Страница 1 от 1

Десет години Асоциация "Приятели на железопътният транспорт"

МнениеПубликувано на: Съб Яну 25, 2014 4:23 am
от Варужан Апелян
На 18-ти януари 2014 се навършиха 10 години от учредяванетона асоциацията (18.01.2004). Много ли са или малко за НПО, не мога да преценя, но ни има и днес и продължаваме да работим в защита на обществения интерес в железопътния транспорт.

През всичките тези години се опитах да бъдем максимално независим коректив на случващото се в сектора. За някои неща ни чуха, за други ушите бяха пълни с пясък... в крайна сметка всички виждат ясно какво е положението днес.

Доста други неща мислех да напиша, но с риск да се повтаря от това, което можете да прочетете в Гугъл, реших, че много по-ценно е вие да напишете как виждате бъдещето на АПЖТ - кои трябва са новите приоритетни задачи и цели, трябва ли да има нов устав, http://www.slideshare.net/apel/ustav-30409012, къде сме грешили през тези години и тн и тн. Този форум е един от малкото некомерсиални железопътни острови в България и повечето от вас все по-често застават зад общественият интерес в железопътния транспорт - важно е да кажете какво мислите за бъдещето на АПЖТ, още повече, че АПЖТ винаги е била най-активната организация до форума още от самото му начало през 2003.

Личното ми желание е до няколко месеца да се съберем на общо събрание на АПЖТ, да изберем ново ръководство и да пренапишем устава през визията ни и реалностите на 2014 година. Не може да не се съгласите, че за тези десет години се случиха много събития, които ни показаха положението от много повече гледни точки, от колкото виждахме през 2004-та.

Предварително ви благодаря за отделеното време.

Re: Десет години Асоциация "Приятели на железопътният трансп

МнениеПубликувано на: Нед Яну 26, 2014 1:17 pm
от ivajlo_nikolov
Честит юбилей /на патерица :D /. За една организация 10 години не са много, но не са и малко. Важното е, че за тези години АПЖТ вече е призната за фактор и е страна в Обществения съвет към министерството. За 10 години също така и приоритетите се променят - в България навлизат все повече нови превозвачи, в световен мащаб транспортните схеми се променят, скорости които преди 10 години бяха постижение на развити държави днес са ежедневие дори в страни от 3-тия свят. Всичко това влияе на развитието на железопътният транспорт в България. Също така дай Боже в обозримо бъдеще да си имаме и конкурент на БДЖ-ПП. Но основната цел на асоциацията - защита на обществения интерес в ЖЕЛЕЗОПЪТНИЯ ТРАНСПОРТ като цяло трябва да си остане основен приоритет. Да не забравяме, че БДЖ е само част от този транспорт.