Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Обсъждане на по-общи теми, които не попадат в обхвата на горните форуми (например обсъждане на ръководните структури на БДЖ и НКЖИ). Макар и "общи", темите трябва да са свързани с железниците или поне с някакъв друг вид транспорт или транспортна инфраструктура. Координация на срещи за наблюдение на влакове, обиколка на линии, обмяна на идеи и т.н.

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот semafor » Вто Фев 18, 2020 11:18 am

Здравейте, г-н Деянов. Снощи във Фейсбук група се натъкнах на снимка на 06-32 като локомотив участвал в катастрофа. Според информацията от снимката кадъра би трябвало да е заснет в района на Русе, но година не беше посочена. 06-32 видимо беше получил тежки повреди по едната кабина, а пред него се търкаляха колооси от товарни вагони. Явно 06-32 е бил начело на ТВ и се е сблъскал с друг товарен състав поради някаква причина. Сблъсъкът е бил доста силен и предполагам с определена скорост тъй като 06-32 беше и дерайлирал заедно с товарни вагони от състава зад него. Имате ли някаква информация за подобен случай в района на Русе предполагаемо от 1970-те години, съдейки по останките и вагоните, които се виждаха на снимката? Понеже съм на работа, довечера бих могъл да кача и самата снимка тук във форума.
semafor
 
Мнения: 226
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Petko Ivanov » Вто Фев 18, 2020 7:26 pm

Г-н Деянов, тази снимка вероятно ще Ви е интересна - локомотив 08 доставка 1897 г на гара Борисовград през 1911 г. Прави впечатление отсъствието на табелата с име "Борис" или "Кирил", каквато локомотива е имал до 1904 г.

Изображение
Petko Ivanov
 
Мнения: 326
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Димитър Деянов » Чет Фев 20, 2020 6:40 pm

semafor написа:Мнение от semafor » Вто Фев 18, 2020 11:18 am
Здравейте, г-н Деянов. Снощи във Фейсбук група се натъкнах на снимка на 06-32 като локомотив участвал в катастрофа. Според информацията от снимката кадъра би трябвало да е заснет в района на Русе, но година не беше посочена. 06-32 видимо беше получил тежки повреди по едната кабина, а пред него се търкаляха колооси от товарни вагони. Явно 06-32 е бил начело на ТВ и се е сблъскал с друг товарен състав поради някаква причина. Сблъсъкът е бил доста силен и предполагам с определена скорост тъй като 06-32 беше и дерайлирал заедно с товарни вагони от състава зад него. Имате ли някаква информация за подобен случай в района на Русе предполагаемо от 1970-те години, съдейки по останките и вагоните, които се виждаха на снимката? Понеже съм на работа, довечера бих могъл да кача и самата снимка тук във форума.

Уважаеми Semafor. Прегледах едни мои стари записки, които съм правил навремето, но за съжаление не можах да открия никаква информация за описаната катастрофа.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 721
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Димитър Деянов » Чет Фев 20, 2020 6:43 pm

Petko Ivanov написа:Мнение от Petko Ivanov » Вто Фев 18, 2020 7:26 pm
Г-н Деянов, тази снимка вероятно ще Ви е интересна - локомотив 08 доставка 1897 г на гара Борисовград през 1911 г. Прави впечатление отсъствието на табелата с име "Борис" или "Кирил", каквато локомотива е имал до 1904 г.

Драги Петко, Както знаеш, през 1904 г. са доставени нови 6 локомотива от същата конструкция, като тези от 1897 г. На снимката е сигурно локомотив от по-новата доставка, защото : обърни внимание, че между пясъчника и парния дом върху парния котел има един изправен цилиндър. Това е заглушителя на парата изпускана от парния ежектор за задействане на вакуумните спирачки на влака. На това място е заглушителя само на машините от втората доставка. Парата от парния ежектор при двата локомотива от 1897 г. се изпуска под машината, затова при тях липсва този заглушител върху парния котел.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 721
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Petko Ivanov » Чет Фев 20, 2020 10:52 pm

Уважаеми г-н Деянов, локомотивът на снимката на гара Борисовград е без контрапръти на цилиндрите, което е характерно само за машините доставка 1897 г. Също така пясъчника е по-нисък от този на локомотивите по-нова доставка.
Преди време с Вас дискутирахме снимките на локомотив с номер 8 и име "Константин Стоилов": viewtopic.php?f=20&t=267&start=1100 и достигнахме до общо становище, че този локомотив е една от машините доставка 1897 г. Както се вижда ясно на снимката, на локомотив 8 има заглушител на парата от парния ежектор между парния дом и пясъчника. Това се вижда ясно и на снимката, правена през 1919 г на един от двата локомотива от първата доставка.
Изображение
Вероятно по време на ремонти на локомотивите доставка 1897 г между пясъчника и парния дом са монтирани заглушители на парата от парния ежектор по аналогия с локомотивите от новата доставка.
Petko Ivanov
 
Мнения: 326
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Димитър Деянов » Пет Фев 21, 2020 5:48 pm

Petko Ivanov написа:Мнение от Petko Ivanov » Чет Фев 20, 2020 10:52 pm
Уважаеми г-н Деянов, локомотивът на снимката на гара Борисовград е без контрапръти на цилиндрите, което е характерно само за машините доставка 1897 г. Също така пясъчника е по-нисък от този на локомотивите по-нова доставка.

Драги Петко, Вярно е, че липсата на котрастержени на парната машина е по-съществен признак, за разликата между локомотивите доставка 1897 г. и тези от 1904 г. Приемам твоето заключение, че локомотивът на снимката в Борисовград през 1911 г., е една от машините доставка 1897 г. А защо е без табели с името през 1911 г. ? Защото още през 1904 г. табелите с имената БОРИСЪ и КИРИЛЪ са демонтирани от по-старите две машини и са поставени на по-новите № 1 и № 2 (доставка 1904 г.). Малко по-късно, към 1906 г. и локомотивите с № 3 и № 4 са именувани съответно ЕВДОКИЯ и НАДЕЖДА.

Лок. 4 - Надежда - 1908 г..jpg
Лок. 4 - Надежда - 1908 г..jpg (135.75 KiB) Прегледано 1488 пъти
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 721
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот KRAKOMOBILA » Чет Апр 16, 2020 8:57 am

Здравейте господин Деянов, интересува ме следният въпрос:
Кога и къде са бракувани и нарязани локомотивите: 15.10, 12, 22,23,25,26,27,59,60,91,97,98,102,115,124,127,129,130,169,189,201,208,234,235,237,239,241,245 и 270. По информация от приятел от Германия локомотивите са съществували към 90-те години, предполагам са нарязани в Бодрово и ЖПЗ София, но ще се радвам на по-точни данни. Благодаря Ви! Бъдете здрави всички.
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 967
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот ПЖИ43в » Чет Апр 16, 2020 2:30 pm

.
ПЖИ43в
 
Мнения: 374
Регистриран на: Чет Авг 08, 2013 5:00 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Димитър Деянов » Пет Апр 17, 2020 10:47 am

KRAKOMOBILA написа:Здравейте господин Деянов, интересува ме следният въпрос:
Кога и къде са бракувани и нарязани локомотивите: 15.10, 12, 22,23,25,26,27,59,60,91,97,98,102,115,124,127,129,130,169,189,201,208,234,235,237,239,241,245 и 270. По информация от приятел от Германия локомотивите са съществували към 90-те години, предполагам са нарязани в Бодрово и ЖПЗ София, но ще се радвам на по-точни данни. Благодаря Ви! Бъдете здрави всички.

Здравейте "KRAKOMOBIL",

Локомотивите: 15.10, 12, 26, 27, 59, 91, 97, 98, 102, 115, 124, 127, 189, 201, 208, 234, 235, 237, 241 и 245 са бракувани през 1993 г.
Локомотив 15.22 е бракуван през 1984 г. и котелът му е продаден за използването му като стационарен за производство на пара в промишлеността.
Локомотивите: 15.23, 60, 129, 239 и 270 са бракувани през 1989 г.
Локомотив 15.25 е бракуван през 1963 г.
Локомотив 15.130 е бракуван през 1982 г.
Локомотив 15.169 е продаден на СМЕК - Перник през 1979 г.

Най-масово бракуване на локомотиви от серия 15, които до тогава бяха в режим на "М-запас", се извърши през 1993 г., за да се освободят машините за нарязване. Те са нарязани в периода 1994 - 1996 г.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 721
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Petko Ivanov » Пет Апр 17, 2020 8:43 pm

KRAKOMOBILA написа:Здравейте господин Деянов, интересува ме следният въпрос:
Кога и къде са бракувани и нарязани локомотивите: 15.10, 12, 22,23,25,26,27,59,60,91,97,98,102,115,124,127,129,130,169,189,201,208,234,235,237,239,241,245 и 270. По информация от приятел от Германия локомотивите са съществували към 90-те години, предполагам са нарязани в Бодрово и ЖПЗ София, но ще се радвам на по-точни данни. Благодаря Ви! Бъдете здрави всички.


Освен на Бодрово и ЖПЗ София, през 1993-1995 парни локомотиви се режеха и на гарите Тодор Каблешков, Славяново, Хан Крум.
Petko Ivanov
 
Мнения: 326
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Димитър Деянов » Вто Май 05, 2020 8:27 pm

Къде е KRAKOMOBILA да напише защо му бяха нужни данните за бракуването на толкова много "лодки" серия 15. Някаква статистика ли прави, или просто целта е била да се размърда малко форума, че напоследък много малко са участниците, които споделят становищата си по железничните теми ?
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 721
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Fantomas » Сря Май 27, 2020 2:04 pm

Може би аз ще раздвижа темата, макар и за кратко. Инж. Деянов, споменахте, че локомотив 15.10 е бракуван през 1993 г. Мой познат от Германия, фен на тези локомотиви обаче твърди, че има данни, че локомотив 15.10 не е бракуван, а е все още що годе цял, но е с номер 15.21 и се намира в локомотивно депо Мездра. Преди години бях посещавал депо Мездра и нямам спомен там да съм виждал парен локомотив. Но ако все пак е възможно 15.10/21 да е там или който и да било друг локомотив от серията, то състоянието му сигурно ще е трагично и е възможно да е бил забутан някъде, където да не съм го видял.

Ще се радвам ако дадете малко повече информация по тези две загадки:
1. Преномериран ли е наистина 15.10 на 15.21 поради някаква причина?
2. Има ли в депо Мездра към днешна дата някакъв парен локомотив, независимо от състоянието му?

Благодаря предварително! :)
Аватар
Fantomas
 
Мнения: 87
Регистриран на: Пет Юли 26, 2013 7:41 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот semafor » Чет Май 28, 2020 9:34 am

Fantomas написа:Може би аз ще раздвижа темата, макар и за кратко. Инж. Деянов, споменахте, че локомотив 15.10 е бракуван през 1993 г. Мой познат от Германия, фен на тези локомотиви обаче твърди, че има данни, че локомотив 15.10 не е бракуван, а е все още що годе цял, но е с номер 15.21 и се намира в локомотивно депо Мездра. Преди години бях посещавал депо Мездра и нямам спомен там да съм виждал парен локомотив. Но ако все пак е възможно 15.10/21 да е там или който и да било друг локомотив от серията, то състоянието му сигурно ще е трагично и е възможно да е бил забутан някъде, където да не съм го видял.

Ще се радвам ако дадете малко повече информация по тези две загадки:
1. Преномериран ли е наистина 15.10 на 15.21 поради някаква причина?
2. Има ли в депо Мездра към днешна дата някакъв парен локомотив, независимо от състоянието му?

Благодаря предварително! :)


Преди много години на бившата гара Струпец имаше гарирани стари товарни вагони на задните коловози. Между тях имаше и поне един стар парен локомотив 15 серия. Мисля, че при ремонта на участъка Мездра - Роман и развалянето на гара Струпец всичко това беше преместено в Мездра заедно с т.н. "санитарен влак", който стоеше на Струпец като част от Държавния резерв. Парната машина беше набутана в депото, но след известен престой изчезна. Беше в района на водонапорния кран. Когато човек пътуваше с влак в посока източната гърловина на гара Мездра машината се виждаше по-ясно особено при по-малък брой локомотиви в депото. Къде е отишла нямам идея, но мисля, че в момента в депо Мездра няма парна машина. Вагоните докарани от Струпец така изгниха и някои от тях все още гният по задните коловози в Мездра.
semafor
 
Мнения: 226
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Димитър Деянов » Чет Май 28, 2020 4:38 pm

Уважаеми Fantomas,
Локомотив 15.10 е DR № 52 2280, произведен от Henschel-Kassel, с фабричен № 27448 / 1943 г. Той имаше тендер тип 4 Т 30 (известен оше с нарицателното “кенгуру”) – показвам го тук. Машината е бракувана през 1993 г. и е нарязана за скрап.
Tender  4 Т 30 - кенгуру.jpg
Tender 4 Т 30 - кенгуру.jpg (63.77 KiB) Прегледано 128 пъти

Същият тендер има и локомотив 15.24 (DR 52 3240, Arn. Jung-Jungenthal, фабр. № 11251 / 1943 г.) – показвам го тук в експлоатация (12.06.1960 г.). 15.24 е бракуван през 1979 г., обявен е за музеен с зап. № 18 / 1979 г. и понастоящем все още се намира в база Асеново. Именно приликата на 15.10 с 15.24 може би кара Вашият познат от Германия да мисли, че 15.10 още съществува но под друг експлоатационен номер.
15.24 - 20 юни 1960 г..jpg
15.24 - 20 юни 1960 г..jpg (53.16 KiB) Прегледано 128 пъти

Локомотив 15.10 не е преномериран на 15.21. Такава практика в БДЖ няма. Локомотив 15.21 е съвсем друга машина (DR № 52 2803 - Henschel-Kassel, фабр. № 28367 / 1944 г.). Той си беше с обичайния за тази серия тендери тип 2'2' Т30 (тип "лодка"). Като по-запазен, локомотив 15.21 също беше обявен да се пази за музеен – зап. № 200 / 1993 г., но е нарязан заедно с други бракувани локомотиви през 1995 г.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 721
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Fantomas » Пет Май 29, 2020 3:45 pm

Благодаря Ви инж. Деянов за подробният отговор! Очевидно моят познат от Германия се е заблудил поради някаква причина. Ще му предам информацията, която ми дадохте.
Аватар
Fantomas
 
Мнения: 87
Регистриран на: Пет Юли 26, 2013 7:41 pm

Предишна

Назад към Общи теми / Other railway topics

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron