Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Обсъждане на по-общи теми, които не попадат в обхвата на горните форуми (например обсъждане на ръководните структури на БДЖ и НКЖИ). Макар и "общи", темите трябва да са свързани с железниците или поне с някакъв друг вид транспорт или транспортна инфраструктура. Координация на срещи за наблюдение на влакове, обиколка на линии, обмяна на идеи и т.н.

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот bdz_55-089 » Съб Апр 21, 2018 10:44 am

nickytod написа:Имам чувството за дежа-вю - че се връщаме към времената опреди 30 години. И тогава ни обещаваха светли бъднини преди всеки конгрес (сега разбирай избори), които така и не идваха. И после пак се завърташе същата плоча :evil:

Това не е вярно! Тогава нещата все пак се случваха и най-важното- бяха качествени.Най-голямото доказателство за качество е това, че издържаха на набези, плячкосване, занемаряване, недофинансиране и т .н. неща, които се случваха през последните 30 години. Светлите бъднини ги обещават сега ГЕРБ, но или не стават, или стават с огромно закъснение и лошо качество- справка напразни обещания за жп магистрали, за продължаване на АМ Хемус, некачествено сторителство по АМ Тракия и АМ Струма и др. Само ще кажа, че долнопробна и нагла лъжкиня като Лиляна Павлова отдавна щеше да е вън от властта, а може би и в затвора, ако бяхме в друга държава. На запад, където има истински европейски ценности, към които ГЕРБ особено неистово се стремят, никога не биха търпяли лъжите и напразните обещания на Лиляна Павлова относно АМ Хемус и тунел под Шипка.
Що се отнася до Бургас, за пореден път ще попитам само София и Бургас ли са в тази държава? Защо нищо не се прави за жп линиите в Северна България, по-специално около Русе? Защо ръководителите на жп сектора у нас не настояват пред румънските си колеги за изграждане на жп магистрала Русе- Букурещ, а вместо това нехаят за неизползваемата жп отсечка Гюргево- Букурещ, заради падналия мост при гара Градище?! Защо НКЖИ не предприема нищо за изправяне и модернизиране на желзния път около Бяла, както се прави между Синдел и Карнобат например? С какво едната отсечка е по-важна от другата, след като по 4-та линия дори имаме международен трафик?
bdz_55-089
 
Мнения: 863
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Petko Ivanov » Нед Апр 22, 2018 6:27 pm

Димитър Деянов написа:Няма грешка Петко. Снимката която показваш от книгата "Die Lokomotiven der Bulgarishen Staatsbahnen" е направена от австриеца Johann Stockklausner (виж. стр. 4 на същата книга) през 1963 г.(когато пристигнаха първите локомотиви серия 04) и той коректно е записал номера, който е видял на локомотива - ТЕ 8031. След това тази машина става 15 204. Има още две машини от сглобените в СССР (както правилно отбелязва mitko088880) и те са: ТЕ 8005, която става 15 180 и ТЕ 8016 , която става 15 157. Когато направихме последното уточняване на номерата по DR серия 52, решихме, че е правилно да поставим фабричния номер на локомотива според този на рамата (където фабр. номер е с набити цифри) и фабриката първоначален производител, защото рамата е основата на локомотива и съответния първоначален DR-номер, който специално за такива и други, да кажем "спорни" машини се наложи да изчистим съответното място на рамата и да го открием.
Специално за 15 204 ще цитирам и изследователите P. Slaughter, A. Wassiliew и R. Beier : срещу лок. 52 434 е записано - USSR (Od 48, OK 53, Od 56 i 56 Kohlenindustrie), Rahmen - TE 8031, а за 52 434 - посочват групата фабрични номера 15447-15620, съответно на DR 52 350 - 52 523, произведени в Borsig през 1943 г. Така че: от DR
52 434 става ТЕ 8031 и накрая БДЖ 15 204.
Що се отнася до общият брой произведени локомотиви DR серия 52 изследователите и до днес не са единни. Има много пропуснати номера или записани по ред но не произведени и пр. Със сигурност може да се твърди само, че това число се намира между 6700 и 7000 броя.

Г-н Деянов, ето още една снимка на ТЕ 8031, която не бях виждал досега. Прави ми впечатление, че машината е в състава на локомотивен влак и със свалени задвижващи щанги. Според мене това е влака, с който ТЕ 8031 пристига в България от СССР през 1963 г.
http://media.snimka.bg/s1/6163/038570973-big.jpg?r=0
Petko Ivanov
 
Мнения: 287
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Димитър Деянов » Пон Апр 23, 2018 11:50 am

bdz_55-089 написа:Що се отнася до Бургас, за пореден път ще попитам само София и Бургас ли са в тази държава? Защо нищо не се прави за жп линиите в Северна България, по-специално около Русе? Защо ръководителите на жп сектора у нас не настояват пред румънските си колеги за изграждане на жп магистрала Русе- Букурещ, а вместо това нехаят за неизползваемата жп отсечка Гюргево- Букурещ, заради падналия мост при гара Градище?! Защо НКЖИ не предприема нищо за изправяне и модернизиране на желзния път около Бяла, както се прави между Синдел и Карнобат например? С какво едната отсечка е по-важна от другата, след като по 4-та линия дори имаме международен трафик?

Не мога да отговоря на тези въпроси. Мога само да кажа, че държавата, в лицето на управляващата върхушка, отдавна е загърбила грижата за собствените си железници. Сега основната грижа на управляващите е, преди всичко, личното облагодетелстване. След преминаването на дивата приватизация, с която една голяма част от активите на железопътния транспорт се унищожиха и откраднаха, сега железниците се поддържат на ръба на оцеляването. Няма никакъв замисъл в транспортната политика на страната. Това което се прави е, да се закърпва с нищожни средства положението, за да не се достигне до необратимо рухване на железницата.
Вече много години не се взема под внимание нито становището на редица наши изтъкнати транспортни специалисти, нито примера на много от европейските железопътни администрации, включително и съседни. Отношението на българските правителства към нашите железници продължава да е негативно, да не кажа враждебно.
При това положение единственият шанс, който виждам, железопътният транспорт у нас да получи подобаващи условия за по-нататъшно развитие е, смяна на управляващата върхушка в държавните органи и замяната им с по-интелигентни хора - професионалисти, които разбират от железници и от транспортна политика изобщо.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 600
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Димитър Деянов » Пон Апр 23, 2018 12:10 pm

Petko Ivanov написа:Г-н Деянов, ето още една снимка на ТЕ 8031, която не бях виждал досега. Прави ми впечатление, че машината е в състава на локомотивен влак и със свалени задвижващи щанги. Според мене това е влака, с който ТЕ 8031 пристига в България от СССР през 1963 г.

Благодаря за снимката. Аз също не бях я виждал досега. Предположението ти за снимката е правилно. Локомотивите наистина пристигаха в този вид (със свалени шатуни, но сцепни щанги на място), по 3 - 5 машини, като локомотивен влак.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 600
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот KRAKOMOBILA » Пон Сеп 03, 2018 7:09 pm

Инж. Деянов - можете ли да кажете, кои номера от серия ТЭ със сигурност са били в България. Бяхте написал, че не са поместени в книгата защото има много неизвестни. Може ли да ни изнесете информацията която ви е известна ?
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 963
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Димитър Деянов » Вто Сеп 04, 2018 5:28 pm

KRAKOMOBILA написа:Мнение от KRAKOMOBILA » Пон Сеп 03, 2018 7:09 pm
Инж. Деянов - можете ли да кажете, кои номера от серия ТЭ със сигурност са били в България. Бяхте написал, че не са поместени в книгата защото има много неизвестни. Може ли да ни изнесете информацията която ви е известна ?


През 1944 г. у нас се намират, взети под наем от германските железници, 85 локомотива DR-серия 52 и 42 локомотива DR-серия 58. С идването на Червената армия през септември 1944 г., локомотивите като германска собственост са обявени за трофейни и са шаблонирани с буквите ТЭ като запазват германските си серии и номера. От този момент, наемът който до тогава сме заплащали на Германия започваме да заплащаме на СССР. В края на 1946 закупуваме тези локомотиви от Съветския съюз и с тях се образуват нашите локомотивни серии 15 (15.01 до 15.85) и 13 (13.01 до 13.42).
От 1961 до 1964 г., поради закъсняване с въвеждане на дизелова тракция и електрификация на железниците, закупуваме за последен път 140 парни локомотива на старо от СССР. Те са ТЭ 52 и у нас са поставени в серия 15 (15.136 до 15.275).
Локомотивите от БДЖ-серия 15, които не са били означавани с ТЭ, са закупените преди това на старо от бившата ГДР през 1956 г. - 15.86 до 15.105 и през 1959 г. - 15.126 до 15.135, както и закупените на старо от бившата Чехословакия през през 1958 г. - 15.106 до 15.125.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 600
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот KRAKOMOBILA » Вто Окт 30, 2018 12:45 pm

Нещо интересно от ибей. Технически паспорт на локомотив 15 156 (ТЭ 7721)
https://www.ebay.de/itm/SZD-BDZ-Betrieb ... ctupt=true
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 963
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот diesel07 » Вто Окт 30, 2018 6:27 pm

Табела на локомотив 15.234 https://www.ebay.de/itm/232979633058?ul ... 9fDYsmoj64 и гара КАРНОБАТ https://www.ebay.de/itm/332853208326?ul_noapp=true в ИБЕЙ.Преди време табелата на локомотив 15.270 беше продадена за 271 евро. https://www.ebay.de/itm/332337579238htt ... 2337579238
diesel07
 
Мнения: 379
Регистриран на: Сря Фев 12, 2014 5:22 am

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот KRAKOMOBILA » Вто Окт 30, 2018 8:24 pm

Това по-скоро е табелата за депо "Карнобат" на 15 234.
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 963
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Окт 31, 2018 8:44 am

KRAKOMOBILA написа:Мнение от KRAKOMOBILA » Вто Окт 30, 2018 8:24 pm
Това по-скоро е табелата за депо "Карнобат" на 15 234.

Да, това е табелата показваща депото на домуване на локомотива.
Както е известно, поради закъсняване с въвеждането на дизелова и електрическа тракция в нашите железници и увеличаващия се трафик, се наложи, от 1960 до 1964 г. да се закупят на старо около 200 парни локомотива БДЖ - серии 14 и 15 (само 20 машини серия 14, всички останали са серия 15). При това се допусна, на една голяма част от тези локомотиви, вместо стандартните номерни табели и тези показващи депото на домуване, да се поставят такива от обикновена ламарина емайлирани с най-различна големина на цифрите и шрифта. Да не говорим, че на почти всички от тези машини не бяха поставени, както са изискванията, табели с колоосната формула и колоосното натоварване на локомотива.
Искам да кажа, че тези емайлирани табели (които някои любители купуват като сувенири), нямат никаква историческа стойност, защото нямат нищо общо със стандартните за нашите парни локомотиви табели, въведени от 1935 г.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 600
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот KRAKOMOBILA » Сря Окт 31, 2018 11:40 am

Всъщност тук не мога да се съглася с Вас инж. Деянов. Абсолютно съм съгласен, че тези ламаринени табели не отговарят на никакви стандарти в железницата и като цяло са отвратителни, НО - голяма част от локомотивите от тази серия са се движели дълги години именно с тези табели, а в последствие и с тях са бракувани.. И по този повод лоши или не за мен лично са част от историята на серията и представляват историческа стойност. Винаги съм бил на мнение, че хубава или не - историята си е история такава каквато е била. В момента този вид идиотщина се повтаря с табелите на почти всички локомотиви в страната... изхвърлят се добре изработени метални табели с релеф... и се поставят ужасни боядисани ламарини... но това отново ще стане част от историята колкото и да не ни се иска. :)
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 963
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Petko Ivanov » Пет Ное 02, 2018 9:38 pm

Аз напълно подкрепям мнението на Красен. Бих участвал в търга за табелата на 15.234, но за съжаление няма доставка за България, което е пълно безобразие от страна на продавача.
Petko Ivanov
 
Мнения: 287
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот evrokoma » Съб Ное 03, 2018 8:26 am

За немския и английския ибей когато няма доставка до България аз ползвам http://www.gabco.org правиш си регистрация и ползваш техните адреси на складовете им в тези страни. При регистрацията избираш офис за доставка на еконт или спиди а в ибей слагаш за адрес DE или UK адреса на техния склад. Аз така получавам доста неща от търговци които не предлагат доставка до България. Цената е 2,20лв за килограм плюс цената на куриера в България като за София може да се вземе и директно от техния склад
evrokoma
 
Мнения: 63
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:37 pm
Местоположение: Добрич

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Димитър Деянов » Съб Ное 03, 2018 10:24 pm

KRAKOMOBILA написа:Мнение от KRAKOMOBILA » Сря Окт 31, 2018 11:40 am
Всъщност тук не мога да се съглася с Вас инж. Деянов. Абсолютно съм съгласен, че тези ламаринени табели не отговарят на никакви стандарти в железницата и като цяло са отвратителни, НО - голяма част от локомотивите от тази серия са се движели дълги години именно с тези табели, а в последствие и с тях са бракувани.. И по този повод лоши или не за мен лично са част от историята на серията и представляват историческа стойност. Винаги съм бил на мнение, че хубава или не - историята си е история такава каквато е била. В момента този вид идиотщина се повтаря с табелите на почти всички локомотиви в страната... изхвърлят се добре изработени метални табели с релеф... и се поставят ужасни боядисани ламарини... но това отново ще стане част от историята колкото и да не ни се иска. :)

Petko Ivanov написа:Мнение от Petko Ivanov » Пет Ное 02, 2018 9:38 pm
Аз напълно подкрепям мнението на Красен. Бих участвал в търга за табелата на 15.234, но за съжаление няма доставка за България, което е пълно безобразие от страна на паемиродавача.

Уважаеми KRAKOMOBIL, Уважаеми Петко Иванов,
Безспорно е, че историята, добра или лоша, трябва да се приема обективно такава каквато е. В случая, просто изказах мнението си за въпросните ламаринени емайлирани табели. Разбира се, Вие също имате право на мнение и аз го уважавам.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 600
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот semafor » Чет Ное 15, 2018 5:05 pm

Здравейте, г-н. Деянов. В социалната мрежа видях любители на железниците да спорят относно това дали в депо Пловдив е имало парни локомотиви оцветени в синя ливрея. Не се уточняваше дали целите машини са били оцветени или отделни възли, детайли и части по корпуса на локомотивите. Вече няколко дни въпросните хора се опитват да намерят информация и не могат да достигнат до окончателно заключение, но всяка страна държи на своето. Там те бяха поместили снимка на стар музеен експонат боядисан в упоменатия син цвят в началото на промените. Аз също смятам, че едва ли е имало други локомотиви с подобна синя ливрея тъй като тя би се отличавала силно от останалите. В тази връзка смятам, че би било интересно да споделите своето мнение и спомени по този казус.
semafor
 
Мнения: 216
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Димитър Деянов » Пет Ное 16, 2018 10:09 am

Истината е, че имаше отделни машини от серия 17, серия 28 и доколкото помня, по една от серия 19 и серия 36, които при излизането им от подемен ремонт в депо Пловдив, бяха боядисани в синьо (локомотивната будка, водния резервоар на тендера, обшивките на парните цилиндри - т.е. всичко което се оцветяваше в зелено беше боядисано синьо). Това се случи през 1963 г. Тогава началник на депо Пловдив беше Тома Велин, а главен инженер Петко Спаски. Аз току що бях преместен от машинно-конструкторското бюро на ГУЖ в отдел "Нова тяга" при Дирекция Локомотивно стопанство и имах възможност да видя някои от тези в синьо боядисани локомотиви, при служебните си пътувания в района на Пловдив.
Имаше колеги, които твърдяха, че пловдивчани са сменили цвета с цел, да експериментират как ще изглеждат различните локомотиви оцветени в синьо, но други направо се шегуваха: "А бе, майните си обичат синия цвят като гърците, нали са там близо, затова са ги боядисали така !"
Наложи се, тогавашният директор на Локомотивното стопанство инж. Васил Бакалов, да подпише едно циркулярно писмо до локомотивните депа, с което им се забраняваше да променят утвърдените цветове за боядисване на локомотивите.
За съжаление, нямам цветна снимка оттогава. По онова време цветната фотография не беше така разпространена и снимките, които имаме са черно-бели. Може пък, някой тогавашен по-напреднал фотограф, да е успял да улови в цветен кадър поне една от необичайно боядисаните машини и такава снимка да се появи ненадейно.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 600
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот semafor » Пон Ное 19, 2018 12:46 pm

Благодаря Ви за изчерпателният отговор, г-н Деянов. Наистина ще бъде много интересно ако се изнамери отнякъде цветна фотография на подобен екземпляр макар лично да смятам, че комбинацията синьо-черно не би стояла особено добре. В чехословашките железници някои серии парни локомотиви са били с преобладаващо син цвят в ливреята и стоят странно (лично мнение) в комбинация със зелени пътнически вагони.
semafor
 
Мнения: 216
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Димитър Деянов » Вто Ное 20, 2018 6:14 pm

semafor написа:Благодаря Ви за изчерпателният отговор, г-н Деянов. Наистина ще бъде много интересно ако се изнамери отнякъде цветна фотография на подобен екземпляр макар лично да смятам, че комбинацията синьо-черно не би стояла особено добре. В чехословашките железници някои серии парни локомотиви са били с преобладаващо син цвят в ливреята и стоят странно (лично мнение) в комбинация със зелени пътнически вагони.

Ето например, почти 30 години след пловдивския случай, през 1991 г., при подготовката за отбелязване на 125 години на линията Русе - Варна, локомотив 148 беше боядисан от ЛВЗ - Русе в синьо и тогава за последен път машината пропътува без служба но на собствени колела, в състава на юбилейния влак, разстоянието от Русе до Варна и обратно.

148-1991-1.jpg
148-1991-1.jpg (148 KiB) Прегледано 290 пъти

148-1991-2.jpg
148-1991-2.jpg (162.58 KiB) Прегледано 290 пъти

36.10 - 125 г. Р-Ва.jpg
36.10 - 125 г. Р-Ва.jpg (188.91 KiB) Прегледано 290 пъти
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 600
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Предишна

Назад към Общи теми / Other railway topics

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 1 госта

cron