lui6_figo_cfr написа:stankos написа:Цял свят се чуди как да ограничи употребата на течни горива , които в бъдеще само ще поскъпват ,а ти ни караш да ползваме повече !?!
Нищо подобно! Казах да внедряваме постепенно модерна дизелова тракция, а най-ярък белег на нейната модерност е ниския разход на течно гориво и висок КПД. Или смяташ, че ел.енергията не се добива предимно въз основа на течни/твърди горива и самото й производство не застрашава околната среда? Освен това, науката и техниката работят ежечасно и може би не сме далеч от времето, в което ще видим и локомотив, движещ се с екологично чисто гориво като например биомаса или отпадъчни продукти от хранително-вкусовата промишленост и общественото хранене. Самото мероприятие по електрифициране е съпроводено с допълнителни разходи и щети върху околната среда, а наличието на електромагнитни полета с определена интензивност на излъчване, никак не е здравословно и безопасно за всичко живо в обхвата им. Отделно- виждаме при тежки зимни условия и обледявания какви допълнителни трудности и щети се пораждат по контактната мрежа и как това спъва движението на влаковете.
Ниския разход на горива е безпредметен ,когато горивото става скъпо . Електроенергия се добива в огромни количества от спорни АЕЦ и възобновяеми източници , на които в бъдеще цената ще поевтинява. Трябва да се стремим да ограничаваме всичко , що изхвърля вредни газове в атмосферата.Пък и не е казано ,че електрическо движение може да се осъществява и само с контактна мрежа ! Технологийте се развиват и се появяват чудеса като суперкондензаторите ! В София вече е доставен един брой такова превозно средство , което скоро ще започне пробна експлоатация по линиите на градския транспорт !