25 ГОДИНИ...!?

Обсъждане на по-общи теми, които не попадат в обхвата на горните форуми (например обсъждане на ръководните структури на БДЖ и НКЖИ). Макар и "общи", темите трябва да са свързани с железниците или поне с някакъв друг вид транспорт или транспортна инфраструктура. Координация на срещи за наблюдение на влакове, обиколка на линии, обмяна на идеи и т.н.

25 ГОДИНИ...!?

Мнениеот ПЖИ43в » Чет Окт 23, 2014 5:30 pm

След една седмица се навършват 25 години от "Демокрация"-та в България.
По този повод някои могат ли да публикуват някакви СПРАВКИ,ГРАФИКИ И ДРУГИ ДАННИ за състоянието и нещата в железниците ни ДНЕС(като брой локомотиви,брой влакове,превозени пътници,превозени товари,построени ж.п. линии,удвоени линии,електрифицирани линии),спрямо тези неща от началото на демокрацията преди 25 години??...
...Както и такива СПРАВКИ,ГРАФИКИ И ДАННИ за същите неща при 25-годишнината на социализма през 1969 г.,спрямо началото му през 1944 г.??...
.......
Аз мога да посоча колко бр.дизелови и електрически л-ви е имало през посочената 1969 г.,спрямо 0 бр. през 1944 г.:
серия 04---50 бр.
серия 06---70 бр.
серия 51---70 бр.
серия 52---15 бр.
серия 55--- 5 бр.
серия 18---30 бр.
серия 41---40 бр.
серия 42---70 бр.
Отделно е имало вече и определен брой теснопътни дизелови л-ви!!
....Цитираните наскоро от служебния министър на транспорта налични изправни в момента общо 114 бр. л-ви,изглеждат смешни и жалки спрямо онези 350 броя през онази 1969 г. :oops:
ПЖИ43в
 
Мнения: 374
Регистриран на: Чет Авг 08, 2013 5:00 pm

Re: 25 ГОДИНИ...!?

Мнениеот railjet » Чет Окт 23, 2014 6:02 pm

След 1989.

Удвояване + ново строителство :
7км (Струя-Аспарухово)
17км Катуница-Поповица

Ново строителство+електрификация:
Крумово-Димитровград 44 км
Свиленград-граница 17км

Електрификация:
Дупница-Кулата (-Петрич)
Волуяк-Цариброд
Бойчиновци-Видин (-Берковица/-Лом)

Мащабно строителство:
Видин-Калафат 21км, с гигантския мост.
Мост над Марица след Свиленград.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: 25 ГОДИНИ...!?

Мнениеот qwerty » Чет Окт 23, 2014 6:04 pm

Смяташ ли, че от тези сравнения може да се направи смислено заключение?!
qwerty
 
Мнения: 299
Регистриран на: Пон Юли 14, 2014 8:57 pm

Re: 25 ГОДИНИ...!?

Мнениеот NikolaiRG » Чет Окт 23, 2014 6:04 pm

ПЖИ43в написа: Аз мога да посоча колко бр.дизелови и електрически л-ви е имало през посочената 1969 г.,спрямо 0 бр. през 1944 г.


А спрямо Римската империя какви са процентите?
Аватар
NikolaiRG
 
Мнения: 513
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:39 pm
Местоположение: Русе

Re: 25 ГОДИНИ...!?

Мнениеот qwerty » Чет Окт 23, 2014 6:38 pm

За тогава няма статистика.
qwerty
 
Мнения: 299
Регистриран на: Пон Юли 14, 2014 8:57 pm

Re: 25 ГОДИНИ...!?

Мнениеот Otskov » Чет Окт 23, 2014 10:04 pm

ПЖИ43в написа: По този повод някои могат ли да публикуват някакви СПРАВКИ,ГРАФИКИ И ДРУГИ ДАННИ за състоянието и нещата в железниците ни ДНЕС(като брой локомотиви,брой влакове,превозени пътници,превозени товари,построени ж.п. линии,удвоени линии,електрифицирани линии),спрямо тези неща от началото на демокрацията преди 25 години??...

Канех се да попитам същото, но ПЖИ43в ме изпревари :)
То общо взето от към инфраструктура railjet ги и изброил отсечките, но можем ли в сметката да включим и "завършените" съвсем скоро М-Мит и Лц-Сви ?
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: 25 ГОДИНИ...!?

Мнениеот railjet » Чет Окт 23, 2014 10:24 pm

По-добре да броим това, което е 100% завършено, с жици, с лампи, с ефективни параметри.
Повече от половината Прм-Дг е ограничено на 140, така че по-скоро имаме да вадим отколкото да прибавяме :mrgreen:

Глъмът По-Бс фаза1, в каква категория да го включим?
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: 25 ГОДИНИ...!?

Мнениеот Rado » Чет Окт 23, 2014 11:54 pm

ПЖИ43в написа:...
Аз мога да посоча колко бр.дизелови и електрически л-ви е имало през посочената 1969 г.,спрямо 0 бр. през 1944 г.:
...


Това е все едно да сравняваш броя на мобилните телефони у нас през 2014г. спрямо 1989г.
Rado
 
Мнения: 203
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:25 pm

Re: 25 ГОДИНИ...!?

Мнениеот railjet » Пет Окт 24, 2014 1:28 am

:lol:
Интересно е, когато без да искаш, съчиниш кратък виц. Ей така-добросърдечно, без да се усетиш. В отговор на който, аналогията с мобилните телефони ми попречи да заспя от смях :mrgreen:
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: 25 ГОДИНИ...!?

Мнениеот Варужан Апелян » Съб Окт 25, 2014 8:34 pm

За 25 години социализъм, след 1944, българските железници стигнаха, точно до там, до където европейските железници стигнаха за 5 години, чрез подкрепата на Програмата за възстановяване на Европа (План Маршал).
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: 25 ГОДИНИ...!?

Мнениеот ПЖИ43в » Съб Окт 25, 2014 9:19 pm

Варужан Апелян написа:За 25 години социализъм, след 1944, българските железници стигнаха, точно до там, до където европейските железници стигнаха за 5 години, чрез подкрепата на Програмата за възстановяване на Европа (План Маршал).

И това хубаво,или лошо говори за имиджа на България от онова време?.....
ПЖИ43в
 
Мнения: 374
Регистриран на: Чет Авг 08, 2013 5:00 pm

Re: 25 ГОДИНИ...!?

Мнениеот дзвера44 » Съб Окт 25, 2014 9:24 pm

railjet написа:След 1989.

Удвояване + ново строителство :
7км (Струя-Аспарухово)
17км Катуница-Поповица

Ново строителство+електрификация:
Крумово-Димитровград 44 км
Свиленград-граница 17км

Електрификация:
Дупница-Кулата (-Петрич)
Волуяк-Цариброд
Бойчиновци-Видин (-Берковица/-Лом)

Мащабно строителство:
Видин-Калафат 21км, с гигантския мост.
Мост над Марица след Свиленград.

Изпусна Сф-Джс електрификация!А по седма линия е по-рано
дзвера44
 
Мнения: 431
Регистриран на: Пет Апр 11, 2014 8:32 pm
Местоположение: радомир

Re: 25 ГОДИНИ...!?

Мнениеот дзвера44 » Съб Окт 25, 2014 9:26 pm

Rado написа:
ПЖИ43в написа:...
Аз мога да посоча колко бр.дизелови и електрически л-ви е имало през посочената 1969 г.,спрямо 0 бр. през 1944 г.:
...


Това е все едно да сравняваш броя на мобилните телефони у нас през 2014г. спрямо 1989г.

И все пак да не забравяме че е имало дизели и преди 44-та...
дзвера44
 
Мнения: 431
Регистриран на: Пет Апр 11, 2014 8:32 pm
Местоположение: радомир

Re: 25 ГОДИНИ...!?

Мнениеот дзвера44 » Съб Окт 25, 2014 9:30 pm

Колегата иска да каже, че за 25 години демокрация е направено за железницата много по-малко отколкото за същото време комунизъм у нас и съм напълно съгласен с него!
дзвера44
 
Мнения: 431
Регистриран на: Пет Апр 11, 2014 8:32 pm
Местоположение: радомир

Re: 25 ГОДИНИ...!?

Мнениеот railjet » Съб Окт 25, 2014 10:10 pm

Демокрация в България все още не е имало. Тези 25 години са всичко друго но не и демокрация.


Разбирам добре какво искаше да подскаже, но сравненията са наивни и неуместни. Сравненията са смислени, когато ползват смислена методика.

Безспорно при комунизма е направено повече за железницата, по простота причина, че другите алтернативи за транспорт бяха символични. Особено в социалистическия лагер, в който атомобилния транспорт беше твърде изостанал спрямо същия в развития свят.

За разлика от равитият демократичен свят, който не е спирал да си развива железницата от 1945 до ден днешен,Глъмокрацията в България буквално разгроми този сектор след 1989г. Но този разгром е подготвен преди 1989г и стартира преди 1989. :!: . Лесно може да се докаже с факти, които само изкуфелите комунисти ще отрекат, прехвърляйки вината на т.нар "демокрация". Демек демокрацията е някакно неописуемо чудовище, изпълзяло внезапно от бърлогата си на 10.11.1989г и тръгнало да громи всичкото "добро" направено между 09.09.1944 и 10.11.1989...
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: 25 ГОДИНИ...!?

Мнениеот Rado » Съб Окт 25, 2014 11:06 pm

дзвера44 написа:
Rado написа:
ПЖИ43в написа:...
Аз мога да посоча колко бр.дизелови и електрически л-ви е имало през посочената 1969 г.,спрямо 0 бр. през 1944 г.:
...


Това е все едно да сравняваш броя на мобилните телефони у нас през 2014г. спрямо 1989г.

И все пак да не забравяме че е имало дизели и преди 44-та...


Няма спор, че е имало дизели преди 44-та. Затова направих такова сравнение - мобилни телефони преди 89-а също е имало, макар да са заемали половината багажник на голяма американска кола :)

Незнам колко дизела и електровоза би имало в България през 1969, ако не беше дошъл "Социализма", но мисля, че ако не беше дошла "Демокрацията" през 1989-та днес у нас щяха тепърва да навлизат мобифоните (онези големите, с антените), които щяха да са само за партийните секретари, а обикновения човек щеше да си прави освен вноска за Лада и вноска за мобифон...
Rado
 
Мнения: 203
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:25 pm

Re: 25 ГОДИНИ...!?

Мнениеот дзвера44 » Пон Окт 27, 2014 10:56 pm

То и ровещи пенсионери е имало,ама не чак толкова колкото сеа :?
дзвера44
 
Мнения: 431
Регистриран на: Пет Апр 11, 2014 8:32 pm
Местоположение: радомир

Re: 25 ГОДИНИ...!?

Мнениеот 07 » Пон Окт 27, 2014 11:15 pm

дзвера44 написа:То и ровещи пенсионери е имало,ама не чак толкова колкото сеа :?

То и никой не изхвърляше нищо преди да е 1000% сигурен че за нищо не става - тоест нямаше и какво да се намери. Но минало - и да им е мъчно на някой - няма да се върне, за съжаление и бъдещето е все по нерадостно.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: 25 ГОДИНИ...!?

Мнениеот railjet » Пон Окт 27, 2014 11:24 pm

Навсъкъде по света има фенове на кофата. И в най-богатите също.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm


Назад към Общи теми / Other railway topics

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта