Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Обсъждане на по-общи теми, които не попадат в обхвата на горните форуми (например обсъждане на ръководните структури на БДЖ и НКЖИ). Макар и "общи", темите трябва да са свързани с железниците или поне с някакъв друг вид транспорт или транспортна инфраструктура. Координация на срещи за наблюдение на влакове, обиколка на линии, обмяна на идеи и т.н.

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот railjet » Чет Апр 30, 2015 12:37 pm

Ясно и точно казано! Флориан и Гестфена винаги са на ниво, ;) Ама колко от четящите тук ще ги разберат ...
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот BDZ 07 » Чет Апр 30, 2015 1:02 pm

Чичките с куфарчета у нас се возят на лимузини и джипове. За да стигне до някой офис трябва: превоз до гарата - качва се на влака - пристига в крайната си точка - превоз до офиса. У нас варианта “бизнес-пътник“ е неприложим. Манталитет. Просто всеки, който се види с малко пара, бърза да си купи... кола. Луксозна.

А това за социалната услуга съм съгласен. Ученици, студенти, пенсионери - с карти за намаление и си плащат билетите. Малка част плаща цял билет и то по дългите дестинации. Останалите са гратис. За циганите става въпрос. И всичко се плаща от държавата - разликата в намалените билети и пътуванията на гратисчиите-цигани.

БДЖ е на на ниво от “любимото време“ на railjet, демек - от една отминала епоха.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот railjet » Чет Апр 30, 2015 1:14 pm

Е какво като си купи луксозна кола? Речено е, че задницата му трябва да се срастне със седалката й?
Да, манталитетът е проблем, много жесток. Но нали той трябва да се променя с времето, ако ще и десетилетия да са нужни. И в двата полюса на обществото- и в този на затлъстялия лимузинаджия, и в този на бедния комуноид.

Защо това? Ами именно за да се намери някакъв компромис между 10% арогонтен лукс и 90% социална кочина.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот uphero » Чет Апр 30, 2015 1:26 pm

railjet написа:Е какво като си купи луксозна кола? Речено е, че задницата му трябва да се срастне със седалката й?
Да, манталитетът е проблем, много жесток. Но нали той трябва да се променя с времето, ако ще и десетилетия да са нужни. И в двата полюса на обществото- и в този на затлъстялия лимузинаджия, и в този на бедния комуноид.

Защо това? Ами именно за да се намери някакъв компромис между 10% арогонтен лукс и 90% социална кочина.

Глупости говориш.
Господин бизнесмена пристига в гара Ямбол (който не знае къде е да погледне) и какво прави? Хваща такси? От ония мизерните? Не е до манталитет а до условия.
uphero
 

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот railjet » Чет Апр 30, 2015 1:53 pm

Как прецени,че са глупости, като още не си научил основния урок за яйцето и кокошката. Знаеш ли кой се появи първи? Не знаеш.
Тогава няма как да знаеш, дали манталитетът роди условията, или условията родиха манталитета.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот 07 » Чет Апр 30, 2015 2:04 pm

Манталитета ражда условията, другото е оправдание в цигански стил! И германците бяха бедни след ВСВ, а гедерманците дори и комунизъм ги мореше.... ама ганьовци не станаха
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот uphero » Чет Апр 30, 2015 2:14 pm

railjet написа:Как прецени,че са глупости, като още не си научил основния урок за яйцето и кокошката. Знаеш ли кой се появи първи? Не знаеш.
Тогава няма как да знаеш, дали манталитетът роди условията, или условията родиха манталитета.

филосфските приказки в друг форум. Тук говорим за съвсем други неща.
uphero
 

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот railjet » Чет Апр 30, 2015 2:19 pm

Виж как ти го е обяснил колегата 07. Точно, ясно и просто като фасул. Нито той е философ, нито аз съм философ.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот nickytod » Чет Апр 30, 2015 2:34 pm

BDZ 07 написа:Чичките с куфарчета у нас се возят на лимузини и джипове. За да стигне до някой офис трябва: превоз до гарата - качва се на влака - пристига в крайната си точка - превоз до офиса. У нас варианта “бизнес-пътник“ е неприложим. Манталитет. Просто всеки, който се види с малко пара, бърза да си купи... кола. Луксозна.

А това за социалната услуга съм съгласен. Ученици, студенти, пенсионери - с карти за намаление и си плащат билетите. Малка част плаща цял билет и то по дългите дестинации. Останалите са гратис. За циганите става въпрос. И всичко се плаща от държавата - разликата в намалените билети и пътуванията на гратисчиите-цигани.

БДЖ е на на ниво от “любимото време“ на railjet, демек - от една отминала епоха.

И в САЩ, и в другите по-развити страни тези, които се возят на лимузина и "джипове" едва ли стъпват във влак, освен ако не е някакво специално пътуване от сорта на "Ориент експрес". Това, което имах предвид е средната класа бизнесмени и хора, които пътуват по работа или по лични причини. Те също са пътували със самолет/автомобил/автобус и много от тях продължават да пътуват така, но е развита превозна услуга с ж.п. транспорт, която е привлякла голяма част тези хора, защото е отговорила на техните потребности. На всички ни е ясно, че железниците в тези страни не са стигнали там, където са, за ден-два, година или две. Там са, защото е имало ясна визия какво искат да постигнат и години наред последователно са работили за постигането и развиването на този резултат. А при нас, за съжаление, година след година си е "Пременил се Илия, погледнал се - пак в тия"...
nickytod
 
Мнения: 135
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:05 am

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот uphero » Чет Апр 30, 2015 2:43 pm

railjet написа:Виж как ти го е обяснил колегата 07. Точно, ясно и просто като фасул. Нито той е философ, нито аз съм философ.

И той само търка клавиатурата.
Говорим за момента, не за някаква паралелна вселена или нещо което е щяло да бъде.
uphero
 

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот bdz43r » Чет Апр 30, 2015 2:43 pm

GuesttFan написа:И в САЩ, и в другите по-развити страни тези, които се возят на лимузина и "джипове" едва ли стъпват във влак...
Мии... не. В Западна Европа е точно обратното - в първа класа на бързите влакове можеш да видиш най-големите баровци, включително министри и президенти, а в някои най-най развити страни можеш да ги срещнеш и в трамвая дори. А на джипове се вози общо взето простолюдието.
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот 07 » Чет Апр 30, 2015 2:52 pm

Милано, централната гара, 17.15ч. На единия коловоз чака TGV (стар модел) за Цюрих, до него има опашка от костюмари с куфарчета чакащи да си валидират билетите. Костюма на всеки струва повече от средностатистически кола в България, и то без куфарчето и обувките. Между двата града има и магистрала - слънце...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот railjet » Чет Апр 30, 2015 2:55 pm

bdz43r написа:В Западна Европа е точно обратното - в първа класа на бързите влакове можеш да видиш най-големите баровци, включително министри и президенти, а в някои най-най развити страни можеш да ги срещнеш и в трамвая дори. А на джипове се вози общо взето простолюдието.


Всички да принтират това, да го закачат на стената, и да медитират над него. Защото е точно така. Най-вече БДЖ 07, нирулф и "маратонката".
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот 07 » Чет Апр 30, 2015 3:02 pm

uphero написа:
railjet написа:Виж как ти го е обяснил колегата 07. Точно, ясно и просто като фасул. Нито той е философ, нито аз съм философ.

И той само търка клавиатурата.
Говорим за момента, не за някаква паралелна вселена или нещо което е щяло да бъде.

Не е паралелна вселена, а е просто на съседната улица до която ни мързи да отидем
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот nickytod » Чет Апр 30, 2015 3:10 pm

railjet написа:
bdz43r написа:В Западна Европа е точно обратното - в първа класа на бързите влакове можеш да видиш най-големите баровци, включително министри и президенти, а в някои най-най развити страни можеш да ги срещнеш и в трамвая дори. А на джипове се вози общо взето простолюдието.


Всички да принтират това, да го закачат на стената, и да медитират над него. Защото е точно така. Най-вече БДЖ 07, нирулф и "маратонката".

Да, разбира се, че се срещат, не отричам (извинявам се за твърде генерализираното си изказване), но все пак не мисля, че е масова практика. И надали плановете за развитие и модернизация на железниците, за които говорим, са имали за цел тази група от хора - те по-скоро се явяват "черешката" на тортата; лакмусът, който потвърждава, че се върви в правилната посока. Щом ги си привлякъл за пътници - значи наистина си постигнал успех.
nickytod
 
Мнения: 135
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:05 am

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот railjet » Чет Апр 30, 2015 3:21 pm

niroulf написа:В кой сектор в България се е случило това, което е станало в Европа или по света, че да имаме основание да вярваме, че и в жп сектора ни чака подобен успех след реформата?


Аз защо неспирно натъртвам на виталната нужда от декомунизация и деглъмизация ??!! А ?! Каква реформа без приемането на тези два основни принципа ?? До тук "реформата" се състои основно в махам Драган-турям Петкан - махам Петкан - връщам Драган. Трета алтернативна глава няма. А се доказа, че първите две са еднакво празни.
Последна промяна railjet на Чет Апр 30, 2015 3:25 pm, променена общо 2 пъти
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот bdz43r » Чет Апр 30, 2015 3:24 pm

GuesttFan написа:Да, разбира се, че се срещат, не отричам (извинявам се за твърде генерализираното си изказване), но все пак не мисля, че е масова практика.
Масова практика е! Съвсем като летенето със самолет, но много по-евтино, по-удобно, често по-бързо и определено по-бързо от каква да е лимузина.
Последна промяна bdz43r на Чет Апр 30, 2015 3:28 pm, променена общо 1 път
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот railjet » Чет Апр 30, 2015 3:27 pm

Щатите отсреща през прозореца, а Европа се не види отвъд океана.

Изкуството на трена е в Западна Европа и Япония*. САЩ са в друга категория.


ПП * Първо Япония, след нея Германия - и двете избомбени до неузнаваемост 1945.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот BDZ 07 » Чет Апр 30, 2015 4:26 pm

Тука примерите с Америка, гарата в Милано, политиците в трамвая - не важат. Няма как да накараш един среден бизнесмен (дребен, от рода на зарзаватчия може) да се качи на влак. За политици на влак пък да не говорим.

Нашето транспортно министърче, кога за последно се е качвал на влак? Кривата глава на Владимиров, кога за последно се е мятала в някое купе без пердета из стрелките?

Не в либерализацията (отварянето и допускането на пазара за други оператори) е решението на проблема. То е следващото, второто му ниво (на решението). Първо трябва да има нормална инфраструктура. С тези безкрайни намаления и ограничения, как ще дойде читав ЖП оператор от чужбина да работи тука? Разликата ще е само, че Сф - Бс ще се пътува по-комфортно седем часа. С рейса е шест, с кола - може да паднеш и на пет. Влакът трябва да може да вози за под пет часа. Иначе - празен или полупразен. А с тази инфра сега няма как.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот uphero » Чет Апр 30, 2015 4:54 pm

railjet написа:
bdz43r написа:В Западна Европа е точно обратното - в първа класа на бързите влакове можеш да видиш най-големите баровци, включително министри и президенти, а в някои най-най развити страни можеш да ги срещнеш и в трамвая дори. А на джипове се вози общо взето простолюдието.


Всички да принтират това, да го закачат на стената, и да медитират над него. Защото е точно така. Най-вече БДЖ 07, нирулф и "маратонката".

Днес не ти върви гладко мисълта.
Може ли да ме светнеш какво искаше да кажеш?
uphero
 

ПредишнаСледваща

Назад към Общи теми / Other railway topics

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта