Страница 55 от 57

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

МнениеПубликувано на: Чет Яну 10, 2019 11:10 pm
от Petko Ivanov
Г-н Деянов, знаете ли кое е събитието с 01.12, вероятно края на 40 те или 50 те години на миналия век ако се съди по униформите? Може ли това да е откриването на линията Перник-Волуяк?
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

МнениеПубликувано на: Съб Яну 12, 2019 12:59 pm
от Димитър Деянов
Petko Ivanov написа:Мнение от Petko Ivanov » Чет Яну 10, 2019 11:10 pm
Г-н Деянов, знаете ли кое е събитието с 01.12, вероятно края на 40 те или 50 те години на миналия век ако се съди по униформите? Може ли това да е откриването на линията Перник-Волуяк?

Това е официалното откриване ( 26 април 1962 г.) на най-големият дотогава железопътен мост у нас, между гарите Лакатник и Левище, при удвояването на участъка София - Мездра. Той е стоманобетонен и се състои от един ставнопрътов свод с отвор 80 метра и укрепителна греда с дължина 128 метра, която продължава симетрично от двете страни на свода с по два отвора от 12 метра. Извън така устроената средна част на моста той продължава с плочогреди, които са откъм Лакатник - една с един отвор и една с 2 отвора, а към страна Левище - една с 4 отвора. Всички отвори са по 12 метра. Така общата дължина на моста става 212 метра. Разположен е изцяло в крива с R = 275 метра и наклон 8,3 о/оо към страна Левище.
Откриването на линията Волуяк - Перник става много по-рано (през 1948 г. но незавършена. Затова влиза в редовна експлоатация през 1950 г.) и там участва локомотив 01.01.
Тук показвам една по-нова снимка на открития през 1962 г. мост.

Мостът между Лакатник и Левище,2007 г..jpg
Мостът между Лакатник и Левище,2007 г..jpg (118.81 KiB) Прегледано 2148 пъти

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

МнениеПубликувано на: Съб Яну 12, 2019 7:49 pm
от Petko Ivanov
Г-н Деянов, много благодаря за отговора.

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

МнениеПубликувано на: Съб Яну 12, 2019 8:54 pm
от ПЖИ43в
А, вярно ли е,че в началото по време на строежа на моста е имало срутване на вече изградени елементи от моста и се е наложило промяна и изграждане на нови подпори и елементи?!?

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

МнениеПубликувано на: Нед Яну 13, 2019 11:25 am
от Димитър Деянов
ПЖИ43в написа:Мнение от ПЖИ43в » Съб Яну 12, 2019 8:54 pm
А, вярно ли е,че в началото по време на строежа на моста е имало срутване на вече изградени елементи от моста и се е наложило промяна и изграждане на нови подпори и елементи?!?

Да, имаше инцидент с първоначално направеното скеле, което освен да носи кофража за отливането на моста, е трябвало да понесе и масата на наливания бетон. В един момент, вероятно заради недостатъчната здравина, част от скелето не издържа товара и рухва. При това мисля, че имаше пострадали и работници, но колко и в каква степен бяха пострадали не си спомням. След това, докато трае разследването, разчистването на отломките, изграждането на по-здраво скеле и усилването на вече направеното, минаха месеци. По тази причина времето за изграждането на моста се удължи с повече от една година. Имаше и съдебен процес. Не съм следил подробно този процес но зная, че накрая проектантът на моста беше оправдан, което значи, че вината за срутването е останала върху тези, които най-напред са направили скелето.

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

МнениеПубликувано на: Нед Яну 13, 2019 1:42 pm
от ПЖИ43в
Благодаря,Ви Г-н. Деянов!!

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

МнениеПубликувано на: Съб Фев 23, 2019 3:32 pm
от diesel07
Г-н Деянов в района на гара Копривщица имало ли е друг малък тунел , който е съборен в края на 60 те години?По коментар във Фейсбук се е намирал между приемното здание и тунела до моста който сега минава над гарата .

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

МнениеПубликувано на: Нед Фев 24, 2019 5:34 pm
от Димитър Деянов
Не е имало такъв тунел ! Както знаете, платформата на гарата започва от стрелковата гърловина пред портала на тунела "Козница" и върху нея са развити три приемно-отправни коловоза, още при изграждането на самата гара. За всеки случай направих справка с специалисти, които имат плана на гарата и снимки от нейното пускане в експлоатация през 1952 г. Единственото нещо, което при откриването на гарата е различно от сега, е липсата на моста-надлез, преминаващ над коловозите на гарата, защото е изграден по-късно, с цел подобряване на връзката на Подбалканския път с шосето за гр. Копривщица.

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

МнениеПубликувано на: Нед Фев 24, 2019 5:43 pm
от ПЖИ43в
дизел07,сигурно е чул от някъде за малкия тунел прокаран успоредно с големия тунел,служил някога за изкарване чрез венилация на пушека от парните локомотиви преминаващи през "Козница" и сега пита за него??!!

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

МнениеПубликувано на: Нед Фев 24, 2019 7:10 pm
от Димитър Деянов
ПЖИ43в написа:Мнение от ПЖИ43в » Нед Фев 24, 2019 5:43 pm
дизел07,сигурно е чул от някъде за малкия тунел прокаран успоредно с големия тунел,служил някога за изкарване чрез венилация на пушека от парните локомотиви преминаващи през "Козница" и сега пита за него??!!

За този димоход вече обяснявах веднаж във форума, когато ставаше дума за вентилиране на тунела "Козница", след преминаване на порения влак, до времето на следващия влак.

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

МнениеПубликувано на: Пет Мар 15, 2019 9:55 pm
от Petko Ivanov
Г-н Деянов, сигурно тези снимки ще са Ви интересни:

Локомотив от серията 01-60 на теснолинейката Ахтопол-Кости. Поне аз за пръв път виждам такава машина по тази линия.
Изображение

Локомотив 09.01, София, 1934 г
Изображение

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

МнениеПубликувано на: Съб Мар 16, 2019 12:45 pm
от Димитър Деянов
Petko Ivanov написа:Локомотив от серията 01-60 на теснолинейката Ахтопол-Кости. Поне аз за пръв път виждам такава машина по тази линия.

Наистина за мен снимките са интересни, защото не съм ги виждал досега. Само искам да кажа, че на първата снимка е локомотив 01.01-60 и мястото е някъде по теснолинейката Долен чифлик - Солник, в горското стопанство "Лонгоза" по поречието на Камчия. На това горско стопанство от БДЖ през 1951 г. са предадени за използване локомотивите 01.01-60 и 01.03-60. Видно от конструкцията на искрозадържателя (защото на 01.03-60 е различна от тази на снимката) може да се извади заключение, че машината е 01.01-60.
На теснолинейката Ахтопол - Кости са били дадени само локомотиви серия 400-60, които са върнати след нейното закриване.

Другата снимка на локомотив номер 21 (от 1936 г. - 09.01) от 1934 г. е също интересна. Вижда се, че машината е още нововъзстановена, което е станало през 1933 г.

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

МнениеПубликувано на: Нед Мар 17, 2019 12:27 am
от Petko Ivanov
Г-н Деянов, много благодаря за поясненията към снимките

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

МнениеПубликувано на: Съб Мар 23, 2019 2:34 pm
от Tractionmaker32
Вярно ли е, че празен ЕМВ 32 тежи приблизително колкото един 43р?

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

МнениеПубликувано на: Съб Мар 23, 2019 3:33 pm
от bdz43r
Не.
43р тежи 87 тона, а празен 32 - 224 тона.

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

МнениеПубликувано на: Съб Мар 23, 2019 7:09 pm
от Димитър Деянов
Данните съобщени от bdz43r са верни.

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

МнениеПубликувано на: Нед Мар 24, 2019 1:43 pm
от Tractionmaker32
Благодаря за отговора.

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

МнениеПубликувано на: Съб Апр 20, 2019 9:28 pm
от Petko Ivanov
Г-н Деянов, вчера са транспортирали мотриса 82.01 от Банско до Септември за възстановяване:
https://www.youtube.com/watch?v=MeIb3yP ... e=youtu.be

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

МнениеПубликувано на: Нед Апр 21, 2019 1:35 pm
от Димитър Деянов
Уважаеми Петко, благодаря че показваш този клип във форума. Информацията, която имам от моите хора в Централното управление на БДЖ е, че мотрисата се премества в депо Септември с замисъл, да бъде възстановена за движение, но предстои : да се уточни с подробен оглед, състоянието на коша и машинната част (вероятно много от оригиналните машини заложени в конструкцията на мотрисата навремето от Ganz, ще трябва да се заменят със по-съвременни), нуждата от набавянето на много липсващи възли и части, да се уреди документалната и финансовата страна на намеренията и пр., което у нас не става бързо, така, че за сега ще трябва да почакаме, за да видим как ще стане. Има шанс да се възстанови и едно мотрисно ремарке от същия тип към мотрисата, но и за това да се уреди ще трябва време.
Добре е, че покрай преместването на мотрисата, в депо Банско са подслонили в халето обявената за музеен експонат машина 504-76, която много години прекара там на открито.

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

МнениеПубликувано на: Съб Апр 27, 2019 11:44 am
от Tractionmaker32
Някой може ли да предостави архивни снимки на ЕМВ 32 през соца?