Страница 1 от 1

Дневник на повеските

МнениеПубликувано на: Сря Апр 08, 2015 10:26 pm
от kalchev
Здравейте, колеги

Сигурно повечето от вас си записват повеските – или на раздадените от СЛПБ тефтерчета, или на разграфени тетрадки :) Няма да ви убеждавам налага ли се да го правим и доколко - всеки от вас е имал невъведени пътни листи, несъот6ветствие в часовете, спорове с наряда и т.н.

И аз си ги записвам, но online – направих си за целта програмка, онлайн дневник на повеските, като част от Наръчника на машиниста, може би сте го ползвали. За сега съм я инсталирал само за лична употреба, така че не мога да ви дам линк, на който да я разгледате. Но прилагам няколко снимки, от които да стане по-ясно какво имам предвид:
Изображение
Всеки влиза в личния си дневник с логин и парола.

Изображение
След като влезем виждаме въведените към момента повески за текущият месец, това са моите за март, само двечки са :)

Изображение
А това е за предишен, пълен месец.

Изображение
И това е последната възможност, която добавих - отработените часове, нощният труд и сумираните стойности да се показват с минути в десетичен формат - точно така се показват в програмата която е в наряда. Т.е. това означава, че час и 30 минути се показва като 1.50.

Изображение
Ако искаме да добавим нова повеска, кликваме на линка за добавяне и ни се отваря горната форма.

Изображение
Ако има нужда от редактиране на въведена повеска - има и тази възможност.

Изображение
Редактираме данните и записваме - отработеното време и нощните часове се преизчисляват.

Та така, това до тука беше да се похваля :) И да ви поканя да ми пишете, ако проявявате интерес, към ползване на подобна програмка. На първо време - като коментар в темата :)

П.С. Впрочем, програмата вече е инсталирана онлайн за общо ползване и вече има двама потребители! :)

Re: Дневник на повеските

МнениеПубликувано на: Сря Апр 08, 2015 10:36 pm
от bdz46203
Не се хващайте на това. Някой от ръководството иска да следи машинистите изкъсо, да не правят злоупотреби с раб. време. Нищо чудно въпросната програма да вкарва и троянец в компютъра.

Re: Дневник на повеските

МнениеПубликувано на: Сря Апр 08, 2015 10:54 pm
от kalchev
bdz46203 написа:Не се хващайте на това. Някой от ръководството иска да следи машинистите изкъсо, да не правят злоупотреби с раб. време. Нищо чудно въпросната програма да вкарва и троянец в компютъра.


Хаха, нямам нищо общо с ръководството на БДЖ, за съжаление, карам си влаковете, и през свободното си време се занимавам с програмиране:)
Доста хора ползват Наръчника и го намират за полезен, а ти какво мислиш, не е ли? А вече две години го поддържам безвъзмездно и си плащам за това - хостинг, домейн....
Просто вложих доста усилия да си направя тази онлайн програмка за лична употреба и сега я предлагам, ако поиска и друг да я ползва - срещу символична сума, обявил съм я - 10 лв на ГОДИНА!(това са 2 кутии цигари!!!)
По какъв начин да те следи БДЖ, след като въвеждаш същите данни, които са в пътния лист?!? Идеята е ти да следиш БДЖ, дали ти въвеждат всички повески и часовете в пълен обем - щото мен ми се е случвало някой пътен лист, "да се подпъхне под балатума" и да се изгуби ;) И на повечето от нас с тефтерите ни се е случвало де ..
Като стана дума за следене - даже вече ги хванах, че ни "спестяват" около 2 часа месечно от работното време, ама ти едва ли искаш да знаеш как ;) Синдикатите са уведомени, впрочем....

Re: Дневник на повеските

МнениеПубликувано на: Сря Апр 08, 2015 11:00 pm
от bdz46203
Как ни "спестяват" тези 2 часа?

Re: Дневник на повеските

МнениеПубликувано на: Сря Апр 08, 2015 11:10 pm
от kalchev
bdz46203 написа:Как ни "спестяват" тези 2 часа?


Изпратих ти ЛС.

Re: Дневник на повеските

МнениеПубликувано на: Сря Апр 08, 2015 11:44 pm
от railjet
kalchev написа:По какъв начин да те следи БДЖ, след като въвеждаш същите данни, които са в пътния лист?!? Идеята е ти да следиш БДЖ, дали ти въвеждат всички повески и часовете в пълен обем - щото мен ми се е случвало някой пътен лист, "да се подпъхне под балатума" и да се изгуби ;) И на повечето от нас с тефтерите ни се е случвало де ..


Някои от вас ще бъдат под наблюдение за изкуствено раздути обходи. Специалитет ви е от край време.

Re: Дневник на повеските

МнениеПубликувано на: Чет Апр 09, 2015 10:43 am
от инфо

Re: Дневник на повеските

МнениеПубликувано на: Чет Апр 09, 2015 3:31 pm
от kalchev
инфо написа:http://www.rs-plovdiv.com/reshenia/102014/102014g/08634514/40192314.htm

Не разбрах какво е това и каква връзка има с темата... Не, че има значение де.

Re: Дневник на повеските

МнениеПубликувано на: Чет Апр 09, 2015 3:49 pm
от kalchev
railjet написа:
kalchev написа:По какъв начин да те следи БДЖ, след като въвеждаш същите данни, които са в пътния лист?!? Идеята е ти да следиш БДЖ, дали ти въвеждат всички повески и часовете в пълен обем - щото мен ми се е случвало някой пътен лист, "да се подпъхне под балатума" и да се изгуби ;) И на повечето от нас с тефтерите ни се е случвало де ..


Някои от вас ще бъдат под наблюдение за изкуствено раздути обходи. Специалитет ви е от край време.


При увелчаване на обход не чакаш някой да те наблюдава - след 10 минути вече ти е звъннал диспечера :) . В ПТП, където съм аз, увеличаването на обходите се дължи най-вече на предположението, че с тези издухани локомотиви могат да се обслужват влакове плътно по тези норми :? Както и на разбитият релсов път, дето да го минеш с машина със "силни вертикални колебания" си е сериозно предизвикателство...

Обяснявам отново - целта на този онлайн дневник не е някой да научи за тебе кой знае какви тайствени данни - тъй като ти тези данни вече си ги изпратил с пътния лист. Целта е всеки лично да има контрол върху това до колко правилно му се завежда изработеното време и пропътуваните километри. Това става разбира се и с разграфена на колонки тетрадка, става и с тефтерчетата на СЛПБ, и колегите от 20 години си попълват всичко! И явно има защо - колегата Румен Николов (понастоящем щастлив пенсионер, да е жив и здрав), ми е разказвал, че в годините когато са се правели по над 200 часа на месец - се е случвало да му се изгубят до 4(!!!) пътни листа! В последствие два от тях са се намерили, паднали между някакви бюра( ;) ), а двата се наложило да му ги изготвят наново и с резолюция "да се изплатят"! И на мен ми се е случвало, макар и само с един пътен лист. Така че, писането е важно и аз предлагам алтернативен, по-високо технологичен метод, като може да си влезете с паролата и да си го попълвате и четете от всяко свързано с интернет устройство. И ако се получи несъответсвие с разпечатката, която ви дават с фиша (ако дават и когато дават такава) - да има на база на какво да си търсите вашето.

Re: Дневник на повеските

МнениеПубликувано на: Чет Апр 09, 2015 4:37 pm
от bdz46203
А когато не дават разпечатки?

Re: Дневник на повеските

МнениеПубликувано на: Чет Апр 09, 2015 4:47 pm
от railjet
Аа, не на мен тия с "издуханите" локомотиви. Досега не съм видял нито една ГО бригада да лепне 130 Ресен-Пк и да не пада с повече от 2км/ч под тях. Шопи и варненци го правеха. Да не би да са с Тауруси!

Re: Дневник на повеските

МнениеПубликувано на: Чет Апр 09, 2015 6:59 pm
от bdz46203
Интересно ми е, как ти от влака засичаш с колко точно се движи и по-важното от къде знаеш при него на Hasler-а, каква скорост показва? Иначе за ГО бригадите си прав, че си падат малко мърди.

Re: Дневник на повеските

МнениеПубликувано на: Чет Апр 09, 2015 7:32 pm
от railjet
Ако ми се измъкваш от Шумен яваш яваш с 40, вместо със 60, мислиш че няма да се досетя колко ти показва Хаслера?

Гечетата карат стегнато само Янтрата. А сети се защо.

Re: Дневник на повеските

МнениеПубликувано на: Чет Апр 09, 2015 9:35 pm
от kalchev
bdz46203 написа:А когато не дават разпечатки?

Когато не дават разпечатки, за теб няма значение - ти не чакаш на тях да кажат с колко часа си, а ти казваш с колко часа си ;) И не ти минава номера "ама да те посгъстим малко, без почивка, че си назад с часовете" ;))) Писане му е майката, писане и водене на тефтера 8-)

Re: Дневник на повеските

МнениеПубликувано на: Чет Апр 09, 2015 10:03 pm
от kalchev
railjet написа:Аа, не на мен тия с "издуханите" локомотиви. Досега не съм видял нито една ГО бригада да лепне 130 Ресен-Пк и да не пада с повече от 2км/ч под тях. Шопи и варненци го правеха. Да не би да са с Тауруси!


Баш така си е, ама кога става дума за 4-5 вагона от по 40 тона;)
К'во правим, обаче, кога влака е 1200 тона, а две окотени 44ки трябва да го закарат от ГО до Варна през Славяново, а е паднала роса и ръждата по релсите се е разлигавила, м?
Щото онзи ден бях писан трасе на 2627 и 46ката ви почна да драпа като "котка в улук", дето викаше Пашата, след Горица падна до 40 км/ч, че се наложи да дам мощно товарашко рамо :D

Re: Дневник на повеските

МнениеПубликувано на: Чет Апр 09, 2015 10:19 pm
от bdz43r
Пак го обърнахме на каране на влакове...
kalchev написа:Баш така си е, ама кога става дума за 4-5 вагона от по 40 тона;)
Лок 44 вдига 130 км/ч с 5 вагона и на 16 ‰ нагорнище, а със 7 вагона не пада под 125. Но трябва да я напънеш. Това не е дизел, да е издухал и да няма сила. Къде по-доходно е обаче да се дреме с 10-20-30 отдолу, на стрелките с 40, на перона с 20 и пишем закъснението по някое намаление. Или просто толкова си може човека, има навсякъде такива, просто на някои места са повече... скоростта е 90, той кара с 80, задържа за 60 на указателя и го прави на предсигнала.

46-ката на 2627 си е така по рождение... само за хубаво време.

Re: Дневник на повеските

МнениеПубликувано на: Пет Апр 10, 2015 10:23 am
от bdz46203
Докато, извънредния труд е определящ за допълнителна заплата, така ще е. Докато не върнат бонусите за навреме докаран влак и наваксани минути закъснение така ще е . Аз съм сигурен, че и ти си си намирал поводи да закъснеш влака за някоя минутка повече, особено в края на тримесечието. Ами като умишлено и упорито включваш АЛС, май ти се натрупа извънреден труд от закъсненията на влаковете. За стреса на пътниците и окопаните вагони не говорим. Знаеш ли колко струва един вагон да го изкарат от експлоатация и всичките му колооси да му минат на струг?? За похабеният ресурс отделно....Някои неща се правят с мислене...

Re: Дневник на повеските

МнениеПубликувано на: Пет Апр 10, 2015 10:44 am
от bdz43r
Нито съм закъснявал за допълнителна заплата, нито съм закъснявал по АЛС откакто го пооправиха, нито съм имал екстрени спирания от АЛС за последните няколко месеца, нито съм надписвал работно време. Въпреки това за Декември 2014 взех най-голямата си заплата до сега, двойно на предишната най-голяма.
С включен АЛС дори има възможност за избиване, естествено не колкото без него.

Re: Дневник на повеските

МнениеПубликувано на: Пет Апр 10, 2015 11:09 am
от bdz46203
Споко знам, че си горе долу стабилен машинист, въпреки че имаш още камъни за дялане. Но има някои, които управляват влака межанично без грам мисъл всяко едно негово действие какви последици има. Било то за локомотива, вагоните, хората и т.н. Не може при спиране на два вагона влак да натискаш разхлабителя. Отделно имаше заповед при спиране, независимо колко вагона е влака, да се ползва спирачката на локомотива(реостат, директна , каквато и да е). Но повечето си действат от едно време както беше с товарните и дългите бързи и пътнически. Крака на разхлабителя пък назад каквото ще да става. И като види зор-а, че въпреки че е задържал 1.5 bar пак ще подмине спирката, бам 4-8 bar и на локомотива и той става квадратен..