Re: Актуална информация за 2015-та година

Обсъждане на по-общи теми, които не попадат в обхвата на горните форуми (например обсъждане на ръководните структури на БДЖ и НКЖИ). Макар и "общи", темите трябва да са свързани с железниците или поне с някакъв друг вид транспорт или транспортна инфраструктура. Координация на срещи за наблюдение на влакове, обиколка на линии, обмяна на идеи и т.н.

Либерализацията на пътническия ЖП пазар

Мнениеот railway_fan » Пон Яну 19, 2015 1:12 pm

Каква либерализация бе човек? Покажи една държава с "либерализация", при която жп транспорта да се е подобрил. Първо такива държави почти няма, аз се сещам само за една - UK. След тоталната приватизация на жп транспорта там, цената на билетите се е вдигнала няколко пъти, качеството на услугата рязко се е влошило и тежките инциденти са зачестили, включително и с много жертви. Стигна се дотам, че сега държавата проучва как да национализира всичко обратно. Естествено загубите от милиарди паунди, похарчени около тази авантюра, си остават за сметка на държавата. А погубените човешки животи?
railway_fan
 
Мнения: 58
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 3:25 pm

Re: Актуална информация за 2015-та година

Мнениеот railjet » Пон Яну 19, 2015 3:40 pm

Анализът ти е глупав. Повърхностен е и изказва само една малка част от нещата.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Актуална информация за 2015-та година

Мнениеот railway_fan » Пон Яну 19, 2015 4:12 pm

railjet написа:Анализът ти е глупав. Повърхностен е и изказва само една малка част от нещата.


Хайде сега ти да напишеш един умен коментар и да изкажеш голямата част от нещата :lol:
Аз съм написал конкретни факти, които са всеизвестни.
railway_fan
 
Мнения: 58
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 3:25 pm

Re: Актуална информация за 2015-та година

Мнениеот Варужан Апелян » Пон Яну 19, 2015 4:23 pm

По-добро качество и по-голям избор чрез допускането на нови играчи на пазара на железопътните услуги

С цел насърчаване на нововъведенията, ефективността и по-доброто отношение цена-качество Комисията предлага вътрешните пътнически железопътни линии да бъдат отворени за нови участници и услуги от декември 2019 г.

Дружествата ще могат да предлагат вътрешни услуги за железопътен превоз на пътници навсякъде в ЕС като предлагат конкурентни търговски услуги или представят оферти за осигуряване на обществените услуги за железопътен превоз, които обхващат по-голяма част (над 90 %) от пътуванията с железница в ЕС и ще станат предмет на задължителна тръжна процедура.

По отношение на пътниците ползите от предложенията са ясни и са свързани с подобрените услуги и нарасналия избор. В съчетание със структурни реформи това може да доведе до 2035 г. до повече от 40 млрд. EUR финансова печалба за гражданите и фирмите, както и да позволи, според предвижданията на Комисията, да се отчетат допълнително приблизително 16 млрд. пътник-километра.

Националните вътрешните пътнически пазари остават до голяма степен затворени. Само Швеция и Обединеното кралство са отворили напълно своите пазари, а тези на Германия, Австрия, Италия, Чешката република и Нидерландия са отворени в ограничена степен.

Опитът от тези отворени пазари показва подобрения в качеството и достъпността на услугите, като удовлетвореността на пътниците нараства ежегодно, а техният брой в някои случаи отбелязва растеж от над 50 % за 10 години. В други либерализирани пазари провеждането на търгове за обществени поръчки за услуги има за резултат икономии от 20 — 30 % при дадено ниво на услуги, които могат да бъдат реинвестирани за подобряване на услугите.
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Актуална информация за 2015-та година

Мнениеот Варужан Апелян » Пон Яну 19, 2015 4:29 pm

EPF co-signed an open letter from the European Rail Freight Association (ERFA) to the EU Transport Council. Other organizatios co-signing this letter are CLECAT, ERFA, European Shippers Council, Mofair and UIRR, urging the EU Member States to pursue discussions on the political pillar of the 4th Railway Package and to retain the principles that allow a thriving, competitive rail market to develop for the benefit of freight and passengers.

http://www.epf.eu/wp/wp-content/uploads/2014/11/14_11_28_Open-letter-to-Transport-Council.pdf
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Актуална информация за 2015-та година

Мнениеот railjet » Пон Яну 19, 2015 4:29 pm

Важно е да се отбележе, че инцидентите в UK са в следствие на концесиониране на инфрата, а не на факта че върху нея се движат частни влакове. Разликата е съществена.
Другото важно за отбелязване е, че държавният монопол (върху влакове и релси) никога не е попречил да се случат катастрофи- безчет и безброй, някои от тях с десетки, дори стотици жертви.
Държавният монопол отвързва ръцете на синдикатите да правят каквото си искат, което не само че влошава качеството на услугата, ами буквално ебава майката на милиони труженици безпомощно чакащи по пероните безотговорно спряни влакове. В най-добрия случаи с огромни закъснения.

Ето и факти.

И тук говорим за нормалната Европа. В България всичко държавно олицетворява глъма,тъпотата, безхаберието, безотгворността, така че не виждам с какво либерализацията може да "влоши" услугата . Че сега по-лоша от тази услуга може ли човек да си въобрази...
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Актуална информация за 2015-та година

Мнениеот railway_fan » Пон Яну 19, 2015 9:41 pm

Колеги, хайде малко по-сериозно. Аз поставям на масата факти, а вие ми цитирате агит-материали и отчетно-изборни доклади на ЦК на ЕС. Естествено, че така ще пишат от евро-политбюро, нали трябва с нещо да оправдаят многомилиардния си бюджет, който харчат всяка година. Ако в UK жп-то беше такова, каквото го представят в пропагандата, тогава защо 70% от британците искат то да се национализира обратно. Това е официално допитване през 2012г., 15г. след пълната приватизация. От доста време насам тече силна кампания за национализация на жп транспорта в UK.

Колкото да Швеция, там "либерализацията" се състои в това да допуснат частни компании да наемат жп състави от националния превозвач и да сключват индивидуални договори на местно ниво с общини, за да обслужват нерентабилни линии. За целта общините им дават пари, за да не са на загуба.
railway_fan
 
Мнения: 58
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 3:25 pm

Re: Актуална информация за 2015-та година

Мнениеот stankos » Вто Яну 20, 2015 9:49 am

Това се опитваме да ти обясним ! Приватизацията на инфраструктура е грешка и тук не трябва да се допуска ! Трябва да се допуснат частни инвеститори да могат да лицензират превозвач и да организират пътнически жп транспорт ! Вярвам , че с подходящ подвижен състав и добре направени разписания тази дейност може да носи приходи и съответно печалби ! Успеят ли да си уредят и допълнително финансиране евалата им !
Аватар
stankos
 
Мнения: 464
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Актуална информация за 2015-та година

Мнениеот nickytod » Вто Яну 20, 2015 10:11 am

railway_fan написа:Колеги, хайде малко по-сериозно. Аз поставям на масата факти...
Колкото да Швеция, там "либерализацията" се състои в това да допуснат частни компании да наемат жп състави от националния превозвач и да сключват индивидуални договори на местно ниво с общини, за да обслужват нерентабилни линии. За целта общините им дават пари, за да не са на загуба.

Тази "либерализация" в кавички, както си я написал, е постигнала доста съществен резултат, не мислиш ли:
Petko Ivanov написа:...комфорт на пътуване, интернет, точност на движението, скорост на придвижване. Моят преподавател по релейни защити ми сподели преди 2 месеца, че пътува всеки ден от Стокхолм до Вастерос с влак (около 1 час във всяка посока) точно поради тези причини, а не заради цената, която е с 20% по-висока от автобуса.

ЖП транспортът не е благотворително дружество, а търговска дейност. Много други държави са го разбрали отдавна. Дано и ние го разберем по-скоро. Хората искат качество на услугата на първо място. Да, то струва пари, но има достатъчно хора, които могат и ще имат желание да си го платят. Само трябва да видят, че получават реално това, за което плащат и то си заслужава.
nickytod
 
Мнения: 135
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:05 am

Либерализация на пътническия ЖП пазар у нас

Мнениеот Vancho_4647 » Вто Яну 20, 2015 1:52 pm

.
Vancho_4647
 
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:32 pm


Назад към Общи теми / Other railway topics

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта