Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Обсъждане на по-общи теми, които не попадат в обхвата на горните форуми (например обсъждане на ръководните структури на БДЖ и НКЖИ). Макар и "общи", темите трябва да са свързани с железниците или поне с някакъв друг вид транспорт или транспортна инфраструктура. Координация на срещи за наблюдение на влакове, обиколка на линии, обмяна на идеи и т.н.

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот rexkos1991 » Пет Апр 25, 2014 10:05 pm

Луиш, plastikat много правилно ти го каза - през 50 метра захранваща вертикална релса с два стърчащи кабела с щипки, която ще захранва мотрисите.
rexkos1991
 
Мнения: 875
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 4:45 am

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот 07 » Съб Апр 26, 2014 12:25 am

lui6_figo_cfr написа: Колонката, за която се говори тук хоризонтален или вертикален елемент е ? И не става въпрос за голям брой такива елементи, разположени на равно разстояние един от друг, а за монитрането им в определени точки- най-вероятно в крайните гари.

Отзад напред - само в крайни гари. Нито е хоризонтална, нито е вертикална - стои под пространствен ъгъл от 22,7 градуса при междурелсие 1435мм, при 1520мм е 31,3 градуса..
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот 07 » Съб Апр 26, 2014 9:55 am

Изображение
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот lui6_figo_cfr » Съб Апр 26, 2014 5:32 pm

07 написа: Отзад напред - само в крайни гари. Нито е хоризонтална, нито е вертикална - стои под пространствен ъгъл от 22,7 градуса при междурелсие 1435мм, при 1520мм е 31,3 градуса..

Дай снимка на това чудо, та да се изясним окончателно.
Какъв е целият лозунг на снимката по-горе, че не може да се прочете?
lui6_figo_cfr
 

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот plastikat » Съб Апр 26, 2014 7:16 pm

"ЗА ЕЛЕКТРИФИКАЦИЯТА НА НАРОДНА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ЖАЛЯТ НИТО СИЛИ , НИТО СРЕДСТВА ! "
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот lui6_figo_cfr » Съб Апр 26, 2014 8:45 pm

Да де, ама това е доста различно от електрификацията на жп мрежата и по същество е правилно, особено с оглед на онзи период на развитие на икономиката и урбанизацията. Ние не сме живели без ток по села и паланки, далеч от удобствата на цивилизацията, но до 1966 г. над половината от населението у нас живее по селата при доста незавидни условия и действително този лозунг отразява тогавашните въжделения на народните маси. Следователно- похвално е, че политиците ни от онова време са отговорили адекватно на социално-икономическите потребности.
lui6_figo_cfr
 

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот rexkos1991 » Съб Апр 26, 2014 9:21 pm

На 27.04.2014 се коригира влак 461 ЧБ-СГ, като ще спира за 1 минута на РП Карлуково. Причината е ясна коя. :idea: :mrgreen:
rexkos1991
 
Мнения: 875
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 4:45 am

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот rexkos1991 » Съб Апр 26, 2014 9:56 pm

lui6_figo_cfr написа:Определено сегашният ти аватар е за предпочитане, макар да е просто един ръждив фейк. :lol:

Аааа тука аватарът изобщо не е "fake". За кратко имаше период, когато съставът на Янтрата ходеше до Драгоман.
Изображение
rexkos1991
 
Мнения: 875
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 4:45 am

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот mach » Чет Сеп 04, 2014 1:32 pm

Искам да попитам примерно от София до Бургас кой ще пристигне по бързо електровоза или дизела?
Предполагам електровоза заради по бързото набиране :D
mach
 
Мнения: 198
Регистриран на: Чет Окт 17, 2013 7:30 pm

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот 07 » Чет Сеп 04, 2014 1:48 pm

mach написа:Искам да попитам примерно от София до Бургас кой ще пристигне по бързо електровоза или дизела?
Предполагам електровоза заради по бързото набиране :D

Зависи от маршрута, зависи от тонажа, зависи и от конкретния локомотив...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот lui6_figo_cfr » Чет Сеп 04, 2014 1:53 pm

Като цяло, при сегашните параметри на трасето, сегашните вагони и населеност на това направление, една 55-ца с 3-4 вагона би се справила не по-зле от един електровоз относно времепътуването, но разходът ще е значително по-голям.
lui6_figo_cfr
 

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот NikolaiRG » Чет Сеп 04, 2014 1:58 pm

Всяко превозно средство, което си носи горивото, по подразбиране е по-неикономично от такова, което се снабдява по пътя с него. Като цяло по дадено трасе е необходимо да се отчетат загубите по мрежата и разходите за поддръжка, които както казаха по-горе, не са малки. За конкретния случай - хората с повече познания и опит имат думата.
Аватар
NikolaiRG
 
Мнения: 513
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:39 pm
Местоположение: Русе

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот lui6_figo_cfr » Чет Сеп 04, 2014 2:01 pm

Човекът все пак попита кой би пристигнал по-бързо, а за разходи не идеше реч. Не му изнасяй лекцията си.
lui6_figo_cfr
 

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот NikolaiRG » Чет Сеп 04, 2014 2:05 pm

Какъв примерен кпд има типичен дизелов двигател и колко е на електрическия? А на цялото превозно средство? Прибави към това и носенето на горивото по пътя. Та като се отчете това, при двигатели с еднаква мощност кой ще пристигне по-бързо? Преценката може да се направи и чисто теоретично без да се рови за числа.
Аватар
NikolaiRG
 
Мнения: 513
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:39 pm
Местоположение: Русе

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот lui6_figo_cfr » Чет Сеп 04, 2014 3:09 pm

Тук трябва да се спазват и наложените ограничения на скоростта от страна на НКЖИ или поради параметрите на вагоните- до 100 км/ч. Имайки предвид, че 55-та е с конструктивна скорост до 100 км/ч в магистрален режим (макар не рядко да е достигала и към 110 км/ч по равни прави участъци между Левски и Ловеч), това значи, че може да се справи за приблизително същото време като един електровоз. Разбира се, ускоряването и забавянето, изкачването на участъци с по-сложен профил, но така или иначе, разликата няма да е съществена спрямо електровоза.
lui6_figo_cfr
 

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот 07 » Чет Сеп 04, 2014 3:22 pm

Технически неграмотно човече, ДЛ сер. 55 а и който и да е дизелов локомотив с хидравлична предавателна система няма как да надвиши конструктивната си скорост на собствена тяга....
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот mach » Чет Сеп 04, 2014 3:34 pm

Имах предвид по един същ участък с еднакви спирания и тонаж както примерно и това че дизела е електровоза могат да достигнат макса на разрешената скорост за трасето...незнам кой машини може да се справят с тази задача може би 46 и 07?
Мисля че ускоряването и забавянето дават предимство на електриката както и изкачването където дизела се мъчи но при равно трасе и с малко спирания не би трябвало да има разлика.
Иначе предимството на дизела е че е независим от метео условия както и честите повреди по пантографите!
mach
 
Мнения: 198
Регистриран на: Чет Окт 17, 2013 7:30 pm

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот 07 » Чет Сеп 04, 2014 3:39 pm

В случая дизела ще загуби тъй като е ограничен до 100 кмч а и е над два пъти по маломощен от карпатската мечка...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот Rado » Чет Сеп 04, 2014 3:45 pm

lui6_figo_cfr написа:Тук трябва да се спазват и наложените ограничения на скоростта от страна на НКЖИ или поради параметрите на вагоните- до 100 км/ч. Имайки предвид, че 55-та е с конструктивна скорост до 100 км/ч в магистрален режим (макар не рядко да е достигала и към 110 км/ч по равни прави участъци между Левски и Ловеч), това значи, че може да се справи за приблизително същото време като един електровоз. Разбира се, ускоряването и забавянето, изкачването на участъци с по-сложен профил, но така или иначе, разликата няма да е съществена спрямо електровоза.

07 написа:Технически неграмотно човече, ДЛ сер. 55 а и който и да е дизелов локомотив с хидравлична предавателна система няма как да надвиши конструктивната си скорост на собствена тяга....

Още повече между Левски и Ловеч (по точно между Левски и Александрово), където допустимата скорост за ДЛ никога не е била по-висока от 100 km/h.
Последна промяна Rado на Чет Сеп 04, 2014 4:04 pm, променена общо 1 път
Rado
 
Мнения: 203
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:25 pm

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот rexkos1991 » Чет Сеп 04, 2014 4:02 pm

По отношение на състоянието на железния път допустимата скорост от Левски до Александрово е 105 км/ч. Всички дизелови локомотиви са до 100 км/ч, ДМВ - 120 км/ч.
Ако за Ловеч/Троян е ДМВ, влакът може да се движи със 105 км/ч във въпросния участък.
rexkos1991
 
Мнения: 875
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 4:45 am

ПредишнаСледваща

Назад към Общи теми / Other railway topics

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron