Метродиаметър 3 в София

Тук може да обсъждате теми свързани с градския транспорт в България и чужбина. Обсъждайте основно релсовия градски транспорт, особено що се отнася до технически характеристики.

Метродиаметър 3 в София

Мнениеот Administrator » Чет Юли 18, 2013 2:50 pm

.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Метродиаметър 3 в София

Мнениеот Administrator » Чет Сеп 26, 2013 1:36 pm

Строителството на третия метродиаметър - стартира до края на 2014

До края на следващата година трябва да бъдат проведени тръжните процедури, избрани изпълнители и да започне строителството на третия метродиаметър. Неговата подземна част е общо 8 км - 1 етап, и неговото изграждане и финансиране са приоритетни.
Това съобщи изпълнителният директор на "Метрополитен" Стоян Братоев на дискусионния форум "Строителството през 2014 г. - перспективи и предизвикателства".

Строителните фирми да дават по-високи цени в търговете за изпълнение на метрото. Такъв необичаен съвет от страна на инвеститор отправи инж. Братоев участниците във форума. Според него от евтиното строителство не печели нито инвеститорът, нито строителите.

Поне 8-10 български фирми могат да бъдат главни изпълнители на метроотсечки. Те могат да работят и извън България - в Москва, Баку или Алмати, където се извършва разширение на метросистемите, подчерта Стоян Братоев.

Източник: Строителство Градът
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Метродиаметър 3 в София

Мнениеот Administrator » Пон Дек 02, 2013 10:36 pm

Спират европарите за третия лъч на метрото

Еврофинансирането спряно. Управляващите ще търсят пари от бюджета.

28 ноември 2013, 14:04

Разширението на софийското метро е приоритетен проект и търсим начин отсечката до летище "София" да бъде финансирана. Това заяви вицепремиерът Зинаида Златанова на изслушване в парламентарната комисия по европейските въпроси. С изказването си тя не отрече, че пари за строеж на третия метродиаметър на софийското метро в оперативна програма "Транспорт" не са предвидени.

Златанова подчерта, че управляващите ще търсят пари за продължението на подземната железница. По думите й, възможност за финансиране на следващия етап е, да се вземат средства от Европейския фонд за регионално развитие.

"В следващия програмен период за ОП "Транспорт" са предвидени 1.6 млрд. лева, а би трябвало да са поне 2 млрд. лева", коментира за Kmeta.bg бившият транспортен министър и депутат от ГЕРБ Ивайло Московски. Той обясни, че от така планираните пари, 1 млрд. лева отиват за ЛОТ 3 на "Струма", който е от задължителните за Брюксел проекти, а останалите 600 млн. лева вероятно ще са за жп линията Септември - Елин Пелин - София, който също е приоритетен за ЕК. Така метрото може да бъде включено в програмата, но само като текст без финансово покритие.

"ЕК определи столичният метрополитен за един от десетте най-успешни проекти с еврофинансиране. Ако са умни управляващите, ще го включат сега, защото има пълна проектна готовност и така 2014 г. няма да остане нулева откъм еврофондовете", смята Московски. Той подчерта също, че в оперативната програма няма и лев за "дигитална България", тъй като тя, освен за пътища, е и за съобщения и информационни технологии. - See more at: http://stroeji.bg/news_read.php?w=4206# ... xJYlz.dpuf

Източник: Stroeji.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Метродиаметър 3 в София

Мнениеот Administrator » Чет Дек 05, 2013 2:03 pm

По третия лъч на метрото в София ще се движат и влакове без машинисти

13:01 на 05 дек 2013

По третата линия на софийското метро ще бъде пуснати в движение и мотриси без машинисти. Това каза пред журналисти директорът на "Метрополитен - София" инж. Стоян Братоев, който показа на колегата си от Лондон Майк Браун подземната железница у нас.

По думите му в момента в метрото се използват по-стар модел влакчета, но за третия метродиаметър ще бъдат купени от по-ново поколение.

Майк Браун, който у нас по покана на британското посолство по повод 150-годишнината на лондонското метро, каза, че за година инвестициите, които правят в подземната си железница, са 1.8 млрд. евро. Основно в нови влакове, сигнализационни системи и станции.

И Братоев, и Браун, са доволни от разменянето на опит.

Третият лъч на метрото в София ще бъде изграден през следващите няколко години, като в момента все още текат процедури по проекта.

Източник: Дневник
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Метродиаметър 3 в София

Мнениеот ilian » Съб Дек 07, 2013 1:48 am

Пак кифтак... Братоев все повече изветрява.
ilian
 
Мнения: 166
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 10:39 pm

Re: Метродиаметър 3 в София

Мнениеот 07 » Съб Дек 07, 2013 2:11 am

ilian написа:Пак кифтак... Братоев все повече изветрява.

Първия сигнал за това беше когато мънкаше как новооткритата станция (тогава) тече като лейка защото "не се е закиснала"...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Метродиаметър 3 в София

Мнениеот Administrator » Пон Дек 16, 2013 3:34 pm

През януари 2014 г. обявяват търговете за третия метродиаметър

Брой 47 от 16/12/2013

Автор: Милена ВАСИЛЕВА

Подготовката на тръжните документи за изграждането на подземната чест от третия метродиаметър е на финалната права. Обявяването на търговете предстои през януари 2014 г., каза инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД.

Осем метростанции с подходната част към тях и 7.5 км метротунел на обща стойност 280 млн. евро ще бъдат разделени на 4 лота, още 40 млн. евро ще струва депото за метровлакове. Продължава подготовката на апликационната форма, която ще бъде подадена в ЕК след одобряване на оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура 2014 - 2020".

Източник: Строителство Градът
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Метродиаметър 3 в София

Мнениеот Administrator » Съб Дек 21, 2013 9:15 pm

И третият лъч на метрото в София отпътува към Министерството на инвестиционното проектиране

19 дек 2013

И проектът за третия лъч на метрото в София се прехвърля към Министерството на инвестиционното проектиране. Това реши днес Столичният общински съвет, съобразявайки се с промените в законодателството, според които проекти на местните власти на стойност над 10 млн. лева трябва да получат одобрение от ведомството на Иван Данов.

Това е поредният голям проект на София, който се прехвърля към новото министерство. Неотдавна общинарите бяха длъжни да поискат разрешение за подготвяната нова трамвайна линия през Борисовата градина в района на Семинарията и кръстовището на две нива при Лъвов мост.

"На практика общинският съвет е лишен от правото да се произнесе по проект, който засяга голяма част от софиянци", заяви общинският съветник от ГЕРБ Орлин Иванов, който беше единственият, гласувал против предложението.

По думите му сега проектът за третия метродиаметър, който се подготвя от общината от 2009 г., отива при експертите от министерството, които ще напишат указания. Те ще бъдат сведени за изпълнение към Направление "Архитектура и градоустройство", управлявано от главния архитект Петър Диков. Следва още едно одобрение от ведомството на Иван Данов и едва тогава може да се започне изпълнението на проекта.

Най-притеснително според Иванов е, че в законите никъде не се споменават срокове за всички тези действия. "Министерството на инвестиционното проектиране е министерството на водопадите, а министърът играе ролята на директор на водопадите", добави съветникът от ГЕРБ.

Опонира му лидерът на социалистите в общинския съвет Милка Христова, според която изпращането на проектите на общината към министерството приличало на саботаж. "На всяка цена Столичната община иска да докаже, че то не работи и няма място в правния мир", заяви тя и добави, че всъщност тази промяна е с цел компенсиране на липсата на административен капацитет на местните власти.

В крайна сметка проектът за третия лъч на метрото отпътува към Министерството на инвестиционното проектиране с 41 гласа "за", 1 "въздържал се" от БСП и 1 "против" от ГЕРБ.

Източник: Дневник
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Метродиаметър 3 в София

Мнениеот Administrator » Съб Дек 21, 2013 9:17 pm

Европари само за 30% от третия лъч на метрото

18.12.2013 | 07:00

Те ще стигнат само за 9 спирки

Пари от новата оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” ще има само за 9 от общо 19 метростанции от третата линия на подземната железница. Това съобщи за „Монитор“ зам.-министърът на транспорта Петър Киров. Въпросните 9 метроспирки са в централната част на София. „Засега намеренията ни са осигурим ресурс за централната част на третия лъч, който включва тежко тунелно прокопаване през центъра на София”, посочи още Киров. По думите му, за него са нужни около 200 млн. евро при индикативна стойност на целия проект от 680 млн. евро. Това означава, че европейското финансиране ще бъде в рамките на 30%. Общата дължина на третата линия на метрото е 16,5 км. Тя трябва да свърже бул. „Ботевградско шосе”, където е колелото на трамвай N22 и Софийския околовръстен път. Прогнозният пътникопоток е 162 000 пътници на ден. Очаква се след като заработи третият лъч на столичното метро вредните газове да намалеят със 110 хил. тона годишно до 2020 г. Трафикът би трябвало да се намали с 35%, а пътнотранспортните произшествия - с 25%. Според зам.-транспортния министър третият лъч ще се прави на етапи. Централната част от третия лъч осъществява връзката между двете съществуващи метролинии. Двете крайни отсечки – на „Ботевградско шосе“ и към жк „Овча купел“, са наземни и тяхното проектиране се предвижда също да бъде направено на части. „След 2018 г., ако бъде освободен ресурс, реално ще има възможност да се изградят и те”, обясни още Киров. И заяви още, че е сигурен, че и Столична община работи по търсенето на възможности за финансиране на метрото. „Голямото предизвикателство е да се намери ресурс за купуване на подвижен състав и изграждане на сигнализация”, заяви Петър Киров. Той поясни, че за влакове, които ще се движат само по третия лъч, са нужни 90 млн. евро. Предвиждаше се, че общината да предложи финансирането за метровлаковете да се осигури от програма „Околна среда” през следващия програмен период. По тяхна информация нужните средства са в размер на около 140 млн. евро. Документите за избор на строител на третата линия от столичната подземна железница са готови. Планира се тръжната процедура да започне в началото на година. А очакванията са да завърши до 2018 г.

Източник: Новини.бг
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Метродиаметър 3 в София

Мнениеот транзитен пътник » Съб Дек 21, 2013 9:59 pm

Петър Делчев написа:...
Документите за избор на строител на третата линия от столичната подземна железница са готови. Планира се тръжната процедура да започне в началото на година. А очакванията са да завърши до 2018 г.


Да започне в началото на коя година? И тръжната процедура ли се очаква да завърши до 2018?
транзитен пътник
 
Мнения: 373
Регистриран на: Пет Сеп 20, 2013 4:49 am

Re: Метродиаметър 3 в София

Мнениеот Administrator » Нед Дек 22, 2013 12:09 am

2014 г. до колкото знам.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Метродиаметър 3 в София

Мнениеот Administrator » Пон Яну 06, 2014 2:46 pm

Инж. Стоян Братоев: Желанието ни е строителството на третата линия на метрото да започне в края на тази година

5 Януари 2014 | 13:49 | Агенция "Фокус"

Инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на „Метрополитен” ЕАД, в интервю за Агенция „Фокус”

Фокус: Инж. Братоев, какви участъци на метрото ще бъдат разширени през тази година?

Стоян Братоев: През тази година продължава строителството на участъци, които започнаха през миналата година. Това е трасето от бул. „Цариградско шосе”, през кв. „Дружба” до летището, където в момента е изпълнено строителство около 38 %. В края на годината строителството трябва да достигне около 95 % и в началото на следващата година да почнем постепенно единичните изпитания и комплексните изпитания, за да може през април 2015 г. участъкът да бъде готов за експлоатация, както е по договорите и графиците за строителство. Това са 5 километра с 4 метростанции. Строителството е в напреднал стадий, има 38 % изпълнение. През лятото ще започнат архитектурата и монтажът на оборудването и на системите за управление и функциониране. Другият участък, по който се работи в момента, е около 2,8 км с 3 метростанции – от кв. „Младост I”, по бул. „Ал. Малинов” до Бизнес парка в кв. „Младост IV”. Напредъкът по изпълнение на строителството е около 27-28 %, тъй като то започна по-късно. За разлика от участъка до летището, който започна в началото на миналата година, строителството на този участък започна през май, тъй като беше процедирано по-късно. През декември тази година трябва да имаме също около 95 % завършено строителство, защото срокът за въвеждане в експлоатация е същият, както този за летището. Разликата е един месец. През май трябва да бъде въведен в експлоатация участъкът от кв. „Младост I” до Бизнес парка – с 3 метростанции. Предстои да започнем строителството на участък от 1,3 км с една метростанция – от бул. „Джеймс Баучер” до бул. „Тодор Каблешков” и ул. „Съборна”. Надяваме се то да започне през първото тримесечие на тази година. Срокът на строителството е 22 месеца, тоест и този участък трябва да бъде завършен в края на 2015 г. Това е, което е в момента на дневен ред, изпълнява се и предстои да започне строителството буквално в следващите месеци.

Фокус: Кога се очаква да започне строителството на третия метродиаметър?

Стоян Братоев: Имаме вече изготвен проект за третата линия. В момента приключват тръжните документации и се надяваме до края на януари да ги внесем в Управляващия орган на Оперативна програма „Транспорт” за предварителен контрол и съответно в Агенцията по обществени поръчки. След като бъдат изпълнени процедурите по предварителния контрол, които са част от операционните споразумения по оперативните програми, тръжните процедури ще бъдат започнати. Нашето желание е да приключат до есента на тази година, за да може в края на тази година с приключването на основното строителство към летището и Бизнес парка, да започне строителството на третата линия. Тя е планирана за 4 години. Първо ще започнем централния участък – около 7,5 км със 7 метростанции. Предвижда се той да бъде завършен през 2018 г. Трябва оперативните програми да бъдат одобрени и на базата на това средствата, които засега се предвиждат, да бъдат одобрени, но дотогава ще вървят тръжните процедури. Обикновено това върви паралелно.

Фокус: Какви ще са ефектите от изграждането на третия лъч на метрото?

Стоян Братоев: За „Младост” и летището се очакват около 90 хиляди пътници допълнително. В момента метрото вози между 280 и 300 хиляди пътници. С пускането на тези два участъка през следващата пролет ще имаме около 380 хиляди пътници. Централният подземен участък от третата линия иска повече време за строителство – 4 години, затова и ще започнем с него. Ако се намери финансиране в този период, ще се строят и другите два периферни участъка, но те са по-леки за строителство и искат около две-две години и половина. През 2018 г. цялата линия би трябвало да донесе нови 170 хиляди пътници, ако се построи само централният участник – около 110 хиляди пътници допълнително. Аз съм оптимист и смятам, че като тръгне централният участък, постепенно ще се намери решение и за другите участъци и в края на 2018 г. ще имаме третата линия на метрото. Като към 380-те хиляди пътници добавим 170 хиляди пътници, стават около 550 хиляди пътници през 2018 г., когато ще бъде завършена основната част на третата линия. Вторият транспортен ефект от метрото не е само в броя превозвани пътници. То влияе изключително много на трафика. Имаме толкова много статистика, проучване от консултанти за всеки следващ етап, който се изгражда. Само като се пусна втората линия, 21 000 автомобила дневно, които са по улиците на София, не се движат заради това, че хората предпочитат по-удобния транспорт. По същия начин се очаква да се намали с около 7 000 автомобила, след като се пусне до „Младост” и летището, а като се пусне третата линия – около 34 000 автомобила по-малко ще се движат в София всеки ден. Дневно в София се движат около 200-250 хиляди автомобила, независимо че регистрираните са много повече. В пиковите дни се движат толкова, така че те вече са значително редуцирани с метрото и тази редукция ще продължи. Третият ефект е спестеното време на пътуване на пътниците. С метрото, в сравнение с градския транспорт, се пътува три пъти по-малко време. Отчетено като спестено време, в момента гоним 110 хиляди човекочаса дневно. Това е спестено време от пътуването с метрото. С пускането на третата линия ще достигнем около 170 хиляди човекочаса дневно спестено време от това, че хората ползват по-бързия и удобен транспорт.

Фокус: Има ли забавяне в строителството или подготвянето на документацията по строителството на някои от участъците?

Стоян Братоев: Не, няма забавяне. Строителството си върви в график. Разбира се, при такова тежко, голямо и сложно строителство има места, където малко изпреварва. Където имаме незначителни изоставяния, съответно се вземат мерки, за да се компенсира това изоставане, но засега нямаме такива участъци. Такава е практиката ни, строителството върви съгласно графика, нямаме притеснения. Разбира се, това е ежедневна работа, свързана с много нерви. Звучи хубаво, като човек каже, че строителството върви по график и всички си мислят, че е по мед и масло, но нито е мед, нито е масло, а са ежедневни разправии и напрежения, но това си е част от работата. Когато човек се захване с такава работа, трябва да знае, че се захваща с трудна работа.

Фокус: На каква стойност е проектът за третата линия на метрото?

Стоян Братоев: В момента това, което планираме, е 320 милиона евро. Те са разделени – за лотовете, за депото, за закупуване на подвижен състав. 320 милиона евро е това, което се планира да бъде по оперативните програми.

Фокус: Кога ще влязат в експлоатация новите 10 метровлака?

Стоян Братоев: Десетте метровлака са доставени. Те са по Оперативна програма „Околна среда”. Влаковете са за разширението „Младост 1” – Бизнес парка и „Младост” - Летище София. Независимо че ще ги пускаме догодина, те вече са доставени, те ще влязат в експлоатация сега, но по този начин вече обезпечаваме изцяло подвижния състав за първа и втора линия, а третата линия ще е със собствен подвижен състав. Нейният тепърва ще го процедираме, така че още не може да се каже кога, как, що, но целта е 2018 г. Процедурата по въвеждането на десетте метровлака в експлоатация включва разконсервиране, специални изпитания и тестове, които за пет от влаковете вече са направени. По график през януари трябва да приключат и другите пет, така че те ще бъдат в експлоатация от февруари нататък. Надявам се в рамките на месеца (защото едновременно не могат да бъдат пуснати – пускат ги на части, по два-три), до края на февруари – най-късно март всичките ще бъдат въведени в експлоатация.
Искам да поздравя всички наши пътници, колеги, строители, проектанти, инвеститори, колегите от Столична община, които помагат за този тежък проект, колегите от оперативните програми и изобщо всички институции. Това е тежък и сложен проект и той не може да се изгради нито от един човек, нито от група хора. Трябва много помощ, много съдействие от различни институции. Слава богу, този проект се оценява по достойнство, като обект от национално значение, затова искам да благодаря на всички, които са съпричастни към неговото изграждане. Аз съм оптимист и се надявам догодина да имаме тези два участъка, след четири години да имаме участъци от третата линия, а оттам-нататък – ще мислим.

Яница ТАНЕВА

© 2014 Всички права запазени. Позоваването на Информационна агенция "Фокус" е задължително!

Всички мнения, оценки и твърдения, изказани в интервютата отразяват лични виждания и „Фокус” не носи отговорност за тях

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Метродиаметър 3 в София

Мнениеот ilian » Сря Яну 08, 2014 1:53 am

Петър Делчев написа:Стоян Братоев: Не, няма забавяне.
Пак кифтак. А това, че процедурата за Баучер-Хладилника се обжалва и първата копка закъснява вече с няколко месеца, не е важно.
ilian
 
Мнения: 166
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 10:39 pm

Re: Метродиаметър 3 в София

Мнениеот assen5 » Сря Яну 08, 2014 1:15 pm

Фокус: Има ли забавяне в строителството или подготвянето на документацията по строителството на някои от участъците?

Що си смучеш от пръстите глупости?
Това, че се обжалва няма нищо общо с зададеният въпрос по-горе.
Строителството в Дружба и Младост върви. Подготвен и завършил търг, избран изпълнител. Какво повече искаш? Това, че на някой му е щукнало да обжалва, дали с прав или не е все едно, какво неправилно има да отговориш по цитираният от теб начин?
Лае се когато нещо не върви, ок. Защо трябва да се лае и когато нещо се прави?
Аватар
assen5
 
Мнения: 154
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 6:01 pm

Re: Метродиаметър 3 в София

Мнениеот ilian » Сря Яну 08, 2014 4:04 pm

Що се заяждаш? Не си го смуча аз:
http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleI ... ce=flip.bg
Цитирам: Очаква се до края на годината (2013) да започне строителството и на продължението на линията по "Черни връх" до булевард "Сребърна".

Търгът е със заложен срок за изпълнение 24 месеца и многократно обещан пусков срок през 2015 г. Т.е. или старата комунистическа школа ще изпълни петилетката за 4 години, или това ще се окаже поредният фъндък.
ilian
 
Мнения: 166
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 10:39 pm

Re: Метродиаметър 3 в София

Мнениеот assen5 » Сря Яну 08, 2014 5:39 pm

Срокът 24 месеца започва да тече от дата на подписване на разрешение за строеж. Такова няма. Т.е. дата е плаваща и за старт и за завършване. Това до края на 2015г. е било най-оптимистично ако няма забавяния в започването на строителството (издаване на разрешение), обжалвания (каквито има) и т.н..
Дори и да има, първа копка също не значи начало на срока.

Дразни ме това, че сееш негативизъм. Хората работят.

Братоев каза веднъж, че не е очаквал да се случи дори 2 МД в неговият трудов живот. Мислел, че метрото само до Младост ще стигне и край. Сега вече има 2 МД, до летището и до Бизнес парк и се очаква МД3. Човека има сериозен екип и нещата се случват. Може и по-добре, а можеше и да не се случи нищо. Кой мислите, че е разубедил Янчулев да не се закрива строителството на Метрото?

Виж това можеш спокойно да говориш тук за фъндъци.
http://banks.dir.bg/2014/01/08/news15896784.html
Аватар
assen5
 
Мнения: 154
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 6:01 pm

Re: Метродиаметър 3 в София

Мнениеот Administrator » Вто Яну 14, 2014 12:48 pm

Третият лъч на метрото зад стъкло срещу инциденти

14.01.2014 10:41

Вангелина Михайлова

Станциите по третия лъч на метрото в София ще са зад стъклен параван, за да се осигури по-голяма безопасност срещу самоубийства и всякакви други инциденти.

"Това ще е и първата стъпка от автоматизирането на метрото", обясни шефът на столичния "Метрополитен" Стоян Братоев. Пероните ще имат стъклени прегради с височина около 1,5 м, които ще пречат на хора да навлизат в тунелите или да попадат на релсите. По подобен начин са оборудвани станции на подземната железница между терминалите на летищата в Лондон, както и нови станции в Париж. След като влакът спре на гарата стъклените врати в преградите се отварят заедно с тези на мотрисата. "Това става без намесата на машиниста. Системите за управление задействат автоматично вратите", обясни Братоев.

Виж тук новите електронни издания в MediaMall - цени от 1 до 4 лева

С подобни свръхмодерни системи ще разполага и третият лъч на софийското метро. Те ще дават възможност движението на мотрисите да се автоматизира изцяло. Така влакчетата ще се движат без машинист, а целият процес ще се ръководи от компютърни системи.

Линии без машинисти вече функционират в подземната железница в Дубай, новата линия на Лондон, в Париж, Сингапур. “Засега у нас потребност от пълно автоматизиране на метрото няма, но в бъдеще, когато свърши финансовата криза, може да бъде въведена. Системите ще го позволяват”, обясни Братоев. Оборудването за мотрисите, за да бъдат махнати машинистите, било доста скъпо и сега излизало по-изгодно да се плащат заплати на машинисти, а и така се осигурява работа на хората в кризата.

Третият лъч на метрото ще е най-високотехнологичната му част. То ще е с дължина 16,5 км и ще има 19 метростанции. Ще вози пътници от жк “Овча купел” през центъра до кв. “Враждебна”. Прогнозната му стойност е около 680 млн. евро, а приблизителният срок за изграждане - 2018 г. След неговото построяване вече 50% от пътуванията в градския транспорт ще са с подземната железница.

Ударно продължава строителството на двата нови участъка на метрото от бул. “Цариградско шосе” до летище София и от “Цариградско” до Бизнес парка.
Изпълнението на първия участък е вече над 40%, а по втория - около 28%.

Пусковият срок и на двата обекта е един и същи - юни 2015 г

“В момента строителите работят по график”, заяви Братоев. Основната конструкция на гарата при летището вече е почти готова. Предстои да се построи и проходът, който ще свързва аеропорта със станцията. Релсовият път също вече се полага по изградените наземни естакади по откритото трасе. Строителите покриват станцията между жк “Дружба” 1 и жк “Дружба” 2 и ще продължат работа по тунела подземно. Монтирането на системите за управление ще започне през лятото. Те ще са по-различни от останалите линии на подземната железница. Заради повечето открити участъци се налага захранването на мотрисите да става с пантографи, като на трамваите и кабели. По останалите линии мотрисите черпят ток от трета релса в основата на пътя. До месец се очаква да започне изграждането и на нова отсечка на метрото от бул. “Черни връх” до ул. “Сребърна”. Тя ще е 1,2 км с две метростанции.

Според генералната схема метрото ще има 63 метростанции на 62 км. То ще превозва 50 000 пътници на час.

Нова къртица ще копае в центъра

Пробивна машина, подобна на тази, която прокопа втория лъч на метрото, ще работи и по третия диаметър на подземната железница в участъка през центъра на столицата.
Изискването строителните компании да осигурят такова съоръжение - собствено или с договор за доставка, ще е част от конкурса за избор на изпълнител на обекта. Процедурата може да бъде стартирана в скоро време, тъй като проектите са в напреднала фаза. Финансиране се очаква от програми на Европейската комисия за следващия програмен период 2014 -2020 г.

Къртицата ще трябва да е с малко по-голям диаметър от старата - 8,5 м. Заради по-високите подпочвени води в София трябва да е херметизирана. Специалистите обясняват, че на практика цялото ни метро се намира под вода. Тунелите обаче се укрепват чрез инжектиране на смеси в почвата.

Машината, която работеше по втория лъч на метрото прокопаваше и строеше дневно по 20-25 м от дължината на тунела, но е достигала и до 30 метра.

Източник: Труд
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Метродиаметър 3 в София

Мнениеот транзитен пътник » Вто Яну 14, 2014 9:11 pm

Петър Делчев написа:...
Ударно продължава строителството на двата нови участъка на метрото от бул. “Цариградско шосе” до летище София и от “Цариградско” до Бизнес парка.
...
Заради повечето открити участъци се налага захранването на мотрисите да става с пантографи, като на трамваите и кабели.


Какво по-точно налага това? Не е като да е принципно невъзможно да има трета релса по открити участъци.
транзитен пътник
 
Мнения: 373
Регистриран на: Пет Сеп 20, 2013 4:49 am

Re: Метродиаметър 3 в София

Мнениеот 07 » Вто Яну 14, 2014 9:58 pm

Ненужното оскъпяване е чисто "усвояване"
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Метродиаметър 3 в София

Мнениеот rain » Чет Яну 16, 2014 9:07 pm

Помислете логично де :-) Жокер : мотрисите по МД1 и МД2 имат ли пантограф?
Аватар
rain
 
Мнения: 235
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:33 am
Местоположение: София

Следваща

Назад към Градски транспорт / Metro, Light Rail and Other Public Transport

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron