до момента бе напълно лишено от възможността да се запознае с клаузите на този толкова важен договор. Камо ли да си състави собствено мнение по някои много интересни въпроси като тези доколко БДЖ изпълнява задълженията си за иновации или какви санкции са предвидени за превозвача, в случай, че не спазва задълженията си да извършва превоза на пътници съгласно утвърдените разписания и изискванията за продължителност, периодичност и капацитет. То населението на практика не иска много, иска само да знае това, което не знае… Защото и с публичен, и с „таен“ договор, населението си знае, че се случва влакове да закъсняват, че понякога пътници висят часове наред блокирани насред някоя линия в пустошта и докато гадаят „защо“ и „докога“, играят на ези-тура дали ще им донесат скромен сандвич и малко вода. Знае си и, че не съществува адекватен механизъм за обезщетяването му при претърпени вреди от подобни транспортни неудачи. Не че е невъзможно, но пътят минава през качествена правна помощ и търпение за въртележки по много съдебни инстанции.

Преди две години този, който поиска да узнае това, което не знае за услугата железопътен транспорт на пътници, бе Варужан Апелян – горд пловдивчанин и искрен почитател на магията на „Железния кон“ без значение дали конят препуска из прерията или плавно пристъпва из дебрите на някоя красива клисура. В качеството си на председател на неправителствената организация Асоциация „Приятели на железопътния транспорт" Варужан подава заявление за достъп до информация до Министерство на транспорта (МТ), което е подписало договора от страната на българската държава. Със заявлението се иска копие от самия договор, приложенията към него и отчетите на министерството за изпълнение на договора през последните 4 години. Главният секретар на министерството отказва информацията с мотив, че Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ) не е приложим в случая, тъй като договорът е сключен по реда на Закона за обществените поръчки (ЗОП) и информацията, която обществото може да получи за него е само тази, която е публикувана в регистъра на обществените поръчки. За да се застрахова срещу всяка идея за предоставяне на исканата информация, главният секретар развива и довод, че дори да е приложим ЗДОИ, то по неговия ред може да се иска само информация, но не и достъп до конкретни документи каквито „необразованият“ заявител е посочил в искането си.

Шокът за горкия почитател на локомотиви и влакови композиции от този отговор е голям, точно колкото е и облекчението му, когато разбира, че съществува неправителствена организация като Програма Достъп до Информация (ПДИ), която може да го подкрепи в това, което за него ненадейно се е превърнало от желание да знае в битка срещу мощен враг.

При обжалването на отказа на главния секретар пред Административен съд София-град (АССГ) юристите на ПДИ използват всичкия възможен арсенал от боеприпаси, за да пробият отбраната на министерството. Получава се вълна от контрааргументи, която залива отказа на главния секретар като цунами тайландски бряг. Победата е пълна. С решение от 17 март 2013 АССГ отменя отказа и задължава главния секретар да се произнесе отново по заявлението като му дава задължителни указания по тълкуването и прилагането на закона[1]. Съдът приема, че предвидените в ЗОП разпоредби за обявяване на информация по сключените договори в публичен регистър не изключват приложението на ЗДОИ по отношение на достъп до конкретни документи. Повече от неизбежен резултат на фона на обстоятелството, че по това време институциите имат задължение да публикуват в регистъра на обществените поръчки само някои елементи на договорите, които сключват, а министерството не е изпълнило дори това си оскъдно задължение за публичност.

Министерството естествено събира разпиляната си отбрана и опитва контраатака като обжалва решението на АССГ пред Върховния административен съд (ВАС). Резултатът за контраатакуващите е плачевен и сравним със загубата на Бразилия от Германия на полуфинала на Световното по футбол през миналото лято. Вместо изравняване на резултата се получава разгром в полза на достъпа до информация и прозрачността. Контраатаката е толкова хаотична и недобре построена, че първоначално е спряна от реферите, тъй че лицето, което я е повело, дори не е сред титулярите на терена, а незнайна резерва от редиците на младшите министерски експерти. Касационната жалба не е подадена от юрисконсулт, който да е редовно упълномощен от името на главния секретар на министерството за подаването й. Това довежда до първоначално прекратяване на делото, последвала отмяна на прекратяването и даване на възможност на главния секретар да отстрани нередовностите в подадената жалба[2]. Едва след тази процесуална гимнастика, довела до отлагане на контраатаката във времето, се стига до разглеждането по същество на касационната жалба на министерството от ВАС. Както стана ясно резултатът е негативен за контраатакуващия отбор. ВАС намира касационната жалба на министерството за неоснователна и оставя в сила решението на първата инстанция за отмяна на отказа. Решението на съда е от 25 май 2015 и е окончателно[3].

Оттук нататък поведението на сринатата отбрана на министерството е достойно за адмирации. Юристите на ПДИ подават искане до главния секретар, с което го призовават да изпълни влязлото в сила съдебното решение и той казва: „Нека бъде светлина“. С негова заповед от 12 юни е наредено предоставянето на пълен достъп до исканата информация на заявителя и то в желаната форма – копия от исканите документи на технически носител. На 18 юни заветният диск, съдържащ договора, приложенията към него и отчетите на министерството по изпълнение на договора до „замъка на техни величества“ (Министерски съвет), бива предаден на заявителя. Самото предаване е съпроводено с безгранична любезност от служителите в пресцентъра на министерството, много извинения и дори отказ да приемат дължимата сума за предоставяне на информация на диск – 50 стотинки.

Крайният резултат е повече от удовлетворителен за заявителя, нали го помните – Варужан, приятелят на „Железния кон“. Същият счита, че полученото знание от предоставените документи ще е изключително полезно в дейността на неправителствената организация Асоциация „Приятели на железопътния транспорт“, чиито цели са същите като онези записани в Преамбюла на договора - ефективен, привлекателен и съобразен с потребностите на населението железопътен транспорт на приемливи цени. Заровени в предоставените документи приятелите на железницата вече са смутени от някои свои изводи като този за неадекватния размер на глобите за неизпълнение на задълженията за иновации от страна на БДЖ. Според тях това води до пълна липса на мотивация за БДЖ да въвежда иновации, по-лесно е да се плащат смешните глоби. Притеснява ги и обстоятелството, че броят на пътниците във влаковете по никакъв начин не се отразява на плащанията от държавния бюджет към БДЖ. Пълни или празни влакове, парите си текат… Това обаче едва ли може да учуди населението, онова същото население, дето хем се вози на влака, хем пълни хазната, защото отдавна е свикнало парите му да се преливат от пусто в празно. При всички положения правилният начин за конструктивен диалог между гражданско общество и управляващи е този, когато гражданите също знаят. Само този, който знае какво иска - може да го получи, а онзи, който не знае, получава само това, което му дадат.



EEA Grants

Коментарът по казуса на Асоциация „Приятели на железопътния транспорт" е в рамките на проект Увеличаване капацитета на неправителствените организации при търсене на обществена информация, финансиран в рамките на Програмата за подкрепа на НПО в България по Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство 2009 – 2014 (http://www.ngogrants.bg).

Този документ е създаден с финансовата подкрепа на Програмата за подкрепа на неправителствени организации в България по Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство. Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от Фондация Програма Достъп до Информация и при никакви обстоятелства не може да се приема, че той отразява официалното становище на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Оператора на Програмата за подкрепа на неправителствени организации в България. 

[1] Решение № 1703/17.03.2014 г. на АССГ, Второ отделение, 36 състав по а.д. № 4981/2013 г.
[2] Определение № 2363/05.03.2015 г. на ВАС, Петчленен състав – ІІ колегия по а.д. № 2266/2015 г.
[3] Решение № 5972/25.05.2015 г. на ВАС, Пето отделение по а.д. № 6396/2014 г.

© 2015 Програма Достъп до Информация
Материалите в Информационния бюлетин на Програма Достъп до Информация са обект на авторско право.
При цитиране позоваването на източника е задължително.
http://www.aip-bg.org/publications/%D0%91%D1%8E%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%B8%D0%BD/%D0%9D%D0%B5%D0%BA%D0%B0_%D0%B1%D1%8A%D0%B4%D0%B5_%D0%A1%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B0/101208/1000098976/
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Достъп до обществена информация от МТИТС

Мнениеот railjet » Сря Юли 08, 2015 10:34 pm

Понякога, когато отправям епитети към дадено лице, замислям се, дали в реалния живот е същият чукундур, който струи от виртуалния списвач. Айде,нека заинтересованото лице да повтори няколко пъти на глас цитирания текст,и най вече оцветеното,па чунким му влезне нещо в чучката... :evil:

Заровени в предоставените документи приятелите на железницата вече са смутени от някои свои изводи като този за неадекватния размер на глобите за неизпълнение на задълженията за иновации от страна на БДЖ. Според тях това води до пълна липса на мотивация за БДЖ да въвежда иновации, по-лесно е да се плащат смешните глоби. Притеснява ги и обстоятелството, че броят на пътниците във влаковете по никакъв начин не се отразява на плащанията от държавния бюджет към БДЖ. Пълни или празни влакове, парите си текат… Това обаче едва ли може да учуди населението, онова същото население, дето хем се вози на влака, хем пълни хазната, защото отдавна е свикнало парите му да се преливат от пусто в празно. При всички положения правилният начин за конструктивен диалог между гражданско общество и управляващи е този, когато гражданите също знаят. Само този, който знае какво иска - може да го получи, а онзи, който не знае, получава само това, което му дадат.
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Достъп до обществена информация от МТИТС

Мнениеот plastikat » Сря Юли 08, 2015 11:34 pm

Пробвай се ти да осъдиш държавата , пробвай се да се добереш ти до такъв документ от който ясно си личи как се краде и как се източва милото родно БДЖ и тогава говори . Ти ще излезеш най-голям хейтър май, а ?
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1327
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Достъп до обществена информация от МТИТС

Мнениеот BDZ 07 » Чет Юли 09, 2015 7:13 am

Мене ми е интересно друго: с какво и как оповестяването на този документ ще промени ситуацията в, с и около БДЖ?

Владко ще продължава да си е шефче, Занчев - също. Пак ще има кофти графици, калпави връзки, мръсни вагони, чупени машини. Не забравяйте, че нашето общество има и къса памет - ден, максимум два. И след това - Бе кво ме интересува бе.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

ПредишнаСледваща

Назад към Актуална информация

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron