Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Обсъждане на по-общи теми, които не попадат в обхвата на горните форуми (например обсъждане на ръководните структури на БДЖ и НКЖИ). Макар и "общи", темите трябва да са свързани с железниците или поне с някакъв друг вид транспорт или транспортна инфраструктура. Координация на срещи за наблюдение на влакове, обиколка на линии, обмяна на идеи и т.н.

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот 4и4о ман4о » Пет Окт 04, 2013 7:49 pm

но,машинистите не я харесват
Аватар
4и4о ман4о
 
Мнения: 508
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:09 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот railjet » Пет Окт 04, 2013 7:52 pm

С така разположена кабина зоркото следене на пътя при по-висока скорост и криволик не е лесно. Представям си какво е със сръбските "кенеди"-та.
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот 4и4о ман4о » Пет Окт 04, 2013 8:03 pm

едва ли можеш да си представиш
Аватар
4и4о ман4о
 
Мнения: 508
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:09 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот ПЖИ43в » Пет Окт 04, 2013 8:03 pm

Димитър Деянов написа:
evrokoma написа:доскоро не знаех, че с 55-та са карани и бързи влакове


Докато бяха нови, локомотивите серия 55 се използваха от редица депа и за обслужване на бързи влакове. Например в депо Пловдив, преди да получат локомотиви серия 04, обслужваха целогодишно тогавашния експрес "Тракия" от Пловдив до Момчилград и обратно, с локомотиви серия 55.
Не зная защо, но усещам пренебрежително отношение в някои от участниците на форума към локомотивите серия 55. Това е една универсална машина за икономична експлоатация, която в нашите железници не се използва пълноценно и по предназначение. Изводът ми е на база сравнение с експлоатацията на тези машини в CFR.

Още през лятото на 1970 г.от депо София в депо Пловдив бяха командировони два л.ва 55.06 и 55.07 заедно с 6 млади машинисти и още от тогава караха едната част на експрес "Тракия" до Момчилград,а другата до Ямбол!(Единият от шестимата бях и аз,като старши на 55.06!)
ПЖИ43в
 
Мнения: 372
Регистриран на: Чет Авг 08, 2013 5:00 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот railjet » Пет Окт 04, 2013 8:09 pm

С какъв тонаж беше Тракията ?
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот ПЖИ43в » Пет Окт 04, 2013 8:09 pm

evrokoma написа:господин Деянов цитираното от вас не е мое мнение а цитат от моделисткия форум както и снимката е от там.Аз лично нямам нищо против въпросната серия понеже съм нямал досег с нея особенно на бърз влак за пътник съм я засичал но на бърз никога и нямам впечатлене как се представя

Тези л-ви по принцип не са били предназначени за бързи влакове,но при нужда са карали и такива! Като втора машина,или понякога и самосоятелно!!
...През месец февруари 1970 г.(при сняг,мъгла и студ) ми се случи да карам самостоятелно с 55-06 тогавашния международен бърз влак София-Москва до Мездра без проблеми и...навреме!!?!!
ПЖИ43в
 
Мнения: 372
Регистриран на: Чет Авг 08, 2013 5:00 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот railjet » Пет Окт 04, 2013 8:12 pm

В посоката Сф-Мездра е само надолнище. В обратната посока Мездра-Сф прикачваха една 55 отпред на 04, но сама 55 да отвози до Сф БВ никога не съм виждал.
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот ПЖИ43в » Пет Окт 04, 2013 8:12 pm

railjet написа:С какъв тонаж беше Тракията ?

1970 г. до Пловдив беше с 8 вагона! От там до Момчилград и Ямбол -с по 4 !!
ПЖИ43в
 
Мнения: 372
Регистриран на: Чет Авг 08, 2013 5:00 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот railjet » Пет Окт 04, 2013 8:20 pm

Интересно е било с 55. Слънцето се отвозваше само с 04 между ПО и СЗ. Чирпанските възвишения я мъчеха, но на равното между Оризово и Маноле развиваше над 100 с 12 вагона!

Но най-уникални са били рекордните 7 часа Сф-Кв-Ва с 04! 3-та е с много капризен профил. По тово времи Кн-Синдел е 100% единична линия, с максимална скорост 90км/час. Забележително постижение!
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот svetlio75 » Съб Окт 05, 2013 4:55 pm

55-00 отврат омъщението на Чаушеско . Шумна ,бавно обръща хода ,неудобна за обслужване ,лятото голяма жега парна машина с две думи.Такъв локомотив може да те откаже от професията машинист.
svetlio75
 
Мнения: 33
Регистриран на: Сря Юли 31, 2013 2:10 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Димитър Деянов » Съб Окт 05, 2013 10:12 pm

Видно от теглителната характеристика за влаков режим на локомотивите серия 55, която многократно сме проверявали с динамометричния вагон и таблицата, които са приложени тук, възможностите на тези машини не са за подценяване. При едно умело използване на надлъжния профил по тракционното рамо, влак с 4 до 6 вагона може да бъде обслужен без проблеми. Да не говорим, че в последно време, имахме случаи с бързи влакове с от 1 до 3 вагона, возени от къде, къде по-тежки локомотиви. Къде бяха нашите машини серия 55 да осигурят возенето на тези влакове с минимален разход на енергоносители ?
За мен майсторството на един машинист не се проявява когато зад гърба си има 3000 или 5000 kW и препуска като джигит, което понякога е свързано с налагащо се прекомерно използване на влаковата спирачка, а когато разполага със значително по-малка мощност и вози влака като използва напълно възможностите, които му предоставя железопътния участък в план и профил, с разход на най-малко енергийни ресурси.
По времето на парната тракция асовете-машинисти разполагаха най-много с 1500 до 1800 PS и проявяваха наистина майсторство при возенето на бързите и пътнически влакове. Един машинист можеше да се качи на бързоходен локомотив едва след 10 - 12 години обслужване на товарни влакове, когато наистина придобие нужните умения за всесранно използване възможностите на машината, при всякакви условия.

серия 55 - вл. режим.jpg
серия 55 - вл. режим.jpg (73.02 KiB) Прегледано 3888 пъти

серия 55 - таблица.jpg
серия 55 - таблица.jpg (147.94 KiB) Прегледано 3888 пъти

В таблицата са дадени равновесните скорости на движение на влака, обслужван с локомотив серия 55, които при добре познаване на профила на участъка, може да бъдат подобрени, особено при редуване на по-леки с по-тежки отсечки (вълнообразен профил). За най-леките участъци ограничението е от конструктивната скорост на локомотива.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 703
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот railjet » Нед Окт 06, 2013 1:31 pm

Г-н Деянов, в отчитането е включено съпротивлението на криви Rmin 300. Знаете добре, че това на практика е невъзможно при 100км/час - така както е отразено в таблицата.
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Димитър Деянов » Нед Окт 06, 2013 4:56 pm

railjet написа:Мнение от railjet » Нед Окт 06, 2013 1:31 pm
Г-н Деянов, в отчитането е включено съпротивлението на криви Rmin 300. Знаете добре, че това на практика е невъзможно при 100км/час - така както е отразено в таблицата.


Разбира се, че е невъзможно 100 км/час при R 300. Но за еднаквост в пресмятането съм приел за всички получени скорости равно съпротивление. Иначе трябваше да пресмятам за всяка получена скорост какво е съпротивлението за съответният радиус на кривата. Съпротивлението от кривите за междурелсие 1435 мм е равно на 700/R хилядни, т.е. за скорост 100 км/час трябваше да пресмятам примерно с крива R=500 m или вместо 2,33 хилядни (приел съм за опростяване по-неблагоприятното 2,5 хилядни), трябваше да прибавя 700/500 = 1,4 хилядни. Това пък щеше да увеличи незначително скоростта на движение отразено в таблицата. В случая, за мен беше важно, с тези ориентировъчни пресмятания, да покажа нагледно действителните възможности на локомотивите серия 55.
И понеже се отвори въпроса за бързи влакове, обслужвани от серия 55, ще кажа: разбира се, че тези локомотиви не са доставени за обслужване на бързи влакове. Но при наличието на влаков режим с допустима скорост до 100 км/час и маневрен режим с допустима скорост до 60 км/час, те са едни универсални машини в своя мощностен диапазон. Фактът, че са използвани за обслужване на влакове: товарни и пътнически, включително бързи, както и за маневрена дейност, включително тежка, потвърждава техните универсални възможности.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 703
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Rado » Съб Окт 12, 2013 4:28 pm

www.railwaypassion.com -Rado написа:
... (доскоро не знаех, че с 55-та са карани и бързи влакове, но в случая причината се оказва, че по това време участъкът все още не е електрифициран и влакът се топли от котела на 55).


Не зная защо, но усещам пренебрежително отношение в някои от участниците на форума към локомотивите серия 55. Това е една универсална машина за икономична експлоатация, която в нашите железници не се използва пълноценно и по предназначение. Изводът ми е на база сравнение с експлоатацията на тези машини в CFR.


Тъй като цитираното мнение от моделисткия форум е мое, мисля че е редно и аз да изразя мнение.
В случая не показвам пренебрежително отношение към 55-та серия. Тъй като все още съм сравнително млад, т.е. откакто имам реални спомени голяма част от линиите по които съм пътувал бяха вече електрифицирани, бях останал с впечатлението, че тези локомотиви се използват само за маневрена дейност и за извозване на леки пътнически влакове по второстепенни линии. Оказва се обаче, че в началото на експлоатацията им са теглили дори експресни влакове - нещо немислимо от днешна гледна точка (не само защото днес няма "експреси", а защото почти всички главни линии са електрифицирани).

...Късмет е да си "шофьор на жигули"- оставаш цял при челни удари. ...

Гафоне, не знам що за късмет е това, но за съжаление в тази катастрофа загиват и двамата човека от "жигули"-то. От шестака оцелява единият, защото в момента на удара е бил извън локомотива (товарният влак е спрял и изчаква).
Rado
 
Мнения: 203
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:25 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот ПЖИ43в » Нед Окт 13, 2013 1:48 pm

Г-н Деянов,във Fasebook има интерес и спор КОИ са били машинистите на първия влак обслужен с дизеловия л-в 04.01(тогава Дх1.01) на 08.03.1963 г.?? Евентуално можете ли да дадете отговор на въпроса??
ПЖИ43в
 
Мнения: 372
Регистриран на: Чет Авг 08, 2013 5:00 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Димитър Деянов » Нед Окт 13, 2013 6:54 pm

ПЖИ43в написа:Г-н Деянов,във Fasebook има интерес и спор КОИ са били машинистите на първия влак обслужен с дизеловия л-в 04.01(тогава Дх1.01) на 08.03.1963 г.?? Евентуално можете ли да дадете отговор на въпроса??


По времето когато пристигна лок. Дх 1-01 имаше вече доста теоретично подготвени машинисти (изучили всички схеми, технически данни, агрегати, машини и устройства за управление на локомотива). Това бяха почти всички мотрисни машинисти и редица от по-младите и тези на средна възраст машинисти на парни локомотиви, за които се организираха редовни курсове за обучение, с откъсване от работата. Един от тях беше Митко Йончев Диков, много способен машинист и техник, интелигентно боравещ с техниката, който обикновено пишехме за машинист в пътния лист и пътуваше с нас като машинист, на почти всички изпитвания на дошли за проби у нас дизелови локомотиви. Той после стана старши машинист на Дх 1-15, а по-късно и на 04-45 и завърши работа (пенсионира се) като старши машинист на ДМВ 18-15, тогава още нямаше обезличена езда.
Не мога да кажа тогава - на 08.03.1963 г., кого са писали в пътният лист за машинист. То беше невиждана еуфория, беше голям празник в депо София. Предполагам, че са били писани двама, които официално са отговорни за повезката и че с тях е пътувал и придружителя на локомотива от SGP, който имаше правоспособност на локомотивен машинист, както и някои от гаранционния сервиз на SGP в депо София. Дали обаче единия от двамата наши машинисти е бил Митко Й. Диков, не мога да потвърдя.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 703
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот 07 » Сря Окт 16, 2013 7:31 pm

г-н Деянов, в друга тема стана въпрос кои от експлоатираните тунели са имали принудителна вентилация.... стана дума за Козница, Гълъбец и Зли Дол. Само че не мога да си спомня къде е била, нито на снимки на двата портала да видя къде са останките от вентилаторната станция и вентилаторния отвор на тунела - та въпроса ми е - имал ли е Зли Дол принудителна вентилация и къде е била станцията?
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Окт 16, 2013 9:16 pm

07 написа:та въпроса ми е - имал ли е Зли Дол принудителна вентилация и къде е била станцията?


Да и тунелът "Зли дол" имаше. На портала - страна гара Стряма. Тук на снимката, която прилагам се вижда и част от стената и покрива на вентилаторната станция, в ляво на снимката.

Тунел Зли дол - страна Стряма.jpg
Тунел Зли дол - страна Стряма.jpg (81.78 KiB) Прегледано 3507 пъти
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 703
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот Димитър Деянов » Пет Окт 18, 2013 9:12 pm

В допълнение на отговорът си от сряда (16 октомври) показвам безмащабна скица на междугарието Стряма - Клисура. Тук се намира най-интересното изкуствено развитие по 3-та главна ж п линия, включващо 6 тунела и два сводови моста.
Тунелите имат имена, според местностите където се намират, както следва:
тунел номер 8 - "ХУМНИК" - L= 227 m;
тунел номер 9 - "ЗЛИ ДОЛ" - L = 1850 m;
тунел номер 10 - "РАЛЧА" - L = 575 m;
тунел номер 11 - "ГРАШЕВИЦА" - L = 256 m;
тунел номер 12 - "ВИШНЕВА КОРИЯ" - L = 292 m
и тунел номер 13 - "ГЕНДЕРА" - L = 568 m.

Мястото на вентилаторната станция за принудителната вентилация на тунел "ЗЛИ ДОЛ" е отбелязано на скицата с червена точка.

Стряма - Клисура.jpg
Стряма - Клисура.jpg (134.72 KiB) Прегледано 3421 пъти
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 703
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Инж. Димитър Деянов отговаря на вашите въпроси

Мнениеот KRAKOMOBILA » Съб Окт 19, 2013 12:34 pm

Аз имам въпрос - каква е разликата във височината между входа на Зли дол страна Карлово и линията над него ? Тоест - колко е разстоянието от входа до линията над него и вижда ли се тя от входа на тунела ?
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 966
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Общи теми / Other railway topics

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron