Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Обсъждане на по-общи теми, които не попадат в обхвата на горните форуми (например обсъждане на ръководните структури на БДЖ и НКЖИ). Макар и "общи", темите трябва да са свързани с железниците или поне с някакъв друг вид транспорт или транспортна инфраструктура. Координация на срещи за наблюдение на влакове, обиколка на линии, обмяна на идеи и т.н.

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот railjet » Вто Сеп 17, 2013 3:13 pm

Прототипна остана, защото голямо нещастие сполетя цяла Югославия. Войната започна юни 1991. Каква жп индустрия да се развива по разрушени главни линии?
Иначе всички администрации от бившата Югославия и до ден днешен са на кончарки. С изключение на Словения.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот 4и4о ман4о » Вто Сеп 17, 2013 4:12 pm

Лепа Брена беше на изпитания в Бг точно като бях в ПЖИ-нея я гласяха за 47 серия,дори е идвала и в Русе-Милослав Колев (лека му пръст)я докарал да я видят в депото-стояла е на "салама" :mrgreen:
дори идваха в института да подпишат договора нашия министър Васил Цанов и сръбския,бяха ни изпокрили по батальоните
говореше се за 40 локомотива,бартерна сделка -от наша страна кораби
така ли е,не знам със сигурност
Аватар
4и4о ман4о
 
Мнения: 508
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:09 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Otskov » Сря Сеп 18, 2013 8:02 pm

Инж. Деянов, може ли да разкажете за жп линията Белозем - Шишманци, както и има ли днес движение по нея. Разбира се всеки запознат може да сподели по нещо :)
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Сеп 18, 2013 8:41 pm

Този ж п клон се построи за обслужване на завода за стоманени отливки. По него се доставяха суровини и извозваше готова продукция. Беше електрифициран и известно време, сутрин и следобед до там пътуваше ЕМВ серия 32, с маршрут Пловдив - Белозем - Завода за отливки и обратно, като возеше работници и служители. Голяма част от работещите там живееха в Пловдив и мотрисния влак се пълнеше. Впоследствие, след преустановяване на работата на завода, ж п клона загуби значението си. Беше демонтирана контактната мрежа. Сега не зная обаче, дали не демонтиран и железния път.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 734
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот 07 » Сря Сеп 18, 2013 10:22 pm

2006та видях влак по него - вагон сер. 47 + 3или 4 товарни вагона.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот vlado » Чет Сеп 19, 2013 12:00 pm

Лятото го оглеждах - влак не е минавал отдавна, но поне релсите седят.
vlado
 
Мнения: 766
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот MouveMeNT » Пет Сеп 27, 2013 1:11 pm

Преди около 3 години, когато пуснаха екозавода за преработка на битови отпадъци в Шишманци, помещаващ се в бившия стоманолеярен, говореха много усилено как битовият отпадък ще се извозва с вагони-гондоли от Пловдив за Шишманци. В последствие градоначалника не можа да определи площадка в района на възел Пловдив за претоварване на отпадъците, т.к. срещнаха голяма съпротива от бизнеса, т.к. набелязаните такива все попадаха в някоя от индустриалните зони и щяло да им мирише. Сега попаднах на статия от 2012 година, в която се казва, че екозавода работи с минимални мощности, т.к. определената цена за преработка на 1 тон отпадък е три пъти по-скъпа спрямо депонирането в обикновено сметище. В повече - завода би могъл да предлага компост и продукти позволяващи рециклиране и повторно полазване. Отново поради грешна политика или други интереси губим възможността да движим редовни влакове до Белозем и да възстановим инд. клон Шишманци.
MouveMeNT
 
Мнения: 385
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:50 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот evrokoma » Съб Сеп 28, 2013 8:27 pm

Господин Деянов днес при разговор с колега (несвързан с ЖП транспорта) стана дума за тежка катастрофа с влака Кардам _София_Кардам преди 1980г.Много ще съм ви благодарен ако дадете малко повече подробности за тази катастрофа къде става, причината за инцидента и пострадалите колко са били
evrokoma
 
Мнения: 68
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:37 pm
Местоположение: Добрич

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Окт 02, 2013 9:36 pm

evrokoma написа:Господин Деянов днес при разговор с колега (несвързан с ЖП транспорта) стана дума за тежка катастрофа с влака Кардам _София_Кардам преди 1980г.Много ще съм ви благодарен ако дадете малко повече подробности за тази катастрофа къде става, причината за инцидента и пострадалите колко са били


Ако можете да уточните времето и мястото на тази катастрофа. Сега предполагам само, че става дума за катастрофата с тогавашния влак 203, Сф-Ва, на гара Илиянци, през 1988 г., който е возил и вагони за Кардам ? Но дали тази катастрофа се има предвид, може само този, който си спомня да каже ?
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 734
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот railjet » Сря Окт 02, 2013 9:56 pm

Септември 1988 на Илиенци беше с Янтрата, следобедта- към 15:07./не помня дата/. Този влак никога не е возил вагони за Кардам. Кардамеца тръгваше след 20:00. Вероятно потребителят визира тежката катострофа на Венчан, станала много преди 1988. Всъщност тази на Илиенци беше по-жестока. Споменът от купищата разхвърляни и разкъсани чанти, дрехи, обувки...насред железата от вагоните, тази гледка не се забравя..
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот evrokoma » Чет Окт 03, 2013 7:07 am

Открих малко информация в моделисткия форум, наистина катастрофата е на Венчан през 70те години,където има челен сблъсък на "Албената" теглена от локомотив серия 55 и товарен влак теглен от локомотив серия 06 но единственото инфо е че сблъсъка е би толкова жесток ,че не са могли да разделят локомотивите и така са ги закарали във Варна в смъртоносната схватка.Ако можете да допълните тази информация с още подробности и архивни кадри ще съм ви много благодарен.Колегата ми спомена за тази катастрофа по повод разговор за обир на една църква извършена от добричлия и тогава Ванга е казала че заради това добрички регион ще даде много жертви и около година след това става въпросната катастрофа (Аз лично не вярвам на подобни врачки но въпросната катастрофа е факт)
evrokoma
 
Мнения: 68
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:37 pm
Местоположение: Добрич

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Димитър Деянов » Чет Окт 03, 2013 6:05 pm

След като става дума за катастрофата при Венчан мога да допълня следното: ударът става челно през нощта на
9/10 декември 1972 г. между бързия влак номер 28А ("Албена"), возен от локомотив 55-23 (съвсем нов, преди да е навършил 2 години от доставката му) и товарен влак, возен от локомотив 06-49 (също нов, преди да е навършил 4 години от доставката му). Двете машини са бракувани с протокол от 27 март 1973 г. и разкомплектовани. Локомотив 55-23 е първият бракуван от своята серия, а 06-49 е вторият бракуван локомотив от серията 06.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 734
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Otskov » Чет Окт 03, 2013 6:17 pm

Какви са причините да се стигне до сблъсък?
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот railjet » Чет Окт 03, 2013 6:39 pm

Движенческа заплесия. В този период двойна линия имаше само между Синдел и Варна.

А дали 55 е подадена инцидентно или е било редовна практика? 2Б работеше основно на 06 и 07 за бързия трафик. 55-цата е слабак за баирите между ГО и Каспичан.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот KRAKOMOBILA » Пет Окт 04, 2013 8:24 am

Като гледам датата на която се е случило са сложили 55-тата заради котела.
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 968
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот evrokoma » Пет Окт 04, 2013 9:44 am

www.railwaypassion.com -TheJakal написа:На 10 декември 1972 г. гара Венчан, Провадийско - бързият влак "Албена" се блъска в товарна композиция. Загиват 21 души, а няколко десетки са ранени. Овъглени са били спалните вагони, които са били прикачени в началото на влака. Според очевидци хората са горяли като факли и не е имало кой да им помогне. Голяма част от загиналите са били студенти, които се връщали по домовете си след студентския празник. Причината за смъртоносната катастрофа е бил пиян служител на БДЖ, който регулирал движението на влаковете. След инцидента спалните вагони вече са се закачвали в края на влака..


www.railwaypassion.com -Rado написа: Това е снимка на двата локомотива
Изображение
Направена е във Варна, където по-късно са изтеглени, все така свързани в зловеща схватка. 06 е бил начело на товарния влак, изчакващ на гара Венчан. Бързият влак го връхлита, теглен от 55-та серия (доскоро не знаех, че с 55-та са карани и бързи влакове, но в случая причината се оказва, че по това време участъкът все още не е електрифициран и влакът се топли от котела на 55).
evrokoma
 
Мнения: 68
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:37 pm
Местоположение: Добрич

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот railjet » Пет Окт 04, 2013 11:48 am

Благодарности за снимката! Късмет е да си "шофьор на жигули"- оставаш цял при челни удари.

А каква е съдбата на пияния регулировчик?
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Димитър Деянов » Пет Окт 04, 2013 7:02 pm

evrokoma написа:доскоро не знаех, че с 55-та са карани и бързи влакове


Докато бяха нови, локомотивите серия 55 се използваха от редица депа и за обслужване на бързи влакове. Например в депо Пловдив, преди да получат локомотиви серия 04, обслужваха целогодишно тогавашния експрес "Тракия" от Пловдив до Момчилград и обратно, с локомотиви серия 55.
Не зная защо, но усещам пренебрежително отношение в някои от участниците на форума към локомотивите серия 55. Това е една универсална машина за икономична експлоатация, която в нашите железници не се използва пълноценно и по предназначение. Изводът ми е на база сравнение с експлоатацията на тези машини в CFR.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 734
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот evrokoma » Пет Окт 04, 2013 7:20 pm

господин Деянов цитираното от вас не е мое мнение а цитат от моделисткия форум както и снимката е от там.Аз лично нямам нищо против въпросната серия понеже съм нямал досег с нея особенно на бърз влак за пътник съм я засичал но на бърз никога и нямам впечатлене как се представя
evrokoma
 
Мнения: 68
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:37 pm
Местоположение: Добрич

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот railjet » Пет Окт 04, 2013 7:49 pm

Аз казах "55-та серия е слабак за бързи влакове". Не е пренебрежение към към качествата на локомотива, а просто констатация. За ПВ до 3 вагона е ОК, но класически БВ 350-400т не е за нея. Преди електрификацията на 72-ра пътуването до Берковица с БВ и 55 начело беше екзотика от сорта "мога да слезна да си набера ябълки и пак да скоча във влака".
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Общи теми / Other railway topics

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта