Новите трамваи в София пестят емисии въглероден двуокис

Тук може да обсъждате теми свързани с градския транспорт в България и чужбина. Обсъждайте основно релсовия градски транспорт, особено що се отнася до технически характеристики.

Re: Новите трамваи в София пестят емисии въглероден двуокис

Мнениеот 07 » Сря Фев 12, 2014 1:38 pm

bdz43r написа:Те и сега трещят с толкова понякога, а конструктивната е 65 км/ч. Аз мога да потвърдя за 70, но се твърди, че рекорда е 100 км/ч.

100 e само за една мотриса - с оригинални италиански ТД.... И майстора в кабината е колега форумец, макар и рядко да влиза.. Аз съм виждал 60 по 7цата, преди 10тина години - по бул. България.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Новите трамваи в София пестят емисии въглероден двуокис

Мнениеот ivajlo_nikolov » Сря Фев 12, 2014 10:09 pm

Инекон - междурелсие 1009мм. - около 70км/ч. според скоростомера на колата ми при успоредно каране по бул. Цар Борис ІІІ ти между Бъкстон и Овча купел.
ЧКД в СМЕ - междурелсие 1435мм. - 90км/ч. според скоростомера в кабината на втората мотриса по бул. Ситняково между Оборище и ул. Черковна, преди да изцвъкат светофара на МОЛ Сердика и отсечката се преминаваше без спиране.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Новите трамваи в София пестят емисии въглероден двуокис

Мнениеот ilian » Чет Фев 13, 2014 1:13 am

ivajlo_nikolov написа:ЧКД в СМЕ - междурелсие 1435мм. - 90км/ч. според скоростомера в кабината на втората мотриса по бул. Ситняково между Оборище и ул. Черковна, преди да изцвъкат светофара на МОЛ Сердика и отсечката се преминаваше без спиране.
Потвърждавам :)
Още по-offtopic: Икарус 280 по линия 204 - 120км/ч от Окръжна болница до Орлов мост. Системно, преди да започнат да спират на Плиска.
ilian
 
Мнения: 166
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 10:39 pm

Re: Новите трамваи в София пестят емисии въглероден двуокис

Мнениеот 07 » Чет Фев 13, 2014 10:10 am

А в Бургас от Меден РуднЯк по надолнището към околовръстното - по линия 209 вдигаха и 280 при попътен вятър, от там дойде и името на модела - 280.... :D
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Новите трамваи в София пестят емисии въглероден двуокис

Мнениеот ivajlo_nikolov » Чет Фев 13, 2014 1:13 pm

Даа, грешката е вярна, за което се извинявам :oops: . Проверих и видях, че оригиналния скоростомер на ЧКД T6B5 е до 70 км/ч. Но явно на тоя са сложили каквото имат да запуши дупката, и даже са го свързали, да шашка любопитни пътници :D Все пак благодаря на съфорумците, че обърнаха внимание на грешката. Дано поне на новите трамваи да слагат само оригинални части , ама надали....
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Новите трамваи в София пестят емисии въглероден двуокис

Мнениеот 07 » Чет Фев 13, 2014 1:19 pm

А аз се вързах че Илиян говори сериозно за 120 км/ч с дръгела дето и при отвесно падане не може да мине границата от 80 :)
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Новите трамваи в София пестят емисии въглероден двуокис

Мнениеот ilian » Чет Фев 13, 2014 11:37 pm

Абсолютно сериозно говоря. На първото спускане (4-ти км) вдигаше 80-90 и ги поддържаше до Алея Яворов. От там до полиграфическия ускоряваше до 120. Даже помня инвентарния номер на най-редовния рекордьор - 3193.
А за трамваите не съм си спомням точно. Знам само, че стрелката изскачаше доста след последото деление.
ilian
 
Мнения: 166
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 10:39 pm

Re: Новите трамваи в София пестят емисии въглероден двуокис

Мнениеот транзитен пътник » Пет Фев 14, 2014 2:55 am

ilian написа:...
Още по-offtopic: Икарус 280 по линия 204 - 120км/ч от Окръжна болница до Орлов мост. Системно, преди да започнат да спират на Плиска.


Off-off-topic, когато по-рано линията се казваше 209, минаваше по (тогавашния) „Толбухин“ (сега „Васил Левски“), не спираше на Орлов мост, и я обслужваха малки (несъчленени) Икаруси, често тръгваха от Ректората в стил 0-100 за три секунди при зелено на Орлов мост и минаваха оттам на летящ старт, понякога в средната лента, за да заобиколят или изпреварят върволицата от автобуси, спиращи на Орлов мост. Направо Летящият унгарец...
Мисля, че и тези вдигаха поне 120 км/ч до нагорнището.
транзитен пътник
 
Мнения: 373
Регистриран на: Пет Сеп 20, 2013 4:49 am

Re: Новите трамваи в София пестят емисии въглероден двуокис

Мнениеот 07 » Пет Фев 14, 2014 10:01 am

Дори да приема че 280тката от онези години е била със 6 степенната скоростна кутия (която се появява след средата на 80те) - пак при максимални обороти на двигателя не може да вдигне повече от 65-70, но поради "късите" скорости наистина до 50 ускорява бързо.. Крайградските, който бяха с две врати и по 4 седалки наред от край до край бяха с по-дълги скорости и можеха да вдигнат и отгоре, но за сметка на това ускоряваха бавно. Докато турситическите Икаруси, мисля че 256 се водеше модела съм виждал 105 на тахографа, на равен път... Имах някъде в къщи едно "помагало" за курсови работи - та там ги имаше всички характеристики на соц. возилата, в неделя ще го потърся и ще фотна главата за Икарус 280... Имаше едни руски рейсове с двигател на ЗиЛ, (не ПАЗ-четата с двигател на ГАЗ-ка) - те "бягаха" много, но изчезнаха в края на 80те...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Новите трамваи в София пестят емисии въглероден двуокис

Мнениеот ivajlo_nikolov » Пет Фев 14, 2014 1:59 pm

Да внеса малко пояснение в off-а. Както @ транзитен пътник написа, линия 209, предшественик на 204 се обслужваше от ЕДИНИЧНИ триврати Икарус 260 на гараж Дружба. Те обслужваха само линия 209, а един от тях - син на цвят - сутрин и вечер и ведомствената линия 35 на Кремиковци "Младост 1А"-Горубляне-Околовръстното-Обединена. След обед, в 17:30 в посока Младост редовно караше по Околовръстното до Казичене с между 110 и 120 км/ч, защото в 18 и нещо часа се включваше от Окръжна болница на 209.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Новите трамваи в София пестят емисии въглероден двуокис

Мнениеот 07 » Пет Фев 14, 2014 2:31 pm

260тка може - скорости и главно предаване са други...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Новите трамваи в София пестят емисии въглероден двуокис

Мнениеот ilian » Съб Фев 15, 2014 12:20 am

07 написа:Дори да приема че 280тката от онези години е била със 6 степенната скоростна кутия (която се появява след средата на 80те) - пак при максимални обороти на двигателя не може да вдигне повече от 65-70, но поради "късите" скорости наистина до 50 ускорява бързо..
С 5-степенна бяха състезателните.
ilian
 
Мнения: 166
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 10:39 pm

Re: Новите трамваи в София пестят емисии въглероден двуокис

Мнениеот Administrator » Пон Фев 24, 2014 3:58 pm

Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД

Завършени са 53% от метрото до летището

До месец и половина започва строителството на подземната железница до Хладилника

Брой 8 от 24/02/2014

Изображение

Инж. Братоев, какъв е напредъкът в изпълнение на етап 3 на разширението на метрото - до летището и до Бизнес парка?
По позиция 1 от бул. "Цариградско шосе" до летище София са завършени 53% от строителството. По позиция 2 от "Младост" до Бизнес парка в "Младост ІV" са завършени 30%. Строителството на първия лот започна на 21 ноември 2012 г., а на втория - на 25 април 2013 г. И двете части ще бъдат завършени до април 2015 г.
Основните конструкции са изпълнени в по-голямата си част, на някои места се работят вътрешни конструкции, а на трасето малко преди летището, на 400 - 450 м, е положен релсов път. И на останалите участъци ще се положи релсов път. Втората половина на годината започват довършителните работи и монтажът на оборудването - електростнабдяване и автоматика.
След приключване на конструкциите, пак през лятото, започва възстановяването на терените над метрото. Ще бъдат реконструирани 4 км от три булеварда: бул. "Александър Малинов" от бул. "Андрей Сахаров" до оковоръстното, където ще се добави по трета лента в посока; бул. "Кръстьо Пастухов" в кв. "Дружба" от бул. "Искърско шосе" до ул. "Списаревски"; ул. "Обиколна" в "Дружба 2".

Предпроектно проучване показа възможността метрото да се свърже с лифта при ИКЕА. Ще се осъществи ли тази идея?
Първо е нужен проект, второ - финансиране. Решение на експертния съвет на Столичната община от края на 2012 г. постановява удължаване и 2 метростанции за връзка с метрото.

Теорията казва, че летището следва да се свърже с метро, железница или трамвай. Как се преборихте метрото да спечели тази възможност?
С трамвай до летището - прекалено е екстравагантно. Сега разширението на първия метродиаметър ще доведе пътниците до летището. И в Прага правят връзка на метрото с летището, но там аеропортът е на 11 км от града и сега се строят първите 4 км от трасето. Брюксел, Лондон, Париж, Мадрид си имат метро до летището. На други места има "леко метро". Виена си има самостоятелна жп линия и тя отива до летището - в по-голямата си част е надземна. Тенденцията е всеки град да направи метровръзка с летището си - нашето остана в очертанията на града, но Прага отстои на 11 км. И там има три метродиаметъра, които се пресичат в триъгълник.

Нашите метролъчове не се пресичат на едно място...
Така и трябва да бъде. Не е добре всичките да са на едно и също място. На пл. "Света Неделя" се пресичат 1-ви и 2-ри метродиаметър. На НДК - 2-ри и 3-ти, а на "Орлов мост - 1-ви и 3-ти.

Има ли смисъл да се възроди старата идея за крайградски жп обход, който да свърже краищата на метролиниите и техните разклонения?
Въпрос на обосновка е. Когато преди години беше направено проучване, то не доказа необходимия брой пътници - 4000 души ползватели не са достатъчни за изграждане на тангенциално направление. Необходимо е цялостно проучване. Практиката показва, че градове с население 2-3 млн. души нямат натоварване за кръгови линии. Рим има около 3 млн. души и има два метродиаметъра. Прага е с 1.6-1.7 млн. души - три метродиаметъра. Варшава е с население около 2 млн. души, има две метролинии и предвижда изграждането на трета. По-големите градове с население 4-5 млн. души имат кръгови линии. Такива са Москва (11.5 млн. души), Мадрид (5 млн. души), където има леко метро, което преминава през сателитните селища на Мадрид. Там дори има станции в полето, които не функционират, защото селищата, за които са предназначени, още не са построени. Ако София расте, може да се помисли за ринг - ако е дъга, не е проблем, но цялостен ринг - нужно е голямо проучване.

За да има интермодален терминал или пътнически хъб, е необходима безпроблемна връзка между различните видове транспорт. Ще стане ли така на Централната жп гара?
С ремонта на гарата ще се подобрят връзките, асансьорите ще бъдат подменени, ще има работещи и чист подлез. Това ще улесни връзката на жп гарата с метрото и трамвая. С автогарата и сега има тунелна връзка. Обновяването на предгаровия площад ще направи по-приветливи връзките между отделните видове транспорт. Но всичко това не е проблем на метрото.

Кога ще бъдат обявени търговете за третия метродиаметър?
Тръжната документация е готова, внесена е в управляващия орган, след това ще влезе в Агенцията по обществени поръчки. Промяната на Общия устройствен план (в частта релсов транспорт, одобрена на експертен съвет) и търговете ще вървят паралелно - все още няма одобрени оперативни програми.

Кога ще започне строителството на подземната железница до "Хладилника"?
Има решение на КЗК - не знам кой участник се сочи за изпълнител, строителството може да започне до месец, месец и половина. (Цената се оказа решаваща за избора на победител в търга. Най-ниска цена даде обединение "Метро Черни връх 2013" – 42.349 млн. лв. без ДДС. Второ остана обединение "Адвал-Гео" с цена 42.725 млн. лв. без ДДС, която е само с 375 377 лв. по-висока от тази на победителя. - бел. ред.).

Интервюто взе Милена ВАСИЛЕВА

Източник: Строителство Градът
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Новите трамваи в София пестят емисии въглероден двуокис

Мнениеот KRAKOMOBILA » Пет Мар 21, 2014 12:01 pm

07 написа:260тка може - скорости и главно предаване са други...

Аз лично съм се возил със 120 км/ч на ГДР-ски втора употреба 280 от Горна Баня до Перник - годината е 2009 - имам и клипче някъде с около 90км/ч.
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 973
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Предишна

Назад към Градски транспорт / Metro, Light Rail and Other Public Transport

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron