Метродиаметър 2 в София

Тук може да обсъждате теми свързани с градския транспорт в България и чужбина. Обсъждайте основно релсовия градски транспорт, особено що се отнася до технически характеристики.

Метродиаметър 2 в София

Мнениеот Administrator » Чет Юли 18, 2013 2:50 pm

.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Метродиаметър 2 в София

Мнениеот Administrator » Сря Окт 02, 2013 1:39 pm

Отвориха ценовите оферти за метрото до "Хладилника" тайно от медиите

Най-висока цена предлага турската "Доуш", най-ниска обединението "Метро Черни връх 2013", съставено от "Станилов, "Метропроект Прага" и "Джи Пи Груп"

01.10.2013, Автор: Милена Василева

Пет дни преди крайния срок за завършване на работата на комисията по оценка на офертите за продължението на метрото до "Хладилника" – 30 септември, в "Метрополитен" ЕАД са били отворени ценовите оферти.
За това действие на комисията нямаше съобщение на интернет страницата на "Метрополитен" ЕАД, въпреки репликата на инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на дружеството, че не може да не е имало съобщение.
Така в бързината възложителите на най-големия обект с европейско финансиране не спазиха правилата за прозрачност.

Най-висока е цената на турската "Доуш" - 63 590 706.63 лв., а най-ниска обединението "Метро Черни връх 2013", съставено от "Станилов, "Метропроект Прага" и "Джи Пи Груп" - 42 349 777 лв. Така след поканата на инж. Стоян Братоев да се дават по-високи цени за изпълнение на метрото, можехме да очакваме, че няма да спечели най-ниската оферта, ако не бяха така еднакви техническите оценки на участниците. Според тях и според цената най-висок бал има Обединение ""Метро Черни връх 2013".

В търга за продължението на метрото до "Хладилника" участваха шест компании и обединения. То е с дължина 1301 м, една метростанция и 300 м бретел за обръщане на посоката на движение, част е от втори метродиаметър и е разположено от МС 11 "Джеймс Баучер" до "Парадайз" център.


Ценови оферти на участниците в търга Фирма Техническо предложение Цена в лева
Обединение "Адвал – Гео",
съставено от "Адвал" и "Геострой",
подизпълнител "Стартинженеринг" 48 точки 42 725 154
"Доуш иншаат ве тиджарет",
подизпълнител "Стартинженеринг" 47.79 точки 63 590 706
Обединение "Метро Черни връх 2013",
съставено от "Станилов,
"Метропроект Прага" и "Джи Пи Груп",
подизпълнител "Стартинженеринг" 48 точки 42 349 777
Обединение "Енерго Черни връх",
съставено от "Енергоремонт холдинг",
"Икс Гранде Лавори", "Рикат" 47.6 точки 53 367 303
Обединение "Черни връх",
съставено от "Трейс Груп Холд",
"Пи Ес Ай" и "Инжпроект "ООД 48 точки 49 867 422
Обединение "Метро Витоша 2013",
съставено от "ПСТ Холдинг"АД,
"Геа 21" АД, "Монолит София" АД,
"Ар Джи Би", ЕТ "Маргарита Борисова" РБ 48 точки 53 800 743

Източник: Строителство Градът
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Метродиаметър 2 в София

Мнениеот Otskov » Сря Окт 02, 2013 5:53 pm

Има ли проект за продължаване след Хладилника или това е крайната станция ?
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1994
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Метродиаметър 2 в София

Мнениеот SDI » Сря Окт 02, 2013 8:24 pm

Не, това ще е.
SDI
 
Мнения: 39
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 12:17 am

Re: Метродиаметър 2 в София

Мнениеот Administrator » Вто Мар 25, 2014 4:57 pm

Инж. Стоян Братоев: От 1-ви април стартира строежът на метростанция на кръстовището на бул. „Черни връх” и „Сребърна”

25 Март 2014 | 14:29 | Агенция "Фокус"

София. Строежите на всички метростанции, по които се работи сега, трябва да завършат в срок. Това каза за Агенция „Фокус” инж. Стоян Братоев, директор на „Метрополитен”. Отсечката от Бизнес парк Младост до летище София ще завърши в срок. От 1-ви април стартира строежът на метростанция на кръстовището на бул. „Черни връх” и „Сребърна”. Срокът на изпълнението е 22 месеца. Всички проекти, които сме водили до сега нямат нито един ден просрочие, обяснява той.
„Скоро ще бъде обявена тъжната процедура по проекта за третата линия на метрото. Идеята е до края на година да стартира проектът за третия диаметър на метрото в централната част. Двадесет метровлака ще бъдат доставени за третата линия. Тя ще се прави на етапи. Първият етап ще е от ж.к. „Красно село” до бул. „Владимир Вазов”. За него сме разчели осемнадесет, но ще вземем двадесет, за да има малък резерв. За цялата нова линия ще бъдат тридесет. Старите метровлакове си имат още ресурс, скоро ще бъде направен основен ремонт. Когато се прави основен ремонт, се прави обновление. Те имат ресурс тридесет години, а метрото е от шестнадесет години, никой не изхвърля нещо, което е годно”, каза инж. Стоян Братоев.

Роселина ПЕТКОВА

© 2014 Всички права запазени. Позоваването на Информационна агенция "Фокус" е задължително!

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Метродиаметър 3 в София

Мнениеот Administrator » Вто Апр 01, 2014 10:53 pm

Отлагат разширението на метрото на ”Черни връх”

16:20 | 31 март 2014 | | / Редактор Лилия Чалева /

Разширението на метрото на бул. „Черни връх" се отлага заради авария при изграждането на спирка на метрото в "Младост"-4.

Изграждането на метростаницята от ул. „Елин връх" до бул. „Тодор Каблешков" трябваше да започне на 1 април, но се отлага за края на месец май, съобщиха от Центъра за градска мобилност.

Поради аварийна ситуация при изграждането на метротоспирка 15 се налагат промени в маршрута на автобусните линии 4, 76, 305, 314, 413 в района на "Младост" до 04.00 часа на 1 април.
Седем нови метростанции ще бъдат открити през април 2015 година. Те са част от разширението на първия лъч на метрото от Цариградско шосе до летището и от Младост 1 до Бизнес парка.
Изграждането на метроспирката в квартал "Хладилника" трябва приключи в началото на 2016 година.

Източник: Sofia.dir.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Метродиаметър 2 в София

Мнениеот Administrator » Пон Ное 03, 2014 3:46 pm

Инж. Стоян Братоев: Във втората половина на 2015 г. ще започне строителството на третата линия на метрото

Изпълнителният директор на „Метрополитен” ЕАД инж. Стоян Братоев в интервю за Агенция „Фокус” във връзка с предстоящото изграждане на третия метродиаметър в столицата

Публикувано : пн, ное 3rd, 2014

Фокус: Инж. Братоев, има ли опасност от забавяне на строежа на третия лъч на метрото?
Стоян Братоев: Няма опасност. Ние вървим по процедурите, които са по закон. Като ги извървим, тогава ще започнем строителство. Има много процедури – тръжни процедури, регулационни планове – всичко се извършва, както се изисква.
Фокус: Какво гласят жалбите, подадени срещу намеренията за строеж на третия метродиаметър и основателни ли са те?
Стоян Братоев: Няма жалба срещу намерението на строежа. Жалба има срещу процедурата за общия устройствен план. Това не е наша процедура, а на ДАГ. Ние имаме процедури, свързани с проекта, с регулационните планове, с тръжните процедури за възлагане. Там нещата си вървят. Има още много време, докато приключим. Планира се във втората половина на годината, защото дотогава първо трябва да пуснем участъка „Младост” и летището. Ако започнем по-рано, съвсем ще блокираме София. Има си правила и те трябва да се спазват. В момента се правят 9 километра и с още 8км ще блокираме целия град. Трябва да бъде поетапно, както направихме и пуснахме поетапно втората линия. Догодина пускаме тези два участъка и тогава ще започне третата линия.
Фокус: Ще се наложи ли повторна проверка за оценка на въздействието върху околната среда заради жалбата?
Стоян Братоев: Има проверка – те просто не знаят. Има материали за ОВОС с обем и съдържание на доклад за ОВОС. Компетентният орган, който да се произнесе дали това е достатъчно, или трябва да се прави допълнителен доклад, е Министерството на околната среда и водите. Ние сме възложили на външни независими експерти – екип от 12 души професори, доценти и т.н., които са изготвили тези материали, внесени са и министерството е преценило, че това е достатъчно. Това е законовият ред. Компетентният орган преценява дали трябва да се прави нещо допълнително. Всички екологични аспекти са разгледани – и води, и почви, и въздух, и растителност, дали в района „Натура”, а тя е на 5-6 км от обекта, какви въздействия може да има по време на строителството и експлоатацията. Всичко това в тези материали е подробно разгледано със съответните анализи и е внесено в МОСВ. На базата на това те са издали решението. Някой може да го обжалва, но си има законова процедура. Ако министерството прецени, ако трябва, ще се направят допълнителни изследвания и проучвания. Засега те са преценили, че това е достатъчно.
Фокус: Съществува ли възможност някой умишлено да цели строителството на третия лъч на столичното метро да бъде забавено?
Стоян Братоев: Каквото и да прави, има много време, докато започнем строителството. Дотогава всички тези процедури ще минат. Ние затова ги почваме по-отрано и винаги досега сме правили така. Тези процедури започват поне една година преди строителство, за да може да има време всичко това да мине, каквито са законовите изисквания. „Метрополитен” е организация, която се старае да спазва максимално всички законови процедури. Тя ги спазва и затова досега метрото го има. Ако не ги спазваше, още на първия участък щяха да го спрат. Ако някой има някакви мераци да изнудва, е сбъркал адреса. Няма как да изнудва, защото си има правила. Като правилата се спазват, всичко е наред. Това е най-екологичният проект, който въобще може да се говори, че се прави в София. Разбира се, че по време на строителството ще има притеснение на хората. Като строихме в кв. „Надежда”, имаше протести, а сега като минем оттам, хората не могат да се нарадват – хем минаха две години, откакто го пуснахме. Метрото е най-доброто нещо, което се е случвало на София в последните сто години.
Фокус: Има ли опасност от липса на европейски средства за реализацията на проекта за третата метролиния?
Стоян Братоев: Това, което засега е записано в оперативната програма, е за централния участък на третата линия. На този етап няма финансиране за цялата трета линия. В програмата е записан централният участък на третата линия и затова започваме с него. Той е най-труден, изисква най-много време за строителство и има най-голямо натоварване с пътници. Това е участъкът от бул. „Владимир Вазов” до ж.к. „Красно село”. Според възможностите във времето ще се прави връзката към ж.к. „Овча купел” и по бул. „Владимир Вазов”. Никой не може да каже кога ще станат, без да има финансиране. Аз съм оптимист и мисля, че до 2020 г. ще станат. Засега до 2018 г. планираме централния участък на третата линия.
Фокус: Кога най-рано може да започне строителството на третата линия на метрото?
Стоян Братоев: Във втората половина на следващата година. И да искаме по-рано, няма да го почнем, защото с общината в момента работим по участъка до летището, до Бизнес парк София, на бул. „Черни връх”. Ако почнем третата линия, ще блокираме града. Трябва да пуснем тези два участъка, за да се освободи малко натоварването в града и тогава ще започнем. През лятото трябваше да започнем по-рано станцията при бул. „Черни връх”, но я забавихме, за да се пусне кръстовището на Семинарията и тогава я започнахме. Съобразяваме се с общата обстановка в града и това е правилното. Каквото и да стане, по-рано от лятото на следващата година, дори всичко да е минало като процедури, не трябва да започваме преди да сме пуснали тези два участъка. Те са разчетени по график. Нашият график е строителството на третата линия да почне във втората половина на 2015 г. В интерес на истината преди година-година и половина бяхме заложили първоначално началото на 2015 г., но без да се съобразим с пускането на тези два участъка. Впоследствие като седнахме и наложихме графиците, от миналата година позицията ни е, че строителството трябва да започне във втората половина на следващата година.
Фокус: Кога ще бъде готови участъците на метрото до Летище София и до Бизнес парк София?
Стоян Братоев: Сроковете им са края на април-началото на май догодина. Двата участъка имат разминаване с около месец. През април-май догодина ще бъдат пуснати и затова говорим да започнем строителството на третата линия във втората половина на следващата година.

Яница ТАНЕВА

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Метродиаметър 2 в София

Мнениеот Otskov » Нед Юли 17, 2016 2:18 pm

Докъде се стигна с изградбата на метростанция Витоша ?
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1994
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Метродиаметър 2 в София

Мнениеот mitko08888 » Нед Юли 17, 2016 5:05 pm

Otskov написа:Докъде се стигна с изградбата на метростанция Витоша ?


Говори се за 20-ти. https://www.24chasa.bg/novini/article/5649131

Предвидили са централна жп гара да е с пиктограма на влак и на автобус ...

Изображение
mitko08888
 
Мнения: 148
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:17 pm

Re: Метродиаметър 2 в София

Мнениеот bdz46203 » Пон Юли 18, 2016 12:03 pm

Otskov написа:Докъде се стигна с изградбата на метростанция Витоша ?

Не се ли пише изграждането? :roll:
bdz46203
 


Назад към Градски транспорт / Metro, Light Rail and Other Public Transport

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron