Страница 2 от 3

Re: Метродиаметър 3 в София

МнениеПубликувано на: Пет Мар 07, 2014 6:54 pm
от Administrator
Третият лъч на метрото ще мине първо през центъра на София

Столичната община се надява до края на годината да започне строителството, за коeто чака европейско финансиране от 600 млн. лв.

МАРИЯ КОЙЧЕВА

В навечерието на битката за европейско финансиране на проекти в новия програмен период 2014-2020 г. Столичната община е в пълна готовност с най-големия си проект - третия метродиаметър. Всички документи са готови заедно с тръжната документация и само се чака старт на програмите за кандидатстване, а от общината твърдят, че има "да" от Европейската комисия за финансиране на проекта. Трасето е ясно - бул. "Вл. Вазов" - бул. "Евлоги Георгиев" - Орлов мост - НДК - "Красно село" - жк "Овча купел". По предварителни данни изграждането на целия трети лъч ще струва около 1.4 млрд. лв. Реализацията му ще е на етапи и като за начало, за новия програмен период общината ще кандидатства за участъка, който минава през центъра на София - от театър "София" до пазара в "Красно село". По предварителни разчети този участък ще струва около 600 млн. лв.



По-важно е строителството да започне от центъра,



защото ако се започне от по-периферните квартали, метрото ще закара хората само донякъде, казва директорът на "Метрополитен" Стоян Братоев. За другата част на метрото все още не е ясно откъде ще се намери финансиране и кога ще започне строителството. За трасето на третия лъч имаше пет варианта, които не се различаваха много. За окончателен беше избран вариант, предложен главно за подобряване на обслужването на жилищните квартали "Овча купел", кв. "Васил Левски" и кв. "Хаджи Димитър" и на областите южно от центъра. 60% от третата линия ще е разположена подземно в централната част на града, а открито в периферните части на града - 40%. Дължината й е 16. 5 км с 18 метростанции. Откритите участъци са 7 км с 9 метростанции, подземните участъци - 9.5 с 9 метростанции. Прогнозният пътнически поток по третата линия е 170 хил. души. Въпреки че строителството ще започне от центъра, одобреното трасе започва от бул. "Ботевградско шосе", а



ето и къде ще са станциите на третия лъч



Първата ще е на бул. "Ботевградско шосе", от там трасето продължава по бул. "Владимир Вазов", минава покрай стадион "Герена", където също ще има метростанция. В този участък метрото ще е надземно. От Малък градски театър "Зад канала" продължава подземно по бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" през централната градска част. Ще има станция на ул. "Шипка", а тази на Орлов мост ще бъде свързана с вече действащата. От там трасето продължава по бул. "Васил Левски", бул. "Патриарх Евтимий" и НДК. Новите подлези при бул. "Витоша" и "Патриарх Евтимий" ще служат за вход на новата метростанция. Метростанция ще има на кръстовището при бул. "България" и бул. "Иван Ев. Гешов", като съществуващият подлез ще бъде вход на новата метростанция. Следват станции на ул. "Дойран", на бул. "Цар Борис Трети" в "Красно село", където ще има изходи от четирите страни на кръстовището. От ул. "Житница" до "Овча купел" метрото ще е надземно, като само последната спирка ще бъде изградена под земята, поради особеностите на терена.

В "Овча купел" спирките на метрото ще са три. От там линията продължава по оста на ул. "Президент Линкълн" по естакада. Станцията е предвидена да обслужва северната и западната част на квартала. Нататък трасето продължава по естакада по оста на ул. "Президент Линкълн" до бул. "Овча купел". В жилищния комплекс ще има още две станции. На кръстовището с бул. "Овча купел" също е предвидена станция, която да осигури връзка с трамвайния транспорт. Трасето продължава по естакада през река Владайска и в пространството на съществуващите автобусни гаражи навлиза под земята. Станцията ще има и под Околовръстния път, където ще се изгради връзка с жп линията София - Перник.



Етапите



Първият етап е именно този през центъра, който е с дължина 8.5 км и 9 метростанции. Той включва участъка бул. "Вл. Вазов" - Орлов мост - НДК- бул. "България" - кв. "Красно село". Трасето е подземно. Прогнозната стойност без влаковете е 280 млн. евро. Междинното депо ще струва допълнително 40 млн. евро. Времето за изграждане на тази част е четири години, а оптимистичният срок за началото му е краят на тази година. По време на обсъждането на трасето в тази му част в комисии към общината главният архитект на София Петър Диков обясни, че е имало спорове за изходите и входовете на метрото. Променен е методът за изпълнение на станцията при Орлов мост. Тя беше единствената в тази част, която трябваше да се строи по открит способ, но в крайна сметка е решено да е по тунелен. Така при Орлов мост ще бъдат засегнати само 150 кв.м зелена площ без дървета. При открития способ на строителство застрашени са били 4000 кв.м от територията. Корекции има и на станцията на "Патриарх Евтимий" и "Граф Игнатиев". Вместо през входа на Нотариата изходът се преориентира към тротоара, за да не засегне новата градинка.

Вторият етап е кв. "Красно село" - жк "Овча купел" - Околовръстно шосе и жп линия София - Перник. Дължината е 4 км с 5 метростанции. Прогнозната стойност е 80 млн. евро. Строителството ще продължи 2.5 години. Третият етап включва бул. "Ботевградско шосе" - бул. "Вл. Вазов" (жк "Левски", кв. "Герена", жк "Хаджи Димитър"). Дължината е 4 км и 4 метростанции. Прогнозната стройност е 80 млн. евро, времето за строителство също е 2.5 г. Въпреки че за тези два етапа още не е ясно откъде ще се намери финансиране, Столичната община вече има три варианта за разширение на метрото към кв. "Слатина" с цел транспортното обслужване на квартала, както и на спортната зала "Арена Армеец" и бъдещия "София технопарк". Проучването е направено от същата фирма, която изготви вариантите на основното трасе - "Метропроект Прага". И трите трасета минават през район "Слатина" и отвеждат през зала "Арена Армеец", бул. "Цариградско шосе" до Окръжна болница.



Бъдещите ползи в цифри



Очаква се през 2015 г. метрото да се ползва от 380 хил. пътници дневно, а през 2020 г. броят им да достигне до 550 хил. Максимумът на натоварване е 50 хил. пътници на час, а скоростта на пътуване е до 80 км в час. Времето на пътуване до центъра на града е 10-15 минути от всички краища на метрото. Очаква се през 2020 г. метрото да намали вредните газове в един от най-мръсните градове на Европа със 110 хил. тона, а спестеното време на гражданите да е 160 хил. часа дневно. На метрото се разчита да намали и пътните произшествия през 2015 г. с 18%, а през 2020 с 25 на сто.


Източник: СЕГА

Re: Метродиаметър 3 в София

МнениеПубликувано на: Сря Апр 02, 2014 10:45 pm
от Administrator
Търсят строител на третия лъч на метрото

СРЯДА, 2 Април 2014

Столичното общинско дружество "Метрополитен" обяви обществена поръчка за избор на изпълнители за част от третия лъч на метрото в София - от бул. "Владимир Вазов" до пазара в кв. "Красно село". Отсечката е дълга 7 километра и ще е със 7 метростанции. Те ще се намират на пазара на "Красно село", кв. "Белите брези" при ул. "Кюстендил", кръстовището на бул. "Гешов" и бул. "България", Медицинска академия, НДК, бул. "Васил Левски" и Орлов мост. За тази част от третия метродиаметър вече е осигурено европейско финансиране.
Изграждането на нова спирка на метрото по бул. "Черни връх" при пресечката с ул. "Сребърна" ще започне през юли, въпреки че стартът бе планиран за април, обяви кметът на София Йорданка Фандъкова. Причината са многото ремонти сега, част от които ще приключат през юли.

Мила Кисьова

Източник: Стандарт

Re: Метродиаметър 3 в София

МнениеПубликувано на: Съб Май 10, 2014 2:47 pm
от Administrator
Неизвестна дама блокира търга за третия лъч на метрото

Ангелина Златарска иска смяна на метода на строителство, чака се решение на КЗК

09.05.2014

"Викс груп", която е еднолична собственост на Ангелина Златарска, блокира търгът за строителството на третия лъч на столичното метро. Тя обжалва обществената поръчка като настоява да бъде променен метода на строителството на подземната железница. Това става ясно от жалбата й в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).

До десет дни антимонвополният орган трябва да се произнесе дали да спре поръчката, на която разчитат големите строителни компании тъй като е единствената голяма през тази година, заедно с ремонта на старите участъци на магистрала "Тракия".

По закон КЗК трябва да излезе с решение по жалбата на "Викс груп" в едномесечен срок.

Къртица или австрийски способ

Фирмата "Викс груп" е основана през февруари 2013 г. и не е развивала почти никаква дейност, според Търговския регистър. Собственичката Ангелина Златарска също е малко известна в строителния бранш.

В жалбата до КЗК обаче тя настоява третия лъч на метрото метрото от гараж "Земляне" (Красно село) до бул. "Владимир Вазов" да се строи по австрийски способ, а не както е заложено в проекта чрез щитове с т.нар. машина къртица.

Според проектантите, трасето не може да се строи по австрийски способ, защото минава под река.

Удължаване на сроковете

При всички случаи обжалването на тръжната документация ще доведе най-малко до удължаване на срока за подаване на документите. В момента крайният срок за подаване на офертите е до 12 часа на 29 май, два часа по-късно е предвидено предложенията да бъдат отворени публично.

Търгът е за инженеринг – проектиране и строителство на най-трудната част на третия лъч – 7-те километра под земята от театъра "Зад Канала" до гараж "Земляне".

За да върви по-бързо строителството поръчката е разделена на четири обособени позиции, като за всяка ще бъде избран отделен изпълнител. Кандидатите имат право да подадат оферта само за една обособена позиция.

Идеята е един строител да прокопае тунелът по 7-километровото трасе, а други трима да изградят 7-те метростанции, релсите по трасето, вентилацията, захранването на контактната мрежа, автоматиката и т.н. - общо 18 системи от електро-механичната част.


Брюксел редовно дава за пример строителството на софийското метро. Именно под натиска на Еврокомисията проектът получи близо двойно по-голямо финансиране спрямо първоначално отредените му 200 млн. евро от правителството на Пламен Орешарски. В последния вариант на оперативна програма "Транспорт" за него са предвидени 343 млн. евро. Средствата са за строежа на подземния участък и купуването на подвижния състав.

Източник: Mediapool

Re: Метродиаметър 3 в София

МнениеПубликувано на: Пон Май 12, 2014 3:04 pm
от Administrator
Спряха търга за третия метродиаметър

Брой 19 от 12/05/2014

Автор: Милена Василева

Обжалване спря търга за разширение на метрото в София - трети метролъч, първи етап от км 4+950 до км 11+966.34 в четири обособени позиции. Според инж. Стоян Братоев, участник в процедурата, иска промяна на метода на изграждане на тунелното трасе от прокопаване с тунелопробивна машина (ТБМ) по новоавстрийски метод. Това според изпълнителния директор на "Метрополитен" ЕАД инж. Братоев е немислимо. Търгът се обявява с тези условия за изпълнение и тръжната процедура не може да променя метода на изграждане на тунелното трасе, допълни инж. Братоев.
Комисията за защита на конкуренцията има 10-дневен срок да се произнесе, но ако реши да се произнася по същество и да разгледа подробности от процедурата, ще са й необходими 30 дни. Уведомлението от "Метрополитен" ЕАД е получено в КЗК на 20 април, а дружеството е изпратило документацията в КЗК на 7 май, каза инж. Братоев. Тече десетдневният срок за произнасяне на КЗК. Търгът се спира за периода на размишление, вземане на решение и излизане с позиция на комисията.
Името на поръчката е "Трета метролиния - депо бул. "Ботевградско шосе" - бул. "Владимир Вазов" - централна градска част - жп "Овча купел", първи етап - от км 4+950 до км 11+966,34 по обособени позиции":
Първа обособена позиция: Участък от км 11+966,34 (стартова шахта на тунелопробивна машина) до км 8+996,69 (край на МС 11) с 2 метростанции.
Втора обособена позиция: Участък от км 8+996,69 (край на МС 11) до км 6+561,05 (край на МС 8) с 3 метростанции.
Трета обособена позиция: Участък от км 6+561,05 (край на МС 8) до км 4+950 с 2 метростанции и тунелен участък
Четвърта обособена позиция: Тунелен участък, изпълняван с тунелопробивна машина (ТПМ), от км 11+966,34 (стартова шахта) до км 5+248,57 (изходна шахта).
Общата дължина на участъка е 7016,34 м. По трасето се предвиждат за изграждане 7 метростанции. Търгът е за проектиране и строителство. Трасето обхваща подземния участък от км 4+950 до км.11+966,34 със следното трасе: бул. "Вл. Вазов", ул. "Професор Милко Бичев", бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", "Орлов мост", бул. "В. Левски", бул. "Патриарх Евтимий", бул. "Прага", ул. "Георги Софийски", Медицинска академия/Медицински комплекс - университетски комплекс, кръстовището на бул. "България" и бул. "Иван Гешов", ул. "Кюстендил", кв. "Красно село" - ул."Житница".
Стартът на изграждането на метрото до "Хладилника" се отлага за юли, когато бъде завършено строителството на надлеза при Семинарията, каза инж. Братоев.

Източник: Строителство Градът

Re: Метродиаметър 3 в София

МнениеПубликувано на: Пон Май 12, 2014 3:08 pm
от 07
А защо метода на прокопаване в включен в изискването? Какво значение има метода, ако с NATM е по-евтино или по-бързо... май понасмръдва на наглашок...

Re: Метродиаметър 3 в София

МнениеПубликувано на: Пон Май 12, 2014 3:09 pm
от ilian
Естествено!

Re: Метродиаметър 3 в София

МнениеПубликувано на: Чет Юни 12, 2014 3:37 pm
от Administrator
КЗК отмени търга за първия етап от третата линия на метрото

Възложителят е заложил критерии, с които ограничава конкуренцията, счита антимонополната комисия

10.06.2014 14:50

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отмени решение на изпълнителния директор на „Метрополитен” ЕАД за откриване на процедура за възлагане на обществена поръчка за изпълнител на първия етап от третата линия на метрото в София – от бул. „Владимир Вазов“ в кв. „Левски“ до ул. „Житница“ в кв. „Красно село, в близост до пазара.

Антимонополната комисия съобщи днес, че изискването на възложителя придобитият опит на проектантите от изпълнението на подобни обекти да бъде в периода на последните три години необосновано ограничава конкуренцията.

„В случая се възпрепятства участието в процедурата на квалифицирани проектанти, които са изпълнявали подобни проекти извън поставената времева рамка от три години“, посочва се в становището на комисията.

Като ограничителен критерий КЗК определя и изискания от възложителя опит по обособена позиция 4 за изграждане на конструкции на мин. 5 000 метра тунел (метро, ж.п. тунели, пътни тунели) по щитов метод.
Още по темата
Търси се изпълнител на първия етап от третия метродиаметър в София
Столичното метро ще расте до 2020 г.

Според комисията изискуемият опит се отнася до над две трети от общата дължина на участъка и необосновано ограничава участието на лица, които имат опит в изграждането на конструкции на тунели по щитов тунелен метод с по-малка дължина.

Проектирането и изграждането на първия етап от третия метродиаметър обхваща участък с обща дължина от над 7 км. Той започва от бул.“Вл.Вазов“, продължава по ул.“Професор Милко Бичев“, бул.“Евлоги и Христо Георгиеви“, преминава под „Орлов мост“, бул.“Васил Левски“, бул. “Патриарх Евтимий“, бул. “Прага“ и ул. „Георги Софийски“, като достига до Медицинска академия /Медицински комплекс - университетски комплекс, кръстовището на бул.“България“ и бул.“Иван Гешов“, под ул.“Кюстендил“ до кв. „Красно село“ - ул.“Житница“.

По трасето се предвижда да има 7 метростанции.

Поръчката е разделена на 4 обособени позиции. Кандидатите за проектиране и строителство могат да подават оферти само за една обособена позиция.

Поръчката беше обявена в началото на април, а срокът за подаване на документите за участие изтече в края на май.

По статията работиха: Миглена Иванова, редактор Бойчо Попов

Източник: Investor.bg

Re: Метродиаметър 3 в София

МнениеПубликувано на: Чет Юли 31, 2014 8:33 am
от Administrator
Пускат влакове без машинисти

Мила Кисьова

Последно поколение влакове ще купи Столична община за третия лъч на метрото.

Мотрисите ще могат да се движат без машинисти, защото ще бъдат снабдени със супермодерна автоматика с радиоуправление. Първоначално обаче машините ще бъдат управлявани от хора и едва след няколко години, когато на всички перони се поставят стъклени прегради за обезопасяване, ще започнат да се движат сами. Това обясни директорът на "Метрополитен" Стоян Братоев.

По подобен начин вече е пусната най-новата метролиния в Будапеща. Братоев уточни, че движението по третия лъч няма да е по-бързо, защото в подземните железници максималната скорост не бива да надхвърля 80 км в час. Изграждането на третата линия на софийското метро може да започне не по-рано от втората половина на 2015 г., уточни кметът на София Йорданка Фандъкова. "Очакваме да бъде финализирано споразумението с Европейската комисия за новия програмен период до 2020 г., за да може да разчитаме на европейските средства, но и не стоим със скръстени ръце", посочи Фандъкова.

В момента текат процедури по регулационни и общи устройствени планове, съгласуване на проекти и тръжни процедури. Близо 16 км ще е третата линия на метрото, която ще свързва Ботевградско шосе през центъра с "Овча купел".

Първоначално обаче ще бъде изграден само централният участък, който е най-натоварен. Дълъг е 7.5 км и по него ще има седем станции - западният край на бул. "Владимир Вазов", Театър "Зад канала", бул. "Евлоги Георгиев", Орлов мост, паметникът на Патриарх Евтимий, кръстовището на "Витошка" при НДК, Петте кьошета, ул. "Георги Софийски", кръстовището на бул."България" и бул."Гешов", ул. "Кюстендил" до Красно село. По-нататък разширението му в посока Ботевградско шосе и "Овча купел" ще става на етапи.

Източник: Стандарт

Re: Метродиаметър 3 в София

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 05, 2014 5:52 pm
от Otskov
stankos написа:Както винаги метрото ще отсрами ОП ! Случайно или не .

Дано не осе*ят третия метродиаметър, както ос*аха първи и втори :?

Re: Метродиаметър 3 в София

МнениеПубликувано на: Съб Окт 04, 2014 10:54 am
от Administrator
Третият лъч на метрото ще свърже първо бул.“Янко Сакъзов“ и кв. „Борово“

Публикувано : пт, окт 3rd, 2014

Строителството на трети метродиаметър от бул. „Ботевградско шосе“ до кв. „Овча купел“ ще започне от бул. „Янко Сакъзов“ до ж.к. „Борово“. Това каза пред журналисти служебният министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Николина Ангелкова, която откри информационен ден за популяризиране на възможностите за финансиране на телекомуникационни проекти по Механизма за свързване на Европа, цитирана от Агенция „Фокус“.

Според Ангелкова тази най-сложна част от третата линия на метрото ще започне първа за изпълнение по оперативната програма. „Включили сме и частта от бул. „Черни връх“ до Paradise mall“, добави министърът.

Пари по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ ще искаме за автомагистрала „Хемус“. За отсечката от Ябланица до Плевен, с дължина 65 километра, е готов техническият проект и в момента текат процедури за избор на изпълнител за строителството.

„Строежът може да започне през пролетта на следващата година. Предложили сме цялата автомагистрала „Хемус“ в програмата, но в частта от Велико Търново до Шумен ще се финансира със заем на Европейската инвестиционна банка, каза още министър Николина Ангелкова.

България е предложила и довършването на лот 3 на автомагистрала „Струма“ в 64-километровата отсечка, в която вторият подлот е тунел с дължина 15.5 км.

Също със средства по европрограмата ще се правят железопътните отсечки Елин Пелин – Ихтиман и Ихтиман – Септември, както и втора фаза на Пловдив – Бургас.

Източник: ЕПБЖ

Re: Метродиаметър 3 в София

МнениеПубликувано на: Пон Ное 17, 2014 10:33 am
от Administrator
Строят Третия метродиаметър от лятото на 2015

13.11.2014, 15:23

Изграждането на третия метродиаметър ще започне, след като бъде пусната линията до Летището и Бизнес парка

Плановете са това да стане през лятото на 2015-та година, заяви за БНТ изпълнителният директор на столичния метрополитен - инж. Стоян Братоев.

Той коментира още, че жалбите срещу изграждането на третия лъч на подземната железница са неоснователни. И допълни, че строителството по никакъв начин няма да окаже влияние на околната среда.

Преди дни обществената поръчка за централния участък от 3-ия лъч на метрото бе размразена. Тя беше атакувана във Върховния административен съд (ВАС) от фирма, която оспорва метода за строителство на тунелите, но съдът отхвърли жалбата.

Прогнозите са с откриването на третия метродиаметър трафикът в столицата да се облекчи значително. Очакванията са с пускането на новата линия ползващите подземната железница да надхвърлят 550 хиляди души.

Трасето на третия метродиаметър ще тръгва от колелото на трамвая на бул. "Ботевградско шосе", ще минава през бул. "Владимир Вазов", където ще има три метростанции и една при театър "Зад канала". Следващата ще е на Орлов мост, където ще има и връзка с първия метродиаметър, и при НДК с връзка с втората линия.

От НДК, линията продължава към кръстовището на бул. "България" и бул. "Акад. Иван Гешов", кварталите "Красно село" и "Овча купел" и ще достигне Околовръстното шосе.


Източник: Money.bg

Re: Метродиаметър 3 в София

МнениеПубликувано на: Пон Юни 15, 2015 9:17 pm
от Димитър Деянов
Уважаеми участници в нашия форум,

На 14 юни 2015 г. изпратих до кмета на София г-жа Й. Фандъкова и до изп. директор на "МЕТРОПОЛИТЕН" ЕАД инж. Ст. Братоев писмото, което показвам тук. Моля тези от Вас, които споделят изложеното в писмото, да ме подкрепят, както и с каквото могат, по темата: Метродиаметър 3 в София.

Копие на писмо до ЙФ и СБ - 2.jpg
Копие на писмо до ЙФ и СБ - 2.jpg (400.08 KiB) Прегледано 4564 пъти

Re: Метродиаметър 3 в София

МнениеПубликувано на: Вто Юни 16, 2015 8:18 am
от Florian
В момента офертите на доставчиците на новия подвижен състав вече се оценяват и съвсем скоро ще разберем и типа му (няма да е руски).
Тече и процедурата по избор на строител на новия диаметър и на новото депо (по вече съставени проекти).
Пределно късно е за каквито и да е било промени, а още по-малко концептуални.

Re: Метродиаметър 3 в София

МнениеПубликувано на: Вто Юни 16, 2015 3:37 pm
от Димитър Деянов
Не е късно, ако трябва да се преосмисли това решение и се прецени, че изграждането на два типа подземни железници в София, е нецелесъобразно. Няма късно, ако трябва да се предпазим от една грешка, която ще дава своето негативно отражение много десетилетия напред във времето.
Не е ли показателно, че градове, много по-големи от София, с по 100-150 и повече километра подземни железници, не си позволяват да променят техния тип, а ние едва проходили с около 40 км метролинии, ще си имаме вече и втори вид подземна железница ?

Re: Метродиаметър 3 в София

МнениеПубликувано на: Вто Юни 16, 2015 3:44 pm
от assen5
Инж. Деянов погледнете тази новина http://spasimetroto.org/%D0%BA%D0%BE%D1 ... D1%80.html
Хората от "Спаси Метрото" защитават упорито това да е класическо метро, а не "леко".

Re: Метродиаметър 3 в София

МнениеПубликувано на: Вто Юни 16, 2015 9:12 pm
от ivajlo_nikolov
Г-н Деянов.
Твърдо подкрепям Вашата позиция 3-ти метродиаметър да бъде напълно съвместим с другите два. Т.Е. - междурелсие 1435мм., ел. захранване - 3-та релса, 800V, долно токоснемане, тунелни и напълно автономни наземни и надземни трасета. И още нещо - да не се прекроява проекта от 70-те години в централната градска част. Тя не е претърпяла никакво съществено развитие през последните 40 години! Както 1-ви диаметър се изгради по стария проект между ст. Сливница и ст. С.У. Кл. Охридски и 2-ри между "тромпета" Илиянци/Надежда и Хладилника, то 3-ти в старата част на града, идвайки от Овча Купел /по нов проект/, да следва стария проект, а именно: Кр. Село - Руски паметник - НДК - С.У. Кл. Охридски - Подуяне, и от там - по новия проект. Още повече, че на някои места има и подготовка за него - на Ректората -пилоти, наляти на 60 метра дълбочина, а на Подуяне - изградени подземни съоръжения. На НДК - може би.

Re: Метродиаметър 3 в София

МнениеПубликувано на: Вто Юни 16, 2015 9:28 pm
от Димитър Деянов
[quote="assen5"]Мнение от assen5 » Вто Юни 16, 2015 3:44 pm
Инж. Деянов погледнете тази новина http://spasimetroto.org/%D0%BA%D0%BE%D1 ... D1%80.html
Хората от "Спаси Метрото" защитават упорито това да е класическо метро, а не "леко".[/quot

Доколкото виждам, тази "новина" е от ноември 2014 г.
Хората от "Спаси метрото" се борят за корекции на криви, изместване на станции и др., за да се доближи третият метродиаметър до класическото метро, да стане като класическото метро.
Според мен, те трябва да се борят направо диаметър 3 да се изпълни точно като диаметър 1 и диаметър 2, т.е., да не се променя избраният вече вид (тип) на софийския метрополитен. Те трябва да целят точно това, за да има някакъв смисъл, а не като класическото метро, но с друг габарит, друг тип подвижен състав, с други думи, нов тип подземна железница (подземен трамвай), което искаме да избегнем, за да не се получат два вида подземни железници в София.

Re: Метродиаметър 3 в София

МнениеПубликувано на: Пет Юни 19, 2015 1:05 am
от ilian
Аз пък не виждам никакъв проблем автономна линия със собствено депо да е с различен подвижен състав, най-вече заради горното (или двойно) токоснемане.
Не виждам проблем и в няколкото криви с малък радиус. Настоящите линии като нямат остри криви защо имат участъци с 40-60 км/ч? Какво пречи да се проектират 2-3 такива участъка в интерес на по-удобно разположени за пътниците станции?

Re: Метродиаметър 3 в София

МнениеПубликувано на: Пет Юни 19, 2015 1:18 am
от Otskov
През 21-ви век да строим нов железен път с R300 :roll: :shock:

Re: Метродиаметър 3 в София

МнениеПубликувано на: Пет Юни 19, 2015 7:56 am
от bdz46203
Някои хора в България живеят още в 19-ти век..