Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Обсъждане на по-общи теми, които не попадат в обхвата на горните форуми (например обсъждане на ръководните структури на БДЖ и НКЖИ). Макар и "общи", темите трябва да са свързани с железниците или поне с някакъв друг вид транспорт или транспортна инфраструктура. Координация на срещи за наблюдение на влакове, обиколка на линии, обмяна на идеи и т.н.

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот Rado » Чет Сеп 04, 2014 4:06 pm

Луиш разправя разни неща за 55-та серия, та затова написах горното.
Rado
 
Мнения: 203
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:25 pm

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот mach » Чет Сеп 04, 2014 4:08 pm

07 написа:В случая дизела ще загуби тъй като е ограничен до 100 кмч а и е над два пъти по маломощен от карпатската мечка...

Искаш да кажеш че лок46 е номер 1 в БГ-то :D
Ако трябва да го сравняваш с 44 и 45 на кой от трите ще заложиш?
Последна промяна mach на Чет Сеп 04, 2014 4:12 pm, променена общо 1 път
mach
 
Мнения: 198
Регистриран на: Чет Окт 17, 2013 7:30 pm

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот 07 » Чет Сеп 04, 2014 4:10 pm

mach написа:
07 написа:В случая дизела ще загуби тъй като е ограничен до 100 кмч а и е над два пъти по маломощен от карпатската мечка...

Искаш да кажеш че лок46 е номер 1 в БГ-то :D

Никога не съм фаворизирал нито една серия машини, няма и да го направя.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот qwerty » Чет Сеп 04, 2014 4:29 pm

lui6_figo_cfr написа:Като цяло, при сегашните параметри на трасето, сегашните вагони и населеност на това направление, една 55-ца с 3-4 вагона би се справила не по-зле от един електровоз относно времепътуването, но разходът ще е значително по-голям.

Да бе! Но на два двигателя(електровоза).
qwerty
 
Мнения: 299
Регистриран на: Пон Юли 14, 2014 8:57 pm

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот lui6_figo_cfr » Чет Сеп 04, 2014 5:05 pm

07 написа:В случая дизела ще загуби тъй като е ограничен до 100 кмч а и е над два пъти по маломощен от карпатската мечка...

Карпатската мечка, която и да е тя, може да вдигне на теория и повече от 100 км/ч, но вагоните, които ще вози и изисикванията на НКЖИ към момента са за макс. скорост 100 км/ч. Така че е все едно и също. Все едно имаш рутер до 50 мбпс и такъв до 150 мбпс, но доставчикът ти осигурява до 50 макс. Тогава има ли значение кой от двата рутера ще ползваш?
lui6_figo_cfr
 

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот lui6_figo_cfr » Чет Сеп 04, 2014 5:08 pm

Rado написа: Още повече между Левски и Ловеч (по точно между Левски и Александрово), където допустимата скорост за ДЛ никога не е била по-висока от 100 km/h.

Не е вярно! Допустимата скорост по КР в този участък е 105 км/ч за дизелов лок., съответно +10+15 км/ч за ДМВ. А това, че конструктивно 55-та не би могла да развие повече от 100 км/ч, далеч не означава, че на практика, на терен, тя не е успявала да го направи- вероятно, поради силите на инерция, но все пак е отчитано и помня, че съм го чел точно в този форум.
lui6_figo_cfr
 

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот qwerty » Чет Сеп 04, 2014 6:40 pm

lui6_figo_cfr написа:
Rado написа: Още повече между Левски и Ловеч (по точно между Левски и Александрово), където допустимата скорост за ДЛ никога не е била по-висока от 100 km/h.

Не е вярно! Допустимата скорост по КР в този участък е 105 км/ч за дизелов лок., съответно +10+15 км/ч за ДМВ. А това, че конструктивно 55-та не би могла да развие повече от 100 км/ч, далеч не означава, че на практика, на терен, тя не е успявала да го направи- вероятно, поради силите на инерция, но все пак е отчитано и помня, че съм го чел точно в този форум.

Хайде стига глупости. В България няма дизелов локомотив, който с норма влак ще има по-малко времепътуване от който и да е електровоз с норма влак в даден участък.Знаеш ли каква е разчетната скорост на дизеловите локомотиви? Знаеш ли изобщо какво е разчетна скорост?
qwerty
 
Мнения: 299
Регистриран на: Пон Юли 14, 2014 8:57 pm

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот railjet » Чет Сеп 04, 2014 7:55 pm

Той не знае, но аз знам че изпращат 06 за модернизация в Румъния. Нафтата не може да бие тока, но предвид скапаняците-жичкаджии в системата ви, отвозването с ел.лок е проблем.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот lui6_figo_cfr » Чет Сеп 04, 2014 8:28 pm

Пак ще кажа- едно е норма влак, друго е на терен. Нашите дизелови локомотиви се държат повече от достойно и имат едни нелоши параметри, които им позволяват да бъдат все още актуални. Може би трябва да се изпратят не само 06, а и 55-ците на модернизация, защото най-вероятно ще продължаваме да разчитаме на тях в близко бъдеще.
lui6_figo_cfr
 

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот mach » Чет Сеп 04, 2014 8:42 pm

Мамалигите имат ли дизел с над 100?
mach
 
Мнения: 198
Регистриран на: Чет Окт 17, 2013 7:30 pm

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот lui6_figo_cfr » Чет Сеп 04, 2014 8:52 pm

Всъщност няма нужда да ги пращаме за модернизация чак в Румъния, защото русенското предприятие "Експрес сервиз" вече разшири капацитета си и е готово да поеме тази важна, за родните железници, задача по модернизиране на дизеловите ни локомотиви. Покрай него и гарата Образцов чифлик е със сигурно бъдеще като гара.
lui6_figo_cfr
 

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот rexkos1991 » Чет Сеп 04, 2014 8:52 pm

Имат, серия 63 /модернизирани/ са до 120 км/ч, но са само десетина такива локомотива. 62 серия също са за тази скорост, но и те са ограничена бройка. Масовата серия дизели 60/65/80 са до 100 км/ч.
480/481 от Видин до Крайова ще се обслужва от немодернизирана 60-ка /подобна на нашите 06/, тъй като депо Крайова не разполага с модернизираните серии 63/65.
rexkos1991
 
Мнения: 875
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 4:45 am

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот mach » Чет Сеп 04, 2014 9:01 pm

rexkos1991 написа:Имат, серия 63 /модернизирани/ са до 120 км/ч, но са само десетина такива локомотива. 62 серия също са за тази скорост, но и те са ограничена бройка. Масовата серия дизели 60/65/80 са до 100 км/ч.
480/481 от Видин до Крайова ще се обслужва от немодернизирана 60-ка /подобна на нашите 06/, тъй като депо Крайова не разполага с модернизираните серии 63/65.

То и да имаха трасето е трагично и май беше макс разрешена 40км.
Не мога да разбера защо румънската 60-ка няма да идва до Вн...какъв е смисъла наш 07 да бръмчи само до Голенци...да не говориме че до там има КМ и 44 може да ходи до там
mach
 
Мнения: 198
Регистриран на: Чет Окт 17, 2013 7:30 pm

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот railjet » Чет Сеп 04, 2014 9:04 pm

БДЖ не разполагат с дизел подходящ за БВ по 1-ва, 2-ра, 3-та и 8-ма.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот rexkos1991 » Чет Сеп 04, 2014 9:16 pm

Не гледайте, че в графика пише лок. 07. БДЖ-ПП с много зор успява да осигури малкото си налични дизели за Джурджу-Норд, Албената и Оптимите, а за един чифт влак дневно е абсурдно да бъде командирован дизелов локомотив във Видин. Румънците ще карат влаковете от Крайова направо до Видин.
rexkos1991
 
Мнения: 875
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 4:45 am

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот Nikss » Чет Сеп 04, 2014 9:57 pm

КПД на двигател на Шкода мисля, че беше ~93-94% тъй че ясно е кой би спечелил! :mrgreen:
Nikss
 
Мнения: 594
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 11:35 am
Местоположение: Сф

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот mach » Чет Сеп 04, 2014 9:58 pm

Интересно е да се отбележи че румънската дизелова мотриса която бръмчи между Видин и Крайова редовно минава по моста със 120!
Тя била и с нисък разход на гориво!
mach
 
Мнения: 198
Регистриран на: Чет Окт 17, 2013 7:30 pm

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот lui6_figo_cfr » Чет Сеп 04, 2014 10:43 pm

E то по цялото трасе между Видин и Крайова, най-интересното място е точно моста над р. Дунав и точно там влакът профучава с зашеметяваща скорост.
lui6_figo_cfr
 

Re: РУМЪНИЯ

Мнениеот дзвера44 » Чет Сеп 04, 2014 11:07 pm

lui6_figo_cfr написа:Сега кои измества темата? Да не говорим, че няма общо и с Румъния. Говорех за техническо състояние на железния път, а не за подвижен състав, а доколкото все пак го споменах в по-предни постове, беше в смисъла на това, че днес има модерна дизелова тракция, чиито възможности и технико-икономически параметри позволяват една много добра скорост по неелектрифицирани отсечки. Това, че ние разполагаме само с 55-та и 07- дизелови локомотиви и ДМВ, не значи, че с парите, прахосани за електрификация, не сме можели да закупим една модерна дизелова тяга, с която да поддържаме висока скорост по неелектрифицирани линии. А примерът, който давате с 2-ра линия, са безпредеметни, защото тя така или иначе си е електрифицирана. Но има голяма доза истина в сарказма ви по отношение възможностите на 55-та серия и опитните машинисти го знаят добре. Тук по-скоро трябва да се запитаме има ли модерни дизелови локомотиви/мотриси с нисък разход на гориво, които да достигат високи скорости и каква е тяхната вносна цена, след което да съпоставим разходите по закупуването им с разходите по електрифицирането на дадена линия.
Ти най-накрая не разбра ли че това е антилокомотив? :lol:
дзвера44
 
Мнения: 431
Регистриран на: Пет Апр 11, 2014 8:32 pm
Местоположение: радомир

Re: Електрическа vs дизелова тяга-дискусия

Мнениеот rexkos1991 » Пет Сеп 05, 2014 12:29 am

Ти нима мислиш, че Луиш изобщо прави разлика между сериите локомотиви? :lol:
rexkos1991
 
Мнения: 875
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 4:45 am

ПредишнаСледваща

Назад към Общи теми / Other railway topics

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 2 госта