Информация от синдикатите

Пътувания по жп мрежата и впечатленията от тях; следене на влакове и локомотиви (trainspotting); текуща информация за състоянието на подвижния състав (повреди, пребазирания и т.н.); текущи ремонти и аварии по инфраструктурата; нарушения в графика поради ремонти, инциденти, природни бедствия; сигнали за нередности (неотоплени вагони и т.н.) и за големи закъснения на влакове.

Информация от синдикатите

Мнениеот Варужан Апелян » Нед Окт 19, 2014 11:21 pm

ЗА КАКВО СЕ БОРЯТ В БДЖ? ДА ИЗПРАВЯТ ИЗТОЩЕНАТА ЖЕЛЕЗНИЦА НА КРАКА ИЛИ ДА СИ УРЕДЯТ БЛИЗКИ И РОДНИНИ НА ХУБАВИ ДЛЪЖНОСТИ И ВИСОКИ ЗАПЛАТИ


В последно време се изписа много, кой какво правил, кой къде е сбъркал, кой не разбира от железница. Всички дават различни мнения, препоръки и заключения и то е, че Железницата не се развива, а с всеки изминат ден затъва и то е видно и ясно като бял ден на всички. Никой не се замисля защо се стигна до тук и какво ще се случи в бъдеще? Ситуацията в БДЖ и НК „ЖИ” е идентична, всички страдат за квалифициран персонал. И това се усеща все по-остро с всеки изминат ден. Липсата на квалифициран персонал води до нарушения по сигурността на движението, закъснения на влакове, брак в ремонтната дейност. Всички са единодушни, че причината е ниското заплащане и отлива на квалифицирания персонал. Кадровата политика на Железницата е под всякаква критика. Това е политика на унищожение на знаещите и можещите и лансиране на хора, назначени без необходимото образование и квалификация. Това са хора появили се незнайно как, некомпетентни и не, че не са се возили на влак, някои не са виждали и влак. Същите тези хора не са работници по ремонта на ПЖПС или чистачи на вагони. Те са в ръководния състав и смело дават разпореждания къде какво да се случва. Те са хората, които се плашат от знаещите и можещите и правят всичко възможно да се отърват от тях.

Липсата на специалисти с висше образование във всички звена се усеща и дава отражение върху дейността на Железницата. За сметка на кадри с висше образование се назначават хора с връзки и то на инженерни длъжности.

Кадруването в Железницата е хоби и на синдикалистите, тези които трябва да са регулатора и да се борят за работните места на хората. На практика не е така. Има синдикални ръководители за които първостепенна задача е да си устроят семействата на работа, да се уредят с ведомствено жилище и после да го закупят и в последствие продадат на многократно по-висока цена. Това са „синдикалните лидери”, които при съкращаването на персонал по чл. 331 от КТ си уредиха свои хора да вземат по шест заплати. След известен период от време бяха тихомълком назначавани отново. Някои от тези синдикалисти, въпреки, че са със средно образование заемат длъжности за които се изисква висше. Тук работодателя прави изключение с което няма да има проблем със синдикатите в бъдеще. Синдикалният лидер вече е купен и играе по свирката на работодателя. Не са единични случаите при които синдикалистите вместо да защитят работника, те го „държат работодателя да му отреже главата”.

Стигна се до там, че при назначаване на новопостъпили работници, преките им ръководители им нареждат задължително в кой синдикат да членуват, в противен случай в рамките на срока на изпитване по чл. 70 от КТ ще им бъдат прекратени трудовите договори.

Нагло и безцеремонно се извиват ръцете на преките ръководители, като се носят молби за назначения парафирани с „Да” от Управителя или Изпълнителния Директор на хора без необходимата квалификация и образование, но близки хора и роднини на елита от високите етажи. При отказ да бъдат назначавани се стига до заплахи, ако не бъде назначено въпросното лице от другия ден няма да го има директора. Много често се налага за да се устроят тези хора да се правят корекции в разписанието за длъжностите /щатното/ на поделенията. Създават се измислени длъжности, дори и цели отдели и поделения от които няма никаква нужда, но с висока заплата и никаква отговорност.

След направените разследвания, изводи и анализи се стига до заключението, докато нелоялно и неморално в Железницата се кадрува, обикновения железничар ще мизерува.


http://bgs.alle.bg/
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Информация от синдикатите

Мнениеот Варужан Апелян » Нед Окт 19, 2014 11:28 pm

Г-н Кръстев, ако четете, помните ли момента когато си говорихме, че без прозрачни конкурси няма да се случи нищо добро в кадровата политика, освен мултиплициране на шурея и баджо?
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Информация от синдикатите

Мнениеот Варужан Апелян » Пон Окт 20, 2014 12:00 am

Да припомня също нещо забравено:

17. Ускоряване на дисциплинираните уволнения, недопускане на криминално проявени за служители на БДЖ, конфликти на интереси и свързани лица
• Промени, които да позволят по-лесни дисциплинарни наказания на провинили се служители, особено, когато става дума за ощетяване на компанията, пътниците или безопасността на превозите.
• Индивидуална оценка, анализ на риска и проверка на всеки един служител за регистрирани криминални прояви
• Недопускане на конфликти на интереси и свързани лица - Индивидуална оценка на риска на всеки настоящ работещ, които се намира във фактическо съжителство, роднинство по права линия, по съребрена линия - до четвърта степен включително, и роднините по сватовство - до втора степен включително, които връзки могат да породят съмнения за безпристрастност и обективност при изпълнение на служ. задължения.
http://offnews.bg/news/%D0%90%D0%BD%D0% ... 93612.html
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Информация от синдикатите

Мнениеот Варужан Апелян » Вто Окт 21, 2014 9:58 pm

Видео: Чистката в БДЖ е политическа

16.10.2014

Целта на съкращенията в БДЖ е да бъдат премахнати висшите кадри, защото за съжаление, в държавните структури има повече политика, отколкото икономика.

При всяка една смяна на политиците, има смени и при нас, което не трябва да е така. Това заяви Петър Бунев, председател на железничарския синдикат към КНСБ.

Работещите на прелеза в гарата на столичния квартал "Обеля", където преди дни при инцидент загинаха двама души, нямат нищо общо с БДЖ, те са в трудово-правни отношения с Национална компания "Железопътни инфраструктури".

Единственият, имащ общо, е машинистът на локомотива, който вече е отстранен от длъжност, коментира Бунев.

Поискахме от министъра поне две мерки, които ще бъдат конкретно свършени и няма да останат само на хартия.

Трябва да бъде подобрено техническото състояние на локомотивите и условията на труд, категоричен е представителят на синдиката.

Човешкият фактор трябва да се избягва, има достатъчно техника, която може да поддържа безопасността, но за тази цел трябват пари.

Трябва да се направи национална транспортна схема, тук е мястото на държавата, допълни Бунев.

http://news7.bg/predavania/newsroom/vsichki-videa/chistkata-v-bdzh-e-politicheska/115132#.VEar_ldznFo
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Информация от синдикатите

Мнениеот plastikat » Вто Окт 21, 2014 10:19 pm

Дееб@ и лапача му червен..................... 2 години ,ни го чухме -ни го видяхме ,сега пак си отвори гадната червена балалайка ................
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Информация от синдикатите

Мнениеот Saruman » Вто Окт 21, 2014 11:25 pm

Нали знаеш, на който когато му удобно.
Аватар
Saruman
 
Мнения: 628
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:53 pm
Местоположение: Габрово


Назад към Актуална информация

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron