Метродиаметър 1 в София

Тук може да обсъждате теми свързани с градския транспорт в България и чужбина. Обсъждайте основно релсовия градски транспорт, особено що се отнася до технически характеристики.

Метродиаметър 1 в София

Мнениеот Administrator » Чет Юли 18, 2013 2:50 pm

.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2419
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Метродиаметър 1 в София

Мнениеот ivajlo_nikolov » Чет Окт 03, 2013 1:35 pm

Днеска и метрото е имало проблеми. Около 8:30 часа е забоксувала е мотриса на изкачването между станциите стадион „Васил Левски” и „Жолио Кюри” поради теч на масло и е престояла над половин час, докато я върнат на стадион „Васил Левски”. До 10:10 часа движението в участъка е било преустановено.
Видео: http://btvnews.bg/gallery/bulgaria/inci ... tml#image1
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 959
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Метродиаметър 1 в София

Мнениеот assen » Чет Окт 03, 2013 11:22 pm

Някой запознат колега може ли да обясни евентуална причина? От медиите не стана ясно - теч на масло поради повреда или нещо друго? Влаковете в метрото имат ли система за мазане на ребордите (там има доста завои, някои с малък радиус) и може ли от нея да е имало теч? Чух и нещо в стил "релсите били смазвани", това възможно ли е да се прави, ако влаковете нямат система за мазане?
assen
 
Мнения: 104
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:26 pm

Re: Метродиаметър 1 в София

Мнениеот bdz43r » Чет Окт 03, 2013 11:53 pm

Влаковете имат мазилна система, има и стационарни лубрикатори преди някои криви.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Метродиаметър 1 в София

Мнениеот SaiLeR » Чет Ное 28, 2013 9:08 pm

Някой да знае, кога е пусковия срок на МС 14 която е първата станция от новостроящата се линия до бизнес парка?
SaiLeR
 
Мнения: 112
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:59 am

Re: Метродиаметър 1 в София

Мнениеот Димитър Деянов » Чет Ное 28, 2013 9:18 pm

SaiLeR написа:Някой да знае, кога е пусковия срок на МС 14 която е първата станция от новостроящата се линия до бизнес парка?


По плана на общината тази новострояща се част от метрото трябва да влезе в експлоатация към 31 март 2015 г.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 652
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Метродиаметър 1 в София

Мнениеот Administrator » Вто Апр 15, 2014 3:57 pm

Ще строят подземната връзка между МС 19 на бул. "Цариградско шосе" и жк "Дружба"

Оферти се подават до 7 май

Брой 15 от 14/04/2014

Столичният метрополитен избира изпълнител на подземна пешеходна връзка между метростанция 19 "Цариградско шосе" и ул. "Обиколна" в жк "Дружба". Целта на проекта е пешеходците да могат безпрепятствено да стигат от тротоара на ул. "Обиколна" директно до вестибюла на метростанцията.
Поръчката е за проектиране и изпълнение на пешеходна връзка между метростанция "Цариградско шосе"(МС19) и ул. "Обиколна" в жк "Дружба" на базата на идеен проект на възложителя, разработен в следните части: архитектура, конструкции, вентилация, електро- (осветителни и силови инсталации), телекомуникации (система за видеонаблюдение) и ВиК – неразделна част от документацията за участие. Прогнозната стойност без ДДС е 2. 400 млн. лв., срокът за изпълнение е 8 месеца.
Обществената поръчка включва проектиране в работна фаза и изграждане на пешеходна връзка, която преодолява хоризонтално разстояние от 260 м и денивелация на терена от 30 м. Пешеходната връзка се състои от три участъка с различен тип конструкции:
• Пешеходна алея (с участък с подпорни стени), свързваща ул. "Обиколна" с пешеходния тунел. Тя е открита, с дължина около 85 м и ширина около 4 м. С нея се преодолява денивелация от 2 м. Предвиждат се: настилка от бетонови унипавета, бордюри и алейно осветление.
• Пешеходен тунел, разположен напречно на стръмния склон към МС19. Ширината му при пешеходната настилка е около 4.20 м, а дължината – около 206 м. В участъка на тунела се преодоляват още около 9.20 м по височина. Избраната технология на изпълнение на тунела в идейния проект е нов австрийски тунелен метод. Предвиждат се: пешеходни рампи с настилка от бетонови унипавета, които се редуват с групи от по 2 или 3 стъпала, траволатор с дължина 100 м, проветрителна вентилационна инсталация, осветителна инсталация (работно, аварийно и евакуационно осветление), вътрешна канализация (отводняване), стъклени автоматични плъзгащи се врати.
• Блок за вертикална комуникация, преодоляващ денивелация от около 10 м. Той е разположен под земята, долепен на фуга до МС 19. Представлява бетонова шахта, която съдържа асансьори, стълбищна клетка и технически помещения. Предвиждат се: два асансьора проходен тип всеки с по две спирки, стълбищни стъпала и площадки от релефен гранитогрес и технически помещения с гланцирана циментова замазка (вентилационно и помпено).
Според тръжните документи ще бъде изпълнена система за видеонаблюдение на целия обект.

Източник: Строителство Градът
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2419
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Метродиаметър 1 в София

Мнениеот Administrator » Пет Май 02, 2014 12:48 pm

Новите отсечки на метрото са готови на 75 процента

02.05.2014

Новите отсечки на метрото са готови на 75 процента, заяви изпълнителният директор на столичния "Метрополитен", цитиран от BTV.

До летището ще може да се пътува от началото на следващата година. Там в момента вече се работи по строителството на метростанцията.

След пускането на отсечката, която е продължение на първия метродиаметър, се очакват около 60 хиляди пътници дневно. Строежът от "Младост" до бизнес парка също е в напреднала фаза.

„Юни месец трябва да се приключи с основните конструкции и да започнат довършителните работи и монтаж на оборудване. Юни до октомври приключваме. Едновременно с това се поправя булевардът върху метрото”, посочи Стоян Братоев - директор на "Метрополитен".

Източник: 24 часа
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2419
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Метродиаметър 1 в София

Мнениеот Administrator » Вто Ное 25, 2014 10:11 am

Йорданка Фандъкова: През април 2015 година трябва да бъде пуснато метрото от „Младост” 1 до Бизнес парк „Младост” 4

Публикувано : пт, ное 21st, 2014

През април 2015 година трябва да бъде пуснато метрото от „Младост” 1 до Бизнес парк „Младост” 4. Това каза кметът на Столична община Йорданка Фандъкова при инспекция на столичното метро в участъка от метростанцията при бул. „Александър Малинов” до метростанцията при бул. „Академик Балан”, част от трасето Младост І-Бизнес парка в Младост ІV, предаде Агенция „Фокус”. „Пуснахме отсечката по бул. „Ал. Малинов”, която се реконструира цялостно по проект за строителство на метрото. Искам да благодаря на жителите на ж.к. „Младост” и на хората, които ежедневно пътуваха, имаше доста сериозно закъснение на движението, но направихме всичко възможно, така че да се завърши този етап и да се отвори през зимата”, коментира тя. „Фандъкова поясни, че 1 300 метра е дължината на отсечката по бул. „Ал. Малинов” и поясни, че тя е част от проекта за изграждането на метрото. По думите ѝ новата отсечка ще бъде с три нови метростанции. „На 90% е завършен релсовият път. Двете нови метро станции са със 70% завършен етап”, допълни Фандъкова. „В предишното правителство на г-н Борисов ние получихме цялата подкрепа, за да може да се работи с тези темпове. През 2014 започнахме изграждането на отсечката по отношение на втора метро линия по бул. „Черни връх”, за която, за съжаление правителството на Пламен Орешарски не отпусна никакви средства”, поясни Йорданка Фандъкова. Тя заяви, че е убедена, че министър Ивайло Московски ще направи всичко възможно да се отворят час по-скоро всички програми „Транспорт”, за да можем през 2015 година да започне изграждането на третата линия, за която имат готовност. „През следващата година до края на април трябва да бъде пусната в движение тази отсечка на метрото, с три нови метростанции и нови 90 000 души ще могат ежедневно да ползват този градски транспорт”, обясни Фандъкова. Кметът на Столична община и допълни, че 23 април е датата за пускането на отсечката до аерогарата.

Роселина ПЕТКОВА

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2419
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Метродиаметър 1 в София

Мнениеот Administrator » Вто Ное 25, 2014 10:13 am

Подземно трасе с две метростанции от Бизнес парк "София" към ИКЕА

Приетият вариант за продължение на първи метродиаметър върви успоредно на Околовръстното и стига до долна лифтова станция "Симеоново"

Брой 44 от 24/11/2014

Изображение
Бъдещо трасе на метрото от МС16-І до МС18-І

На 15 октомври Общинският експертен съвет по устройство на територията на Столичната община разгледа разработените три варианта за трасе и нивелета на продължението на първи метродиаметър - от метростанция 16 при Бизнес парк "София" в "Младост 4" на запад до долна лифтова станция "Симеоново". (Решението за посоката на трасето е взето на експертен съвет на Столичната община още през 2012 г.) Във връзка с изпълнение на заповед на кмета на Столичната община от 2012 г. "Рикат" разработват предпроектните проучвания, възложител е "София Саут Ринг мол".
----
По време на експертния съвет бяха разгледани подробно два от трите варианта за трасе и нивелета, тъй като другият (вариант 2) предвиждаше големи отчуждителни процедури на доста частни имоти, разказва инж. Антон Янев, управител на "Рикат". В резултат на дискусите беше приет трети, изцяло подземен вариант. Според него междустанционните тунели ще се изпълняват по нов австрийски тунелен метод, така че да не се нарушават пътните комуникации в района и да не се навлиза в частни територии, които да подлежат на отчуждаване, уточни инж. Янев.

Трасе и метростанции
Продължението на първия метродиаметър от МС 16 до долна лифтова станция "Симеоново" е с дължина 1902 м и 2 метростанции.
Първата метростанция 17 е разположена при връзката на бул. "Ал. Малинов" с околовръстния път от северната страна, като за обслужване на пътниците от южната страна е предвиден подземен пешеходен тунел и ескалатори за влизане под околовръстния път и излизане от южната страна. МС 17 е къса - дължината й е 137 м, ширината й е 16.9 м.
След МС 17 трасето върви успоредно на Околовръстното от северната му страна в западна посока. Малко след бул. "Климент Охридски" ("Бистришко шосе"), срещу долната лифтова станция "Симеоново" е разположена МС 18. Тя е третирана като крайна, дълга е 113 м, ширината й е 16.8 м. Пешеходен тунел под околовръстното с асансьори, стълбища и ескалатори свързва северния вестибюл с южния.
Метростанциите са дълбоки, защото метротунелът между МС 17 и МС 18 трябва премине под реките Банишка и Рекалмица, и то така, че над него да се осигури минимално покритие от 4.50 - 5 м. МС 17 е на дълбочина на терена около 18 м, като коловозите са на -15 м. МС 18 е дълбока 22 м, като коловозите са на -19 м. Точните стойности ще бъдат ясни при разработване на идейния проект. И двете станции ще бъдат изграждани по открит способ.

Подземните комуникации
Тунелът не нарушва подземните комуникации, които са съсредоточени основно около "Бистришко шосе" (бул. "Климент Охридски"), магазините на ИКЕА, "София Ринг мол". При МС 18 ще се наложи изместването на канализационна система. Възможно е в малка степен да бъдат нарушени комуникациите за улично осветление. Но основното предизвикателство е преминаването на метротунела под двете реки. Най-вероятно ще бъдат проектирани допълнителни дейности за заздравяване на свода на тунела и на терена около реките. Това ще стане на базата на по-подробни геоложки проучвания, за да се разбере кой ще е най-добрият начин за укрепване.

Експертният съвет препоръча
метростанция 17 да бъде съгласувана с проектанта на квартал в "Младост 4" с влязъл в сила ПУП от август 2014 г. Проектът за разширението на метрото е предаден през април 2014 г., тези промени тогава не са съществували и затова и не са отразени. Идеята е да не се засяга бъдещият квартал и да не се навлиза в сервитута на Софийския околовръстен път.

Другите варианти
"Спазвайки минималните изисквания за проектиране на метрополитени, запазвайки целостта на съоръженията по бул. "Ал. Малинов" и връзката му с околовръстния път, отчитайки същоствуването на естакадата от Околовръстното, която преминава над "Бистришко шосе", нямахме кой знае колко варианти за трасета", казва инж. Янев.
Няколко са пречките метротрасето да мине от южната страна на Софийския околовръстен път:
- Фундаментите на устоите на естакадата.
- В района има гъста застройка, не се открива възможност за ситуиране на МС 18.
- Теренът след МС 16 се покачва рязко. "Изследвахме вариант да минем от юг на Околовръстното - зад новия "София Ринг мол" и зад ИКЕА, но се оказа, че за да има метростанция там, трябва да слезем в дълбочина поне 30 м, а ние имаме ограничение - надлъжните наклони могат да бъдат максимум 4%. И това създава проблем с вертикалната комуникация на пътниците, уточни инж. Янев.
Наземен вариант също се оказва неприемлив. Според инж. Янев "вариантът, който можеше да бъде изпълнен частично по открит способ, включва подземното изкачване на дълъг участък след МС 16, при което се засяга транспортна тунелна връзка от бул. "Ал. Малинов" на изток към кино "Арена". Ако повдигнехме нивелетата, трябваше да предвидим реконструкция на този тунел и да минем на разстояние 50-60 см от естакадата на околовръстното. При такова надземно решение свързването на северната и южната страна на метростанцията трябваше да стане с пасарелка. Добавяме към проблемите и високото коловозно развитие на метростанциите. И още - като се копае открито, е необходимо голяма част от подземната инфраструктура да се реконструира", допълни инж. Янев.
Следващата стъпка по развитието на проекта за разширение на първи метродиаметър е подготовката на идеен проект, съставен от 20 части.

Милена ВАСИЛЕВА

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2419
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Метродиаметър 1 в София

Мнениеот assen » Пет Апр 03, 2015 12:36 am

Линия 1 вече стига до летището. Направи ми впечатление, че точно преди станцията на Терминал 2 има оставени стотина метра от естакадата напълно открити (без обичайния изкуствен "тунел" над нея) - на произвола на стихиите. Някой може ли да обясни причините? В София не е като да не пада по педя сняг поне веднъж годишно плюс поне половин дузина мащабни пороища лятно време... които, сещаме се, до какво ще доведат. Та, след като минусите на решението са видими, кои са му невидимите за мен плюсове?
assen
 
Мнения: 104
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:26 pm

Re: Метродиаметър 1 в София

Мнениеот Saruman » Пет Апр 03, 2015 10:14 am

В много западни държави метрото, когато е над повърхността е открито, даже и станциите не са в някакви тунели.
Аватар
Saruman
 
Мнения: 626
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Re: Метродиаметър 1 в София

Мнениеот railjet » Пет Апр 03, 2015 11:12 am

Метрото се закопа в земята единствено по събражение бързо и безконфликтно движение. Именно това го прави сложно и скъпо.Напълно нормално е да върви над земята през голото поле.
railjet
 
Мнения: 7798
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Метродиаметър 1 в София

Мнениеот Administrator » Нед Апр 05, 2015 1:46 pm

Ивайло Московски: Метрото превърна летище София в мултимодален транспортен център

Публикувано : чт, апр 2nd, 2015

Благодарение на изградената метро връзка, от днес летище София вече е модерен, мултимодален транспортен център. Това каза министър Ивайло Московски по време на пускането в експлоатация на разширението на метрото до Летище София. На церемонията присъстваха премиерът Бойко Борисов, министърът на околната среда и водите Ивелина Василева, министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, кметът на Столична община Йорданка Фандъкова и изпълнителният директор на „Метрополитен“ ЕАД Стоян Братоев. Новият участък е дълъг 5 км и включва 4 метростанции: Дружба, Искърско шосе, Софийска Света гора и Летище София. С изграждането му, софийското метро има общо 36 км метролинии и 31 метростанции.

„Продължаваме разширението на метромрежата и по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 г.“, заяви министър Московски. „Планирано е финансирането на най-тежкия участък от третата линия на метрото – трасето от бул. „Янко Сакъзов“ до кв. „Красно село“, който ще осигури връзката с другите две метролинии и ще обслужи няколко изключително натоварени от транспортна гледна точка райони на столицата“, допълни той. Стойността на проекта е около 800 млн. лева и включва 7,2 км ново трасе, 7 нови метростанции, изграждане на депо в кв. „Красно село“ и доставка на 20 метровлака.

Министър Московски заяви, че за пореден път се доказва, че проектът за изграждане и разширение на столичното метро е един от най-успешните обекти, финансирани по ОП „Транспорт“ 2007-2013 г. „През миналия програмен период бяха осигурени повече от 1 милиард лева за разширението на първия метродиаметър и цялостно изграждане на втория“, каза Ивайло Московски. Той допълни, че с тези средства са изградени 17 нови метростанции и 18 км нови метролинии, а в началото на месец май предстои пускането в експлоатация на още 2,7 км метролинии и 3 нови метростанции.

Проектът за разширение на столичното метро – Етап III е на обща стойност 407 млн. лв., като 215 млн. лв. от тях са осигурени от Оперативна програма „Транспорт“ 2007 – 2013 г. Той е разделен на два лота – Лот 1, който включва новото трасе от бул. „Цариградско шосе“ до Летище София, и Лот 2, който обхваща разширението до Бизнес парка в кв. Младост 3. Стойността на безвъзмездната финансова помощ предоставена от ОП „Транспорт“ 2007 – 2013 г. за изграждането на Лот 1 е 135 млн. лв.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2419
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Метродиаметър 1 в София

Мнениеот Administrator » Нед Апр 05, 2015 1:47 pm

Май вече е време спирка Дружба или там както ще се казва новата спирка при метрото да стане крайна за всички влакове идващи от Запад.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2419
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Метродиаметър 1 в София

Мнениеот bdz43r » Нед Апр 05, 2015 4:12 pm

Тази спирка все още не работи и нищо не спира там.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Метродиаметър 1 в София

Мнениеот Administrator » Чет Апр 09, 2015 10:51 am

МЕТРОТО - МНОГО ШУМ, МАЛКО ЕФЕКТИВНОСТ!

Не е вярно, че има станции в "Дружба-2" - те не обслужват жителите на столичния квартал

Радко Ханджиев

9. Април 2015

Много шум вдигна властта с откриването на новата метроотсечка до Летище София. Времето, необходимо за достигане до аерогарата, щяло да се сведе до 18 минути от центъра, а от Централната жп гара - до по-малко от половин час с прекачване от линия 1 на линия 2 на метростанция "Сердика". Сбъднало се обещанието на кметицата Йорданка Фандъкова. От началото на май пък столичани щели да пътуват с метрото и до Младост 4. Новата отсечка струвала само 136 млн. евро, похвали се и шефът на метростроя инж. Стоян Братоев: подземната част била 17 млн. евро, а надземната - 11,4 млн. евро, "много по-ниско" на километър от цената в Будапеща, Прага, Варшава... То не бяха рязане на лентички, публични възторзи, въобще - изобилни РR овации. "Пари за доизграждане на столичното метро ще има", обяви бравурно и премиерът Борисов.
Не спорим, хубаво е да има метро. Хубаво е метрото да се разширява. Хубаво е да има директна връзка с железопътната мрежа. Но защо нито една медия не попита на каква цена? Можем ли да си го позволим на фона на висящите край метростанциите просяци? За колко десетилетия ще се изплати? И защо трябва да се изгражда нещо скъпоструващо ново, ако съществуващото може да се рехабилитира на цена в пъти по-ниска и да се използва?
Защото метрото не е нищо друго, освен релсов път за по-ефективно осъществяване на градския транспорт - било надземен или подземен (S-bahn и U-bahn), както е в германските градове например. Във всички големи градове в Европа и по света релсите на метрото и на жп мрежата са свързани, те представляват и се експлоатират като единно цяло. Защото - нека подчертаем - смисълът на метрото и на градската жп инфраструктура е да осъществява по-ефективна градска комуникация!
На приложения план се вижда, че и сега има релсов път до аерогарата. Минава по ул. "Източна тангента" и е на метри от правителствения терминал. На около 300 м в източна посока е Терминал 1, а на километър и половина - Терминал 2. Същият този релсов път продължава в западна посока през кв. Слатина, където има изградена спирка на ул. "Боян Магесник" и по-нататък в северозападна посока към гара Подуяне, Сточна гара и Централната жп гара, където пък има връзка с втория лъч на софийското метро; а оттам - към Надежда, Връбница, Обеля, Божурище, Банкя... Иначе казано - и сега влакчето може да стигне до аерогарата от Централната гара. Директно, не чрез прекачване! За 10 минути, не за половин час!
Нямаше да има потребност тогава от изграждане на нова подземна част с осреднена цена 17 млн. евро на км! Нямаше да се разходват 11,4 млн. на км за надземната част, както съобщава инж. Братоев, защото оборудването, инфраструктурата, рехабилитацията и ремонтът на съществуващата линия щеше да възлезе на около 1,5-2 млн. евро на км, според оценката на специалисти.
Така трябва да бъде, ако се мисли държавнически, за хората. Ако се мисли как да се спестят тия 136 млн. евро на данъкоплатците, а не как да се "усвояват" стотици милиони чрез непрозрачни схеми и повече или по-малко скрити далавери. Защото парите от ОП "Транспорт" не идват от европейските фондове, както заблуждава министър Ивайло Московски, а от нашия джоб, от нашите вноски в бюджета на ЕС. И още нещо - придвижването до аерогарата от центъра щеше да става за 10 минути! А от Банкя - за 45 минути! Да де, ама ако се мисли за хората!
Малко известен факт е, че бюджетът на Столичната община е почти милиард и половина, приблизително равен на бюджетите на Министерството на просветата, на това на здравеопазването, на културата, на правосъдието, на спорта или пък - на Народното събрание, на Министерския съвет, президента, омбудсмана и Конституционния съд... взети заедно! Това е огромен бюджет за размерите на нашата държава. Но къде отиват парите ни?
От този огромен бюджет Столичната община отделя 90 милиона за "подпомагане" на търговското дружество "Център за градска мобилност" и само 9 млн. лева за социални дейности! София тъне в боклук, в центъра на столицата се разхождат бездомни кучета, пътят към бул. "Брюксел" е затрупан от пропадане на земни маси. А цялата копцепция за метрото и въобще за развитието на София преследва една главна цел: как да се "усвояват" средства, не как да се служи на столичани.
Хвалят се с построеното, но премълчават, че нито една метростанция не е изградена съгласно европейските стандарти за достъп на инвалиди и майки с колички. Ако се мислеше държавнически, ако се мислеше за хората, "усвояваните" средства можеха да бъдат пренасочени за тази цел, за подобряване на инфраструктурата; за асансьори и ескалатори. Или за пешеходен тунел с ескалатори под "Цариградско шосе" така, че жителите на квартала в Дружба 2 да могат за минути да стигат до метростанцията. И най-вече за обещаните от десетилетия подземни паркинги, така че тротоарите и градинките да се освободят от автомобилите, екологичната картина на столицата чувствително да се подобри.
Като споменаваме Дружба 2, да попитам, кой и защо измени плана за мястото на двете метростанции "Цариградско шосе" и "Дружба"? Първата първоначално бе планирана да се намира над третата част на кв. Дружба 2 и до нея да стигат хората от четвърта и пета. Вместо това тя бе турната пред "Експо център", където не обслужва никого, понеже за кварталците до нея няма никакъв транспорт. А бизнесмените, дето ще населят стърчащата там нависоко нелепа бизнес сграда, на метро не се возят... Втората станция - "Дружба", пък трябваше да бъде между трета и четвърта част на Дружба 2, така че пак да обслужва целия квартал. Сега тя е плесната буквално до шосето за летището и до нея стигат удобно само хората от няколко първи блока на Дружба 1. А целият квартал Дружба 2 трябва да ползва или автобус 204, или редкия график на тролей 4. Та, вместо за 18 минути, хората в четвърта и пета част се прибират за час и половина от центъра, ако ползват това метро, защото от него пътуват 7 до 9 спирки с транспорта, плюс чакането. Та, кому е нужна тази станция, на това място?
Обслужването на жителите на града - това е нещо, което Столичната община в лицето на кмета Йорданска Фандъкова и главния архитект Петър Диков отказват да реализират през всичките тези години. Мислят за "електората", когато дойдат избори. Мислят как да превърнат парите в инвестиции за удължаване на собственото си съществуване като властващ елит, впрегнал всички ресурси на столицата, за да си генерира огромни печалби от строежи, с които "захлебват" близки фирми. Защото нека не се лъжем, публична тайна е, че най-много далавери има там, където може да се вложи много ресурс, но без публичен контрол - като в инфраструктурните проекти например. Размахването на големи строежи като инструмент за печелене на гласове е форма на манипулиране на избирателите. И същите тези столични "фактори" са част от олигархичната власт, която е пуснала пипалата си из целия град, а оттук и из цялата държава.
Това е истината! Другото е манипулация и лъжа!

Източник: ДУМА
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2419
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Метродиаметър 1 в София

Мнениеот Otskov » Съб Авг 15, 2015 10:22 pm

assen написа:Направи ми впечатление, че точно преди станцията на Терминал 2 има оставени стотина метра от естакадата напълно открити (без обичайния изкуствен "тунел" над нея)

Въпросната естакада много радва окото, иска ми се да имаше още такива места по метро мрежата :)

Сега сериозно: Предлагам продължаване на линия 1 до гара Волуяк, с оглед на предстоящата реконструкция на участъка Сф-Ву:
Предимства:
1. Трасето от МС Сливница до гара Ву напрактика е вече изградено, просто му трябва леко преустройство
2. Ще се създаде истинска интермодална точка между трите вида транспорт - общ перон и общ обслужващ персонал, които много ще улеснят пътниците, а вместо планираната измишлютина, подобна на Икш (което си е едно недоразумение, можеха да ичакат малко и да построят нова гара и метростанция Ик, като част от Сф-Еп, ама свърши вече), която или ще е 4-та спирка в междугарието, което ще обезсмиси каквото и да е завишаване на скоростта или леко преместване на сегашната спирка Обеля;
3. но е в двата случая ще имаме две съседни възлови точки, вместо една обща (справка Дъбово-Тулово), където да се осъществяват всички връзки бързо и удобно;
4. МС Волуяк може да заеме сегашните 1-ви и 2-ри коловози или да бъде зад сегашното здание, но и в двата случая избягваме отчуждаването, защото теренът е на НКЖИ и лесно може да се прехвърли на Метрополитен;
5. Крайно време е Метрополитен и НКЖИ да заработят в партньорство - ето и повод. :!: :arrow:
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1959
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Метродиаметър 1 в София

Мнениеот nickytod » Пон Авг 17, 2015 10:59 am

Добра идея, но в момента на дневен ред (като идея) е продължаване на метродиаметъра от мст. Люлин в западна посока по Царицата и след това евентуално завой наляво (в южна посока) по Добринова скала към 4-5 мрн - за това отклонение в станцията имало заложени стрелки и тупик в тунела.
nickytod
 
Мнения: 135
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:05 am


Назад към Градски транспорт / Metro, Light Rail and Other Public Transport

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта