МОНИТОР: Всеки втори от най-новите дизели на БДЖ е за ремонт

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

МОНИТОР: Всеки втори от най-новите дизели на БДЖ е за ремонт

Мнениеот Administrator » Сря Окт 04, 2017 11:19 am

Всеки втори от най-новите дизели на БДЖ е за основен ремонт

Венцислав Генков - сряда, 04-10-2017 - 09:00

От купените от Германия 25 мотриси в движение са само 15

Всяка втора от най-новите дизелови мотриси на БДЖ е за основен ремонт, научи „Монитор“. Машините са купени в началото на века, по времето на управлението на кабинета на Симеон Сакскобургготски. В момента от 25 в движение са 15. Останалите 10 са отпаднали от експлоатация след инциденти и катастрофи - удари на прелези или пожари, и се нуждаят от тотален ремонт, коментираха от „БДЖ - Пътнически превози”. Само преди година и няколко месеца броят на използваните дизелови мотриси бе 18.

Оказва се според информация на БДЖ, че част от



останалите в експлоатация машини са с надпробег



и е време да влязат в депата за основен ремонт. От държавната компания отказаха да коментират точната бройка поради различни съображения. „Извършени са допълнителни ремонтни операции, които са съгласувани с вътрешни разпоредби и правилници на БДЖ, за да се осигури безопасна работа на мотрисите”, заявиха от железниците.

На практика



от 2008 г. насам дизеловите мотриси са без поддръжка



защото договорът със Siemens е бил прекратен преди близо 10 години. Тогава ръководството на железниците е преценило, че държавният превозвач може сам да се справя с ремонта им. Но това се е оказало невъзможно и доведе до обявяването на обществена поръчка през януари тази година за ремонт и поддръжка на мотрисите Siemens за следващия 5-годишен период. В сумата е предвидено да бъдат ремонтирани както дизеловите, така и електрическите влакове. Три месеца по-късно стана ясно, че една българска и



три чуждестранни компании се състезават за договора за 137 млн. лв.



без ДДС. Това са регистрираното в Русе дружество „Експрес сервиз”, обединение на германската Siemens, унгарското дружество на швейцарската Stadler и румънската Alstom Transport. Заради непълни документи българската компания отпада от състезанието, а останалите, преминали предварителен подбор, участници бяха поканени да представят технически и ценови оферти.

Първоначално комисията беше сформирана да работи до началото на миналия месец, когато се очакваше да има избран изпълнител. Пред „Монитор” от жп холдинга коментираха, че изпълнителният директор Владимир Владимиров е удължил срока на работа на комисията до 6 януари догодина. Търгът се забави с един месец, след като процедурата беше спряна временно заради подадена жалба. Според БДЖ именно забавянето е причината за удължаване на срока на работа, но е



възможно комисията да излезе с решение и по-рано



Дизеловите мотриси се експлоатират в регионалните центрове на превозвача в София, Пловдив и Горна Оряховица. Според новия график на движение от следващата година БДЖ спира влакове по различни причини. Липсата на достатъчно машини, които да изпълняват линиите, доведе до извозване на пътници с електрически мотриси, произведени преди около 45 години. Спрените преди време от движение 40-годишни съветски електрически мотриси от серия 32 возят пътници между гарите Горна Оряховица и Плевен, както и между Царева ливада и Габрово, потвърдиха от синдикатите на железницата. Прогнозата е, че проблемът с недостига на подвижен състав ще се изостри догодина, когато и дизеловите, и електрическите мотриси Siemens ще бъдат спрени за ремонт. Обикновено една мотриса пътува по 10 пъти на ден.

Източник: Монитор
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2367
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: МОНИТОР: Всеки втори от най-новите дизели на БДЖ е за ре

Мнениеот nickytod » Чет Окт 05, 2017 8:47 am

Нищо не може да устои на нашенската поддръжка :mrgreen:
nickytod
 
Мнения: 131
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:05 am

Re: МОНИТОР: Всеки втори от най-новите дизели на БДЖ е за ре

Мнениеот plam71en » Чет Окт 05, 2017 5:42 pm

Без пари,пак много издържаха.
plam71en
 
Мнения: 227
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:55 pm

Re: МОНИТОР: Всеки втори от най-новите дизели на БДЖ е за ре

Мнениеот bdz_55-089 » Сря Окт 11, 2017 7:16 am

Ето че се оказа, че съветските чемуги са най-добрите, които някога са внасяни у нас. За разлика от прехвалените дезира, 32 и 33 серия не сдадоха багажа дори след 40 години усилена експлоатация.
Що се отнася до фирмите, които са кандидатствали за извършване на ремонт на мотрисите, буди недоумение горепосочената причина за непълнота на документите на Експрес сервиз- Русе. Нали в момента ни управляват така наречените патриоти, които обещаха да залагат на всичко мило и родно. т
Това не би ли трябвало да означава, че всяка потенциална българска фирма в даден бранш би следвало да се ползва преимуществено и привилегировано в подобен род конкурси. Правилно са се отказали на времето от услугите на Siemens, защото у нас има не малко занемарени и дори напълно ликвидирани ремонтни бази на железниците. Тогава, когато БДЖ беше единна компания, предприятия като ЛВЗ Русе процъфтяваха и днес също би имало достатъчно работа за тях. Така ще е докато начело е пълният неудачник и компрометиран в управлението Московски и неговите назначения в БДЖ и НКЖИ. Тепърва ще ставаме свидетели на още по-драстични абсурди.
bdz_55-089
 
Мнения: 857
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: МОНИТОР: Всеки втори от най-новите дизели на БДЖ е за ре

Мнениеот dobriii123 » Сря Окт 11, 2017 11:41 pm

Как няма да сдадат багажа, драги, след като им е дошло време за капитален ремонт, както си му е реда! Какъвто ЕМВ 32 са минавали! ;)
dobriii123
 
Мнения: 587
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:52 am

Re: МОНИТОР: Всеки втори от най-новите дизели на БДЖ е за ре

Мнениеот bdz_55-089 » Чет Окт 12, 2017 9:33 pm

Нека не се лъжем! ЕМВ 32 и 33 далеч не могат да се похвалят с редовна и сносна профилактика или качествени ремонти, поне през последните 2-3 десетилетия. Въпреки това обаче, те се свръхексплоатират и издържат, макар да има някой и друг инцидент. Лъскавите Дезира по начало са много калпави и недомислени и при нашите спартански условия лесно и бързо се скапаха. Защо нашите предишни управляващи не са се заинтересовани от модерните и подобрени модели на електрички като 32 и 33, нима заводите в Латвия и Русия не работят? Защо не се внесоха модернизирани 55-ци от нашите северни съседи например? Ние ли сме най- умните и най- богатите на нефт, че да караме лами като седмиците с по няколко вагона, вместо да си внесем от румънските зулцери? Много въпроси без отговори или просто някогашните седесарчета- като депутата Антон Тодоров, слава богу, че напусна ГЕРБ, те искаха всичко само от запад да вземат, за да се подмажат, та да ги харесат.
bdz_55-089
 
Мнения: 857
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: МОНИТОР: Всеки втори от най-новите дизели на БДЖ е за ре

Мнениеот plam71en » Чет Окт 12, 2017 10:57 pm

Споко!Започва връщане на 32–серия и подготовка на 55–серия с котел.
plam71en
 
Мнения: 227
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:55 pm


Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта