Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Обсъждане на по-общи теми, които не попадат в обхвата на горните форуми (например обсъждане на ръководните структури на БДЖ и НКЖИ). Макар и "общи", темите трябва да са свързани с железниците или поне с някакъв друг вид транспорт или транспортна инфраструктура. Координация на срещи за наблюдение на влакове, обиколка на линии, обмяна на идеи и т.н.

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Petko Ivanov » Нед Сеп 26, 2021 6:14 pm

Г-н Деянов, на снимката е Василка Владимирова, първата жена машинист у нас. По всяка вероятност тя е правена през 50 те години на миналия век в депо Стара Загора. Имате ли обяснение защо локомотивът 05.02 е с табела на депо София, като още през 1941 г тези машини са предадени първо на депо Горна Оряховица, а след това през 1947 г на депо Пловдив?
Изображение
Petko Ivanov
 
Мнения: 358
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Димитър Деянов » Пон Сеп 27, 2021 4:59 pm

Petko Ivanov написа:Г-н Деянов, на снимката е Василка Владимирова, първата жена машинист у нас. По всяка вероятност тя е правена през 50 те години на миналия век в депо Стара Загора. Имате ли обяснение защо локомотивът 05.02 е с табела на депо София, като още през 1941 г тези машини са предадени първо на депо Горна Оряховица, а след това през 1947 г на депо Пловдив?

Обяснението е едно и то е, че на локомотивите серия 05 много дълго време не са сменени първоначалните табели на местодомуване. Защо ? Ами защото през първите 10 години на тяхната експлоатация 4 пъти са сменяни депата, в които домуват. На всяко ново място са изпращани временно (пробно), за да се установи дали е подходящо за тях. Наистина, след второто им преместване от депо Горна Оряховица в депо Пловдив, като че ли е намерено това място, защото до края на експлатационния си живот остават по 8-ма линия, но и там още два пъти им се сменя депото на домуване.
Едва когато след 1952 г. са преместени за четвърти път от депо Бургас в депо Стара Загора и се задържат там за постоянно, са сменени и табелите им на местодомуване.
Що се отнася до първата жена машинист, моята иформация е, че тя е работила като сменен машинист на локомотив серия 14 само в продължение на около една година, а тук на 05.02 вероятно е позирала за снимка на някой вестник.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 808
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот SGP » Чет Ное 25, 2021 10:17 pm

Здравейте, господин Деянов!

Реших да отправя следния въпрос към Вас:

Издирвам Вашата книга "Die Lokomotiven der Bulgarischen Staatsbahnen" в оригинал.

Да поясня - не разбирам нито дума немски, но само тази книга ми липсва, за да попълня библиотеката си от всички Ваши издания /включително имам и екземпляр от "Парен котел Clayton тип Ro 1650"/.

Ако разполагате с екземпляр за продажба или знаете как бих могъл да се сдобия с такъв, бих бил безкрайно благодарен, ако успея да го придобия.

С уважение:

SGP
SGP
 
Мнения: 9
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 11:23 am

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Димитър Деянов » Нед Ное 28, 2021 5:58 pm

Уважаеми SGP,

Благодарен съм за Вашият интерес към книгите, издадени от мен и моите съавтори.
Книгата "Die Lokomotiven der Bulgarischen Staatsbahnen" излезе през 1990 г. Издателството Josef Otto SLEZAK – Wien направи това издание, като пое всички разходи и го реализира в немскоговорящите страни Австрия, Германия и отчасти в Швейцария.
В България книгата не е известна, защото въобще не е разпространявана (продавана). Затова я показвам тук, за да разберат участниците във форума за какво става дума.

D1.jpg
D1.jpg (74.86 KiB) Прегледано 6362 пъти

Малкото авторски бройки (10 или15), които ми се полагаха, съм подарявал през изминалите около 30 години по различни поводи на отделни лица или библиотеки. Последната бройка, която можех да отделя, подарих в края на 2017 г., заедно с други мои книги, на библиотеката в Националния политехнически музей на ул.”Опълченска”.

При мен има само един екземпляр, който пазя в личната ми колекция от издадени книги.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 808
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот SGP » Нед Яну 16, 2022 3:37 pm

Здравейте, инженер Деянов,

С известно закъснение бих желал да Ви благодаря за обстойния отговор на предишния ми въпрос. Продължавам да издирвам книгата - има обявени екземпляри за продажба от различни части на света, дори и от САЩ. Надявам се, че ще успея да открия "своя" екземпляр.

Бих желал да Ви задам поредния си въпрос, който възникна днес:


Докато преглеждах книгата "Катехизис по тракционна служба" от инж. Д. Кубин - София, 1938 г., се натъкнах на следното:

Стр. 195, долу: "Теснолинейните 76 см. локомотиви са четири вида, а именно: от номер 1 до 10 ..., от номер 400 до 404 с четири свързани колооси, от номер 501 до 506...".

Дотук вместо четири, се оказва, че локомотивите са три вида - серии 1-10.76, 400.76 и 500.76. Към момента на издаване на книгата, серия 600.76 е била поръчана, но недоставена - може би нея е имал предвид авторът като четвърти вид, който той не споменава в текста.

Обаче у мен възникна въпросът за локомотивите 400 - 404.76. Локомотив 400.76 е известен и пространно описан във Вашите трудове. Остава въпросът: какви са били и въобще имало ли ги е споменатите в контекста на описанието 4 бр. локомотиви 401 - 404.76? Дали са били налични към датата на издаване на книгата, или са били в процес на договаряне и поръчка, който впоследствие е бил прекратен и те така и не са били доставени? Ако са били идентични с локомотив 400.76, който е бил произведен и доставен в периода 1920-1922 г., би следвало тези машини към 1938 г. да са отдавна в работа и да има данни за тях.

Във Вашата книга "Локомотивното стопанство на БДЖ 1947 - 1990 година" на стр. 113 е упоменато: "Както е известно, до 1923 - 1924 година тази линия /Червен бряг - Бяла Слатина/ е била експлоатирана със сръбски подвижен състав ... който след това е върнат на администрацията собственик.".

Ако инж. Кубин е имал предвид някои от тези сръбски локомотиви, биха ли били те въпросните машини 401 - 404 и не са ли били те вече върнати към 1938 г.?


Благодаря предварително за отговора!


С уважение:

SGP
SGP
 
Мнения: 9
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 11:23 am

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Мар 02, 2022 6:12 pm

Уважаеми SGP,

Oт декември 2021 г. до днес, по неизвестни за мен причини, нямах достъп (да пиша, да отговарям на въпроси) във форума. Опитите, които направих с един от администраторите, да получа една действително работеща парола, за да влизам и отговарям, както преди, не дадоха резултат. Днес с помощта на един от синовете ми - IT специалист, най-после мога да отговоря на Вашият въпрос :

Преди всичко искам да кажа, че ценя високо, както работата в БДЖ, така и оставеното от инж. Димитър Кубин. И тъй като нямаме друго по-точно описание на взетите от Сърбия теснолинейни локомотиви, можем да приемем, че споменатите от инж. Кубин локомотиви 401-76 до 404-76 са от взетите сръбски за обслужване на теснолинейката, която първоначално е от Червен бряг до Койнаре, а през 1918 г. достига до Бяла Слатина.
Защо вече през 1938 г. инж. Кубин не споменава, че тези локомотиви са върнати ? Ами защото през 1938 г., когато нашите железници и България като държава са във възход, когато се радваме на един значителен стопански напредък, някак неловко е да се споменава, че след края на Първата световна война сме връщали подвивен състав, че сме плащали репарации и пр.
Това е моето мнение за споменатите от инж. Кубин локомотиви, за които по-нататък естествено, понеже не остават в БДЖ, няма никакви сведения.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 808
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот SGP » Чет Мар 03, 2022 10:17 am

Здравейте и честит празник, инженер Деянов,


Радвам се, че отново имате достъп до форума и благодаря за изчерпателния Ви отговор!

Ще се радвам на бъдещи контакти с Вас, по повод на историята на нашите железници.



С пожелание за всичко най-хубаво и огромно уважение:

SGP
SGP
 
Мнения: 9
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 11:23 am

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот bdz43r » Сря Мар 09, 2022 7:55 pm

Здравейте инж. Деянов.
През януари се появиха актуални снимки на един от двата локомотива за 760 мм 91-02 и 91-03 (https://www.monitor.bg/bg/a/view/veling ... tiv-252666), купен от местен предприемач и външно добре запазен. За съжаление на локомотива няма експлоатационни табели, но се вижда заводска табела с фабричен номер 260214 (или 250214). Известни ли са фабричните номера на двата локомотива, за да можем да определим кой от тях е закупеният?
bdz43r
 
Мнения: 3178
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Димитър Деянов » Пет Мар 11, 2022 1:16 pm

Здравейте bdz43r,

Проверих в документацията, с която разполагам, но за съжаление нямам записани фабричните номера на маневрените локомотиви 91-02 и 91-03. Спомням си, че те бяха взети през 1970 г. от мина "Брежани", където са били използвани като локомотиви с междурелсие 600 мм и пристигнаха в депо Септември без всякаква документация. Произведени са през 1962 г.,като локомотиви тип V10 C за междурелсие 600 мм в Babelsberg - ГДР. Вярно е, че имаха фабрични табели, но не съм записал фабричните им номера. Преустроиха се за междурелсие 760 мм в депо Септември и в началото на 1971 г. ги изпробвахме на гара Велинград, където останаха да работят (единият работи, а другият резервен, като периодично се сменят) и извършват цялата маневрена дейност, която по онова време беше много интензивна. Повечето предприятия имаха индустриални ж п клонове. Тогава по линията Септември - Добринище, освен пътническите се движеха и от 4 до 6 чифта товарни влакове, повечето от които с маса за два локомотива.
Последна промяна Димитър Деянов на Пет Мар 11, 2022 1:23 pm, променена общо 1 път
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 808
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот SGP » Пет Апр 01, 2022 11:39 pm

Здравейте господин Деянов,

Обръщам се към Вас с една молба, за която ще е необходимо първо да напиша няколко уточнения. И така - мой близък приятел, планински водач, организира и води туристически групи по маршрути, които включват пътуване по линията Септември - Добринище до изходните пунктове за преходите. Участвайки в едно такова негово мероприятие, във влака започнах да разказвам на другите за историята на тази линия, за нейните особености и подвижния състав, който се експлоатира по нея. Хората от групата проявиха интерес и се получи нещо като беседа, с въпроси от тяхна и отговори от моя страна. Така подхвърлих идея на моя приятел, че няма да е зле да бъде изнасяна нещо като лекция по време на пътуването, която да е свързана с историята на линията, за да бъде предизвикан интерес у аудиторията към теснолинейката, а и да бъде разнообразено пътуването с подходящи обяснения. Идеята ми беше приета от него и аз се ангажирах да напиша подходящ текст в научно-популярна форма за целта. Текстът е почти готов и е в размер на не повече от 15 машинописни страници, заедно с надлежно оформена библиография на използваната литература в края му. Основните източници, които съм ползвал, са Ваши книги, които съм упоменал в библиографията към текста. Самият текст няма да бъде ползван по никакъв начин за комерсиални или други подобни цели. Целта е единствено разнообразяване на пътуването и донякъде популяризация на този вид транспорт в рамките на организираните от моя приятел туристически групи.
В случай, че аудиторията прояви по-голям интерес по темата, към текста приложих и няколко фотографии на различни серии локомотиви (предимно от Уикипедия), с цел онагледяване. Освен тях в първоначалния вариант на текста (пак с цел онагледяване) съм включил и няколко схеми от Ваши книги, под които стриктно съм упоменал първоизточника. Това са:
1. Схема на трасето Шарган - Витоси - Мокра Гора. Схемата е от Вашата книга "Георги Филипов" - главният директор от машинната служба" - стр. 120;
2. Схема на трасето Света Петка - Аврамово - Черна Места, Схемата е от Вашата книга "Железопътната мрежа в България 1866 - 1975" - стр. 166;
3. Надлъжен профил на линията Септември - Добринище - същата книга, стр. 210.

Моля за Вашето разрешение тези схеми да останат в текста, с цел онагледяване на посочените трасета. В случай, че не сте съгласен, ще ги премахна веднага.

Да поясня - въпросният текст до снощи съществуваше единствено в ръкописен вид на хартия. Днес успях да го набера и стилизирам в Word-формат. Все още не съм приключил с окончателното му редактиране и в момента той съществува само в един файл, който не е разпространяван никъде. След като стигна до окончателния му вид, ще го предоставя само и единствено на моя приятел за гореописаните цели.

Благодаря предварително!

С уважение: SGP
SGP
 
Мнения: 9
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 11:23 am

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Димитър Деянов » Съб Апр 02, 2022 10:49 am

Здравейте SGP,

Нямам нищо против, да използвате споменатите тук схеми, за посочената от Вас цел.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 808
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот DarkLok » Пет Авг 19, 2022 3:37 pm

Здравейте г-н Деянов

Имам изключително труден въпрос

Известно ли ви е да има описана история на минните локомотиви и железници в България

До колкото разбрах линията до мина Чукурово вече не съществува физически
Въпреки че все още си личи къде е била имате ли информация със какви локомотиви е разполагал клона освен един брой 52-серия който е потънал някъде

Благодаря
DarkLok
 
Мнения: 6
Регистриран на: Пет Авг 19, 2022 2:43 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Petko Ivanov » Пет Авг 19, 2022 7:59 pm

Позволявам си да отговоря вместо инж.Деянов, тъй като като малък съм живял в Чукурово, а и след това съм ходил там няколко пъти. В края на 60 те и началото на 70 те години там бяха парни локомотиви серии 10 и 15 - конкретно 10.04, 15.01, 15.24, 15.27. След това бяха дизелови локомотиви серии 06 и 55. През 80 те години там често пътуваха парни локомотиви серия 15 от близката база Бодровво, като аз съм пътувал с влак, теглен от 15.99.
Petko Ivanov
 
Мнения: 358
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Димитър Деянов » Съб Авг 20, 2022 11:45 am

Уважаеми DarkLok,

На първата част от Вашият въпрос отговарям, че не ми е известна книга или събрана някъде документация,
описваща историята на минните локомотиви и железници в България.

За останалата част от въпросът Ви съм изключително благодарен на Petko Ivanov, който много подробно (дори
с експлоатационните номера на конкретни локомотиви) описа обслужването на участъка Вакарел - Чукурово,
в годините на неговото съществуване.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 808
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот DarkLok » Сря Авг 24, 2022 5:32 pm

Благодаря и на двама ви за отговорите тъжно е че историята на най старата мина в България от страна на подвижен състав се губи май вероятно ще трябва да събирам информация от устата на работещите в мината


И още един сериозен въпрос

Понеже в един известен жп модеистки форум стана въпрос за Серия 47 а аз си падам малко по така наречения what-if или контра фактическа история тя се споменава много напред в темата мен друго ми е много интересно дали е имало преговори за други типове електрически локомотиви освен тези със шкода примерно разновидност на шкода 85Е и дали пък самата серия 47 не е трябвало да има вече новият облик на 85е и асинхронни тягови двигатели

И една поправка ако мога да направя Г-н Деянов по времето на преговорите за серия 47 има само 3 сполучливи типа електрически локомотиви извън източният блок серия 120 на DB с мощност 4400kW Шведските локомотиви RJ с мощност между 3600 и 5200kW и френските cc6500 с 5900kW мощност от изброените единствено и само Шведските RJ4 може би биха били подходящи за нашите железници и то само ако бъдат в американското изпълнение AEM-7 който от своя страна по мощност са близки до s499.2 но със по мощни тягови двигатели ( каквито е трябвало да получи 47 серия )
DarkLok
 
Мнения: 6
Регистриран на: Пет Авг 19, 2022 2:43 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Димитър Деянов » Чет Авг 25, 2022 4:06 pm

Когато се пристъпи на практика към електрификация на нашите железници (1959 – 60 г.), България беше в състава на т.н. „социалистически блок”, начело със Съветския съюз, по условията на който, търсенето за доставка на локомотиви извън блока беше всъщност забранено.

За електрификацията на нашите железници беше избрана системата 25 kV, 50 Hz. По онова време доставката на променливотокови локомотиви по тази система в блока предлагаше само Чехословакия. Така се стигна до доставката на електрическите локомотиви наша серия Е 41 (впоследствие серия 41), от заводите Skoda, с единична часова мощност 3000 kW, с игнитронни токоизправители, с алуминиеви силови кабели и редица устройства, които в експлоатацията се оказаха не ефективни (чехите още се учеха да правят електрически локомотиви). Затова през периода 1964 – 67 г., локомотивите бяха връщани, един по един в Пилзен, за смяна на токоизправителите със силициеви полупроводникови диоди, смяна на кабелита с медни и други и други подобрения.

По нататък, останахме клиенти на постоянно подобряващото се производство в заводите Skoda и така се достигна до набавянето на локомотивите наши серии 42, 43, 43р (44 и 45). Първите локомотиви от друг доставчик – серия 46, произведени в Крайова (Румъния) по лиценз на шведската фирма АSЕА, се доставиха през 1986 г.

И така, нашият парк от електрически локомотиви се формира в условията наложени от ограниченията заради участието на България в социалистическия блок, затова мисля, че е безпредметно да разсъждаваме какви локомотиви са произвеждани другаде и евентуално какви сме можели да доставим през онова време.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 808
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот DarkLok » Сря Сеп 07, 2022 1:47 pm

Дали това е което си мисля споменавал съм по рано в друг форум че е известна само една кино лента на v320 001 в България тук има откъс но не съм сигурен дали това е наистина серия 41
https://youtu.be/XSJCTjx1Fx0?t=40



А относно другия ми въпрос на който сте отговорили това дали България е била от социалистическия блок няма ама абсолютно никакво значение явно не разбирате концепцията на what-if / alternative history за това го имате и за безпредметно вече съм се обърнал към музея на шкода за да проверя дали пък случайно няма да изскочи някоя троха от там
Беше ми интересна вашата гледна точка ако оставим сив настрани каъкви по точно визирате по успешни европейски разработки
Като изключим вче споменатите по горе все пак 46та серия и RJ са на базата на един локомотив така че все пак съм прав до колкото помня същия този локомотив даже е бил на проби ( ако порочетеното в една от ваше книги е истина ) в НРБ все пак през 70те другаря Живков започва собствена перестройка тиха и е интересно какво би избрала България ако имаше тази възможност
DarkLok
 
Мнения: 6
Регистриран на: Пет Авг 19, 2022 2:43 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Димитър Деянов » Съб Сеп 10, 2022 6:57 pm

Уважаеми DarkLok,

В началото на видеоматериала наистина се вижда локомотив V320 001 във вида, който имаше когато го изпробвахме
у нас през декември 1964 г. Тук го показвам в гара Костенец на 15.12.1964 г. при пробата с нашия динамометричен вагон,
начело на бързият влак № 82 София – Бургас.
гара Костенец - 15.12.1964. Lok V 320 001 на БВ 82..jpg
гара Костенец - 15.12.1964. Lok V 320 001 на БВ 82..jpg (116.55 KiB) Прегледано 3802 пъти

Що се отнася за оформянето на нашият локомотивен парк, при замяната на парната тракция с дизелова и електрическа
и впоследствие, мога да кажа, че периода 1960 – 1967 г. беше уникален. През този период изпитахме у нас 15 броя различни
чужди дизелови и електрически локомотива. И какво от това ? Резултатите от пробите се приемаха по-скоро формално.
По-голяма тежест за крайните решения имаха партийно-политическите аргументи.
А защо се получи в крайна сметка познатият ни локомотивен парк, какви мъчнотии преживяхме, както и за трудностите от
всякъкав характер по времето на социализма, може да ме разбере само човек живял и работил (на поне средно
управленско ниво) в БДЖ през онова време.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 808
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот DarkLok » Нед Сеп 11, 2022 1:14 am

уважаеми Инж. Деянов

Точно въпроса който хора като мен си задават условно е какво пък ? Какво ако в320 след пробите и сигурно някой изменения бил закупен от БДЖ в по голяма серия за съжаление подробностите покрай тези проби освен в вашите книги и спомени другаде няма подробности освен ако БДЖ не пази някъде някаква архив с резултатите от тези проби което мен лично много ме съмнява периода 1957 до 1967 като цяло е интересен в СССР пример доставката на 50 локомотива серия Ф от Алстом който до голяма степен са спогнали за създаването на теп60 теп70 и даже теп80 заедно с един Английски шулцер неведоми са пътищата на локомотивното дело впрочем в този ред на мисли известен ли ви е факта че 6та и 7ма серия са далечни братовчеди
DarkLok
 
Мнения: 6
Регистриран на: Пет Авг 19, 2022 2:43 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Сеп 14, 2022 10:20 am

Когато през 1965 г. се реши да преустановим по-нататъшната доставка на локомотивите серия 04 от SGP – Австрия,
у нас се разпространяваше (беше на мода) следният партийно-политически аргумент: <<Ние очакваме, капитализмът
като обществено-икономическа и политическа система да рухне, затова няма да поръчваме повече локомотивите там,
за да не даваме работа на техните фабрики и заводи да оцеляват ! ? ! ? >>. Колкото наивно, толкова и глупаво! Но и
такива неща имаше тогава. Като че ли ние българите бяхме „цъфнали и вързали”, че и активен гробокопач на
капитализма станахме.

И така, щом стана ясно, че вече локомотиви от т.н. капиталистически държави няма да купуваме, след кратко проучване
отидохме през 1966 г. на произвежданият в Румъния швейцарски локомотив (на Sulzer, BB и SLM), наша серия 06 и още
същата година взехме първите 10 броя. Иначе ни чакаше съветският М62, който руснаците успяха да наложат в ГДР като
серия V200.

По-нататък, поради забавяне на темпото на електрификация в нашите железници и същевременно поради появилата се
голяма нужда да се возят по-тежки влакове (имаше много товарен трафик), през 1972 г. у нас е появиха и локомотивите
„Людмила” (наша серия 07, в ГДР - V300).

А иначе, както по системата на силопредаването след дизеловия двигател, така и по колоосната формула, локмотивите
06, М62 и 07 са си братовчеди.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 808
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Общи теми / Other railway topics

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта