Въпроси свързани с термините и работния процес в железниците

Обсъждане на по-общи теми, които не попадат в обхвата на горните форуми (например обсъждане на ръководните структури на БДЖ и НКЖИ). Макар и "общи", темите трябва да са свързани с железниците или поне с някакъв друг вид транспорт или транспортна инфраструктура. Координация на срещи за наблюдение на влакове, обиколка на линии, обмяна на идеи и т.н.

Въпроси свързани с термините и работния процес в железниците

Мнениеот semafor » Съб Сеп 21, 2013 9:59 pm

Стори ми се,че такава тема няма във форума пък може би трябва да има място където някой с по-оскъдни знания да пита и ако е възможно да получи отговор.Изненадан бях,че има и ограничение в позволения брой знаци,които може да се използват за заглавие на темата...Както и да е,сега по същество.Имам следните две питания:

1.Каква точно дейност се извършва с т.н. ТСВ-та и може ли ремонтен влак да се пише ТСВ или той си е ТСВ всъщност? ТСВ-то може ли да е нарочно назначен редовен влак,които да превозва само служители и да спира само на определени гари? Виждал съм снимки на нещо подобно в Унгария - една V46-ца и 1 вагон обособени като някакъв служебен влак за превоз на служители,тук има ли подобно нещо?
2.Другият ми въпрос е по отношение на маневрите в клоновете.Ако приемем,че от гара Х има индустриален клон за предприятие У което има собствено коловозно развитие как се процедира? Кой взема вагоните за този клон и ги изкарва и вкарва в/от клона? Кой извършва маневрите по коловозите на предприятието? (хипотетично приемаме,че У е да речем мелница или някакво предприятие за ел.елементи или нещо такова с 2-3 коловоза).Ако може отговора да включва два варианта при които предприятие има/няма собствен локомотив.
Може да ви изглежда малко смешно,но винаги съм се съмнявал как стават точно тези неща и ще се радвам някой да ми разясни :roll:
semafor
 
Мнения: 217
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Въпроси свързани с термините и работния процес в железни

Мнениеот bdz43r » Съб Сеп 21, 2013 10:17 pm

ТСВ е влак за вътрешни служебни цели.
Най-често е празен състав от/за друг влак или за превоз на ЖП служители към/от работните им места.
Работните влакове са отделна категория и не са ТСВ.

Ако предприятието има собствени локомотиви, то може с тях да си прави маневра по собствените коловози. Ако локомотивите имат сертификат, те могат да излизат от клона и да правят маневра в прилежащата гара и дори да карат влакове извън нея.
Ако няма локомотиви, мисля че е очевидно... маневрата се прави с локомотиви на превозвача, за което се плаща. Същото и ако има локомотиви, но те не са сертифицирани и нямат право да напускат клона.
bdz43r
 
Мнения: 3154
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Въпроси свързани с термините и работния процес в железни

Мнениеот semafor » Съб Сеп 21, 2013 10:30 pm

Благодаря за отговорите.Значи е в общи линии както предполагах.Работните влакове как се означават? РВ? Има ли/имало ли е подобни ТСВ-та за превоз само на служители спиращи само на определени гари демек нещо подобно на това дето съм виждал в Унгария?
semafor
 
Мнения: 217
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Въпроси свързани с термините и работния процес в железни

Мнениеот bdz43r » Съб Сеп 21, 2013 11:04 pm

Последните такива ТСВ-та бяха от Драгоман до Димитровград-ЖС и обратно и превозваха българския персонал в Димитровград.
Имаше и ТСВ-та между Русе и Гюргево и между Горна оряховица и Го-разпределителна.
Сега мисля, че няма. Всичките са празни състави.

Работните влакове са РВ и понякога са без номер.
bdz43r
 
Мнения: 3154
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Въпроси свързани с термините и работния процес в железни

Мнениеот semafor » Сря Мар 26, 2014 4:49 pm

Здравейте колеги.Имам едно питане което е малко завързано и не съм сигурен дали ще ме разберете точно,но в общи линии е свързано с обезпечеността и натоварването на ТПС.Знам,че в момента е много различно при БДЖ,но ето и въпроса: Ако хипотетично депо Х има 8 диз.локомотива серия 06.ХХ и с тях трябва на ден да отвозва 12 влака какъв процент от локомотивите (или колко броя) може да се използват ако се приеме,че да речем 4 локомотива или 6 локомотива може да обслужат всичките влакове.Въпросът ми е с цел да си изясня при нормална осигуреност с локомотиви в депо Х редуват ли се машините излизащи за работа,колко е средната и/или максимална норма на работа за едно денонощие на локомотив - например работи 8/10/12 часа след което почива и на следващия ден пак или има някаква друга последователност например днес излизат лок. от 1 до 4 утре от 5 до 8 после пак така.Също така и колко време отнема подготовката за работа - оглед,зареждане и другите процедури.Надявам се да сте ми схванали мисълта.В бройката не се включват гаровата маневра както и маневра депо.Благодаря предварително.Лек и успешен ден! :)
semafor
 
Мнения: 217
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Въпроси свързани с термините и работния процес в железни

Мнениеот semafor » Пон Яну 16, 2017 10:29 am

Здравейте колеги. Освен посочените видове влакове (пътнически - ПВ,БВ,ЕВ,КПВ; товарни- ДТВ,ЛТВ; други - ТСВ и РВ, МВ) какви други типове влакове има? Също така някой може ли да поясни разликата между МВ и ЛТВ да речем? Или да посочите линк към съответната литература или място токъдето може да се прочете повече по темата. Ще бъда благодарен :)
semafor
 
Мнения: 217
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Въпроси свързани с термините и работния процес в железни

Мнениеот bdz43r » Пон Яну 16, 2017 3:38 pm

Няма други категории влакове. БВЗР и т. н. са тарифни разновидности на БДЖ-ПП, но всичките са категория БВ.

Практическата разлика между МВ и ЛТВ е много размита.
ЛТВ обслужват по-дълги участъци между два възела или големи гари, а МВ обслужват гарите вътре или около някой ЖП възел или голяма гара, както и клонове на открит път и спирки. Работата, която вършат обаче е еднаква - взимат и оставят вагони по гарите и в клоновете.
bdz43r
 
Мнения: 3154
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Въпроси свързани с термините и работния процес в железни

Мнениеот semafor » Пон Яну 16, 2017 5:48 pm

Благодаря за разяснението. По принцип аз също се сетих за случай в който се назначава маневрен влак, а именно когато се обслужва клон със СОП. Иначе ЛТВ би трябвало само да събира вагоните от дадените гари без да прави маневра в тях понеже по някои от линиите ЛТВ се ослужват от ел.локомотиви, които съответно не могат да извършат маневра в неелектрифициран индустриален клон и тн. В такъв случай това обаче означава, че освен ЛТВ в същия район трябва да има и МВ и наистина става доста заплетено и омазано поне от днешна гледна точка когато товарите са все по-малко. А в миналото влаковете които са служели за извозване на сгурията някой има ли спомен какви са се водели - МВ или ТСВ?
semafor
 
Мнения: 217
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Въпроси свързани с термините и работния процес в железни

Мнениеот bdz43r » Пон Яну 16, 2017 6:37 pm

ЛТВ София - Септември се обслужваше с ел. локомотив, но зад него пътуваше без служба и един локомотив серия 52, който влизаше в клоновете. Причината беше от една страна, че дизеловият локомотив няма АЛС (тогава не можеше без АЛС по тази линия), от друга, че влакът обикновено беше доста тежък.
ЛТВ Пловдив - Карлово се обслужваше само с ел. локомотив, но там цялата линия е пригодена за електрическа тяга и всички клонове имат контактна мрежа. Рампените коловози се обслужваха, като в състава се предвиждаше необходимия брой вагони за достигане до местата без КМ.
МВ Подуяне - Кремиковци - Яна също се обслужваше от ел. локомотив, но там всички клонове си имат собствени локомотиви и се работеше само в гарите или имаше и един локомотив серия 52 в състава, който правеше маневра в клон ако е необходимо.
ЛТВ София - Мездра беше с локомотив серия 06.

Сега повечето ЛТВ, доколкото ги има, са с дизелови локомотиви. С постоянното намаляване на по-малките товари с вагонни пратки по гарите и закриване на цели участъци за товарна дейност, отпаднаха и повечето ЛТВ. Сега се работи почти изцяло с МВ.
bdz43r
 
Мнения: 3154
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Въпроси свързани с термините и работния процес в железни

Мнениеот semafor » Сря Яну 18, 2017 1:00 pm

Да, за жалост товарите намаляват все повече поне що се отнася до ЛТВ-тата и БДЖ-ТП. Дори в жп.възел като Мездра товарната гара е закрита и е в окаяно състояние, а само като се сетя едно време както движение беше и.... както и да е, научих някои нови неща за което съм благодарен. Само още един въпрос: разглеждаме частен случай в който ЛТВ-то е само с ел. локомотив и се движи от жп.възел А до жп.възел Б обслужвайки гарите по трасето които са да речем 4 и към всяка от тях има по един или няколко индустриални клона със собствени локомотиви. При пристигане в гарата какво следва? Машината на ЛТВ се сече и всеки от индустриалните локомотиви идва до гарата, за да вземе вагоните и съответно да остави такива или вагоните се добутват до клона от ЛТВ локомотива? Питам с хипотетичната уговорка,че индустриалните локомотиви са сертифицирани за достъп до жп.мрежата и клоновете не са електрифицирани. И другото питане - след като всички индустриални клонове са обслужени влаковия локомотив ли композира получилият се нов състав или се прави така, че при приемането на нови вагони от клоновете индустриалните локомотиви да ги подреждат предварително подготвяйки състава? Може да звучи малко объркано, но задавам тези въпроси, защото преди години никога не съм виждал комбинацията ел.локомотив плюс дизел 52/55 начело на влак. Товарни влакове със 06-ци съм виждал и то както по 7-ма (макар и много рядко) така и по Дефилето (по-често) и тогава се чудех при все на толкова налична ел.тяга защо се ползват начело на ТВ тия 06-ци, а то ето че имало защо. Иначе комбинации от типа Файтер плюс 55-ца започнах да ги забелязвам през последните години особено по 7-ма и чак сега доживях да видя в Мездра с Файтери и Р-ки да се прави маневра... Тъжна гледка като се има предвид, че навремето доста честа гледка беше да има по две 55-ци да правят маневри в гарата... :(
semafor
 
Мнения: 217
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Въпроси свързани с термините и работния процес в железни

Мнениеот bdz43r » Сря Яну 18, 2017 3:30 pm

Няма конкретни порядки по този въпрос.
Нормално, влаковият ел. локомотив прави маневрата из гарата, подава вагоните за клоновете на някой гаров коловоз и/или взима вече оставените в гарата вагони, а маневрата от клона излиза изключително само за оставяне или прибиране на вагоните, но може и да помогне с част от другите маневри.
При наличие на два локомотива в състава, често и двата участват при маневрите в гарата.
bdz43r
 
Мнения: 3154
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Въпроси свързани с термините и работния процес в железни

Мнениеот Petko Ivanov » Съб Яну 21, 2017 5:40 pm

Г-н Деянов, на маневрения локомотив на снимката на пристанище Варна през 1905 г ясно се вижда табелата с име "Надежда". Същото име по същото време е носил и доставеният през 1904 г локомотив 08.04. Как е било възможно това?
http://www.lostbulgaria.com/pic/1364.jpg
Petko Ivanov
 
Мнения: 299
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm


Назад към Общи теми / Other railway topics

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта