Заплатите в железницата

Обсъждане на по-общи теми, които не попадат в обхвата на горните форуми (например обсъждане на ръководните структури на БДЖ и НКЖИ). Макар и "общи", темите трябва да са свързани с железниците или поне с някакъв друг вид транспорт или транспортна инфраструктура. Координация на срещи за наблюдение на влакове, обиколка на линии, обмяна на идеи и т.н.

Re: Информация за заплати в НКЖИ

Мнениеот assen » Съб Апр 05, 2014 1:00 am

07 написа:Между 2005 и 2009 цената на труда на строителните работници нарастна двойно, но зидарите не започнаха да зидат два пъти повчее кв.м зид на ден...

Производителността на труда се измерва чрез добавената стойност, която произвежда, а не чрез обема произведена продукция. За любопитните - Адам Смит, "Богатството на народите", първите 4-5 глави са достатъчни.
assen
 
Мнения: 104
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:26 pm

Re: Заплатите в железницата

Мнениеот lui6_figo_cfr » Съб Апр 05, 2014 9:34 am

Aх, ти капиталисте! Намерил си кой да ми цитираш! А за "невидимата ръка на пазара" чувал ли си? Същият този Адам Смит...По-добре цитирай Карл Маркс, защото той наистина е гениален.
lui6_figo_cfr
 

Re: Заплатите в железницата

Мнениеот 07 » Съб Апр 05, 2014 10:15 am

lui6_figo_cfr написа:Aх, ти капиталисте! Намерил си кой да ми цитираш! А за "невидимата ръка на пазара" чувал ли си? Същият този Адам Смит...По-добре цитирай Карл Маркс, защото той наистина е гениален.


Теориите на Смит още не са оборени на практика, а всички прилагали Маркс са се провалили с гръм и трясък :mrgreen:
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Заплатите в железницата

Мнениеот lui6_figo_cfr » Съб Апр 05, 2014 11:26 am

Всички, "прилагали" Карл Маркс, са го тълкували, както дявол евангелието. Иска се голяма доза мъдрост, за да вникнеш не просто в буквата, но и в духа на написаното от Маркс. А що се отнася до необоримостта на теориите на Смит, това е доста спорен въпрос. Точно световната криза, започнала като финансова и прехвърлила се върху почти всички сектори на икономиката в редица страни, доказа, че Смит не е необорим. Все повече страни по света решават да увеличат ролята на държавната намеса върху чисто пазарните механизми, а не просто да се разчита на "невидимата ръка на пазара". В тази насока, по-верни се оказват възгледите на Кейнс, които се възраждат в редица страни, отколкото тези на Смит.
lui6_figo_cfr
 

Предишна

Назад към Общи теми / Other railway topics

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта

cron