от semafor » Сря Юни 05, 2019 10:47 am
Здравей, колега. Много си прав за доста от нещата. Преди около два месеца писах тук във форума относно липсата на подобен влак предвид ежедневния пътникопоток към Турция (Одрин и Истанбул) основно с цел пазаруване. Няма какво да се лъжем - човек ако отиде на границата вижда за какво става дума. Сега след като пуснаха влака възникват редица въпроси, на които почти сигурно няма да получим адекватен отговор. Ти си задал наполовина единият от тях, а той именно е: Защо този влак пътува от Пловдив, а не от София и след като тръгването е от Пловдив то поне не прави удобни връзки със софийските влакове. Според мен тук отговора е, че от БДЖ се опитват да привлекат пътници от районите между Пловдив и границата, което само по себе си е много трудна задача предвид по-малкото разстояние до границата. Ако отиване и връщане са ти към 300-400 км то повечето хора (които могат да си го позволят) биха отишли с автомобил. Втори въпрос: Защо на такъв влак се пускат скапани вагони? Снощи един от ПВ-тата през Дефилето беше с 43-ка, 44-ка и наскоро ревизирана 40-ка (еми нямат място на ПВ такива вагони освен 43-ката)! Тук предполагам, че отговорът би бил поради възможността, за пренасяне на повече багаж. Не пречи обаче да се помисли за вариант с пускането на фургон за багаж, в който да се монтират определени клетки подобно на тези с ключ каквито има в някои от големите вериги магазини. Не би струвало особено много като инвестиция, но би било изключително удобно още повече, че бригадата може да пътува там и да наблюдава да не се получат "липси". Осигуряването на такъв фургон би могло да се посочи като плюс още при рекламата на подобен тип влак (каквато въобще липсва) и при правилен маркетинг дори такса "клетка" да се включи в цената (разбира се таксата трябва да е с приемливи стойности). По този начин ще може спокойно композицията да е от фургон + Х броя вагони, които при всички положения трябва да са различни от ексДБ-та. По повод на граничната проверка може да се направи нещо съвсем различно, което да улесни нещата и да намали времепътуването, а именно проверка на самоличността и багажа да се извършва на самата гара в Одрин по подобие на летищните проверки преди пътниците и багажа да се качат на влака. За проверката от българска страна също може да се измисли нещо, за да се намали престоя на границата. Вижда се, че нараства броят на хората пътуващи както в пределите на страната така и извън нея и ако БДЖ - ПП разполагаше с достатъчен кадрови потенциал (и то при положение, че ако не се лъжа компанията има лиценз за туроператор!) спокойно можеше да сключва договори с други туроператори и да извършва организиран превоз на групи включително от вътрешността на страната, отнемайки голям пазарен дял от автомобилния транспорт. Всеки може да разгледа сайтовете на туристическите агенции и да види колко хиляди пътуват всяка седмица до посочените две дестинации в Турция и може да бъдете сигурни, че ако на един турист му бъде предложен избор между 15 годишен рейс и климатизирана 63-ка с Wi-Fi, бистро в композицията и фургон с персонална клетка за багаж, той няма да избере автобуса. Това е една прекрасна възможност за генериране на сериозни приходи, която обаче както често сме виждали и преди бива проспана от ръководството и след време пак ще има рев за увеличение на държавната субсидия.