Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Обсъждане на по-общи теми, които не попадат в обхвата на горните форуми (например обсъждане на ръководните структури на БДЖ и НКЖИ). Макар и "общи", темите трябва да са свързани с железниците или поне с някакъв друг вид транспорт или транспортна инфраструктура. Координация на срещи за наблюдение на влакове, обиколка на линии, обмяна на идеи и т.н.

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот Saruman » Нед Май 03, 2015 10:57 pm

В стратегията пише че скоро няма да има частни жп превози, поне до 2022.
Аватар
Saruman
 
Мнения: 628
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот Saruman » Нед Май 03, 2015 11:48 pm

Мани я ти стратвгията. Дават примери за бъдеще време в миналото. Пълно е с грешки, неточности и глупости в стратегията.
Аватар
Saruman
 
Мнения: 628
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот Florian » Пон Май 04, 2015 8:19 am

В стратегията пише че скоро няма да има частни жп превози, поне до 2022.

Те в стратегията си не могат да казват дали ще има или няма да има частни пътнически превози. Това зависи единствено от желанието, амбицията и интереса на някой ЖП оператор. Към момента, аз не виждам как някой може да инвестира в частни превози. При евентуално закриване на БДЖ ПП - ОК, може да се мисли в тази посока, но към момента - не би било целесъобразно. Никой не може да се конкурира с ПП по отношение на подвижен състав, депа за поддръжка, изградена организация, квалифицирани кадри и т.н. Нелоялната конкуренция от страна на ПП би убила всяка частна инициатива в зародиш.
Florian
 
Мнения: 124
Регистриран на: Пет Апр 18, 2014 6:53 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот railjet » Пон Май 04, 2015 12:39 pm

Голям проблем с Милчовите чети. Ако съм частник, няма да смея да пусна влак с прозорци на ток. Ще ме скъсат от прозорци и аварийки всевъзможни, ще ми преебат всички старателно обмислени трасета- които, ако не ми носят печелба,то поне на някакъв търпим баланс да ме държат.

Шефа на Була веднъж беше нахлул при червената шапка на Тръмбеш да им вдигне скандал защо му държат влака. Идиоти и кухи лейки,и в канцеларии,и по всички точки на мрежата. Факир трябва да си,за да си задържиш клиентите да не се разбягат след третото пътуване..
Последна промяна railjet на Вто Май 05, 2015 12:35 am, променена общо 1 път
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот Варужан Апелян » Пон Май 04, 2015 2:09 pm

railjet написа: Факир трябва да си,за да си задържиш клиенти,да не се разбягат след третото пътуване..


:arrow: http://www.theguardian.com/business/201 ... ate-trains
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот nickytod » Пон Май 04, 2015 5:26 pm

Тука примерите с Америка, гарата в Милано, политиците в трамвая - не важат...

;)
nickytod
 
Мнения: 135
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:05 am

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот nickytod » Пет Май 15, 2015 3:25 pm

Съживяването на железопътния транспорт или дали влакът ще измести самолета

http://issuu.com/premiumlifestyle/docs/big2_d5b5569a0aa4f1

В статията към края й правят впечатление две неща. Първото е това, за което с право ме поправи bdz43r преди време:

"...В Германия новите влакове ІСЕ 3 на Deutsche Bahn, създадени от Siemens, са с интериор в кожа и дърво, за да привлекат немските бизнесмени да слязат от своите лимузини Mercedes и да изберат тази форма на придвижване. Професионалистите в Deutsche Bahn отлично са разбрали, че за да резализират приходи в това доста скъпо начинание, е важно да привлекат корпоративния сват към своите бързи влакове и особено удобната линия Мюнхен-Франкфурт. Само туристите не са достатъчни като таргет група."

И второто, което е абсолютна истина:

"Представата от миналото, че разполагаш с по-ограничени възможности, ако се возиш на влак вместо със самолет, вече не е вярна."

Железницата отдавна не е транспорта на бедните. За съжаление, у нас продължава да се разбира и най-вече да се управлява точно по този начин.
nickytod
 
Мнения: 135
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:05 am

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот Florian » Пет Май 15, 2015 3:38 pm

Железницата отдавна не е транспорта на бедните. За съжаление, у нас продължава да се разбира и най-вече да се управлява точно по този начин.


Е как да се разбира по друг начин? Аз кога ще избера да отида до Сф с влак за 7 часа, когато с колата стигам за 3? И не само, че стигам за 2 пъти по-малко време, но и вътре ми е комфортно, климатизирано, с музика и не е кочина. За мен, като чест потребител на транспортни услуги, няма как по друг начин да се разбира у нас железницата.
Florian
 
Мнения: 124
Регистриран на: Пет Апр 18, 2014 6:53 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот nickytod » Пет Май 15, 2015 3:45 pm

Не говоря за това. Имам предвид, че такова е принципното разбиране на онези, които са призвани (уж) да я развиват и модернизират.
nickytod
 
Мнения: 135
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:05 am

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот vlado » Пет Май 15, 2015 4:24 pm

Обръщам внимание и на още едно твърдение от статията, а именно, че високоскоростните жп превози са особено удобни за изминаване на разстояния между 150 и 900 км. И веднага се сещам за родното нежелание да развиваме такива, защото разстоянията при нас били къси - до 450 км...
vlado
 
Мнения: 765
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот railjet » Пет Май 15, 2015 5:07 pm

GuesttFan написа:Не говоря за това. Имам предвид, че такова е принципното разбиране на онези, които са призвани (уж) да я развиват и модернизират.


Глупендери и глъмове- с лопата да ги ринеш. И понеже имам честността и смелостта да ги назовавам с епитетите, които най им прилягат, некъф заблуден чичка тук веднага ми скрои характеристика на "най-голям простак". Айде мен кучетата ме яли, но къде са железничарите-лидери с умствен капацитет еквивалентен на техните западни хомолози. Едвам се събират 10-тина такива в България?. Защо устите са им затворени? Какво губят да ги отворят, при положение, че вече почти всичко е..загубено..
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот Варужан Апелян » Пет Май 15, 2015 5:44 pm

Нищо не се споменава за социалните функции на железопътният транспорт? В България почти всеки ги поставя на първо място, доколкото мога да чета. Ако си спомняте преди време предложих пререгистрация на БДЖ ПП, вместо по Търговския закон, по Закона за лицата с нестопанска цел...
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот 07 » Пет Май 15, 2015 8:09 pm

Варужан Апелян написа:Нищо не се споменава за социалните функции на железопътният транспорт

Социални функции има социалното министерство, и съответния отдел на общините. Транспорта има за цел да бъде бърз, удобен, конкурентоспособен (да не се бърка с евтин)...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот Driver » Пет Май 15, 2015 8:25 pm

КАТО Е СОЦИАЛЕН НАПРАВЕТЕ ГО БЕЗЛАТЕН .СОЦИАЛИСТИЧЕСКИ .ВСЕКИМО СПОРЕД ПОТРЕБНОСТИТЕ. БЕЗ ВЪЗМОЖНОСТИТЕ ЗАЩОТО ВЪЗМОЖНОСТИТЕ СЕ ПОЛУЧАВАТ НЕ С ЛЕЖАНЕ A С ЯКО БАЧКАНЕ БЕЗ МРЪНКАНЕ
Driver
 
Мнения: 475
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 3:22 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот Варужан Апелян » Пет Май 15, 2015 9:21 pm

16:45...поглед вперен в стенния часовник
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Либерализация на родния пътнически ЖП пазар-дискусия

Мнениеот plam71en » Пет Май 15, 2015 10:44 pm

Варужан Апелян написа:16:45...поглед вперен в стенния часовник

07,30-16,00
plam71en
 
Мнения: 232
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:55 pm

Предишна

Назад към Общи теми / Other railway topics

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron