Страница 1 от 1

Стачка на машинистите в България от 1998

МнениеПубликувано на: Пет Май 06, 2016 1:08 pm
от Варужан Апелян
Отварям тази тема, защото мисля, че това е важен момент от историята на българските железници и уроците от него са забравени днес.
Моля,всеки, който има снимки, статии, разкази на очевидци и друга информация да ги добави, с цел по-детайлното изучаване на това събитие.

Re: Стачка на машинистите в България от 1998

МнениеПубликувано на: Съб Май 07, 2016 8:06 am
от Driver
друга работа нямаш ли?

Re: Стачка на машинистите в България от 1998

МнениеПубликувано на: Съб Май 07, 2016 5:59 pm
от 4и4о ман4о
Да,всъщност-каква е целта?

Re: Стачка на машинистите в България от 1998

МнениеПубликувано на: Съб Май 07, 2016 6:49 pm
от plastikat
Предполагам да си припомните защо стачкувахте, защо сега си траете,защо след стачката пловдивското и старозагорското депо караха всички влакове от София за Бургас и обратно и тн.

Re: Стачка на машинистите в България от 1998

МнениеПубликувано на: Съб Май 07, 2016 9:06 pm
от 07
Да си припомнят как собствените им колеги ги предадоха за няколко сребърника...

Re: Стачка на машинистите в България от 1998

МнениеПубликувано на: Пон Май 09, 2016 10:30 am
от bdz46203
И сега има такива. Типичен пример е "капацитета' Тошко. Не знае какво е значението на думата колегиалност.

Re: Стачка на машинистите в България от 1998

МнениеПубликувано на: Пон Май 09, 2016 1:39 pm
от Варужан Апелян
Железничари спряха движението на влаковете за час
От 91 влака, които тръгват между 10 и 11 часа на 12 март (четвъртък), 39 не са отпътували навреме, съобщиха от БДЖ. Спирането на движението е организирано от Синдиката на локомотивните машинисти към КНСБ в знак на протест срещу ниското заплащане на труда на машинистите. “За мен проблем като стачка не съществува и се извинявам на гражданите за неудобството в пътуването”, заяви Владимир Дунчев - генерален директор на БДЖ. Споразумение за повишение на заплатите е сключено с най-масовия синдикат на железничарите в КНСБ, Синдиката на железничарите в България, и според Кодекса на труда преговорите се водят с най-големите синдикати в железниците. Това е причината Дунчев да отказва да се среща със стачниците и да не приема исканията им. В момента средната заплата на железничарите е 350 000 лева, а претенциите им отиваха към 4 средни работни заплати за страната (или около 700 000 лева). Участниците в стачката временно са отстранени от работа, съобщи БНР в петък. Железничарите няма да имат достъп до локомотивите, докато се изясни законността на техния протест. Първоначално мярката засегнала 134 души. Шефът на БДЖ се заканва да отстрани всички стачкували.
От общо 10 депа в страната 5 депа са подкрепили стачниците. Това са локомотивни бригади от София, Горна Оряховица, Варна, Дупница, Бургас. Машинистите от Русе, Стара Загора, Пловдив, Димитровград и Мездра изобщо не са стачкували, обявиха от БДЖ. От ръководството на държавните железници обявиха, че всички, които не са спазили Правилника за движение на влаковете, както и Дисциплинарния устав, са отстранени от работа. Оперативни съвещания на ръководствата на гарите по места ще вземат решения за наказанията или уволненията, които ще получат отстранените от работа.
http://www.capital.bg/politika_i_ikonom ... e_za_chas/

Re: Стачка на машинистите в България от 1998

МнениеПубликувано на: Пон Май 09, 2016 1:42 pm
от Варужан Апелян
Гладна стачка на машинисти в депо Горна Оряховица

Повече от 30 машинисти от депото обявиха гладна стачка с искане за увеличение на заплатите и да бъдат върнати на работа отстранените им колеги, да бъде оттеглен иска, според който неотдавнашната им стачка може да бъде обявена за незаконна. Машинистите са опънали пред депото палатков лагер.
в-к "Труд", бр. 108/24.04.1998 г. рег. 24.04.1998 г.


Гладната стачка на машинистите продължава

Гладната стачка на машинистите от локомотивното депо в Горна Оряховица продължи и вчера. Към гладуващите вчера се присъединиха още десетина машинисти. Стачкуващите, които вече са над 40 души, разполагат с палатков лагер пред източния вход на локомотивното депо. Осигурени са им ток, телефон и тоалетна. От днес от местната транспортна болница ще бъдат изпратени медицински екипи, които ще следят здравословното състояние на стачниците.
Протестите ще продължат до пълното удовлетворяване на исканията, категорични са машинистите. Късно вечерта в четвъртък са били проведени преговори с председателя на УС на БДЖ Иван Иванов, но споразумение не било постигнато. Неявилите се вчера на работа машинисти вчера бяха заменени с други екипи и графикът на влаковете остана непроменен.
в-к "Континент", бр.93/25.04.1998 г. рег. 25.04.1998 г.


Нови машинисти се присъединяват към протеста

Над 90 машинисти гладуват вече от солидарност със своите колеги, уволнени заради протестите през март. 60 души от депото в Горна Оряховица и 27 от София също подкрепят морално уволнените.
Гладна стачка започнаха от вчера още 4-ма машинисти от варненското депо, които издигнаха палатков лагер пред сградата на депото. Това са Иван Киров, Огнян Янков, Димитър Димитров и Георги Георгиев.
в-к "Новинар", бр. 107/26.04.1998 г. рег. 26.04.1998 г.
в-к "Стандарт", бр. 2004/26.04.1998 г. рег. 26.04.1998 г.


97 машинисти в гладна стачка


Те протестират срещу уволненията на техни колеги, направени от ръководството на БДЖ след стачката в цялата страна между 15 и 19 март.
Четвърти ден продължава стачката на машинисти в Горна Оряховица и гладуващите вече са 70. В жп депо "София" гладуват 27. Машинистите настояват да бъдат оттеглени исковите молби срещу участниците в мартенските протести и да се подпише споразумение между ръководството на БДЖ и Синдиката на локомотивния персонал за разумно увеличение на заплатите. Според шефа на БДЖ няма да има преговори с протестиращите. Уволнените заради стачката са 71. Те не могат да бъдат върнати на работа, защото има решение на градските съдилища в София, Варна, Русе, Бургас, Пловдив и Стара Загора, че стачката е незаконна. Миналата седмица транспортния министър Вилхем Краус заяви, че уволнение чака само организаторите на стачката.
в-к "Сега" бр. 94/27.04.1998 г. рег 27.04.1998 г.


Депутат от СДС се среща с гладуващите машинисти

Депутатът и председател на регионалния съвет на СДС-Велико Търново Тодор Великов се срещна вчера с гладуващите в знак на протест машинисти в Горна Оряховица. Той ги увери, че се прави всичко възможно за подобряване условията за работа в БДЖ и ги призова да прекратят стачката.
в-к "Демокрация", бр.111/29.04.1998 г рег. 29.04.1998 г.

Re: Стачка на машинистите в България от 1998

МнениеПубликувано на: Пон Май 09, 2016 1:45 pm
от Варужан Апелян
Спира стачката на машинистите

От вчера е дигнат палатковият лагер на гладуващите машинисти в депо Горна Оряховица, след получено писмо от генералния директор на БДЖ Дунчев, че ще бъдат върнати на работа уволнените и няма да има репресивни мерки срещу останалите, които стачкуваха. Все пак стачната готовност се запазвала до 25 май, когато в България ще дойде отново шефът на Синдиката на европейските машинисти. От днес започвали преговори по подписване на колективния трудов договор.
в-к “Пари”, бр. 112/20.05.1998 г. рег. 20.05.1998 г.


Бакърджиев убеди машинистите да спрат протеста


Вицепремиерът Евгений Бакърджиев успя да убеди последните четирима гладуващи машинисти на Централна гара да спрат протеста си. Той разговаря с тях повече от час вчера сутринта. Локомотивните машинисти обяснили на вицепремиера, че в основата на протеста им е недоволството от бившите БСП кадри в средния ешелон на ръководството на БДЖ, които само имитират реформа, с което практически я стопират. Г-н Бакърджиев е поел ангажимента да ликвидира този проблем, за да продължи успешно реформата в железниците. Веднага след срещата си с вицепремиера машинистите обявиха, че прекратяват гладната си стачка.
в-к “Демокрация”, бр.134/24.05.1998 г. рег. 24.05.1998 г.

Re: Стачка на машинистите в България от 1998

МнениеПубликувано на: Пон Май 09, 2016 5:38 pm
от bdz46203
Владимир Дунчев е черно петно в историята на железницата! Един от гробокопачите на БДЖ ! Разстрелът му е малко.

Re: Стачка на машинистите в България от 1998

МнениеПубликувано на: Вто Май 10, 2016 9:12 pm
от 07
bdz46203 написа:И сега има такива. Типичен пример е "капацитета' Тошко. Не знае какво е значението на думата колегиалност.

На калпавия кнор баластрата му пречи.... Бягай сега да напишеш че си бъркаме в гащите с Тодор Чолаков :lol:

Re: Стачка на машинистите в България от 1998

МнениеПубликувано на: Вто Май 10, 2016 9:35 pm
от Driver
46-203 лисицата като не може да достигне гроздето казва че е кисело промени се към пазарната икономика.

Re: Стачка на машинистите в България от 1998

МнениеПубликувано на: Сря Май 11, 2016 10:37 am
от bdz46203
07 написа:
bdz46203 написа:И сега има такива. Типичен пример е "капацитета' Тошко. Не знае какво е значението на думата колегиалност.

На калпавия кнор баластрата му пречи.... Бягай сега да напишеш че си бъркаме в гащите с Тодор Чолаков :lol:

Ти май не си ми чел коментарите по оплюване на колегите, не си вземал машина от него, която я е "вързал" , за да не му изключва. Взема си кабелчетат , никаква информация не остава и ти после като в небрано лозе.
Казах ти, като не са ти ясни някои неща, не коментирай.

Re: Стачка на машинистите в България от 1998

МнениеПубликувано на: Сря Май 11, 2016 3:33 pm
от 07
Машина се издава както е получена, като са по-големи капацитети от него - ще си открият повредата още по бързо, или ще откажат машината поради повреда. Кабелите и крокодилите не са част от инвентара на машината, а са си лично негови и е нормално да си ги вземе.

Re: Стачка на машинистите в България от 1998

МнениеПубликувано на: Чет Май 12, 2016 1:05 pm
от bdz46203
Не ме разбра. Да взима си ги, но или лично ми предава информацията за техническото състояное или я пише в бордовия дневник, да може аз като се кача да обслужвам влака, да знам какво да очаквам.