Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Обсъждане на по-общи теми, които не попадат в обхвата на горните форуми (например обсъждане на ръководните структури на БДЖ и НКЖИ). Макар и "общи", темите трябва да са свързани с железниците или поне с някакъв друг вид транспорт или транспортна инфраструктура. Координация на срещи за наблюдение на влакове, обиколка на линии, обмяна на идеи и т.н.

Re: РУМЪНИЯ

Мнениеот lui6_figo_cfr » Съб Мар 29, 2014 1:15 pm

Ниският дял на електрифицирани жп линии в Румъния не е никакъв неодстатък или проблем. Това е все едно да кажеш, че някой имал руса коса, а друг - черна и да твърдиш, че този с черната е по-добрия. Високият дял на електрификация у нас всъщност е намалял в сравнение с преди 30 години по редица причини, в т.ч. и деелектрификация на някои отсечки, наор. Д. Езерово- Дебелт, около Яна-Обединена и др. ( което не знам дали се случва в други държави). Но това, че имаме голям дял електрифицирани жп линии изобщо не е атестация за модерност и успеваемост на жп транспорта. Това е все едно да кажеш, че понеже домакинствата харчат все повече суми пари, значи жизненият стандарт е нараснал, а истината е много по-различна. Преди 30 години електрификацията може и да е била някакъв атестат за модерност при жп превозите. Днес, с усъвършенстването на дизеловата тяга, практически се обезсмисля и води до ненужни разходи и големи капиталовложения, оскъпява строителството на линиите, а възвръщаемостта не се знае кога ще настъпи и дали дотогава, някой няма да отчете нерентабилност на превозите и да ги редуцира или закрие. Проблемът на Румъния много "голям" бил- с 9 мин. нараснало времепътуването Букурещ- Констанца- oт 2:40 на 2:49 часа. А при нас , след няколкогодишни ремонти около Ветово и Просторно, времепътуването Русе-Варна ( разстояние, почти същото като Букурещ- Констанца) си остана същото или може и да е леко намалено- от 4 часа + на 3:45. Голям успех, нали?!
lui6_figo_cfr
 

Re: РУМЪНИЯ

Мнениеот bdz43r » Съб Мар 29, 2014 2:28 pm

lui6_figo_cfr написа:Високият дял на електрификация у нас всъщност е намалял в сравнение с преди 30 години по редица причини, в т.ч. и деелектрификация на някои отсечки, наор. Д. Езерово- Дебелт, около Яна-Обединена и др.
Всъщност се е увеличил. А Долно езерово - Дебелт никога не е била електрифицирана.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: РУМЪНИЯ

Мнениеот lui6_figo_cfr » Съб Мар 29, 2014 2:34 pm

A Долно Езерово- Вая? А шунтовете по възелни гари като ГО, Каспичан, Карнобат, Дъбово, които са занемарени, деелектрифицирани, някои дори демонтирани?
lui6_figo_cfr
 

Re: РУМЪНИЯ

Мнениеот bdz43r » Съб Мар 29, 2014 2:41 pm

Ти знаеш ли къде е Вая?
А Дупница - Кулата, Крумово - Димитровград, Волуяк - Калотина знаеш ли кога са електрифицирани?
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: РУМЪНИЯ

Мнениеот lui6_figo_cfr » Съб Мар 29, 2014 2:53 pm

Когато и да са били електрифицирани, това е било излишен харчилък. С много по-малко пари можеха да се внесат едни икономични модерни дизелови локомотиви и мотриси и/или да се подобри техническото състояние на железния път, което всъщност е решаващото.
Вая е на 3-4 км от Долно Езерово по посока Дебелт и дотам е имало контактна мрежа, която преди няколко години е била демонтирана. Въпросът не е в точния дял и абсолютната дължина на електрифицираните линии у нас, а в смисъла на самото мероприятие, което не е никак лесно и евтино, а не е и от първа необходимост.
lui6_figo_cfr
 

Re: РУМЪНИЯ

Мнениеот bdz43r » Съб Мар 29, 2014 3:04 pm

Вая е на 500 метра от Долно Езерово.
Въпросът е, че пишеш глупости и после си смучеш от пръстите, как да направиш компотите на компютри. Готов си за бездарен политик.
През последните 30 години са електрифицирани над 400 километра ЖП линии. Такива са фактите.
lui6_figo_cfr написа:Високият дял на електрификация у нас всъщност е намалял в сравнение с преди 30 години...
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: РУМЪНИЯ

Мнениеот railjet » Съб Мар 29, 2014 3:20 pm

Бойчиновци-Монтана/Видин/Лом са електрифицирани преди по-малко от 30г.
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: РУМЪНИЯ

Мнениеот Rado » Пон Мар 31, 2014 11:02 pm

Дори електрификацията на Г.Оряховоца - Синдел навършва 30 години едва през настоящата 2014г.
Rado
 
Мнения: 203
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:25 pm

Re: РУМЪНИЯ

Мнениеот lui6_figo_cfr » Вто Апр 01, 2014 8:28 pm

Предполагам, че си го разбрал от личен опит.
Същината на мнението ми не беше да се изчислява точния дял на електрификация до определена дата, а доколко самата електрификация като такава, е необходимо мероприятие за да достигне дадена жп линия максимални превозни параметри, с оглед на сегашното състояние на жп техниката и тягата. Аз продължавам да твърдя, че е далеч по-важно да се насочи внимание и средства към самия железен път, отколкото към непременното му електрифициране, ако изобщо такова е нужно.
lui6_figo_cfr
 

Re: РУМЪНИЯ

Мнениеот bdz43r » Сря Апр 02, 2014 12:37 am

Да, максималните превозни параметри на 2-ра линия щяха да се достигат без проблеми с лок 55. Даже по-бързо щеше да е.
За един ден отиваш, печеш се на плажа и се връщаш. С електрическа тяга виждаме, че не става.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: РУМЪНИЯ

Мнениеот rexkos1991 » Сря Апр 02, 2014 12:47 am

55-та серия са идеални за влак 2627, особено за Хумата, Гривица и Славяново! На първите два баира без проблем ще поддържат 100 км/ч, а на Славяново, ако не бяха кривите, и 85-90 км/ч биха достигнали с 13 вагона.
rexkos1991
 
Мнения: 875
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 4:45 am

Re: РУМЪНИЯ

Мнениеот lui6_figo_cfr » Сря Апр 02, 2014 12:44 pm

Сега кои измества темата? Да не говорим, че няма общо и с Румъния. Говорех за техническо състояние на железния път, а не за подвижен състав, а доколкото все пак го споменах в по-предни постове, беше в смисъла на това, че днес има модерна дизелова тракция, чиито възможности и технико-икономически параметри позволяват една много добра скорост по неелектрифицирани отсечки. Това, че ние разполагаме само с 55-та и 07- дизелови локомотиви и ДМВ, не значи, че с парите, прахосани за електрификация, не сме можели да закупим една модерна дизелова тяга, с която да поддържаме висока скорост по неелектрифицирани линии. А примерът, който давате с 2-ра линия, са безпредеметни, защото тя така или иначе си е електрифицирана. Но има голяма доза истина в сарказма ви по отношение възможностите на 55-та серия и опитните машинисти го знаят добре. Тук по-скоро трябва да се запитаме има ли модерни дизелови локомотиви/мотриси с нисък разход на гориво, които да достигат високи скорости и каква е тяхната вносна цена, след което да съпоставим разходите по закупуването им с разходите по електрифицирането на дадена линия.
lui6_figo_cfr
 

Re: РУМЪНИЯ

Мнениеот assen5 » Сря Апр 02, 2014 1:13 pm

Да не забравиш да добавиш и това което ще бъде източено от "добросъвестни" служители в поне 25 години експлоатация.
Аватар
assen5
 
Мнения: 150
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 6:01 pm

Re: РУМЪНИЯ

Мнениеот railjet » Сря Апр 02, 2014 1:18 pm

Те са социалисти, като него. Ползват само два глагола : искам, дай (ми). Досущ като свещения ромски принцип "Ако не дадеш, ще си взема. Ако дадеш, пак ще си взема."
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот lui6_figo_cfr » Сря Апр 02, 2014 1:36 pm

И понеже сме недобросъвестен народ с наклонност към постоянни кражби, дай да закрием дизеловата тракция, така ли? По-скоро трябва да се наблегне на строг контрол с видеокамери. А и кражбите не се ограничават само до дизеловото гориво, а се разпростират и върху самия железен път, без значение дали е електрифициран или не.
lui6_figo_cfr
 

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот stankos » Сря Апр 02, 2014 2:11 pm

Цял свят се чуди как да ограничи употребата на течни горива , които в бъдеще само ще поскъпват ,а ти ни караш да ползваме повече !?!
Аватар
stankos
 
Мнения: 461
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: РУМЪНИЯ

Мнениеот 07 » Сря Апр 02, 2014 3:05 pm

lui6_figo_cfr написа:A Долно Езерово- Вая? А шунтовете по възелни гари като ГО, Каспичан, Карнобат, Дъбово, които са занемарени, деелектрифицирани, някои дори демонтирани?

Всъщност ток след Днз имаше колкото за пробата през 1988ма... и никога след това. гара Вая беше мястото където маневрата на завода в Дебелт оставяше вагоните и вземаше дръги към завода - друг смисТъл нямаше. ЛуШи, а знаеш ли че линията до Дебелт е построена като временна, докато бъде реализиран плавателния канал Бургас-Дебелт чрез шлюз между морето, ез. Форос и яз.Мандра... тогава всичко от/за завода е щяло да минава по-вода :)
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот lui6_figo_cfr » Сря Апр 02, 2014 3:13 pm

stankos написа:Цял свят се чуди как да ограничи употребата на течни горива , които в бъдеще само ще поскъпват ,а ти ни караш да ползваме повече !?!

Нищо подобно! Казах да внедряваме постепенно модерна дизелова тракция, а най-ярък белег на нейната модерност е ниския разход на течно гориво и висок КПД. Или смяташ, че ел.енергията не се добива предимно въз основа на течни/твърди горива и самото й производство не застрашава околната среда? Освен това, науката и техниката работят ежечасно и може би не сме далеч от времето, в което ще видим и локомотив, движещ се с екологично чисто гориво като например биомаса или отпадъчни продукти от хранително-вкусовата промишленост и общественото хранене. Самото мероприятие по електрифициране е съпроводено с допълнителни разходи и щети върху околната среда, а наличието на електромагнитни полета с определена интензивност на излъчване, никак не е здравословно и безопасно за всичко живо в обхвата им. Отделно- виждаме при тежки зимни условия и обледявания какви допълнителни трудности и щети се пораждат по контактната мрежа и как това спъва движението на влаковете.
lui6_figo_cfr
 

Re: РУМЪНИЯ

Мнениеот lui6_figo_cfr » Сря Апр 02, 2014 3:18 pm

07 написа: ЛуШи, а знаеш ли че линията до Дебелт е построена като временна, докато бъде реализиран плавателния канал Бургас-Дебелт чрез шлюз между морето, ез. Форос и яз.Мандра... тогава всичко от/за завода е щяло да минава по-вода :)

Това не го знаех. Мерси за интересната информация. Само дето, докато това стане, фериботът Бургас- Жданов( Мариопул) спря. Сега обаче отново се говори за възстановяване на ферибот от Бургас до прист. Кавказ на руска територия , което е точно срещу Керч. Всъщност какво се случа понастоящем с 3-та металургична база, работи ли изобщо и съответно има ли редовно товарно движение между Бургас и Дебелт. Ако да, защо не слагат и по един пътнически вагон поне за работниците, а може и някой друг пенсионер от околните села да се възползва.
lui6_figo_cfr
 

Re: РУМЪНИЯ

Мнениеот 07 » Сря Апр 02, 2014 3:47 pm

lui6_figo_cfr написа: Всъщност какво се случа понастоящем с 3-та металургична база, работи ли изобщо и съответно има ли редовно товарно движение между Бургас и Дебелт. Ако да, защо не слагат и по един пътнически вагон поне за работниците, а може и някой друг пенсионер от околните села да се възползва.

Работи с намален капацитет, вагони има веднъж/дваж на седмица, понякога по рядко. Пътнически превози няма как да има защото дори ида изключим неритмичното подаване на вагони, превозното разстояние по линията е такова че обезсмисля пътуването с влак - въпреки намалението цената би била съпоставима с билета за автобус, а времепътуването на 1/2... Пътници там се возеха докато траеше изграждането една 55ца на ТрансСтрой дърпаше 1 вагон... Но има и още проблеми на гара ДнЗ ако влака спре на перон - имаш 30 мин маневри за да може да тръгне към Дебелт :) Е към Бургас или Дружба може без спиране и бавене...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Следваща

Назад към Общи теми / Other railway topics

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 1 госта

cron