Рейсове за 100 млн. лв. в София

Тук може да обсъждате теми свързани с градския транспорт в България и чужбина. Обсъждайте основно релсовия градски транспорт, особено що се отнася до технически характеристики.

Рейсове за 100 млн. лв. в София

Мнениеот Administrator » Сря Ное 13, 2013 10:28 am

Рейсове за 100 млн. лв. в София

09.11.2013

Обновяването на превозните средства от градския транспорт на София може най-сетне да се осъществи. Общинската фирма "Столичен автотранспорт" е открила през седмицата процедура за закупуването на 170 нови автобуса. финансирането на сделката ще бъде с 97.6 млн. лв. от оперативна програма "Околна среда", а идеята е така да се намали значително замърсяването на въздуха в столицата.
От документацията става ясно, че повечето автобуси (130 на брой) ще бъдат единични, дванадесетметрови и ще се движат с дизелово гориво. Останалите 40 ще са съчленени (18 м) и ще се движат на газ. "Столичен автотранспорт" изисква първите 20 автобуса да бъдат доставени до шест месеца след влизането в сила на договора с изпълнителя, а останалите - в срок до 12 месеца, като количеството по всяка партида да е не повече от 30 броя.
От коя марка ще са новите превозните средства в градския транспорт на София обаче едва ли ще се разбере скоро. Документи за участие в надпреварата ще се подават до 6 декември, но подобни търгове по традиция затъват в съдебни дела. Такива са и причините все още да не е възложена поръчката от 11 февруари тази година за закупуването на други 126 газови съчленени автобуса. Тя също се финансира с пари от "Околна среда" (97.3 млн. лв.). Но дългата поредица от жалби, последната от които с дата 29 октомври от "Джънджоу юйтун бус Ко. лимитид", може да постави под риск усвояването на въпросните средства.
По съвсем друг начин стоят нещата с новите трамваи и тролейбуси. На 25 юни "Столичен електротранспорт" се договори с полската "Железопътни превозни средства ПЕСА Бидгошч" за доставката на 20 нископодови мотриси и с "Шкода Електрик" за 50 нови тролейбуса. Возилата се очаква да тръгнат по софийските улици в началото на следващата година, а цената им е съответно 33 784 726 евро без ДДС и 27 475 000 евро без ДДС. Всички тези средства отново са осигурени от екопрограмата на ЕС.

Източник: Вестник "Банкер" - стр. 2
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Рейсове за 100 млн. лв. в София

Мнениеот ilian » Нед Ное 17, 2013 1:27 am

А екопрограмата е спряна, та нови трамваи май ще видим през крив макарон.
ilian
 
Мнения: 166
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 10:39 pm

Re: Рейсове за 100 млн. лв. в София

Мнениеот Administrator » Сря Ное 20, 2013 3:11 pm

КЗК отмени избора на изпълнител на поръчката за автобусите на София

20.11.2013

Комисията за защита на конкуренцията отмени решение на Съвета на директорите на "Столичен градски транспорт" ЕАД за обявяване на класирането и избора на изпълнител на обществена поръчка с предмет "Доставка на нови газови съчленени автобуси и специализирано оборудване към тях".

Производството установи, че избраният участник за изпълнител на обществената поръчка "МАН ТРЪК & БЪС" АГ (MAN Truck&Bus) не е представил декларации по чл. 47 от ЗОП от страна на всичките 45 прокуристи на дружеството.

Тъй като кандидатът не е изпълнил указанията на помощния орган на възложителя и не е представил всички изискуеми документи по ЗОП, това е основание за неговото отстраняване от участие в процедурата за възлагане на обществената поръчка.

КЗК счита, че с допускането на MAN Truck&Bus до оценка и впоследствие класиране на първо място, процедурата е била опорочена, поради което обжалваното решение за избор на изпълнител се явява незаконосъобразно и следва да бъде отменено.

КЗК връща процедурата на етап разглеждане на допълнително представените документи на участниците съобразно мотивите в решението.

Капитал Daily уточнява, че Решението на КЗК идва след жалба на другия кандидат в поръчката - китайския производител Zhen Gzhon Jotong Bus.
В края на тръжната процедура, която се проточи близо година, останаха само два кандидата - китайският производител и MAN Truck&Bus.
Германската компания предложи 79.2 млн. лв. при прогнозна стойност 97.2 млн. лв. и събра 31.25 т. от максимален брой 40 по технически показатели, а Zhen Gzhon Jotong Bus даде оферта от 91.2 млн. лв. и получи по-ниска оценка по останалите изисквания.
От ценовите оферти зависеше по-голяма част от общата оценка на участниците, тъй като според критериите предлаганата цена е с тежест 60%.

Средствата за 126-те нови метанови автобуса са осигурени по оперативна програма "Околна среда", като парите са част от общо 292 млн. лв., в които са включени и доставка на 10 влака за метрото и 20 трамвая.
Другите проекти са в по-напреднал етап на развитие - тръжните процедури за трамваите и мотрисите бяха пуснати още през 2012 г. и вече имат избрани изпълнители – съответно полската фирма Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S и руската "Метровагонмаш".

С доставката на новите коли средната възраст на автобусния парк ще падне до 6 години и това трябва да намали и разходите за експлоатация и поддръжка с около 3.3 млн. лв. годишно.

Източник:Infrastructure.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am


Назад към Градски транспорт / Metro, Light Rail and Other Public Transport

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron