Страница 1 от 2

Икономика

МнениеПубликувано на: Чет Юли 18, 2013 2:53 pm
от Administrator
.

Re: Икономика

МнениеПубликувано на: Нед Окт 27, 2013 5:09 pm
от ПЖИ43в
Тъй-като в този раздел(както впрочем и в почти всички други) има доста зададени теми с НУЛЕВО развитие,предлагам и в тази тема да дадете воля на плюенето по миналото,както правите това в една друга тема тука.
..............
А поразсъждавайте и давайте примери каква е (била) икономиката преди и каква е в днешно време?
Аз казвам,че и преди и сега е ПЛАНОВА! Но разликата е какво е как се е планувало?!....

Re: Икономика

МнениеПубликувано на: Нед Окт 27, 2013 7:33 pm
от NikolaiRG
Никога нищо не се е правило и не се прави без планиране.

Re: Икономика

МнениеПубликувано на: Нед Окт 27, 2013 7:50 pm
от 07
NikolaiRG написа:Никога нищо не се е правило и не се прави без планиране.

При "плановото стопанство" - липсва конкуренция, планира се производство, печалба, смята се че щом се е произвело ще се продаде... по точно - има посредническа фирма (както навремето "Търговия на едро") - която каквото и да произведеш - ще го изкупи - цените на изхода от завода са такива че завода да е на печалба, която също е планирана. Търговеца продава на цена - предварително планирана, ако е на загуба - държавата покрива разликата. Това върши работа до момента в който държавата повече няма резерви да покрие разликите.
При "пазарна икономика" - има проучвания какво и колко ще се търси, на каква цена ще се търси, къде ще се търси, анализ - можем ли да предожим това, ако можем - струва ли си... и най важното - има конкуренция.... не успееш ли - някои друг те замества - няма кой да покрие загубите.


В момента в пътническия ЖП транспорт и в градския транспорт се прилага една уродлива смесица: Държавата предварително определя сума с която да покрие разлики в цената и себестойността на превоза и обявява конкурс за превозвач който ще "вземе" субсидията. Конкурса е с един участник. Който каквото и гомно да изцопа - си получава парите. И дори планираното дотиране да не му стигне - не му бият шута и да идва следвщия, ами му забърсват дупето..

Re: Икономика

МнениеПубликувано на: Нед Окт 27, 2013 7:58 pm
от NikolaiRG
Имах предвид, че при пазарната икономика винаги има планиране, но то има връзка с действителността.

Re: Икономика

МнениеПубликувано на: Нед Окт 27, 2013 8:28 pm
от 07
NikolaiRG написа:Имах предвид, че при пазарната икономика винаги има планиране, но то има връзка с действителността.

Абе понякога и то няма :)

Re: Икономика

МнениеПубликувано на: Нед Май 11, 2014 9:01 pm
от ПЖИ43в
Може-би не му е мястото тука,но имам едно питане с два въпроса!
За обслужване на БВ с един електровоз от София през ГО до Варна:
1.--Каква такса (КАТО СТОЙНОСТ) плаща БДЖ на НКЖИ за отвозването на този влак по тая дестинация?
2.--Колко електроенергия(КАТО СТОЙНОСТ) изразходва електровоза за това?

Re: Икономика

МнениеПубликувано на: Нед Май 11, 2014 9:05 pm
от Otskov
Много добри въпроси и аз се питам същото :)

Re: Икономика

МнениеПубликувано на: Нед Май 11, 2014 9:33 pm
от plastikat
ПЖИ43в написа:Може-би не му е мястото тука,но имам едно питане с два въпроса!
За обслужване на БВ с един електровоз от София през ГО до Варна:
1.--Каква такса (КАТО СТОЙНОСТ) плаща БДЖ на НКЖИ за отвозването на този влак по тая дестинация?
2.--Колко електроенергия(КАТО СТОЙНОСТ) изразходва електровоза за това?

Ти ,като "капацитет" ,предполагам си наясно ,че локомотива изразходва енергия ,според товара . Уточни с колко вагона ,колко тона, с какъв локомотив и тн .

Re: Икономика

МнениеПубликувано на: Нед Май 11, 2014 9:50 pm
от ПЖИ43в
Добре!Нека влака да е с 5 вагона.(Предполагам ,че голяма разлика в тоножа според вида им няма--ако има определи ти тонажа!)
Л-ва нека е 44 ,или 45! ...(Ако знаеш ,кажи и за 46!)

Re: Икономика

МнениеПубликувано на: Нед Май 11, 2014 10:37 pm
от 07
Вижте на сайта на ИАЖА, втория документ..

Re: Икономика

МнениеПубликувано на: Нед Май 11, 2014 10:45 pm
от railjet
Дали ще е с 44 или 46, 300т Сф-Ва ще опука приблизително равно количество ток.
За Ва-Сф обаче и двете машини ще лапнат минимум 20% повече.
Някъде около 3000 кинта отиват за тези 532км, ако не ме лъже паметта.

Re: Икономика

МнениеПубликувано на: Нед Май 11, 2014 10:52 pm
от 07
За резервация на капацитет от железопътната инфраструктура се събира такса, както следва:

1. (изм. - ДВ, бр. 71 от 2004 г.) за пътнически превози с бързи, пътнически и крайградски влакове:

а) (изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 1.01.2007 г.) по железопътна линия I категория - 0,2654 лв. за влаккилометър;

б) (изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 1.01.2007 г.) по железопътна линия II категория - 0,1327 лв. за влаккилометър;


===================

За преминаване на пътнически влак по железопътната инфраструктура в зависимост от категорията на жп линията се заплащат следните такси:

1. (изм. - ДВ, бр. 71 от 2004 г.) по железопътни линии I категория:

а) (изм. - ДВ, бр. 71 от 2004 г., бр. 105 от 2006 г., в сила от 1.01.2007 г.) за железния път - 0,0016 лв. за брутотонкилометър;

б) (изм. - ДВ, бр. 71 от 2004 г., бр. 105 от 2006 г., в сила от 1.01.2007 г.) за електрическите инсталации - 0,2283 лв. за влаккилометър;

в) (изм. - ДВ, бр. 71 от 2004 г., бр. 105 от 2006 г., в сила от 1.01.2007 г.) за контактната мрежа - 0,1305 лв. за влаккилометър;

г) (изм. - ДВ, бр. 71 от 2004 г., бр. 105 от 2006 г., в сила от 1.01.2007 г.) за управлението на движението - 0,7284 лв. за влаккилометър;

==========

за пътнически превози с експресни и международни влакове независимо от категорията на железопътната линия:

а) (изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 1.01.2007 г.) за железния път - 0,0031 лв. за брутотонкилометър;

б) (изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 1.01.2007 г.) за електрическите инсталации - 0,4566 лв. за влаккилометър;

в) (изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 1.01.2007 г.) за контактната мрежа - 0,2609 лв. за влаккилометър;

г) (изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 1.01.2007 г.) за управлението на движението - 1,4567 лв. за влаккилометър.


Смятайте :)

Re: Икономика

МнениеПубликувано на: Нед Май 11, 2014 10:56 pm
от bdz43r
Тока е около 7000 kWh Варна - София със 7 вагона.

Re: Икономика

МнениеПубликувано на: Нед Май 11, 2014 11:27 pm
от 07
bdz43r написа:Тока е около 7000 kWh Варна - София със 7 вагона.

Значи грубо 1000 кВч на вагон.... (45 тона)..

Re: Икономика

МнениеПубликувано на: Пон Май 12, 2014 8:40 pm
от ПЖИ43в
Такаа!!От представените до тук неща,консретни отговори не се получават!...
...Значи,влака ако е със 7 вагона и е с тонаж 500 т.,ТО според представените данни излиза,че трябва да се платят такси ..около..1000 лв!?!
...Обаче не се разбира колко ток е "изгорил" л-ва за този влак и колко пари струва това!?!...
...Тези търсени суми(пари) са от графа РАЗХОДИ! НАЛИ!?!(В тази графа естествено има и още други разходи!Нали!?!:--Като за заплати на обслужващия влака персонал и т. н.!)...И като се съберат всичките горни неща,ТО ТЕ ЩЕ се поберат ли в графата ПРИХОДИ от този влак???......
......А КОЛКО СА тези приходи,от къде и от какво се получават и колко максимално могат да бъдат--ще размишляваме след-като получим и видим разходите???!!!...
....Давайте!!.....

Re: Икономика

МнениеПубликувано на: Пон Май 12, 2014 8:52 pm
от plastikat
7000 kWh ,а на какви цени го плащат - предполагам е фирмена тайна . Сложи и по 40-50 лева надник на 2-ма машинисти и 2-3 кондуктора . Сложи таксите за маневри ,сложи и таксите за ремонт и поддръжка , сложи и заплатите на проверяващи , "безопастни", инструктори и тн , сложи и заплатите на билетните касиерки , сложи и заплатите на ревизорите,на деломайсторите ,на персонала в депото , сложи и заплатите на хрантутниците ,сложи и разходите за покриване на кражби и вандализъм и ще разбереш защо не стигат 180 000 000 субсидия . Рано или късно - балона ще се спука !

Re: Икономика

МнениеПубликувано на: Пон Май 12, 2014 10:54 pm
от 07
ПЖИ43в написа:...Обаче не се разбира колко ток е "изгорил" л-ва за този влак и колко пари струва това!?!...
.

(изм. - ДВ, бр. 71 от 2004 г., бр. 105 от 2006 г., в сила от 1.01.2007 г.) за електрическите инсталации - 0,2283 лв. за влаккилометър;

в) (изм. - ДВ, бр. 71 от 2004 г., бр. 105 от 2006 г., в сила от 1.01.2007 г.) за контактната мрежа - 0,1305 лв. за влаккилометър;
Това се плаща. С къс и лек влак превозвача е прецакан, с тежък влак - НКЖИ е прецакана...
Добави разходите за локомотивна и превозна бригада, добави амортизационни разходи по лок и вагоните, добави разходи за издаване на превозните документи - плаща се наем за билетните каси или % комисионна ако издаването на билети се прави от служители на НКЖИ, добави административните разходи... И ще получиш следната картина - имаш легенче дето се пълни през сламка за безалкохолно, но половината му дъно липсва...

Re: Икономика

МнениеПубликувано на: Вто Май 13, 2014 9:00 pm
от ПЖИ43в
О К,07!
Според данните,които си представил по-горе,излиза ,че само по първите две мой питания,БДЖ трябва да плати някъде около 1000 лв.(Евентуално може и да греша,но това съм успял да си изчисля сам?!) Като прибавим и всички останали безизбежни плащания,сумата(предполагам) сигурно ще набъбне някъде дори около 10000 лв.-само от тоя влак!?!....
.....А какви могат да бъдат и СА ПРИХОДИТЕ от тоя влак??...Конкретно могат да се изчислят САМО възможно максималните!????
Ако в тоя 7-вагонен влак ,1 е първокласен,а останалите 6-второкласни седящи вагона,то:
---60 седящи места в 1-во класния по 40 лв(всички изкупени до Вн.) прави приход 2400лв.!
---480 седящи места в 6-те 2-ро класни по 32 лв.(също всички купени да Вн.) прави приход 15360 лв!
.....Или всичко приходи от билети за този влак -------------------------------------------------17760 лв!!
Казахме,че това е възможния максимум приход!! ИСТИНСКИЯ приход е винаги по-малък!!
.........ТАКА,ЧЕ без ония прословути милиони от "ония" дотаций(субсидий),по които постоянно се реве и плюе,едвам,ли ще има БДЖ и влакове!?!...
......И въобще без тези дотаций,субсидий и помощи от Държавата --едвам,ли ще има нещо!!??.....
......
......Не само БДЖ,влакове,селско стопанство и др. неща,ама и ПАРТИЙ няма да има :!: ;)

Re: Икономика

МнениеПубликувано на: Вто Май 13, 2014 9:26 pm
от 07
Гн Иванов - тези сметки са бетер бакалски. Малко като вица за "теорията и практиката "... Ест. че влака може да е на печалба. Но без кардинална промяна в отношението към клиента пътника - приходите от превоз ще са 10 20% от възможните.