Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Обсъждане на по-общи теми, които не попадат в обхвата на горните форуми (например обсъждане на ръководните структури на БДЖ и НКЖИ). Макар и "общи", темите трябва да са свързани с железниците или поне с някакъв друг вид транспорт или транспортна инфраструктура. Координация на срещи за наблюдение на влакове, обиколка на линии, обмяна на идеи и т.н.

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот bdz_55-089 » Съб Апр 21, 2018 10:44 am

nickytod написа:Имам чувството за дежа-вю - че се връщаме към времената опреди 30 години. И тогава ни обещаваха светли бъднини преди всеки конгрес (сега разбирай избори), които така и не идваха. И после пак се завърташе същата плоча :evil:

Това не е вярно! Тогава нещата все пак се случваха и най-важното- бяха качествени.Най-голямото доказателство за качество е това, че издържаха на набези, плячкосване, занемаряване, недофинансиране и т .н. неща, които се случваха през последните 30 години. Светлите бъднини ги обещават сега ГЕРБ, но или не стават, или стават с огромно закъснение и лошо качество- справка напразни обещания за жп магистрали, за продължаване на АМ Хемус, некачествено сторителство по АМ Тракия и АМ Струма и др. Само ще кажа, че долнопробна и нагла лъжкиня като Лиляна Павлова отдавна щеше да е вън от властта, а може би и в затвора, ако бяхме в друга държава. На запад, където има истински европейски ценности, към които ГЕРБ особено неистово се стремят, никога не биха търпяли лъжите и напразните обещания на Лиляна Павлова относно АМ Хемус и тунел под Шипка.
Що се отнася до Бургас, за пореден път ще попитам само София и Бургас ли са в тази държава? Защо нищо не се прави за жп линиите в Северна България, по-специално около Русе? Защо ръководителите на жп сектора у нас не настояват пред румънските си колеги за изграждане на жп магистрала Русе- Букурещ, а вместо това нехаят за неизползваемата жп отсечка Гюргево- Букурещ, заради падналия мост при гара Градище?! Защо НКЖИ не предприема нищо за изправяне и модернизиране на желзния път около Бяла, както се прави между Синдел и Карнобат например? С какво едната отсечка е по-важна от другата, след като по 4-та линия дори имаме международен трафик?
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Petko Ivanov » Нед Апр 22, 2018 6:27 pm

Димитър Деянов написа:Няма грешка Петко. Снимката която показваш от книгата "Die Lokomotiven der Bulgarishen Staatsbahnen" е направена от австриеца Johann Stockklausner (виж. стр. 4 на същата книга) през 1963 г.(когато пристигнаха първите локомотиви серия 04) и той коректно е записал номера, който е видял на локомотива - ТЕ 8031. След това тази машина става 15 204. Има още две машини от сглобените в СССР (както правилно отбелязва mitko088880) и те са: ТЕ 8005, която става 15 180 и ТЕ 8016 , която става 15 157. Когато направихме последното уточняване на номерата по DR серия 52, решихме, че е правилно да поставим фабричния номер на локомотива според този на рамата (където фабр. номер е с набити цифри) и фабриката първоначален производител, защото рамата е основата на локомотива и съответния първоначален DR-номер, който специално за такива и други, да кажем "спорни" машини се наложи да изчистим съответното място на рамата и да го открием.
Специално за 15 204 ще цитирам и изследователите P. Slaughter, A. Wassiliew и R. Beier : срещу лок. 52 434 е записано - USSR (Od 48, OK 53, Od 56 i 56 Kohlenindustrie), Rahmen - TE 8031, а за 52 434 - посочват групата фабрични номера 15447-15620, съответно на DR 52 350 - 52 523, произведени в Borsig през 1943 г. Така че: от DR
52 434 става ТЕ 8031 и накрая БДЖ 15 204.
Що се отнася до общият брой произведени локомотиви DR серия 52 изследователите и до днес не са единни. Има много пропуснати номера или записани по ред но не произведени и пр. Със сигурност може да се твърди само, че това число се намира между 6700 и 7000 броя.

Г-н Деянов, ето още една снимка на ТЕ 8031, която не бях виждал досега. Прави ми впечатление, че машината е в състава на локомотивен влак и със свалени задвижващи щанги. Според мене това е влака, с който ТЕ 8031 пристига в България от СССР през 1963 г.
http://media.snimka.bg/s1/6163/038570973-big.jpg?r=0
Petko Ivanov
 
Мнения: 284
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Димитър Деянов » Пон Апр 23, 2018 11:50 am

bdz_55-089 написа:Що се отнася до Бургас, за пореден път ще попитам само София и Бургас ли са в тази държава? Защо нищо не се прави за жп линиите в Северна България, по-специално около Русе? Защо ръководителите на жп сектора у нас не настояват пред румънските си колеги за изграждане на жп магистрала Русе- Букурещ, а вместо това нехаят за неизползваемата жп отсечка Гюргево- Букурещ, заради падналия мост при гара Градище?! Защо НКЖИ не предприема нищо за изправяне и модернизиране на желзния път около Бяла, както се прави между Синдел и Карнобат например? С какво едната отсечка е по-важна от другата, след като по 4-та линия дори имаме международен трафик?

Не мога да отговоря на тези въпроси. Мога само да кажа, че държавата, в лицето на управляващата върхушка, отдавна е загърбила грижата за собствените си железници. Сега основната грижа на управляващите е, преди всичко, личното облагодетелстване. След преминаването на дивата приватизация, с която една голяма част от активите на железопътния транспорт се унищожиха и откраднаха, сега железниците се поддържат на ръба на оцеляването. Няма никакъв замисъл в транспортната политика на страната. Това което се прави е, да се закърпва с нищожни средства положението, за да не се достигне до необратимо рухване на железницата.
Вече много години не се взема под внимание нито становището на редица наши изтъкнати транспортни специалисти, нито примера на много от европейските железопътни администрации, включително и съседни. Отношението на българските правителства към нашите железници продължава да е негативно, да не кажа враждебно.
При това положение единственият шанс, който виждам, железопътният транспорт у нас да получи подобаващи условия за по-нататъшно развитие е, смяна на управляващата върхушка в държавните органи и замяната им с по-интелигентни хора - професионалисти, които разбират от железници и от транспортна политика изобщо.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 586
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Димитър Деянов » Пон Апр 23, 2018 12:10 pm

Petko Ivanov написа:Г-н Деянов, ето още една снимка на ТЕ 8031, която не бях виждал досега. Прави ми впечатление, че машината е в състава на локомотивен влак и със свалени задвижващи щанги. Според мене това е влака, с който ТЕ 8031 пристига в България от СССР през 1963 г.

Благодаря за снимката. Аз също не бях я виждал досега. Предположението ти за снимката е правилно. Локомотивите наистина пристигаха в този вид (със свалени шатуни, но сцепни щанги на място), по 3 - 5 машини, като локомотивен влак.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 586
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот KRAKOMOBILA » Пон Сеп 03, 2018 7:09 pm

Инж. Деянов - можете ли да кажете, кои номера от серия ТЭ със сигурност са били в България. Бяхте написал, че не са поместени в книгата защото има много неизвестни. Може ли да ни изнесете информацията която ви е известна ?
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 960
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Димитър Деянов » Вто Сеп 04, 2018 5:28 pm

KRAKOMOBILA написа:Мнение от KRAKOMOBILA » Пон Сеп 03, 2018 7:09 pm
Инж. Деянов - можете ли да кажете, кои номера от серия ТЭ със сигурност са били в България. Бяхте написал, че не са поместени в книгата защото има много неизвестни. Може ли да ни изнесете информацията която ви е известна ?


През 1944 г. у нас се намират, взети под наем от германските железници, 85 локомотива DR-серия 52 и 42 локомотива DR-серия 58. С идването на Червената армия през септември 1944 г., локомотивите като германска собственост са обявени за трофейни и са шаблонирани с буквите ТЭ като запазват германските си серии и номера. От този момент, наемът който до тогава сме заплащали на Германия започваме да заплащаме на СССР. В края на 1946 закупуваме тези локомотиви от Съветския съюз и с тях се образуват нашите локомотивни серии 15 (15.01 до 15.85) и 13 (13.01 до 13.42).
От 1961 до 1964 г., поради закъсняване с въвеждане на дизелова тракция и електрификация на железниците, закупуваме за последен път 140 парни локомотива на старо от СССР. Те са ТЭ 52 и у нас са поставени в серия 15 (15.136 до 15.275).
Локомотивите от БДЖ-серия 15, които не са били означавани с ТЭ, са закупените преди това на старо от бившата ГДР през 1956 г. - 15.86 до 15.105 и през 1959 г. - 15.126 до 15.135, както и закупените на старо от бившата Чехословакия през през 1958 г. - 15.106 до 15.125.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 586
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Предишна

Назад към Общи теми / Other railway topics

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта