Страница 3 от 3

Re: Метродиаметър 3 в София

МнениеПубликувано на: Пет Юни 19, 2015 11:57 am
от railjet
В жепето е пълно с такива. Е не съвсем,де, но едно 95%-97% са от този сорт.



По темата:
ilian написа:Не виждам проблем и в няколкото криви с малък радиус.


Аз виждам. ЖПС е разрешен до 80 км/час при R=300. Само че при Н=150мм. Такова при метрото и трамваите няма. Почти никакво няма. А без надвишение дори скорост под 60км/час е достатъчна да предизвика сред правостоящите прегръдки и настъпване по кокалчетата.

Re: Метродиаметър 3 в София

МнениеПубликувано на: Пет Юни 19, 2015 10:38 pm
от 07
ilian написа:Аз пък не виждам никакъв проблем автономна линия със собствено депо да е с различен подвижен състав, най-вече заради горното (или двойно) токоснемане.
Не виждам проблем и в няколкото криви с малък радиус. Настоящите линии като нямат остри криви защо имат участъци с 40-60 км/ч? Какво пречи да се проектират 2-3 такива участъка в интерес на по-удобно разположени за пътниците станции?

Милано и Виена веднага ми изникават като примери с различен ТПС за метро. Но сме твърде далече от тях. В случая ако ще правят трамвай по обособено трасе, то поне да бъде унифициран с ПС на широкия трамвай в София. Но честно казано - по-добре да е класическо метро. И без това осраха каквото можаха...

Re: Метродиаметър 3 в София

МнениеПубликувано на: Пет Авг 14, 2015 4:14 pm
от Administrator
Стоян Братоев: Над 500 хиляди души ще могат да ползват метрото в София през 2019 г.

Публикувано : чт, авг 13th, 2015

Готови са около 40% от конструктивните дейности по изграждането на метрото в столичния квартал „Хладилника”, съобщава Агенция Фокус. Това каза кметът на Столична община Йорданка Фандъкова, при проверка на работата по изграждането на метрото в столичния квартал „Хладилника” и добави, че 82% от дейностите по прокопаването на тунела също са изпълнени и обектът се движи в срок.
Участъкът от разширението включва трасе с дължина 1.3 км заедно с една подземна метростанция, разположена под бул. „Черни връх“ с изходи на кръстовищата с ул. „Хенрих Ибсен“ и ул. „Сребърна“ от северна посока и с ул. „Филип Кутев“. Фандъкова заяви, че наземните дейности са приключили и в момента се асфалтира участъкът от бул. „Черни връх“. И добави, че е било много важно преди есента да се пусне движението. По думите й, се очаква движението да бъде пуснато по асфалтиран и маркиран булевард, но износващият слой асфалт ще се полага следващата пролет, за да може да се завършат и метро станциите, без да стават кръпки. В същото време се работи и по отчуждаването и разширението на горния участък от бул. „Черни връх“ за да стане заедно с разширението до Южната дъга, обясни тя. Очаква се месец октомври да започнат довършителните дейности на тази метро станция, която чисто конструктивно вече е на финала, а обектът трябва окончателно да бъде готов следващото лято – 2016 година и очакваният ефект е да се ползва от още нови 25 хиляди души.
Изпълнителният директор на „Метрополитен“ ЕАД инж. Стоян Братоев, който също присъстваше на проверката заяви, че през 2019 година се очаква да има нови 12 км и 12 метро станции по третата линия на метрото. По думите му, в момента вървят процедурите за избор на изпълнители, а първата половина на месец септември вероятно ще бъдат подписани договорите. Инж. Братоев припомни, че преди седмица кметът на София обяви официално, че Столична община и МС са уточнили, че ще започне изграждането на още 4 метро станции от кв. „Красно село“ през кв. „Овча купел“ до жп линията София-Перник в долната част на кв. „Горна баня“ . Той посочи, че по централния участък ще се движат 20 влака, които са достатъчно, за да започне експлоатация на участъка в „Овча купел“, а ако започне и изграждането на другия участък към бул.“Владимир Вазов“ ще трябва да се реализира опцията от процедурата, която е за още 10 влака. По думите му, прогнозите за третата линия на метрото са още 170 хиляди пътника. Само централният участък е разчетен за 90 хиляди, а заедно с кв. „Овча купел“ се очакват около 40-50 хиляди или да стигнем 130-140 хиляди пътника за тези 12 км, допълни той и заяви, че се прогнозира през 2019 година над 500 хиляди души да ползват метрото в София. Инж. Братоев изрази надежда, че с пускането на третата линия на метрото трафикът в София ще намалее с още 12% и общият принос на метрото в трафика на София да бъде почти 35% или близо 150 хил. коли в движение по-малко в София.

Деница СТОИЛОВА

Източник: ЕПБЖ

Re: Метродиаметър 3 в София

МнениеПубликувано на: Пет Авг 14, 2015 6:00 pm
от Димитър Деянов
За информация на участниците в нашия форум показвам тук писмото, което изпратих на 12 август 2015 г. до кмета на София г-жа Й. Фандъкова и изп. директор на "МЕТРОПОЛИТЕН" ЕАД - инж. Ст. Братоев. С това възнамерявам да приключа участието си по темата "Строителство на третия метродиаметър в София".

Копие от писмо до ЙФ и СБ.jpg
Копие от писмо до ЙФ и СБ.jpg (430.46 KiB) Прегледано 3225 пъти

Re: Метродиаметър 3 в София

МнениеПубликувано на: Съб Авг 15, 2015 9:56 am
от Florian
Точно така, г-н Деянов, спорът отдавна беше предопределен, както се опитах да кажа и с юнския си пост.

Re: Метродиаметър 3 в София

МнениеПубликувано на: Нед Авг 16, 2015 9:52 am
от rain
Г-н Деянов,
Моите уважения към труда ви през годините! Мисля, обаче, че е време да оставите кормилото в ръцете на хора, необременени от случилото се в СССР през 1982г.

Re: Метродиаметър 3 в София

МнениеПубликувано на: Нед Авг 16, 2015 12:47 pm
от Недев
Г-н Деянов отдавна е оставл кормилото в други ръце, сигурно от над 20 години, откакто се е пенсионирал. С писмото си изразява мнение като човек видял много през всичките си години на железничар и в това не виждам нищо лошо, дори напротив. Авторитетите по цял свят дават мнения и умните хора в повечето случаи се вслушват в тях. При нас обаче всеки управляващ си мисли, че светът започва и свършва с него.

Re: Метродиаметър 3 в София

МнениеПубликувано на: Нед Авг 16, 2015 12:51 pm
от Saruman
На кого да се остави в ръцете на USA обременените ли?

Re: Метродиаметър 3 в София

МнениеПубликувано на: Нед Авг 16, 2015 9:27 pm
от 07
Saruman написа:На кого да се остави в ръцете на USA обременените ли?

Верните решения не зависят от политическа ориентация..

Re: Метродиаметър 3 в София

МнениеПубликувано на: Чет Яну 21, 2016 12:11 am
от Administrator
Ивайло Московски: Стартира строителството на третия лъч на метрото

Публикувано : ср, яну 20th, 2016

Проектът за разширение на столичното метро е един от най-сложните проекти през новия програмен период на Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 г. Това каза днес министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на представянето на проекта за изграждане на третия лъч на подземната железница. На събитието присъстваха кметът на София Йорданка Фандъкова, заместник-кметът по транспорта Любомир Христов, изпълнителният директор на „Метрополитен” ЕАД Стоян Братоев и заместник-ръководителят на управляващия орган на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ инж. Галина Василева.

„За последните години, всички правителствени делегации, които идват на посещение в България и се интересуват от инфраструктура остават впечатлени от проекта за столичното метро“, каза Ивайло Московски. Министърът посочи, че общият финансов ресурс, който е предвиден за изграждане на първи етап от третата линия на метрото възлиза на 700 млн. лв. Ивайло Московски допълни, че след стартиране на проектите, ще се търсят варианти за осигуряване на допълнителни средства, които да бъдат инвестирани в метрото.

„През миналия програмен период, проектът за разширение на софийското метро бе сред най-успешните инфраструктурни обекти, финансирани по Оперативна програма „Транспорт“, заяви министър Московски. От нея бяха осигурени повече от 1 милиард лева за разширението на първия метродиаметър и изграждането на втория. Дължината на линиите на метрото нарасна до 39 км с общо 34 метростанции.

Трасето да третия лъч преминава през бул. „Владимир Вазов“ – бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ – Орлов мост – НДК – ж.к. Красно село – ж.к. Овча купел. Първият етап, за който вече има избрани изпълнители е с дължина 7,8 км и 8 метростанции. Общата му стойност е в размер на 848 млн. лв. без ДДС, от които 685 млн. лева ще бъдат осигурени от Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 г.

Прогнозното натоварване на линията е за над 170 хил. пътници дневно, като освен това тя прави интермодални връзки с основни входни артерии в града, с националната жп мрежа в кв. Горна Баня и с първата и втората линия на метрото. Заедно с тези етапи ще се изгради депо за обслужване на влаковете и ще се доставят 20 нови метровлака, с опция за автоматично управление на движението.

Източник: ЕПБЖ

Re: Метродиаметър 3 в София

МнениеПубликувано на: Чет Яну 21, 2016 11:01 am
от nickytod
Една много добра статия за метрото с описание на всички метростанции.
http://www.mediapool.bg/ot-gorna-banya-do-stolichniya-kvhadzhi-dimitar-s-metro-prez-lyatoto-na-2019-g-news244414.html

Re: Метродиаметър 3 в София

МнениеПубликувано на: Нед Юни 19, 2016 9:29 pm
от Otskov

Re: Метродиаметър 3 в София

МнениеПубликувано на: Пон Юни 20, 2016 8:56 am
от bdz46203
ТоА мирчо гандев и компания от години плямпат небивалици из интернет, а реално никаква работа не вършат. Все някой им пречи. Хайде аман вече от такива пумпали. По същата логика, аз имам много по-добри идеи от техните, но пак не мога да ги осъществя, както те не съществяват нищо. Смешници!

Re: Метродиаметър 3 в София

МнениеПубликувано на: Пон Юни 20, 2016 2:17 pm
от транзитен пътник
Не можаха да проектират линията да минава през Подуене (гарата), сега ще говорим за Владая...

Re: Метродиаметър 3 в София

МнениеПубликувано на: Вто Окт 03, 2017 9:35 am
от Administrator
Стоян Братоев: До края на годината обявяваме търг за проектиране на метрото в "Слатина"

от 03.10.2017, Автор: Милена Василева

Изображение

"Подготвяме заданието за разширението на трети метродиаметър през "Гео Милев", "Слатина" до "Окръжна болница" на бул. "Цариградско шосе", където е предвидена последната метростанция. Трасето е с дължина около 7 км и 7 метростанции."
Това каза за "Градът Инфраструктура" проф. д-р инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД. Идеята ни е до края на годината да бъде обявен търг за проектант. Целта е, щом бъде готов проектът за този участък, с него да канидидатстваме за европейско финансиране в периода 2021 – 2027 г. Финансирането ще бъде от приоритетна ос "Техническа помощ" на ОПТТИ 2014-2020 г.
Това разклонение на трети метродиаметър стига до Окръжна болница (МБАЛ "Св. Анна") и няма да се свърже с първи метролъч в "Младост 1".
"Вредно е да се свързват линиите на метрото, каза проф. Братоев. Това е строителство на излишни километри, за да се обслужи интересът на шепа хора. Метрото превозва пътникопотоци, които не могат да бъдат обслужени от наземния транспорт", заключи той.

При обсъждането на вариантите на трасе в "Слатина" и избора на по-добрия се проградна идеята, че стойността на метрото в тази зона ще е около 250 млн. лв. Проф. Братоев не се ангажира със стойност, тя ще стане ясна след подготовката на проекта.

Трасето на разклонението се отделя при ул. "Шипка" след "Орлов мост", минава под Военна академия "Г. С. Раковски" и първата му спирка е на Румънското посолство на бул. "Ситняково". Следват 2 спирки на бул. "Гео Милев", като втората е при "Фестивална". Следващите 2 спирки са в кв. "Слатина" и петата станция е до "Арена Армеец" на ул. "Асен Йорданов". След това трасето върви под бул. "Цариградско шосе" и има спирка след надлеза за "Тех парк София" и накрая – на Окръжна болница (МБАЛ "Св. Анна").

Източник: Infrastructure.bg