stankos написа:Колега истинската тема е в раздел общи!
stankos написа:lui6_figo_cfr написа:stankos написа: Фотоволтаици и перки могат и е задължително да се монтират върху необработваеми земи и на труднодостъпни терени за да се използват ефективно !
Би ли го обосновал?
Какво има да обосновавам в твърдението , че перки трябва да се изграждат високо в планината , където има почти постоянни течения! Или другото ,че фотоволтаични паркове трябва да се изграждат по стръмни каменисти склонове , които дори за пасища не можеш да използваш !
Кое не ти стана ясно ?
Нямат място на полето отнемайки плодородни земи !
evrokoma написа: Ами дай да "засадим ДОБРУДЖА и всички плодородни земи с перки и фотоволтаици и после ще ръбаме дедовия. Зимата когато прехвалените ВЕИ имат малко производство ще се топлим на кюмюр, връщаме парната тяга и т.н само за да угодим на чичковците искащи да спрем атомната енергия за да ни продават тяхната идваща от същите източици.
evrokoma написа: На някой хора не може да им се набие в главите че не сме толкова богата държава че да си позволяваме скъпа зелена енергия.
evrokoma написа: За няколкото месеца в Гърция не видях фотоволтаил или перка които да са на плодородна земя а тук най-вече в Добруджа всичките са на такива места.
Луиш има и то огромен проблем да се обработва земята под тези перки особенно когато са на гъсто разположени забравяш пътищата които се изграждат за да обслужват тея пущини,забравяш трансформаторите,а ако се наложи сериозен ремонт кой ще плати на земеделеца съсипаната продукция за да може чичкото собственик на перката да печели
07 написа:Малко се отместваме от дискусията.
Въпроса дали дизелова тяга или електрическа не може да се разглежда самостоятелно, "играят" и други фактори:
- трафика по дадената отсечка - ако има интензивно движение и много тон/км и пътн/км, много тръгване и спиране, големи наклони, голяма надморска височина - ел.тягата става необходимост.
lui6_figo_cfr написа:Искаш да кажеш, че една дизелова тяга от типа на ДМВ не е в състояние да реализира голям брой тръгвания и спирания на къси разстояния с нисък разход на гориво? А що се отнася до интензивно движение на много тон/км при големи наклони, мисля, че всеки човек у нас най-напред се сеща за мощния дизел 07- дори ти се кръстил на негоРазбира се, той не е от най-икономичните, обаче нали щяхме да говорим за модерна дизелова тракция или такава, която е в период на разработка? Ние докато си изплатим инвестицията в електрификация на дадена линия, новите дизелови локомитиви и мотриси с подобрени параметри, ще са влезли в масова експлоатация и ще се окаже, че напразно сме наливи пари за изграждане на контактни мрежи.
plastikat написа:Абе , Луиш ,ти да не си си купувал нафта от някой машинист ,който ти е секнал кранчето ,защото вече е на електровоз и затова да държиш толкова на дизеловата тяга ???
plastikat написа:Отговори си на въпроса ,защо има дизел-електрически локомотиви и повече няма да коментирамеМодерна и "дизелова" тракция ,звучи някакси несъвместимо(поне за мен) . Хората вече са измислили "Маглев" ,който незнайно защо не върви на дизел ???
Назад към Други теми / Miscellaneous
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта