Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Обсъждане на по-общи теми, които не попадат в обхвата на горните форуми (например обсъждане на ръководните структури на БДЖ и НКЖИ). Макар и "общи", темите трябва да са свързани с железниците или поне с някакъв друг вид транспорт или транспортна инфраструктура. Координация на срещи за наблюдение на влакове, обиколка на линии, обмяна на идеи и т.н.

Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот Варужан Апелян » Вто Апр 28, 2015 11:30 am

Меглена Кунева абдикира от проблема с претъпканите вагони на БДЖ
27 April 2012, 17:33 (обновена 04 May 2012, 00:40) | Автор: Николай Марченко | Източник: LiveBiz.

Меглена Кунева абдикира от проблема с претъпканите вагони на БДЖ.. Проблемът е сходен с този с препълнените маршрутки, оправдава се чрез официален отговор до LiveBiz специалният съветник на еврокомисаря по транспорт.. Специалният съветник на еврокомисаря по транспорт по правата на пътниците Меглена Кунева абдикира от проблема с претъпкване на вагоните с пътници oт страна на БДЖ.. Това стана ясно от официалния отговор на пресцентъра на Кунева към движението „България на гражданите“.. Само преди няколко седмици LiveBiz съобщи, че Меглена Кунева обеща лично да направи проверка на случаите с претъпкване на вагони с цел икономии от страна на ръководството на „БДЖ – Пътнически превози“.. Сигналът бе от координатора на Европейската федерация на пътниците в жп транспорта Варужан Апелян, който алармира пред LiveBiz и в социалната мрежа Facebook за масовите нарушения от страна на държавния превозвач.. Тогава Кунева отговори на Апелян, че задължително ще направи „проверка“ на тези случаи.. Проблемът стана още по-актуален след великденските празници, когато хиляди граждани бяха превозвани в претъпкани вагони или оставени по гарите заради недостиг на вагони.. Въпреки че LiveBiz попита, какви ще са конкретните стъпки в посока на проверките, от официалния отговор на пресцентъра й обаче вече липсва и една дума за каквито и да било предстоящи действия.. „Проблемът е сходен с този с препълнените маршрутки“, гласи официалният отговор на Меглена Кунева, цитирана от ... подаването на сигнали, които да подскажат, че нещата не работят добре“, коментира тя.. Наистина, едва след постъпилите сигнали в БДЖ, шефът на „Пътнически превози“ Георги Иванов обеща пред LiveBiz да разглежда случаите и да връща пари на недоволните.. Кунева продължава с примера на Варужан Апелян, който бил пример.. „Г-н Апелян е много отговорен и постоянен в тези действия, трябва да вземем пример от него.. Важно е да знаем правата си и да ги защитаваме“, коментира тя.. „А държавата трябва да осигури контрол над спазването на директивата.. Институциите трябва да си свършат работата.. Иначе това ще е поредното добро решение, което ще остане само на хартия“, заключава съветникът на еврокомисаря.. „Хората се надяват на г-жа Кунева, защото нямат никакво представителство, напоследък БДЖ започна да се оправдава с пътниците, защото те нямат никаква трубуна, нито представителство и е най лесно да бъдат атакувани“, коментира на свой ред Варужан Апелян пред LiveBiz след отговора на пресцентъра на съветника на еврокомисаря.. Oще ексклузивни материали на LiveBiz по темата:.. Меглена Кунева проверява вагоните на БДЖ след публикация на LiveBiz.. БДЖ обеща пред LiveBiz да връща пари на пътувалите по Великден, ако има жалби.. Държавата разреши на БДЖ да претъпква вагоните с цел икономии.. БДЖ го докара до остър дефицит на вагони. http://www.livebiz.bg/meglena-kuneva-proveryava-vagonite-na-bdj-sled-publikatsiya-na-livebiz-5962.html
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Актуална информация за 2015-та година

Мнениеот railjet » Вто Апр 28, 2015 11:51 am

Меглена Кунева да ускори достъпа на частни ПП по релсите, та да се свършва част по-скоро с тази гавра!

Аз съм твърдо ЗА национален ПП, но ако са SNCF, DB, SBB, FS, RENFE, PKP... В тази ебана държава всичко извън частните интереси е кенеф...
Изправени сме пред дилемата да пълним ли гушката на група лапачи (с/у по-качествена услуга) или кенеф за жърти стотинки.
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Актуална информация за 2015-та година

Мнениеот railjet » Вто Апр 28, 2015 6:45 pm

Не мисля. Най-малкото,което е, защото няма на всеки вагон в движение да се падат по 10 занданчика (=пари в бездънна каца). Приходите ще се ре-инвестират в поддържане на ПЖПС- в що годе приличен вид. Освен ако попаднем на частник- кретен.
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Актуална информация за 2015-та година

Мнениеот 1435 » Вто Апр 28, 2015 8:29 pm

По-голямата част от товарните частници добре си вършат работата и персонала е доволен мисля,че и в ПП ще е така ако ги допуснат..
1435
 
Мнения: 706
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 2:34 pm

Re: Актуална информация за 2015-та година

Мнениеот ivajlo_nikolov » Вто Апр 28, 2015 9:15 pm

niroulf написа:Някаква тотална заблуда цари относно предимствата при стъпването на частен превозвач. Ще се возим в същите кенефи, тройно по-натъпкани от досега и за шесторно по-голяма сума. Кой нормален оператор ще плаща лудите инфраструктурни такси, за да осигури комфорт и точност на ихтиманската трудова общност, да речем.

Да припомним какво беше до 1990 г. с автобусите. До тогава , въпреки, че от 1988 г. имаше частни камиони, частни рейсове не даваха. Но за сметка на това имахме СО"Автомобилен транспорт" с подделения - Държавти Двтобусни Предприятия. Всяко едно такова /а те бяха десетки/ имаше около 20 монтьори, 100 шофьора и 200 администрация. И 50 раздрънкани автобуса Чавдар, 10-ина от които "лукс" - копие на Setra от преди 40 години. След 1990г. ДАП-овете фалираха един по един, частниците почнаха с автобуси 2-ра употреба, пред които ботевградската гордост - Чавдара изглежда като кенеф, а след още няколко години се явиха "големите" с най-новото от световния пазар, които в момента превозват 60% от междуградските пътници, срещу скромните 5% на БДЖ. И нормалния оператор ще осигури комфорт и точност на тези пътници, които си плащат и са желани като клиенти. А нормалното социално, образователно, военно министерство, общините и НОИ ще закупят карти за контингента си, вкл. ихтиманската трудова общност, от оператор , който даде най-изгодна цена. За тази категория не е речено, че трябва да се осигури TGV . Може и Дезиро на БДЖ. Или общинско. :mrgreen:
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот BDZ 07 » Сря Апр 29, 2015 8:17 am

Първо, материалът е отпреди три години:

Меглена Кунева абдикира от проблема с претъпканите вагони на БДЖ
27 April 2012, 17:33 (обновена 04 May 2012, 00:40)


Второ: да речем, че частен (или частни) превозвач(и) се допусне/допуснат да оперират у нас. Без държавна субсидия (дотиране), която да им се дава - да кажем на изминати километри (както е с градския транспорт в Пловдив - фиксирана цена за изминат километър) - цената на един билет Пловдив - София, може и да мине 25 кинта.

Другото е превозвачът/превозвачите да сключват договори с общините. Тогава обаче изниква проблема, че голяма част от общините нямат пари.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот railjet » Сря Апр 29, 2015 10:58 am

25 кинта е цена, която се приближава до реалната. Защо не, ако се возиш за по-малко от 1:45ч, като бял човек, а не като маймун закачен за тавана, без да те гонят отпадъчни миризми. И няма какво толкова да се преговаря с бедните общини, защото едва ли хипотетичен превозвач би рискувал да натоварва третокачествен контингент от социалните гари.
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот uphero » Сря Апр 29, 2015 1:16 pm

Рано или късно и това ще се случи. Аз съм оптимист и се надявам да скоро да стане реалност.
uphero
 

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот BDZ 07 » Сря Апр 29, 2015 2:47 pm

Да, това е идея - частен (или частни) превозвач(и) по основните линии, държавното БДЖ - по второстепенните.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот railjet » Сря Апр 29, 2015 6:07 pm

За цигари и пиячка можем да изстърсим 25лв, ама за влак не може..
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот BDZ 07 » Сря Апр 29, 2015 7:39 pm

ЖП секторът трябва да се върне в състоянието отпреди 2002 година - БДЖ и НКЖИ заедно.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот 07 » Сря Апр 29, 2015 8:46 pm

Абе ако рейсаджията спазва 1:1 закони и правилници - няма как да стане по евтин от влака, дайте да не се лъжем.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот railjet » Сря Апр 29, 2015 9:20 pm

Един чичко с дипломатическо куфарче и бизнес намерения, който трябва да срещне нотариус в Пловдив, като нищо ще шари двайсетачка + нещо отгоре за 150км.
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот plam71en » Сря Апр 29, 2015 10:28 pm

07 написа:Абе ако рейсаджията спазва 1:1 закони и правилници - няма как да стане по евтин от влака, дайте да не се лъжем.

Ами времепътуване?
Ако му се развали скоростомера?Ще спре ли и да чака друг автобус?
plam71en
 
Мнения: 232
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:55 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот railjet » Сря Апр 29, 2015 10:32 pm

Колко чичковци пътуват дневно между Сф и Ва (примерно)? 5,6,9 ?. Повече ?

Икономика няма,ама имотни сделки - колкото щеш.
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот 07 » Сря Апр 29, 2015 10:41 pm

plam71en написа:
07 написа:Абе ако рейсаджията спазва 1:1 закони и правилници - няма как да стане по евтин от влака, дайте да не се лъжем.

Ами времепътуване?
Ако му се развали скоростомера?Ще спре ли и да чака друг автобус?

Също, при един обективен контрол над скорости, почивки, изправност, данъци, осигуровки, от къде е горивото (масово се ползва контрабандно)... 2/3 от рейсовете в България отиват на трупчета.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот Варужан Апелян » Сря Апр 29, 2015 10:54 pm

Колко от всички БВЗР се финансират от субсидията по Договора за обществен превоз?
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот railjet » Сря Апр 29, 2015 11:39 pm

Е,да,така е. Неизличимият идиотизъм на една част от този народ прогони стотици хиляди други...Има ли смисъл да почвам отново..

Тук говорим "за поротокола" - виртуалният форумен. Летящите апарати не са само 70 кинта, не те отнасят само за 45 мин, пък и се случва да падат от високо.
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот nickytod » Чет Апр 30, 2015 12:22 pm

niroulf написа:При цена на самоленен билет сф-ва от 70 лв, брокерите едва ли ще предпочетат дори 5 часа пред 45 мин. Аз съм се изкушавал също при бърза работа, макар да съм релсов фен. Пък и сделките са краен брой-няма да продължат вечно с тези темпове. Пък и на място си бачкат хората.

Има приказка, че пътниците идват с влака. Тя важи в белите страни. Нашата се обезлюдява повсеместно.

Посочената ниска цена за самолетен билет сф-ва е за определен ден и предварителна резервация от 2-3 месеца, което е различно от редовна тарифа. Същият подход се прилага и при тарифирането в железниците - пътувания в определени дни и часови пояси (с предварителна резервация) са по евтини от редовната тарифа. Така че, това не е състоятелен аргумент.

И пътниците не идват с всеки влак, а с този, който предлага услуга с необходимото качество - бързина, комфорт, удобство на пътуването. Преди 3 години пътувах в делничен ден със сутрешен Acela Express от Бостън до Ню Йорк. Влакът бе пълен на едно 70-75% и в моя вагон аз бях единствения по тениска, дънки и маратонки. Останалите пътници бяха именно "чичковци с дипломатически куфарчета и бизнес намерения". Цената на билета ми с предварителна резервация около месец и нещо преди пътуването беше ок. 100 долара, редовната тарифа беше 149 долара. Но разписанието беше съобразено с нуждите на целевия бизнес-пътникопоток: 1. по целия път влакът спря само на две спирки в Бостън (за връзка с метрото и крайгр. железница) и на две гари; 2. разстоянието го взе за около 3:30-3:40 ч. и пристигна в началото на работния ден; 3. комфортът на пътуване беше безспорен (ел.контакти, wi-fi, удобни кресла, масички); 4. слязох в сърцето на Манхатън (Penn Station). "Кое си требе, оно си сака" ;) С други думи, като искаш повече и по-състоятелни пътници, предлагаш състоятелна услуга. Като развиваш "социална" услуга, ще се радваш на "социален" контингент и "социални" приходи.
nickytod
 
Мнения: 135
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:05 am

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот Florian » Чет Апр 30, 2015 12:35 pm

Като развиваш "социална" услуга, ще се радваш на "социален" контингент и "социални" приходи.

Това ми хареса и най-точно описва ситуацията в момента в БДЖ. С допълнение, че дори аз да искам услугата ми да не е социална, има ограничения откъм инфрата (не може супер луксозен влак да се друса по сегашната инфра).
Florian
 
Мнения: 124
Регистриран на: Пет Апр 18, 2014 6:53 pm

Следваща

Назад към Общи теми / Other railway topics

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта