Впечатления от пътувания

Обсъждане на по-общи теми, които не попадат в обхвата на горните форуми (например обсъждане на ръководните структури на БДЖ и НКЖИ). Макар и "общи", темите трябва да са свързани с железниците или поне с някакъв друг вид транспорт или транспортна инфраструктура. Координация на срещи за наблюдение на влакове, обиколка на линии, обмяна на идеи и т.н.

Re: Впечатления от пътувания

Мнениеот Варужан Апелян » Пет Авг 08, 2014 4:30 pm

До морето с колело и обратно с БДЖ

Прибрахме се в София в спалния вагон на нощния влак. Преди това натоварихме колелата в колетния салон срещу билетче от 2 лв. за всяко. Спалният вагон беше климатизиран и температурата вътре беше около 18°C при над 30 навън. Студът ме пресече.

Най-голямата изненада ме посрещна в купето - всичко беше ново и чисто, имаше мивка с шкафче за тоалетни принадлежности и огледало. Поздравления за БДЖ! Бих ги посъветвал само да сменят тези 30 годишни одеяла и чаршафи с нещо по-свежо. Някак си не ми беше приятно да си закачам палците на краката в дупките на чаршафа. Може и малко да вдигнат градуса на климатика, че при тези 18°C през цялото пътуване измръзнахме.


http://www.dnevnik.bg/na_put/2014/08/04/2354217_do_moreto_s_kolelo_i_obratno_s_bdj/
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Впечатления от пътувания

Мнениеот NikolaiRG » Пет Авг 22, 2014 8:49 am

Пътувам в "Синия Дунав". След Горна Оряховица еднш момче си забрави раницата в купето. Кондукторът ми каза, цитирам: "Хвърли я през прозореца". Ако се качели полицаи, щял да им я даде, но можело съм да я хвърля. Нямам думи!

Сега размисли и се върна да пита за случая. Отиде да пита и "шефа". Шефът нареди да покажат раницата на полицаи, ако се качат на Левски.
Аватар
NikolaiRG
 
Мнения: 513
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:39 pm
Местоположение: Русе

Re: Впечатления от пътувания

Мнениеот 07 » Пет Авг 22, 2014 9:11 am

До Левски може да гръмне 5-6 пъти.... Спират на първата гара, евакуират влака и викат бомбаджиите... Майтапа на страна, но ако имаше някой по-спечен ушльо или нач. влак - това щеше да стане :)
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Впечатления от пътувания

Мнениеот stankos » Пет Авг 22, 2014 9:26 am

Като си спомним случая в Сарафово такива действия са съвсем основателни !
Аватар
stankos
 
Мнения: 464
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Впечатления от пътувания

Мнениеот 07 » Пет Авг 22, 2014 9:51 am

stankos написа:Като си спомним случая в Сарафово такива действия са съвсем основателни !

Aко човека, който си е забравил багажа, се обади където трябва - няма да има проблеми, но при оставен така багаж, без сигнал че е забравен - и изхвърлянето е идея :)
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Впечатления от пътувания

Мнениеот NikolaiRG » Пет Авг 22, 2014 9:56 am

Току-що (вече на Плевен) кондукторът дойде и ми разказа, че ммадежът се е преместил в друго купе и е слязал на Павликени. Явно е зяпльо. Като си спомням как беше погълнат от чалгата в слушалките си... :D
Аватар
NikolaiRG
 
Мнения: 513
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:39 pm
Местоположение: Русе

Re: Впечатления от пътувания

Мнениеот Варужан Апелян » Вто Окт 28, 2014 5:14 pm

Машинист заряза влака Русе - Варна, пътниците 20 часа мръзнат

28 октомври 2014 Автор: Ина Яръмова

Здравейте, редакция

Пиша Ви не защото искам да публикувате историята ми, а може би защото ще се почувствам по-добре споделяйки я.

На 27 октомври в 16.05 се качих на бързия влак от Русе до Варна, с очакване да пристигнем в 20 часа. Въпреки неблагоприятната снежна обстановка навън, влакът потегли. И пътувахме цели два часа преди да започне всичко, което продължи общо двадесет часа.

В 18 часа закъсахме между Самуил и Висока поляна. Явно доста висока беше тази поляна, защото ние цяла нощ не успяхме да я стигнем.

Така де, закъсахме. Токът спря, съответно и парното вътре във влака. Тъмно и страшно. Изчакахме около час, никой не излизаше от купето си, чакахме да тръгнем, или някой да мине да ни даде информация. Единствената такава беше от кондукторката - "Влакът ще закъснее неопределено време".

Първите двама, които излязоха от купетата си, бяха двама служители на БДЖ - така и не разбрахме каква длъжност заемат, единственото, което видяхме е, че те напуснаха влака и тръгнаха в тъмното по релсите към най-близката гара, откъдето предполагам, че са се прибрали вкъщи. Във влака вече беше студено. Почнахме да се раздвижваме, една жена излезе от купето си и ни обясни, че трябва да се обадим на 112, ако всичко това продължи по-дълго.

Кондукторката дойде около три часа след това. Вече беше доста студено. И тъмно.

- "Скъсана контактна мрежа, не можем да продължим", обясни ни тя, "чакаме машини да дойдат да ни изтеглят".

Последваха още два часа чакане. Отново на тъмно и на студено. Към 21 часа ни дадоха информация, че в най-добрият случай ще можем да тръгнем за Варна около полунощ. Успяха да ни изтеглят някакси до Самуил, където след разговори със 112 успяхме да разберем, че са пратени автобуси да ни извозят до Варна и те пътуват към нас. Не ни беше позволено да слизаме от влака и да чакаме в чакалнята, защото не се знаело дали няма да се разреши проблема с влака. И той се разреши - токът дойде. И повярвайте ми, студено и светло е по-различно. Само машинист нямахме. Защото човекът си тръгнал - била му свършила смяната. Влак има - машинист няма. Безценно.

Автобуси не дойдоха, влакът изведнъж си тръгна. Как успяха без машиниста, не успяхме да разберем. Закъсахме две минути по-късно. На същото място. Отново чакане да ни изтеглят. Отново студ и тъмнина. Разказвам ви всичко без много подробности, защото четейки историята отстрани, дори и на мен ми се струва безинтересна, а знам какво ми беше.

Изтеглиха ни до Висока поляна около 4 сутринта. Последваха 6 часа мъчително чакане. Парно имаше за около час - после свърши нафтата.

Автобусите дойдоха в 9 сутринта. Разбира се, не до гарата, защото и да искаше шофьора, нямаше как да стигне до нас- абсолютно всичко беше лед.

В началото бях сама в купето. Когато стана студено се преместих при едно момиче и една възрастна женичка - милата, цяла нощ повтаряше, че "дядото се тревожи много". И въпреки, че цяла нощ си мислех, че това може да се случи само в България, защото на нас не само БДЖ, а и 112, полицията, бърза помощ, гражданска защита и БТВ също отказаха да ни помогнат, се убедих, че има и добри души на този свят. Никога няма да забравя как женичката си извади едното яйчице и го раздели с мен и другото момиче, никога няма да забравя как трите, които не се познаваме, се прегръщахме цяла нощ, за да се стоплим, защото температурата беше минусова вътре в купето, няма да забравя и как трябваше да вървим навън в студа и виелицата - гладни, жадни и премръзнали, само за да стигнем до автобусите. Няма да забравя и това момиче. Не запомних името й, имаше мила усмивка. Цяла нощ си бяхме упора една на друга, цяла нощ споделяхме едно яке, за да се завием, но няма, няма да забравя как тя ми хвана ръката като излязохме навън във виелицата, погледна ме, разплака се и ми каза "Искам вкъщи".

Във влака бяхме около 30 човека, повечето бяха възрастни хора. Имаше една жена и с температура цялата нощ, имаше и инвалид. Не искам да знам защо се случва това в 21 век, не искам да знам защо гражданска защита не искаха да ни помогнат, а биха помогнали на всеки един министър, ако се беще случило. Не беше трудно да ни пратят автобуси още като бяхме на Самуил, не беше трудно и да ни позволят да се стоплим в гарата, но така е - в Европа сме само по документи. Нищо европейско няма в нас. Жал ми беше за всички тия възрастни хора, които бяха там. 20 часа продължи всичко. 20 часа студ, тъмнина, глад, жажда, неспокойство и надежда.

Радвам се, че всичко свърши и да, никога повече няма да се кача на български влак.

- "Тебе никога няма да те забравя", ми каза момичето с хубавата усмивка. И аз едва ли ще я забравя. И нощта няма да забравя - беше наистина най-дългата нощ.

Благодаря ви редакция,

Олекна ми.

http://www.dunavmost.bg/RuseReporters/Posts/9962-mashinist-zaryaza-vlaka-ruse-varna-i-izostavi-patnitsi-na-20-chasa-stud
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Впечатления от пътувания

Мнениеот railjet » Вто Окт 28, 2014 5:58 pm

Защо да ги съжаляваме тези хора? Те сами си пожелаха комунизъм (студ, глад, жажда, мрак и мизерия)- ето, получават си го ежедневно.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Впечатления от пътувания

Мнениеот qwerty » Вто Окт 28, 2014 6:25 pm

Само не съм съгласен с манипулативното заглавие и някои интерпретации в текста. Цялата вина в случая е на НКЖИ - вчера явно не са си мръднали пръста и въпреки това са пуснали движението Смл-К. Резултатът е налице. Да видим дали ще го отнесе някой.
qwerty
 
Мнения: 299
Регистриран на: Пон Юли 14, 2014 8:57 pm

Re: Впечатления от пътувания

Мнениеот транзитен пътник » Вто Окт 28, 2014 6:31 pm

Не съм видял в интервю или друг вид публикация да се споменава колко закъсали влакове е имало, колко пътници са били засегнати, в колко случая действията са били неадекватни (обобщено, за година или сезон, както съобщават колко работа е свършена и колко пари са похарчени).
транзитен пътник
 
Мнения: 373
Регистриран на: Пет Сеп 20, 2013 4:49 am

Re: Впечатления от пътувания

Мнениеот Otskov » Вто Окт 28, 2014 7:52 pm

никога повече няма да се кача на български влак.

Ето го и резултатът, целта на Тиквата е постигната 8-)
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Впечатления от пътувания

Мнениеот plastikat » Вто Окт 28, 2014 8:24 pm

Абе майка му да еб@ - Тиквата ли окъсня влака ? Той ли поръча да завали сняг ? Той ли не подряза клоните ? Стига сте писали с гъзЪ си .
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Впечатления от пътувания

Мнениеот bdz43r » Вто Окт 28, 2014 8:37 pm

И Тиквата има своя скромен принос.
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Впечатления от пътувания

Мнениеот plastikat » Вто Окт 28, 2014 8:50 pm

Сигурен съм ,но не е той единственият и най-голям враг . И Краус даде своя принос и Ивкони и овцете ,които виждат ,че ги стрижат ,но са съгласни ,защото пък кранчето на нафтата ,билетите,бакъра и тн е винаги отворено ........
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Впечатления от пътувания

Мнениеот 07 » Вто Окт 28, 2014 10:03 pm

plastikat написа:Сигурен съм ,но не е той единственият и най-голям враг . И Краус даде своя принос и Ивкони и овцете ,които виждат ,че ги стрижат ,но са съгласни ,защото пък кранчето на нафтата ,билетите,бакъра и тн е винаги отворено ........

Всеки влиза във властта с добри намерения, но първата му работа е да овладее "марфата" и да назначи неговите си хора на "топли места". Останалото е прах в очите на слепите.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Впечатления от пътувания

Мнениеот lopik » Сря Окт 29, 2014 12:30 am

Все едно и аз да искам компенсация за много приятния тон на лелката в ПО, която съобщаваше един път: Влакът се движи с 10 минути закъснение.. След 5 минути:Влакът се движи с 15 минути закъснение.. След 10 минути:Влакът се движи с 25 минути закъснение.. Влакът движи ли се изобщо?!
Тъй като вече е ежедневие да стават непредвидени ситуации в БДЖ, дали ще ти пратят влак срещу теб или ще те зарежат в преспите. Май няма много значение.
lopik
 
Мнения: 38
Регистриран на: Съб Сеп 13, 2014 8:58 pm

Re: Впечатления от пътувания

Мнениеот Варужан Апелян » Сря Окт 29, 2014 6:26 pm

Ако пътуваш с БДЖ и телефон 112 няма да те спаси!

29 октомври 2014 Редактор: Мария Попова


След публикация в Dunavmost.bg, относно инцидента със закъсалия влак от Русе в посока Варна, с нас се свърза Николай Марчев. Човекът също е пътувал във влака към родния си град Шумен. Марчев разказа, че влакът е закъснял с 20 минути още на русенската гара и сподели, че лошото предчувствие го е обзело още преди да се качи във вагона.

Ето, какво още сподели с редакцията на Dunavmost.bg Николай Марчев:


„Казах си, че си внушавам пък е нормално влак да закъснее. Бих се учудил, ако дойде на време...

Качих се с моя приятел (служител на БДЖ) познаваме се, понеже често се засичаме по влаковете. Аз не съм служител на БДЖ.

Тръгнахме и още на Образцов чифлик влака закъса за 1-ви път. Причината беше пак контактната мрежа. След час и нещо тръгнахме.

Всичко точно до Разград. Там вече бяхме с 2 часа закъснение. Което много не ми хареса. Моят приятел предложи да си вземе колата от Разград и да се приберем към Шумен (понеже и той беше на там този път). Отказах му, след като видях, колко е заледено още на гарата.

Пътуваме си пак уж нормално, изведнъж на Зелен сигнал спряхме... Което беше доста подозрително. След около час стоене, разбрахме, че има пак същия проблем. Добре, казах си това не е на добре. След още половин час купето, едно от най топлите в целия влак, вече беше хладно. През цялото време сме ходили във влака, за да разберем ще тръгнем ли скоро и кога ще стане това. Имаше хора които бяха доста притеснени и до колкото чух имаше и гладни вече. Постоянно нас двамата ни питаха какво става, тъй като кондукторите бяха заети с различни дейности.

Накрая, една от кондукторите отиде в края на влака при товарния вагон да свети с фенерче, това беше просто, за да може да ни види в тъмното ДИМ машината, която трябваше да дойде и да ни информира. Притесни ме този факт, помислих, че даже ще се ударят в нас. Случвало се и преди. Моят приятел започна да звънни на колегите си да разбере, колко има до най близката гара и къде сме като цяло.

Никой нищо не знаеше какво се случва и къде сме.... Единият му колега каза 300 метра, другия 500 метра до гарата. Но в тези кофти условия ми се струваха много. Окей, примирих се и тръгнахме 2-та, като предупредихме кондукторите да свирят, ако тръгне влака.

Багаж имахме поне по 15-20 кг на човек.

Слязохме от първия вагон и подминахме машината, на всяка крачка се пързаляхме и то доста. Малко след това срещнахме доста силен студен вятър, постоянно сменяхме от лявата страна на релсите към дясната, защото на места пеша просто беше почти невъзможно да минеш.

Минаха 20-30 минути, но още не виждаме гарата, което беше странно понеже е пълен мрак и няма как да не видим нещо светещо било то и надалече. Звънна пак моя приятел на колегата си и уж трябвало да видим гарата скоро. Продължихме доста трудно да се движим.

Жиците над нас бяха 3-ти по дебели от леда... и това си беше още един страх дали няма се скъса докато минаваме.

Вървяхме и ние не знаем на къде, но продължаваме, уж сме наблизо пък не стигаме гарата. Почнах да се ядосвам, защо тръгнахме.

Стигнахме едни 2-ри, 3-ти светофари и пак няма гара и не се вижда.

Но малко по малко стигнахме коловозите на гарата и изненада... В гарата няма ток, защото е захранвана от БДЖ мрежата, която е прекъсната.

В гарата разбрахме, че току що сме минали малко над 1.5 км. Което беше изненада, хем не беше.

Поне беше топло в гарата и се стоплихме. И двамата доста бяхме премръзнали.

Там разбрахме, че хората от влака звънят на 112. Както и това, че им отказват помощ и от 112 и от БДЖ.

Моят приятел звънна на негов приятел от Шумен да дойде да ни вземе с кола. Колата стигна до самата гара. Това са глупости, че автобусите не можели да стигнат. От там към Шумен по пътя, който беше празен само с 1-2 коли.

Така, след 30-40 минути горе долу вече към 23 часа и нещо си бях вкъщи и доволен.“


http://www.dunavmost.bg/Ruse/News/10046-ako-patuvash-s-bdzh-i-telefon-112-nyama-da-te-spasi
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Впечатления от пътувания

Мнениеот инфо » Пон Ное 10, 2014 5:59 am

Аватар
инфо
 
Мнения: 153
Регистриран на: Вто Юли 01, 2014 5:20 pm
Местоположение: ФСБ - Обичам те до тук

Re: Впечатления от пътувания

Мнениеот Варужан Апелян » Вто Ное 11, 2014 12:39 pm

В Монтана: Пътник се оплака от БДЖ за дискриминация

Кондуктори издавали билети по двойна тарифа

Жителят на монтанското село Долно Церовене И.Г. спечели дело за дискриминация срещу БДЖ, съобщиха от Комисията за защита от дискриминация. Оплакванията му са заради митарствата и неволите на пътниците след закриването на гарата в селото, която обслужвала няколко населени места в общините Якимово и Вълчедръм. Става въпрос за жип линията Видин/Лом- София. Освен това пътниците били принудени след чакане на влака в студ и пек да тичат до първия вагон, защото само там се издават билети. Ако там е пълно, се налагало да се връщат, натоварени с багаж обратно към втория вагон да си търсят места. Когато денят бил почивен четиривагонният влак бил претъпкан и едно такова придвижване напред-назад било невъзможно. "Жепейците се стремят да ни откажат от услугите си като ни принуждават да ползваме по-скъпия автобусен превоз!", жалва се пътникът. Според него това не е най-добрата политика за оцеляването на БДЖ.

В хода на проучването е установено, че ако пътуваш в първия вагон те таксуват по-евтино, а в останалите вагони добавят и глоба. В своето решение КЗД установява, че Заповед 278 на изпълнителните директори на "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД, според която пътниците, качили се в първия вагон от състава на влака, се снабдяват с превозни документи по една таблица , а в останалите вагони по друга. Създава се по-неблагоприятно третиране на гражданите, качили се не в първия вагон от състава на влака. Това представлява пряка дискриминация на основата на признак "лично положение" и нарушение на чл.4, ал.2 от Закона за защита от дискримнация. Магистратите предписват на управителите на "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД с да преразгледат и измененят своята заповед, за да се осигури равно третиране на гражданите, които използват правото си да пътуват на територията на страната. Решението е обжалвано.

Камелия АЛЕКСАНДРОВА

http://pressadaily.bg/publication/36841-%D0%9F%D1%8A%D1%82%D0%BD%D0%B8%D0%BA-%D1%81%D0%B5-%D0%BE%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D0%BA%D0%B0-%D0%BE%D1%82-%D0%91%D0%94%D0%96-%D0%B7%D0%B0-%D0%B4%D0%B8%D1%81%D0%BA%D1%80%D0%B8%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Впечатления от пътувания

Мнениеот Saruman » Вто Ное 11, 2014 6:51 pm

Приемам, че това е причината глупавата заповед (въведена по времето на ГЕРБ от Недев) да бъде отменена.

БРАВО!!!
Аватар
Saruman
 
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:53 pm
Местоположение: Габрово

ПредишнаСледваща

Назад към Общи теми / Other railway topics

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта