Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Обсъждане на по-общи теми, които не попадат в обхвата на горните форуми (например обсъждане на ръководните структури на БДЖ и НКЖИ). Макар и "общи", темите трябва да са свързани с железниците или поне с някакъв друг вид транспорт или транспортна инфраструктура. Координация на срещи за наблюдение на влакове, обиколка на линии, обмяна на идеи и т.н.

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот railjet » Пет Май 01, 2015 8:12 pm

В крайна сметка едва 5% от четящите дадоха мнение по темата. Другите 95% безучастно дзяпат форума и само дзяпат. Интересно ми е дали биха се събрали 25% гласове "за". (От около 50 кликвания).Ясно е, че повечето тус сте против.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот 07 » Пет Май 01, 2015 8:40 pm

Най най странното е че всички се оплакват от недобросъвестни служители на железниците и лошо качество на услугите - обаче единствения който реално се опита да направи нещо както трябва - не по форуми и сурат тефтери - ами да натиска институции и администрации да си свършат работата - накрая излезе виновен.
Не сме народ, не сме народ, а мърша,
хора, дето нищо не щат да вършат.
Всичко тежко, всичко мъчно е за нас!
"Аз не зная! Аз не мога!" - общ е глас.
И не знаем, не можеме, не щеме
да работим за себе си със време......
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот bdz46203 » Пет Май 01, 2015 9:25 pm

Седмак, кой е този, който реално се опитал да направи нещо?
bdz46203
 

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот 07 » Пет Май 01, 2015 10:04 pm

bdz46203 написа:Седмак, кой е този, който реално се опитал да направи нещо?

Няма значение, градски... По стара традиция насоките лайнометите към него.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот bdz46203 » Пет Май 01, 2015 10:09 pm

Ако е този когото си мисля, не е свършил нищо. Само имитира дейност. А вредите които нанася на служителите са много.
bdz46203
 

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот railjet » Пет Май 01, 2015 10:17 pm

bdz46203 написа:Ако е този когото си мисля, не е свършил нищо. Само имитира дейност. А вредите които нанася на служителите са много.


Кога ще те чуя да кажеш нещо за тези служители, които са само във вреда на професията? Кога? Чакам да направиш признания :arrow:
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот 07 » Пет Май 01, 2015 10:28 pm

На кои служители? Спящи на работното място и тем подобни. Кажи ми един дето си е вършил работата съвестно и е пострадал от въпросния човек? Бях вдигнал аларма веднъж в Чайката че вагон с повредено отопление по коеледа - бях изкаран невротик който се заяжда със горката жена дето си вади хляба (нач. влак)... А заяждането беше че и напомних че от нея зависи да поиска изваждането и подмяната на вагона... Оказа се че и първия вагон беше без отопление, ама въпросната си беше приватизирала купе в А вагона( пътниците да го духат) ... Това ми беше последното пътуване със БДЖ, и не само моето... Та на ей такива боклуци Варужан развали рахатлъка, че за съжаление на твърде малко
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот 07 » Пет Май 01, 2015 10:32 pm

niroulf написа:
Аха, това предполага, че не всичко е ОК. Защо тогава да очакваме, че при жп частника всичко ще е ОК? Тогава едноличната пътническа асоциация дали ще сигнализира така бясно София и Брюксел едновременно?

Да, най добре си е сегашното положение - работиш-неработиш, заплата и стаж си вървят, държавата е длъжна да дондурка жепейците като индийски крави...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот Варужан Апелян » Съб Май 02, 2015 1:42 am

niroulf написа:Нека многобройния член на организацията си ви разкаже как за 2 часа лично аз направих най-голямата пътническа асоциация от близо 70 члена. Хората си дадоха имена, телефони и подписи, които още пазя в оригинал само защото си поговорих човешки с тях-поседяхме няколко часа в дефилето без ток и вярвайки, че има асоциация си предадохме подписите и имената на уж запознатия с всички права гуру в жп транспорта.

Какво се оказа после-брюкселския стожер на правата се обадил в бдж и крещял истерично, размахмвайки списъка и обещавайки разсипия. С две думи-комплексарско разчистване на лични проблеми на гърба хора, събрани в безкористна цел.


Няма какво да крия... Всеки един от списъкът с 75 души, който ми предостави беше потърсен лично от мен минимум два пъти по телефона.
По време на първият разговор ги попитах каква компенсация ще поискат, около 95% от пътниците пожелаха компенсация в размер межу 50 и 100 лв. за загубения ден. Имаше хора, на които поради усложненото пътуване здравословното състояние се е влошило и им се е наложило да ползват допълнителна платена медицинска помощ за стотици левове (изпратиха ми фактури), хора с провалени интервюта за работа, извънредни отпуски и тн. Цялото разследване с свидетелствата от пътниците е изпратено на ЕК.

Отидох лично в БДЖ ПП и поисках да се свържат с хората и да ги обещетят. След много убеждения и аргументи пред служителят, който тогава ръководеше жалбите Любо Иванов. Същият предложи пътниците от злополучните влакове да бъдат обещетени с 50% от цената на билета.

Последва повторно обаждане на всички пътници и обясних на всеки поотделно, че който е съгласен с обещетението от 50% от цената билета какво да направи и къде да се обади за да го получи. Съгласните бяха около 5% от всички пътници от спъсъка. Останалите поискаха да заведат колективен иск за обещетения.

От всички, които пожелаха да участват в колективен иск происках да ми изпратят имейл на sms за да може да кореспондираме писмено. Получих общо 25 имейла за контакт. На всеки от тях изпратих мейл с желание за описание на случилото се през очите на пътника, кратко описание на претърпените щети - материални и нематериални и очакваното от БДЖ обезщетение, което би ги компенсирало по справедлив начин.
Получих 9 мейла с пътнически свидетелсва, които препратих на ИА ЖА.

Ето отговорът на Националният орган за правата на пътниците: http://www.slideshare.net/apel/zverino-lukatnik-iajaotgovor

P.S: Защо Любо Иванов не ви предложи обещетение от 50% от цената на билета още на 10.11.2014?
Какви лични сметки ще разчиствам с Любо Иванов - ако исках да седна на мястото му, както той се опита да ме убеди, че това е целта ми, можех да го направя и без списък от пътници, стига да реша? Защо не съм го направил до сега?
Никой от моите близки не е бил на държавна работа за да имам сметки за разчистване с държавата....
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот Варужан Апелян » Съб Май 02, 2015 2:04 am

niroulf написа:Факт е, че никой не иска да прави нещата истински, ако няма далавера.
Та, когато се обяснява кой какво прави и не прави е хубаво да се има предвид обективната истина, а също и факта, че не всички сме като маратонката - от вчера в туловския филм.


Като отвори дума за далаверата, ми е странно как още не казал колко пари и взимам и от къде ги взимам. А за правене-неправене, сам виждаш, че има и други, които искат да правят пътническо НПО: http://www.bgrail.eu/forum/viewtopic.php?f=2&t=641
Нека има няколко пътнически НПО за да имаме по-голям избор къде да се запишем!
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот BDZ 07 » Съб Май 02, 2015 8:35 am

Има ли някъде таблици за обезщетенията, които всеки пътник трябва да получи при закъснение на влака? Предполагам, че из разните му европейски директиви все ще има нещо нейде.

Какви са тия 50% от цената на билета? Губиш си цял ден, стоиш на студено и накрая - 6 кинта. Не е нормално.

А относно въпросът, зададен в заглавието: либерализацията е обречена на провал, докато няма нормална инфра. Дали ще пътувам с БДЖ или друга фирма, когато времепътуването е едно и също, ми е през оная работа кой е превозвача. Забравям за влака и толкоз. Пък нека той да е по-луксозен и удобен от сегашните.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот Варужан Апелян » Съб Май 02, 2015 10:08 am

BDZ 07 написа:Какви са тия 50% от цената на билета? Губиш си цял ден, стоиш на студено и накрая - 6 кинта. Не е нормално.


Точно това чух от 63-ма пътници...
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот ivajlo_nikolov » Съб Май 02, 2015 10:41 am

А дали държавата щеше да издейства от Брюксел това:
Република България ползва дерогации по отношение прилагането на членове от Регламент 1371/2007, свързани с компенсирането на пътници при закъснение на влаковете при вътрешни железопътни превози
ако превозвача беше частен :?:
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот 07 » Нед Май 03, 2015 8:07 am

Ако случайно работите за повече от минималната заплата, вие сте един от хората, които всяка година плаща над 300 милиона субсидия за железопътния сектор в България (основно БДЖ). Голяма част от тази субсидия се разпилява, точи и краде всяка година. Но не губете надежда, само да изберете правилните хора и вече няма да е така, нищо, че винаги е било така. Пък и да дадеш 300 милиона на година, за да може едни хора да не работят, други хора да крадат, трети хора да са тарикати и да се возят без пари, а четвърти хора да пълнят партийни каси и офшорни сметки, си е социална функция на ЖП транспорта и стратегически ход за националната сигурност. Ей, на това, последното, е много важно да повярвате, за да не се промени нищо и БДЖ със сигурност да не се приватизира.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот bdz46203 » Нед Май 03, 2015 10:54 am

А ти знаеш ли от моята заплата и на другите работещи по колко пари на месец отиват за тази държава??? За мангалите, за КТБ, за магистрали, за Лилето и т.н. И аз не искам да плащам за тези паразити, ама какво мога да направя. Кажи с какво не си изпълнявам задълженията?? Дай ми пример. Какво крада? С едно болтче не съм ощетил Бдж-то. Не казвам, че всички са така. Във всички служби сигурно има зрънца, на които не им там мястото, но има хора които си оставят здравето и психиката за тази железница и повечето работещи са така. Обичат я, милеят за нея (аз включително) и ни е много болно, че с това управление се съсипва всичко. Но какво може да направим ние. Ако зависеше от мен, нямаше да е така, ама...
bdz46203
 

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот railjet » Нед Май 03, 2015 11:01 am

Кажи кои и колко точат дизелите.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот bdz46203 » Нед Май 03, 2015 11:13 am

На мен дизелите изобщо не са ми познати. Нямам представа кой, какво точи от там. Да не забравяме, че много по-голяма част от колегите са на електровози. Нали и ти не вярваш на телевизиите, според които едва ли не в България 100% са дизелови локомотиви, и всички машинисти ходят с две десетолитровки на работа. Това е смешно. Знам, че преди са взимали, но това което чувам от колеги от товарното, в момента май се е спряло вече.
bdz46203
 

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот railjet » Нед Май 03, 2015 11:30 am

Депомайстора ти веднъж беше писал в предния форум (2013г), че - цитирам- "персонала краде на поразия".

А този убавец дето извърши "технически преглед" на 46 205 така, че после машината изора гърловината на Септември, нима не знаеш кой е! Имаш ли представа с тази поразия колко твои заплати са изгърмяли за няколко секунди!
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот bdz46203 » Нед Май 03, 2015 12:01 pm

Не знам за кой МОЙ депомайстор пишеш, но явно нещо не си го разбрал или просто се е направил на интересен. Колкото за 46 205 нещата не са баш така както си мислиш
bdz46203
 

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот 07 » Нед Май 03, 2015 1:04 pm

Стига вече с кражбите на нафта. Те в сравнение с другите проблеми са като убождане с карфица на прострелян в гърдите и корема.... Ако престанат кражбите на нафта, то със спестените пари дълговете на БДЖ ще се изплатят за 300 години.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Общи теми / Other railway topics

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron